Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2009, 10:11   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Universiteiten en "asiel"zoekers...

http://www.standaard.be/meningen/for...forumId=771806

Het gaat dus over een forum op de Standaard ivm de houding van de universiteiten betreffende de opvang van asielzoekers...
Ik stond eigenlijk versteld van de gewoon zinnige commentaren die veel mensen over dit onderwerp geven...
Ik zal ze hier niet op een rijtje zetten: zeer interessante lectuur voor onze multicullers die denken anderen de les te moeten spellen...
En het komt vanwege de lezers van de Standaard, niet van het VB-krantje.

Laatst gewijzigd door andev : 3 maart 2009 om 10:13.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 12:46   #2
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://www.standaard.be/meningen/for...forumId=771806

Het gaat dus over een forum op de Standaard ivm de houding van de universiteiten betreffende de opvang van asielzoekers...
Ik stond eigenlijk versteld van de gewoon zinnige commentaren die veel mensen over dit onderwerp geven...
Ik zal ze hier niet op een rijtje zetten: zeer interessante lectuur voor onze multicullers die denken anderen de les te moeten spellen...
En het komt vanwege de lezers van de Standaard, niet van het VB-krantje.
Sinds wanneer sluit het ene het andere uit?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 12:48   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.677
Standaard

dit bv is echt om te kotsen:

Citaat:
Toen ik geboren werd waren er ongeveer 2,7 miljard mensen op de wereld, vandaag zijn dat er 6,7 miljard, een groei van 4 miljard. De aarde heeft echt geen nood aan die extra bevolking. Helaas zijn er in een democratie geen stemmen te winnen door dat probleem aan te kaarten. 'Sans papiers' zijn 'mensen op overschot'. Doe dus iets aan het creëren van dat overschot.
bedenkelijk niveau daar precies.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 13:23   #4
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dit bv is echt om te kotsen:



bedenkelijk niveau daar precies.
Wat is het precies waarvan u moet kotsen en wat is dat bedenkelijke niveau volgens u dan?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 13:34   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat is het precies waarvan u moet kotsen en wat is dat bedenkelijke niveau volgens u dan?
dat er mensen zouden zijn "op overschot".

dat het de fout zou zijn van de sans-papiers dat er teveel mensen zouden zijn.

dat maw de sans-papiers moeten verdwijnen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 14:38   #6
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat er mensen zouden zijn "op overschot".

dat het de fout zou zijn van de sans-papiers dat er teveel mensen zouden zijn.

dat maw de sans-papiers moeten verdwijnen.
Dat er mensen "op overschot" zijn, oftewel dat de aarde overbevolkt is, is geen geheim. Maar dat dat de fout zou zijn van die papierlozen, en dat diezelfde papierlozen daarom maar zouden moeten 'verdwijnen', lees ik toch echt niet in het door u aangehaalde citaat.
Dat is mijns inziens toch echt een foutieve conclusie.

Het enige wat er namelijk staat, is, vrij vertaald naar Jip-en-Janneke-taal, dat de aarde overbevolkt is en dat er iets aan de oorzaken van die overbevolking gedaan moet worden. Waarom men dan van zulk een uitspraak zou moeten kotsen is mij nog steeds in het geheel niet duidelijk.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 15:33   #7
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat er mensen "op overschot" zijn, oftewel dat de aarde overbevolkt is, is geen geheim. Maar dat dat de fout zou zijn van die papierlozen, en dat diezelfde papierlozen daarom maar zouden moeten 'verdwijnen', lees ik toch echt niet in het door u aangehaalde citaat.
Dat is mijns inziens toch echt een foutieve conclusie.

