Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2009, 19:25   #101
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.683
Standaard

Deze oude rakker dacht dat hallusiogenen stoffen waren die hallusinasies opwekten.

't is nie meer wat 't gewest is, en 't zal nooit nimmer worden lèk als 't was.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 19:31   #102
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Wat bedoel jij daar juist met schoofzak?

"'t is niet meer wat het geweest is, en tzal nooit meer worden zoals het was?"

Heb er mijn tandjes in gezet, en ik ben ervan overtuigd dat onze geest ook gestimuleerd kan worden zonder lsd, psilocybine, salvia, ...
DMT maken we natuurlijk aan tijdens de slaap, de vraag is: kunnen we het ook willekeurig oproepen om het uit natura aan te maken?
Dat is al heel ver gevorderd, en voor de gevorderde.

Ik ben een trotse psychonaut, dat is mijn geloof, mijn levensstijl en ik ben er zeker niet beschaamd voor. Toch wil ik de grens verleggen en mijn bewustzijn vergroten door het aan te wakkeren met een manifestatie door gedachte, niet door middelen zoals paddo's etc.
Ik ben er echt rotsvast van overtuigd dat dit kan.

Het leven zit vol met mysteries, en die mysteries zijn uit ons zicht geplaatst.
We plaatsen ons in hokjes (huizen), we denken de realiteit te kennen, maar dat is enkel maar een voorgeschotelde en geschapen realiteit.

How far down the rabbit hole can we go?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 00:49   #103
elftor
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 mei 2009
Berichten: 6
Standaard

mhm interessante vraag

kheb wel mn vragen bij die arts en psychotherapeut, zulke mensen acht ik hier niet echt de juiste personen voor, mss beter om dit dan te laten gebeuren met mensen die er ECHT veel van weten.
En een lang opvolgingssprcoes voor na de ervaring lijkt me ook wel nodig dan

sowieso ook niet zeker wat voor effecten dit zou hebben bij mensen die het niet vrijwillig doen zoals de hypothese hier

allesinds iets om es wat over na te denken
elftor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 09:21   #104
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Wat bedoel jij daar juist met schoofzak?

"'t is niet meer wat het geweest is, en tzal nooit meer worden zoals het was?"

Heb er mijn tandjes in gezet, en ik ben ervan overtuigd dat onze geest ook gestimuleerd kan worden zonder lsd, psilocybine, salvia, ...
DMT maken we natuurlijk aan tijdens de slaap, de vraag is: kunnen we het ook willekeurig oproepen om het uit natura aan te maken?
Dat is al heel ver gevorderd, en voor de gevorderde.

Ik ben een trotse psychonaut, dat is mijn geloof, mijn levensstijl en ik ben er zeker niet beschaamd voor. Toch wil ik de grens verleggen en mijn bewustzijn vergroten door het aan te wakkeren met een manifestatie door gedachte, niet door middelen zoals paddo's etc.
Ik ben er echt rotsvast van overtuigd dat dit kan.

Het leven zit vol met mysteries, en die mysteries zijn uit ons zicht geplaatst.
We plaatsen ons in hokjes (huizen), we denken de realiteit te kennen, maar dat is enkel maar een voorgeschotelde en geschapen realiteit.

How far down the rabbit hole can we go?
Dus aan de hand van meditatie-technieken moet het mogelijk zijn om 5-HT agonisten los te weken in je hersenen? Daar zou ik nu wel eens iets meer over willen weten zie.

Toch betwijfel ik of je ooit zo'n krachtig resultaat zal krijgen zoals met LSD...
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 10:19   #105
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Dus aan de hand van meditatie-technieken moet het mogelijk zijn om 5-HT agonisten los te weken in je hersenen? Daar zou ik nu wel eens iets meer over willen weten zie.

Toch betwijfel ik of je ooit zo'n krachtig resultaat zal krijgen zoals met LSD...
't Kan nog krachtiger, zelfs. LSD heeft het probleem dat het je concentratie belemmert. Het is in feite een snel overzichtje, het geeft je geen volledige controle.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be