Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2009, 13:13   #121
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Als dat zo zou zijn dan hadden de Hollandse binnensteden van pakweg Amsterdam, Leiden, Delft, Gouda, Hoorn, Enkhuizen etc etc er allemaal uitgezien hebben als een verzameling plaggenhutten. Dat is immers veel goedkoper wonen dan die opzichtige grachtenpanden die er nu staan.

Dit gezegd hebbende, wil ik ook nog wel even kwijt dat ik als Noord-Brabander zeker niet graag in Holland, en met name de Randstad, kom. Noem mij dan ook geen Hollander a.u.b.
Neen, neen. De Nederlanders in het Noorden hebben wel degelijk vlijtig gewerkt, zuinig geleefd. En vele mensen in het Noorden moesten dat ook doen, want ze waren arm. Maar er waren ook die minder arm waren. En die ook vlijtig werkten, ogenschijnlijk karig leefden, maar ook goed spaarden. En die konden zich dan (in de stad) een herenhuis laten bouwen. En wanneer men dan zulke calvinisten vroeg of zij wel volgens hun godsdienst zo pronkerige huizen mochten bouwen met mooie interieurs en grote schilderijen aan de muur, dan antwoordden zij vaak steevast: ja, maar dat is niet voor onze roem dat wij dit doen, dat is voor de Glorie van 'de Here'.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2009 om 13:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 13:51   #122
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.384
Standaard

Zeg, system, wil je nou eens ophouden, ja? Je hebt jezelf in deze draad reeds een eerste maal helemaal ondergekakt met je onnozelheden rond "sebiet". Nu gaat het, samen met je vriendje F.Lurk, over de zogenaamde Hollandse vrekkigheid. Als toetje op de taart ga je dan nog aan elke boodschap een stukje Frans geleuter toevoegen. Elk beschaafd persoon die aan dit forum meedoet krijgt er schoon genoeg van. Stop ermee dit medium te gebruiken om je rotkarakter te etaleren. We weten dat reeds zeer lang, je hoeft niets meer te bewijzen. Het is welletjes geweest, basta!
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 16:04   #123
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zeg, system, wil je nou eens ophouden, ja? Je hebt jezelf in deze draad reeds een eerste maal helemaal ondergekakt met je onnozelheden rond "sebiet". Nu gaat het, samen met je vriendje F.Lurk, over de zogenaamde Hollandse vrekkigheid. Als toetje op de taart ga je dan nog aan elke boodschap een stukje Frans geleuter toevoegen. Elk beschaafd persoon die aan dit forum meedoet krijgt er schoon genoeg van. Stop ermee dit medium te gebruiken om je rotkarakter te etaleren. We weten dat reeds zeer lang, je hoeft niets meer te bewijzen. Het is welletjes geweest, basta!
Van het ogenblik af dat mensen hier dingen zeggen die u niet aanstaan of die niet vlot meegaan in uw Groot-nederlandse gedachten, dan noemt u dat 'onderk...', een woord dus dat ik zelf nooit zal gebruiken.

Maar het is dan ook geweten: bij sommige mensen zoals u, is intellectuele cultuur en dito bagage uiteindelijk slechts een heel, hèèl dun laagje vernis waaronder zij hun diepgaande grofheid onhandig weten te verbergen.

Het is hier een vrij forum. En iedereen zegt wat hij denkt te moeten zeggen. En niemand verplicht u te antwoorden. Het zou zelfs beter zijn dat u dit zo weinig mogelijk zou doen.

P.S.
Uw gekende objectiviteit kennende, heb ik u anders nog nooit horen toeteren over de uitspraak en minstens een even groot Frans geleuter: 'Sire, il n'y a pas de Belges, il.....', enz, enz. Maar zo kennen we u dan wel. Het is niet de eerste keer dat u zo 'objectief' over de brug komt. Ik noem dit, zoals u dan ook wel weet, de 'querciaanse' benadering van de dingen. Dit betekent : een aprioristische benadering in het quadraat.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2009 om 16:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 16:56   #124
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, neen. De Nederlanders in het Noorden hebben wel degelijk vlijtig gewerkt, zuinig geleefd.
Dat heeft zo zijn voordelen. Bij u maakt men van hetzelfde laken een broek, bij ons kan er een heel pak uit gehaald worden...

