Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2004, 23:53   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
“2004 wordt het jaar van aanvallen op Amerikanen, joden en andere kruisvaarders”



De voortvluchtige leider van Al Qaida in Saudi-Arabië heeft bekendgemaakt dat 2004 het jaar wordt van aanvallen op Amerikanen, joden en andere kruisvaarders. Dat meldt een radicale islamitische website.

Via de website is er een link naar een audioboodschap van Abdulaziz al Muqrin. Daarin raadt hij moslims aan om Amerikaanse burgerlijke en militaire plaatsen in Saudi-Arabië te vermijden. Volgens hem kan de Saudische overheid onmogelijk alle Amerikaanse plaatsen bewaken.

De stem op de audiocassette stelde dat “joden, Amerikanen en andere kruisvaarders het doelwit blijven van onze volgende aanslagen. Als God het wil zal 2004 het wreedste en ruwste jaar voor hen zijn.”

De man eist dat “de Amerikanen het Arabische schiereiland verlaten. Alle troepen moeten zich terugtrekken uit bezet islamitisch gebied en de VS moet haar steun aan Israël stoppen.”
De man ontkent dat Al Qaida achter de zelfmoordaanslagen zit op een gebouw van de veiligheidsdienst in de Saudische hoofdstad Riyad. Bij een reeks ontploffingen kwamen 4 mensen en de zelfmoordterrorist om het leven. Honderden mensen raakten gewond. Al Qaida heeft wel begrip voor de aanslag.

Da's een goeie van die pipo. De islamisten doen al niets anders dan onschuldige burgers af te slachten, overal ter wereld.

Hopelijk wordt 2004 het jaar van de vangst (of eliminatie) van Bin Laden en een aantal van zijn mede-moordenaars.

Hopelijk wordt 2004 ook het wake-up jaar van de slapende Europeanen. Zelfs na Madrid hebben ze nog niet begrepen dat ze ook deel uitmaken van wat die moslims noemen "Amerikanen, joden en andere kruisvaarders".
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 23:58   #2
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
“2004 wordt het jaar van aanvallen op Amerikanen, joden en andere kruisvaarders”



De voortvluchtige leider van Al Qaida in Saudi-Arabië heeft bekendgemaakt dat 2004 het jaar wordt van aanvallen op Amerikanen, joden en andere kruisvaarders. Dat meldt een radicale islamitische website.

Via de website is er een link naar een audioboodschap van Abdulaziz al Muqrin. Daarin raadt hij moslims aan om Amerikaanse burgerlijke en militaire plaatsen in Saudi-Arabië te vermijden. Volgens hem kan de Saudische overheid onmogelijk alle Amerikaanse plaatsen bewaken.

De stem op de audiocassette stelde dat “joden, Amerikanen en andere kruisvaarders het doelwit blijven van onze volgende aanslagen. Als God het wil zal 2004 het wreedste en ruwste jaar voor hen zijn.”

De man eist dat “de Amerikanen het Arabische schiereiland verlaten. Alle troepen moeten zich terugtrekken uit bezet islamitisch gebied en de VS moet haar steun aan Israël stoppen.”
De man ontkent dat Al Qaida achter de zelfmoordaanslagen zit op een gebouw van de veiligheidsdienst in de Saudische hoofdstad Riyad. Bij een reeks ontploffingen kwamen 4 mensen en de zelfmoordterrorist om het leven. Honderden mensen raakten gewond. Al Qaida heeft wel begrip voor de aanslag.

Da's een goeie van die pipo. De islamisten doen al niets anders dan onschuldige burgers af te slachten, overal ter wereld.

Hopelijk wordt 2004 het jaar van de vangst (of eliminatie) van Bin Laden en een aantal van zijn mede-moordenaars.

Hopelijk wordt 2004 ook het wake-up jaar van de slapende Europeanen. Zelfs na Madrid hebben ze nog niet begrepen dat ze ook deel uitmaken van wat die moslims noemen "Amerikanen, joden en andere kruisvaarders".
Je bent wel erg happig op WOIII

De extremisten aan beide kanten zijn de boel aan het escaleren. Jij vindt dat blijkbaar best ok, ik vind het niet weinig beangstigend.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 00:07   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

Je bent wel erg happig op WOIII

De extremisten aan beide kanten zijn de boel aan het escaleren. Jij vindt dat blijkbaar best ok, ik vind het niet weinig beangstigend.
Ik ben op niets happig. Maar ik geloof in de clash of civilizations. Het probleem is dat de moslims er al vollop mee bezig zijn, en dat de Amerikanen samen met een groot aantal landen erook al op antwoorden. Terwijl een aantal Europese landen (Duistland, Frankrijk, België etc..) eerder de houding van Chamberlain aannemen.