Het enige wat er namelijk staat, is, vrij vertaald naar Jip-en-Janneke-taal, dat de aarde overbevolkt is en dat er iets aan de oorzaken van die overbevolking gedaan moet worden. Waarom men dan van zulk een uitspraak zou moeten kotsen is mij nog steeds in het geheel niet duidelijk.
Peeeeuuuut
Fout antwoord.
Er staat dat de sans-papiers mensen op over schot zijn én dat er iets aan dat overschot moet worden gedaan.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 15:50   #8
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Peeeeuuuut
Fout antwoord.
Er staat dat de sans-papiers mensen op over schot zijn én dat er iets aan dat overschot moet worden gedaan.
Nee dat staat er dus niet. Wat er wél staat, en ik zal het voor u nog maar eens herhalen en in dikke, schuine letters zetten, en het essentiële woord ook nog eens onderstrepen, is dit:

Citaat:
Toen ik geboren werd waren er ongeveer 2,7 miljard mensen op de wereld, vandaag zijn dat er 6,7 miljard, een groei van 4 miljard. De aarde heeft echt geen nood aan die extra bevolking. Helaas zijn er in een democratie geen stemmen te winnen door dat probleem aan te kaarten. 'Sans papiers' zijn 'mensen op overschot'. Doe dus iets aan het creëren van dat overschot.
U met uw vlijmscherpe brein weet toch wel wat de betekenis van het woord 'creëren is, toch?

M.a.w. vormen die papierlozen een overschot, in zowel land van herkomst als land waar ze naartoe gegaan zijn, voor wat voor redenen dan ook overigens, meestal armoede. De schrijver van bovengenoemd stukje is dus de mening toegedaan dat er wat aan het creëren van dat overschot gedaan dient te worden. Dat de oorzaken van dat menselijk overschot, overbevolking zo u wilt, weggenomen worden. Dat kan enerzijds actieve geboortenbeperking inhouden, o.a. door het gebruik van condooms te propageren bijvoorbeeld, en anderzijds kan dat ook betekenen dat de armoede in het land van herkomst bestreden dient te worden.

Maar dus niet, zoals u welhaast lijkt te doen willen uitschijnen, het overschot aan mensen zelf opruimen. Want dáár ging het u uiteindelijk om blijkbaar. Dat u waarschijnlijk dacht dat de schrijver van dat stukje indirect een volkerenmoord aan het propageren was.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 17:03   #9
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Sinds wanneer sluit het ene het andere uit?
Typisch antwoord als je niets zinniger te zeggen hebt over de inhoud van de replieken! Wat denk je daarover, zoveel mensen die zich niet aan de "politiek-korrekte" aanpak van dat probleem laten vangen!
Over de eventuele VB-kiezers, boekjes, blaadjes weet ik veel doen sommigen o zo graag alsof het allemaal leugens en leugenaars zijn. Geconfronteerd worden met het feit dat héél wat mensen, zeg maar gerust de meerderheid, één en ander niet zien zitten en zo vanzelfsprekend vinden als jij en bepaalde anderen, dat is ambetant...
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed je opmerking, wees eens wat precieser...
Bedoel je dat de lezers van de Standaard uiteindelijk zoals de lezers van de VB"propaganda" zijn en hun mening van geen belang is?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 17:58   #10
Fabke
Partijlid
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 205
Standaard

asielzoekers mogen, van mijn part, hier tijdelijk blijven (een paar jaar, en met de garantie dat ze zullen werken!!)

degene die wel mogen blijven zijn personen die met de dood bedreigd worden (bijv: een moslim die christen is geworden en nu terdood is veroordeeld,...)
al de andere (de economische asielzoekers) en zo zijn er het meest (denk ik), geen verblijfspapieren en exit België.
we zijn niet de OCMW van de hele wereld
Fabke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 18:25   #11
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
asielzoekers mogen, van mijn part, hier tijdelijk blijven (een paar jaar, en met de garantie dat ze zullen werken!!)
En het werk van autochtonen afpakken. Nu, met al die werklozen die er al zijn ....
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 18:34   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.191
Standaard

De rectoren van de Univs proberen ook duidelijk te maken dat die zever met die sans-papiers zo snel mogelijk moet ophouden.....

Ongeacht het standpunt,het is onaanvaardbaar dat er hier mensen kunnen rondlopen die na jaren verblijf hier niet weten waar ze aan toe zijn omdat:

a) Onze diensten(politie en justitie) er met de pet naar gooien?
b) Onze politiek klasse van de ene zottigheid (massareguralisaties) tot de andere waanzin (nog steeds geen effectieve beperking van inwijkeling)overgegaan zijn en nu zichzelf geblokkeerd heeft(ze waren aan het wachten op een omzendbrief van Turtelboom begot :o )
c)...omdat ze heel goed weten dat ze hier onwettelijk zijn,maar niemand valt hen daar verder om lastig,wat zou je dan zelf doen denk je??