Als je 'sebiet' heel snel uitspreekt lijkt het wel wat op 'zeurpiet'. Bij ons in het noorden althans.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 17:05   #125
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat heeft zo zijn voordelen. Bij u maakt men van hetzelfde laken een broek, bij ons kan er een heel pak uit gehaald worden...

Als je 'sebiet' heel snel uitspreekt lijkt het wel wat op 'zeurpiet'. Bij ons in het noorden althans.

Ja maar het Noorden beschouw ik nu niet precies als een referentie. En zeker niet voor wat de levenskunst betreft.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 17:15   #126
Fetai
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2008
Locatie: Lotryk
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zeg, system, wil je nou eens ophouden, ja? Je hebt jezelf in deze draad reeds een eerste maal helemaal ondergekakt met je onnozelheden rond "sebiet". Nu gaat het, samen met je vriendje F.Lurk, over de zogenaamde Hollandse vrekkigheid. Als toetje op de taart ga je dan nog aan elke boodschap een stukje Frans geleuter toevoegen. Elk beschaafd persoon die aan dit forum meedoet krijgt er schoon genoeg van. Stop ermee dit medium te gebruiken om je rotkarakter te etaleren. We weten dat reeds zeer lang, je hoeft niets meer te bewijzen. Het is welletjes geweest, basta!
Ik kan hem ook niet meer serieus nemen. Zal voortaan ook niet meer reageren op zijn eeuwige gelul om niets, het gaat nergens over, een zinnige discussie is onmogelijk.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 17:19   #127
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Ik kan hem ook niet meer serieus nemen. Zal voortaan ook niet meer reageren op zijn eeuwige gelul om niets, het gaat nergens over, een zinnige discussie is onmogelijk.
Dat zou ik dan maar ook doen. Want u kunt er verzekerd van zijn, dat als u een antwoord geeft dat mij niet aanstaat mbt tot eender welk onderwerp (Willem I, België, Taaldiscriminatie, VOC, Zeeland, Westerschelde, Nederland, en noem maar op) dat u dan lik op stuk krijgt. En als u dat niet graag hebt, zou ik, moest ik in uw plaats zijn, niet meer antwoorden.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2009 om 17:20.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 17:40   #128
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Van het ogenblik af dat mensen hier dingen zeggen die u niet aanstaan of die niet vlot meegaan in uw Groot-nederlandse gedachten, dan noemt u dat 'onderk...', een woord dus dat ik zelf nooit zal gebruiken.

Maar het is dan ook geweten: bij sommige mensen zoals u, is intellectuele cultuur en dito bagage uiteindelijk slechts een heel, hèèl dun laagje vernis waaronder zij hun diepgaande grofheid onhandig weten te verbergen.

Het is hier een vrij forum. En iedereen zegt wat hij denkt te moeten zeggen. En niemand verplicht u te antwoorden. Het zou zelfs beter zijn dat u dit zo weinig mogelijk zou doen.

