Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2004, 18:53   #121
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 18.994
Standaard

Die enquete zal wel ietwat overeenstemmen met de werkelijkheid hoor.
Alle Belgen hebben een mening en de helft weet ietwat waarom.

Verklaart ook waarom we met dit kulbeleid zitten niettegenstaande we allemaal stemplicht hebben.
Die helft uit de enquete die wel in een bepaalde mate op de hoogte is zou op vlak van politiek 'verzuurd' genoemd worden.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 18:58   #122
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dat is een ander probleem. De (grote) media zijn allesbehalve objectief te noemen en lijken soms inderdaad op niet meer dan propagandamachines. Het lijkt mij geen eenvoudige opdracht om dat tegen te gaan, maar de macht weer bij het volk leggen (althans voor een groot deel; er zullen altijd afgevaardigden nodig zijn), is zelfs met propagandistische media een stap vooruit...
Tja... het probleem is dat het voornamelijk de openbare omroep is die zich serieus prostitueert in de subjectiviteit.
Zowat alle media hanteren wellicht vriendjespolitiek en stemmingmakende journalistiek. En ik vraag mij soms af of echte onafhankelijke journalistiek in onze huidige maatschappij wel haalbaar is. Als ik mij niet vergis, heeft "The Independent", een Engelse krant met een niet zomaar gekozen naam, enkele jaren geleden ook moeten afhaken en is toen opgekocht door een andere groep.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 19:03   #123
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Die enquete zal wel ietwat overeenstemmen met de werkelijkheid hoor.
Alle Belgen hebben een mening en de helft weet ietwat waarom.

Verklaart ook waarom we met dit kulbeleid zitten niettegenstaande we allemaal stemplicht hebben.
Die helft uit de enquete die wel in een bepaalde mate op de hoogte is zou op vlak van politiek 'verzuurd' genoemd worden.
Het is best mogelijk dat die enquête de werkelijkheid benadert. Misschien is ze zelfs 100% correct. Maar dat weet je dus niet zeker. En voor dergelijke belangrijke zaken kan je maar beter wèl zeker zijn. Goed, het was maar een "onnozele" peiling die het beleid niet zal bepalen, maar sta me toe om aan die peiling dan nul komma nul waarde te hechten.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 19:21   #124
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

"7 Vlamingen op 10" zijn TEGEN het vreemdelingenstemrecht maar WEL voor de toetreding van Turkije. Wie deze VRT/DS peiling 'gelooft' of 'waarde hecht aan' is inderdaad dom.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 19:54   #125
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Allez, vergeet de represenatieve steekproef: ondervraag heel de bevolking maar.
Hoe ga je dat doen, rekening houdend met de voorwaarde dat de ondervraagde mensen voldoende geïnformeerd moeten zijn?
De ondervraagde mensen moeten helemaal niet voldoende geïnformeerd zijn. Maar de mogelijkheid om zich te informeren dient alleszins wel aanwezig te zijn, bvb via debatten op TV of objectieve docu's omtrent de kwestie. En dan organiseer je een referendum met opkomstrecht. 100% representatief? Neen. Representatiever dan een peiling of ons huidig kiessysteem? Zeker en vast, en geen klein beetje.
Tja, ik kan de opmerking herhalen die Jazeker herhaalt ivm de informatie die ge gaat krijgen (en zijn cfr met de Euromunt). Ook hetgeen TomB zegt kan ik herhalen.
En ik begrijp je standpunt nu wel, en beter.


Jij hecht mss geen waarde aan een peiling zolang ze niet iedereen omhelst en dan iedereen de kans heeft en zich te informeren. Het probleem is dat zo'n peilingen even zeldzaam zijn als de keren dat de paus sex heeft. En even moeilijk te organiseren als de paus sex te laten hebben.
Ik ben wel overtuigd van de waarde van 'gewone' peilingen. De technieken van de statistiek zijn zo ver gevorderd dat we met zeer hoge zekerheid kunnen zeggen dat wat er als resultaat uit zo'n peiling komt dicht tot zeer dicht de werkelijkheid benadert. Er is ongeloofelijk veel onderzocht of hetgeen via deze methoden gemeten wordt ook de werkelijkheid weerspiegelt. Men zit er wel eens naast, maar zelden veel.
Het probleem met jou standpunt is dat je een groot deel van de economische-, sociale- of andere menswetenschap in de vuilbak kunt gooien, evenals een groot deel van de exacte wetenschappen (biologie, quantumfysica,...). Want de bevindingen uit deze wetenschappen zijn allemaal gebaseerd op statistisch onderzoek met schattingen die nooit zeker zijn maar die met beter (lees=duurder) onderzoek veel meer zekerheid kunnen brengen. Het kan altijd beter, maar de kosten wegen vaak niet op tegen de baten.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 20:03   #126
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

De ondervraagde mensen moeten helemaal niet voldoende geïnformeerd zijn. Maar de mogelijkheid om zich te informeren dient alleszins wel aanwezig te zijn, bvb via debatten op TV of objectieve docu's omtrent de kwestie. En dan organiseer je een referendum met opkomstrecht. 100% representatief? Neen. Representatiever dan een peiling of ons huidig kiessysteem? Zeker en vast, en geen klein beetje.
Tja, ik kan de opmerking herhalen die Jazeker herhaalt ivm de informatie die ge gaat krijgen (en zijn cfr met de Euromunt). Ook hetgeen TomB zegt kan ik herhalen.
En ik begrijp je standpunt nu wel, en beter.