Wat mij bijzonder ergert is dat er maar geen duidelijk politiek standpunt komt,kijk,ofwel is het "open grenzen" ofwel is het "toepassing VN-statuten"...
De huidige "tussenvorm" leidt alleen maar naar miserie,en uiteindelijk betalen het ganse land en de echte VN-vluchtelingen het gelag!

Wat de korte termijn betreft:
Ik ben het STINKEND moe te moeten vernemen dat "brave" mensen,typisch al bezig met te integreren in de gemeenten, buitengesmeten worden ,terwijl mensen die hard terugmeppen,op ons schijtenn in woord en daad,en onze kassas leegzuigen, mogen blijven...geholpen door advocaten die geen maatschappelijke verantwoordelijkheid meer wensen te dragen..enkel in een BMW rondrijden en de rechtsgang belemmeren

Laatst gewijzigd door kelt : 3 maart 2009 om 18:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 18:57   #13
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

In heel de problematiek is me één punt altijd onduidelijk gebleven.

Wanneer ik op 'reis' ga, ook al is dat maar voor heel even, dan heb ik altijd mijn papieren bij. Precies om ten allen tijde te kunnen bewijzen wie ik ben. En ook af en toe om een grens over te geraken.

Ten overvloede zou ik denken dat al die mensen die moeten vluchten of die op zoek zijn naar een beter leven zeker hun papieren zouden meenemen, net om aan te tonen wie ze zijn. Of om op een internationaal vervoersmiddel te geraken.

Helaas is het altijd van 'sans papiers'. Vreemd. Het hebben - of beter het bijhouden - van papieren zou het verkrijgen van wettelijke documenten toch alleen maar kunnen bespoedigen wanneer alles koosjer is....
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2009, 19:13   #14
Gilette
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Berichten: 798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Typisch antwoord als je niets zinniger te zeggen hebt over de inhoud van de replieken! Wat denk je daarover, zoveel mensen die zich niet aan de "politiek-korrekte" aanpak van dat probleem laten vangen!
Over de eventuele VB-kiezers, boekjes, blaadjes weet ik veel doen sommigen o zo graag alsof het allemaal leugens en leugenaars zijn. Geconfronteerd worden met het feit dat héél wat mensen, zeg maar gerust de meerderheid, één en ander niet zien zitten en zo vanzelfsprekend vinden als jij en bepaalde anderen, dat is ambetant...
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed je opmerking, wees eens wat precieser...
Bedoel je dat de lezers van de Standaard uiteindelijk zoals de lezers van de VB"propaganda" zijn en hun mening van geen belang is?
De meeste Vlaamse partijen behalve de extreem-linkse beseffen maar al te goed dat er geen draagvlak is voor nog een algemene regularisering. Vandaar dat Turtelboom (VLD) de boot afhoudt en zal blijven afhouden tot na de verkiezingen. De franstalige partijen zijn pro collectieve regularisering maar dat heeft dan niets met menselijkheid te maken maar enkel met verdere verfransingsstrategie. Groen! ziet dan enkel het voordeel in het toekomstig kiesvee.
Het Standaard-forum reflecteert dan enkel de publieke opinie. Het VB-vreemdeligenstandpunt wordt al lang over de partijgrenzen heen gedragen door de meeste Vlamingen. Ten gevolge van de linkse gedachtedictatuur en de dictatuur van de politieke correctheid durven de meesten er niet voor uit komen. Je weet maar nooit welke loer het linkse repressieorgaan CGKR reserveert voor wie zijn mening voluit zegt.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2009, 09:45   #15
Astar
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
In heel de problematiek is me één punt altijd onduidelijk gebleven.

Wanneer ik op 'reis' ga, ook al is dat maar voor heel even, dan heb ik altijd mijn papieren bij. Precies om ten allen tijde te kunnen bewijzen wie ik ben. En ook af en toe om een grens over te geraken.

