Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Is dit het einde van België?
Ja, zeer zeker 6 9,09%
Ja, het is een opportuniteit, maar niets is zeker 24 36,36%
nee, ik denk het niet, maar je weet nooit 18 27,27%
nee, zeer zeker niet... 18 27,27%
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2009, 01:43   #181
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
?????????? En U noemt zich Bwarrior? 1 Vlaams versus Frans blijft lastig, vooral wanneer een derde partij onvoldoende tegenwicht kan bieden Duits (ter vergelijking in Zwitserland zijn de Italiaans en Retor-Romaans gemeenschap een nuttig stootblok tussen de Duits- en Franstaligen. 2 Met alle respect maar ik meen dat met het dossier Zaventem (DHL) niemand (in België) tevreden kan en mag zijn. 3 Die splitsing wordt dus tijd blijkbaar. 4 Als Nederlander of trouwens ook Fransman is het sportief moeilijk te begrijpen hoe enkelen achter de Rode Duivels etc. staan, dat valt niet te vergelijken hoe men thuis voor Oranje of les Bleus is.
1) In Zwitserland is er een meerpolige indeling, iets wat nationalisten hier weigeren
2) Ja, en?
3) Neen, helemaal niet
4) De Rode Duivels hebben sedert 2002 niets gepresteerd, Frankrijk en Nederland zijn grote voetballanden. Als de ploeg het goed doet, staat iedereen erachter. Als de ploeg het slecht doet is het anders. Zo is er een buurland van België waar men in de pers zelfs schreef dat de coach moest opgehangen worden
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 01:55   #182
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
1) In Zwitserland is er een meerpolige indeling, iets wat nationalisten hier weigeren
2) Ja, en?
3) Neen, helemaal niet
4) De Rode Duivels hebben sedert 2002 niets gepresteerd, Frankrijk en Nederland zijn grote voetballanden. Als de ploeg het goed doet, staat iedereen erachter. Als de ploeg het slecht doet is het anders. Zo is er een buurland van België waar men in de pers zelfs schreef dat de coach moest opgehangen worden
2 Ja en? Maar zoiets schaadt juist (economisch) heel België. 3 Dat ging enkel over BHV en ik verbaas me dat dat na de uitspraak van het grondwettelijk hof, nu nog niet is gebeurd... 4 Het makkelijke voorbeeld was voetbal, maar ik doelde álle sporten. Hoe verachtelijk ook en ik neem daar volstrekt afstand van die uitspraken in de pers, maar in Nederland (en Frankrijk) leeft men ondanks alles wél mee.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 09:17   #183
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
België bestaat wel al iets langer dan de DDR
Pas important...
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 10:29   #184
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
De ideeën voor een vervolg in de vorm van een Nederlands-Vlaamse staat zijn anders ook springlevend.

De politiek-staatkundige integratie van Nederland en Vlaanderen zal, net als de Benelux in 1944, het model worden van de Europese integratie.
liever niet, tenzij jij van plan bent met Frankrijk, Duitsland, ... in één staat te gaan leven?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be