En dat is nog beangstigender !
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 00:16   #4
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

Je bent wel erg happig op WOIII

De extremisten aan beide kanten zijn de boel aan het escaleren. Jij vindt dat blijkbaar best ok, ik vind het niet weinig beangstigend.
Ik ben op niets happig. Maar ik geloof in de clash of civilizations. Het probleem is dat de moslims er al vollop mee bezig zijn, en dat de Amerikanen samen met een groot aantal landen erook al op antwoorden. Terwijl een aantal Europese landen (Duistland, Frankrijk, België etc..) eerder de houding van Chamberlain aannemen.

En dat is nog beangstigender !
Al Qaeda heeft vanaf dag 1 gestreefd naar een escalatie van het conflict en het heeft in Bush een gewillige partner gevonden. Ik wed dat Osama elke dag bidt tot Allah dat Bush mag herkozen worden.

De Neville Chamberlains van deze tijd zijn de mensen die het regime in Israel blijven paaien in de vage hoop dat Israel OOIT wel eens een lijn zal trekken in hoever het wil gaan in de onderdrukking van de Palestijnen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 00:37   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

Al Qaeda heeft vanaf dag 1 gestreefd naar een escalatie van het conflict en het heeft in Bush een gewillige partner gevonden. Ik wed dat Osama elke dag bidt tot Allah dat Bush mag herkozen worden..
Was jij dan voorstander van een tolerante en paaiende houding na 11 september? Vergeet niet dat deze zware massaslachtingen ongeprovoceerd gebeurden. Laat staan dat er voordien reeds nagenoeg jaarlijks aanslagen waren van die islamistische zotten een beetje overal ter wereld, zonder dat iemand er iets tegen deed. Gelukkig genoeg is er nu eindelijk een President in de V.S. die er iets aan doet.

Citaat:
De Neville Chamberlains van deze tijd zijn de mensen die het regime in Israel blijven paaien in de vage hoop dat Israel OOIT wel eens een lijn zal trekken in hoever het wil gaan in de onderdrukking van de Palestijnen.
Nee hoor, ook daar is Sharon een gevolg van de aanhoudende moordpartijen die door de Palestijnse leiders/terroristen (een pot nat). Zelfs vergedreven toegevingen van Israel (oslo '93 en ook camp david 2000) hebben geen soelaas gebracht.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 10:58   #6
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

Al Qaeda heeft vanaf dag 1 gestreefd naar een escalatie van het conflict en het heeft in Bush een gewillige partner gevonden. Ik wed dat Osama elke dag bidt tot Allah dat Bush mag herkozen worden..
Was jij dan voorstander van een tolerante en paaiende houding na 11 september? Vergeet niet dat deze zware massaslachtingen ongeprovoceerd gebeurden. Laat staan dat er voordien reeds nagenoeg jaarlijks aanslagen waren van die islamistische zotten een beetje overal ter wereld, zonder dat iemand er iets tegen deed. Gelukkig genoeg is er nu eindelijk een President in de V.S. die er iets aan doet.
er zijn 2 aspecten. Ten eerste is er is Al Qaeda. Ik heb er niks op tegen dat Al Qaeda met alle mogelijke middelen wordt bestreden.

Ten tweede is er dat land in het Midden-Oosten dat niks te zien had met Al Qaeda en dat nu wordt kapotgeschoten omdat de VS zo nodig wil bewijzen dat ze niet slap of decadent zijn. Dat hierbij duizenden burgers zouden sterven kon hun blijkbaar niet deren. De VS zijn wat mij betreft afgezakt tot hetzelfde niveau als hun terroristische tegenstander: een grenzeloze minachting voor mensenleven.

Van de Irakezen wordt blijkbaar verwacht dat ze zonder morren enkele duizenden burgerslachtoffers incasseren. Je kunt je afvragen waarom wij dan niet van de Amerikanen mogen verwachten dat zij zonder morren de slachtoffers van 9/11 van zich af schudden.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 11:04   #7
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Was jij dan voorstander van een tolerante en paaiende houding na 11 september? Vergeet niet dat deze zware massaslachtingen ongeprovoceerd gebeurden. Laat staan dat er voordien reeds nagenoeg jaarlijks aanslagen waren van die islamistische zotten een beetje overal ter wereld, zonder dat iemand er iets tegen deed. Gelukkig genoeg is er nu eindelijk een President in de V.S. die er iets aan doet.
er zijn 2 aspecten. Ten eerste is er is Al Qaeda. Ik heb er niks op tegen dat Al Qaeda met alle mogelijke middelen wordt bestreden.

Ten tweede is er dat land in het Midden-Oosten dat niks te zien had met Al Qaeda en dat nu wordt kapotgeschoten omdat de VS zo nodig wil bewijzen dat ze niet slap of decadent zijn. Dat hierbij duizenden burgers zouden sterven kon hun blijkbaar niet deren. De VS zijn wat mij betreft afgezakt tot hetzelfde niveau als hun terroristische tegenstander: een grenzeloze minachting voor mensenleven.