Jij hecht mss geen waarde aan een peiling zolang ze niet iedereen omhelst en dan iedereen de kans heeft en zich te informeren. Het probleem is dat zo'n peilingen even zeldzaam zijn als de keren dat de paus sex heeft. En even moeilijk te organiseren als de paus sex te laten hebben.
Ik ben wel overtuigd van de waarde van 'gewone' peilingen. De technieken van de statistiek zijn zo ver gevorderd dat we met zeer hoge zekerheid kunnen zeggen dat wat er als resultaat uit zo'n peiling komt dicht tot zeer dicht de werkelijkheid benadert. Er is ongeloofelijk veel onderzocht of hetgeen via deze methoden gemeten wordt ook de werkelijkheid weerspiegelt. Men zit er wel eens naast, maar zelden veel.
Het probleem met jou standpunt is dat je een groot deel van de economische-, sociale- of andere menswetenschap in de vuilbak kunt gooien, evenals een groot deel van de exacte wetenschappen (biologie, quantumfysica,...). Want de bevindingen uit deze wetenschappen zijn allemaal gebaseerd op statistisch onderzoek met schattingen die nooit zeker zijn maar die met beter (lees=duurder) onderzoek veel meer zekerheid kunnen brengen. Het kan altijd beter, maar de kosten wegen vaak niet op tegen de baten.
Het is een kwestie van waar je de lijn trekt. Wat voor mij acceptabel is in het ene geval, is dat niet in het andere. Politiek is geen marketing is geen biologie is geen quantumfysica. Moleculen hebben niet dezelfde wispelturige eigenschappen als de menselijke gedachte, en de consequenties van een marketingbeleid zijn niet de consequenties van een politieke beslissing.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 20:08   #127
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan

Tja, ik kan de opmerking herhalen die Jazeker herhaalt ivm de informatie die ge gaat krijgen (en zijn cfr met de Euromunt). Ook hetgeen TomB zegt kan ik herhalen.
En ik begrijp je standpunt nu wel, en beter.


Jij hecht mss geen waarde aan een peiling zolang ze niet iedereen omhelst en dan iedereen de kans heeft en zich te informeren. Het probleem is dat zo'n peilingen even zeldzaam zijn als de keren dat de paus sex heeft. En even moeilijk te organiseren als de paus sex te laten hebben.
Ik ben wel overtuigd van de waarde van 'gewone' peilingen. De technieken van de statistiek zijn zo ver gevorderd dat we met zeer hoge zekerheid kunnen zeggen dat wat er als resultaat uit zo'n peiling komt dicht tot zeer dicht de werkelijkheid benadert. Er is ongeloofelijk veel onderzocht of hetgeen via deze methoden gemeten wordt ook de werkelijkheid weerspiegelt. Men zit er wel eens naast, maar zelden veel.
Het probleem met jou standpunt is dat je een groot deel van de economische-, sociale- of andere menswetenschap in de vuilbak kunt gooien, evenals een groot deel van de exacte wetenschappen (biologie, quantumfysica,...). Want de bevindingen uit deze wetenschappen zijn allemaal gebaseerd op statistisch onderzoek met schattingen die nooit zeker zijn maar die met beter (lees=duurder) onderzoek veel meer zekerheid kunnen brengen. Het kan altijd beter, maar de kosten wegen vaak niet op tegen de baten.
Het is een kwestie van waar je de lijn trekt. Wat voor mij acceptabel is in het ene geval, is dat niet in het andere. Politiek is geen marketing is geen biologie is geen quantumfysica. Moleculen hebben niet dezelfde wispelturige eigenschappen als de menselijke gedachte, en de consequenties van een marketingbeleid zijn niet de consequenties van een politieke beslissing.
Met quantumfysica zou ik maar uitzien, anders... Boem!!!
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 20:14   #128
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Het is een kwestie van waar je de lijn trekt. Wat voor mij acceptabel is in het ene geval, is dat niet in het andere. Politiek is geen marketing is geen biologie is geen quantumfysica. Moleculen hebben niet dezelfde wispelturige eigenschappen als de menselijke gedachte, en de consequenties van een marketingbeleid zijn niet de consequenties van een politieke beslissing.
Met quantumfysica zou ik maar uitzien, anders... Boem!!!
Ik zal er aan denken als ik nog eens met wormholes zit te prullen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be