P.S.
Uw gekende objectiviteit kennende, heb ik u anders nog nooit horen toeteren over de uitspraak en minstens een even groot Frans geleuter: 'Sire, il n'y a pas de Belges, il.....', enz, enz. Maar zo kennen we u dan wel. Het is niet de eerste keer dat u zo 'objectief' over de brug komt. Ik noem dit, zoals u dan ook wel weet, de 'querciaanse' benadering van de dingen. Dit betekent : een aprioristische benadering in het quadraat.
System, niemand kan hier onweerlegbaar bewijzen helemaal objectief te zijn. U al evenmin. Maar wanneer ik u hier, in niet mis te verstane termen, klaar en duidelijk mijn mening heb gezegd, dan is het omdat ik mij in casu als Vlaming richt tot een Vlaming. En landgenoten mogen elkaar wel eens de waarheid ongezouten zeggen.
Onze Nederlandse vrienden op dit forum zullen hun mening ongetwijfeld op een iets meer gereserveerde wijze naar voor brengen. Maar, indien ik de zaken vrij cru heb gesteld is de verklaring zeer eenvoudig: mensen die meningen zoals de uwe verkondigen zijn doodgewoon vijanden van hun eigen taal en hun eigen volk. In ons geval is die taal het Nederlands en het volk dat van de Nederlanden. Beiden wil jij aan stukken scheuren. Welnu, tegen dat soort separatisme zal ik mij steeds met alle macht verzetten. Naargelang de graad van domme weerbarstigheid van de tegenstander, zal ik dat doen in een taal die gaat van omfloerst naar explosief.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 17:44   #129
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
System, niemand kan hier onweerlegbaar bewijzen helemaal objectief te zijn. U al evenmin. Maar wanneer ik u hier, in niet mis te verstane termen, klaar en duidelijk mijn mening heb gezegd, dan is het omdat ik mij in casu als Vlaming richt tot een Vlaming. En landgenoten mogen elkaar wel eens de waarheid ongezouten zeggen.
Onze Nederlandse vrienden op dit forum zullen hun mening ongetwijfeld op een iets meer gereserveerde wijze naar voor brengen. Maar, indien ik de zaken vrij cru heb gesteld is de verklaring zeer eenvoudig: mensen die meningen zoals de uwe verkondigen zijn doodgewoon vijanden van hun eigen taal en hun eigen volk. In ons geval is die taal het Nederlands en het volk dat van de Nederlanden. Beiden wil jij aan stukken scheuren. Welnu, tegen dat soort separatisme zal ik mij steeds met alle macht verzetten. Naargelang de graad van domme weerbarstigheid van de tegenstander, zal ik dat doen in een taal die gaat van omfloerst naar explosief.
Hoor hoor, de vos die de passie preekt. Als er eentje is die zijn eigen volkstaal verkwanselt, dan bent u er ook zeker bij.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2009 om 17:44.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 23:00   #130
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat zou ik dan maar ook doen. Want u kunt er verzekerd van zijn, dat als u een antwoord geeft dat mij niet aanstaat mbt tot eender welk onderwerp (Willem I, België, Taaldiscriminatie, VOC, Zeeland, Westerschelde, Nederland, en noem maar op) dat u dan lik op stuk krijgt. En als u dat niet graag hebt, zou ik, moest ik in uw plaats zijn, niet meer antwoorden.
Arm zielig miskend gefrustreerd Limburgertje...je staat niet alleen hoor! Ik zal aan je zijde staan, met een heel pakske tissues om je traantjes te deppen. Al die stoute Hollanders! Geef ze lik op stuk! Laat je Vlaams...uh Limburgse tandjes zien (zorg wel dat je de fransen tijdig inlicht dat ze je weer komen helpen!)
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 19:23   #131
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Arm zielig miskend gefrustreerd Limburgertje...je staat niet alleen hoor! Ik zal aan je zijde staan, met een heel pakske tissues om je traantjes te deppen. Al die stoute Hollanders! Geef ze lik op stuk! Laat je Vlaams...uh Limburgse tandjes zien (zorg wel dat je de fransen tijdig inlicht dat ze je weer komen helpen)
Zoals we dat indertijd gedaan hebben met de Hollanders, zo hebben de Belgen indertijd de Fransen (en/of de troepen gesteund door de Fransen) eveneens over de kling gejaagd bij Risquons-tout in 1848. Effe vergeten? Geen Hollanders en geen Fransen. En zo willen we het houden.

Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2009 om 19:27.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be