Ten overvloede zou ik denken dat al die mensen die moeten vluchten of die op zoek zijn naar een beter leven zeker hun papieren zouden meenemen, net om aan te tonen wie ze zijn. Of om op een internationaal vervoersmiddel te geraken.

Helaas is het altijd van 'sans papiers'. Vreemd. Het hebben - of beter het bijhouden - van papieren zou het verkrijgen van wettelijke documenten toch alleen maar kunnen bespoedigen wanneer alles koosjer is....
Heel goed opgemerkt

Het is inderdaad zo dat de meeste asielzoekers geen papieren bij zich hebben wanneer ze asiel aanvragen.
De voornaamste reden, in de redenering van de asielzoeker althans, is dat op die manier zijn/haar afkomst in het ongewisse blijft. De asielzoeker doet dit omdat hij in de meeste gevallen claimt ergens vandaan te komen waar hij niet vandaan komt.

Een voorbeeld :

1. Heel veel Russische asielzoekers "zeggen" dat ze uit Tsjetsjenië komen omdat dan hun kansen om erkend te worden als vluchteling sterk stijgen.
2. Heel veel Irakezen zeggen dat ze uit Bagdad of Mosul komen om zo hun kansen te verhogen.

Nu, om erkend te worden als vluchteling is het toch niet meer dan normaal dat de overheid moet weten wie je bent en waar je vandaan komt, als je dat niet weet is het heeeel moeilijk om erkend te worden als vluchteling.
__________________
Elke vluchteling is asielzoeker.....maar niet elke asielzoeker is vluchteling.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2009, 18:45   #16
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Die ganse komedie heeft nu toch stilaan lang genoeg geduurd...
Men
zit te klagen dat er nog "geen beslissingen zijn genomen en er dus niets kan gebeuren" enz enz enz maar... als men beslist dat iemand niet het recht heeft om hier zomaar binnen te wandelen en hier te blijven... dan is er een ganse organisatie klaar om dat met de voeten te treden! Heb onlangs nog een vb op het forum gezet van lieden die hier al jaaaren als illegalen rondlopen, allerlei steun ontvangen en zelfs de moeite niet doen om een aanvraag in te dienen voor regularisatie uit schrik dat men zou ontdekken dat ze toch maar economische profiteurs zijn...
Wat het multiculwereldje wil is niet dat er "beslissingen getroffen worden" maar dat men enkel beslist wat in hun kraam past! De rest van de beslissingen, daar vegen ze hun voeten aan en blijven hun multiculzever verkopen tegen alle logica in.
In afwachting blijven ze last verkopen, houden diegenen die weer buiten moeten hier, betalen advocaten om krom te praten wat recht is en de wetten van ons land aan hun laarzen te lappen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2009, 23:18   #17
beste vriend
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Locatie: haramstraat
Berichten: 3.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
asielzoekers mogen, van mijn part, hier tijdelijk blijven (een paar jaar, en met de garantie dat ze zullen werken!!)

degene die wel mogen blijven zijn personen die met de dood bedreigd worden (bijv: een moslim die christen is geworden en nu terdood is veroordeeld,...)
al de andere (de economische asielzoekers) en zo zijn er het meest (denk ik), geen verblijfspapieren en exit België.
We zijn niet de OCMW van de hele wereld
Asielzoekers mogen voor mijn part elders asiel zoeken .
En al zeker niet op den unief, waar men zich moet concentreren op hetgeen waarvoor zij in het leven geroepen zijn : onderwijs !:
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2009, 23:18   #18
beste vriend
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Locatie: haramstraat
Berichten: 3.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
asielzoekers mogen, van mijn part, hier tijdelijk blijven (een paar jaar, en met de garantie dat ze zullen werken!!)

degene die wel mogen blijven zijn personen die met de dood bedreigd worden (bijv: een moslim die christen is geworden en nu terdood is veroordeeld,...)
al de andere (de economische asielzoekers) en zo zijn er het meest (denk ik), geen verblijfspapieren en exit België.
We zijn niet de OCMW van de hele wereld
Asielzoekers mogen voor mijn part elders asiel zoeken .
En al zeker niet op den unief, waar men zich moet concentreren op hetgeen waarvoor zij in het leven geroepen zijn : onderwijs !:
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be