Van de Irakezen wordt blijkbaar verwacht dat ze zonder morren enkele duizenden burgerslachtoffers incasseren. Je kunt je afvragen waarom wij dan niet van de Amerikanen mogen verwachten dat zij zonder morren de slachtoffers van 9/11 van zich af schudden.
zo denk ik erook over. De strijd tegen het terrorisme was een zeer goede zaak van Bush, maar hij heeft er in Irak duidelijk eejn zootje van gemaakt. Feit blijft dat Bush er in is geslaagd de sympathie van heel de wereld voor de VS na 9/11 in slechts 2 jaar om te zetten in wat ik bijna "haat" zou noemen. Als hij echt iest tegen het terrorisme had willen doen is het met alle mogelijke middelen een oplossing proberen te vinden voor Israel/Palestina...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 17:14   #8
kangoo
Partijlid
 
Geregistreerd: 8 april 2004
Berichten: 269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

Je bent wel erg happig op WOIII

De extremisten aan beide kanten zijn de boel aan het escaleren. Jij vindt dat blijkbaar best ok, ik vind het niet weinig beangstigend.
Ik ben op niets happig. Maar ik geloof in de clash of civilizations. Het probleem is dat de moslims er al vollop mee bezig zijn, en dat de Amerikanen samen met een groot aantal landen erook al op antwoorden. Terwijl een aantal Europese landen (Duistland, Frankrijk, België etc..) eerder de houding van Chamberlain aannemen.

En dat is nog beangstigender !
Zeer juist, open je ogen voor den pislam ze sluit. Nu uw ogen blijven dichtknijpen is vragen om hoger aantallen slachtoffers onder ozne eigen mensen.De 5 de colonnes zijn er dank zij deze en vorige idioten in de regeringen.
kangoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 18:42   #9
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

Je bent wel erg happig op WOIII 8O

De extremisten aan beide kanten zijn de boel aan het escaleren. Jij vindt dat blijkbaar best ok, ik vind het niet weinig beangstigend.
Mag ik er u beleefd op wijzen dat die wereldwijde oorlog al vele jaren aan de gang is? U mag gerust uw kop in het zand steken. Het zal één of andere moslim-extremist niet beletten om u te vermoorden. Terugvechten en de moslim-extremisten elimineren lijkt dan ook de beste en meest vreedzame oplossing.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 18:48   #10
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

zo denk ik erook over. De strijd tegen het terrorisme was een zeer goede zaak van Bush, maar hij heeft er in Irak duidelijk eejn zootje van gemaakt. Feit blijft dat Bush er in is geslaagd de sympathie van heel de wereld voor de VS na 9/11 in slechts 2 jaar om te zetten in wat ik bijna "haat" zou noemen. Als hij echt iest tegen het terrorisme had willen doen is het met alle mogelijke middelen een oplossing proberen te vinden voor Israel/Palestina...
De bestaansreden voor het moslim-extremisme is niet het conflict tussen Israeli's en Palestijnen, maar wel het feit dat zij het Westen, en alles waarvoor het staat, haten en willen vernietigen.
En zolang de Arabische wereld gedomineerd blijft door potentaten die haat prediken en elke modernisering en democratisering tegenwerken zal er daar een vruchtbare voedingsbodem blijven voor dit soort extremisme. Daarom is het zo belangrijk dat de Amerikanen erin slagen om in Irak een pluralistisch, open en zo democratisch mogelijke staat te vestigen.
U bent teveel gebiologeerd door de TV om die lange-termijnvisie te zien.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 19:09   #11
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

zo denk ik erook over. De strijd tegen het terrorisme was een zeer goede zaak van Bush, maar hij heeft er in Irak duidelijk eejn zootje van gemaakt. Feit blijft dat Bush er in is geslaagd de sympathie van heel de wereld voor de VS na 9/11 in slechts 2 jaar om te zetten in wat ik bijna "haat" zou noemen. Als hij echt iest tegen het terrorisme had willen doen is het met alle mogelijke middelen een oplossing proberen te vinden voor Israel/Palestina...
De bestaansreden voor het moslim-extremisme is niet het conflict tussen Israeli's en Palestijnen, maar wel het feit dat zij het Westen, en alles waarvoor het staat, haten en willen vernietigen.
En zolang de Arabische wereld gedomineerd blijft door potentaten die haat prediken en elke modernisering en democratisering tegenwerken zal er daar een vruchtbare voedingsbodem blijven voor dit soort extremisme. Daarom is het zo belangrijk dat de Amerikanen erin slagen om in Irak een pluralistisch, open en zo democratisch mogelijke staat te vestigen.
U bent teveel gebiologeerd door de TV om die lange-termijnvisie te zien.
neen, want ik ga eigenlijk akkoord met de oorzakelijke reden die u geeft. Maar er is nog een andere kant, die van de tectiek. Je kan onmogelijk ontkennen dat het MO-conflict voor heel wat frustratie (al dan niet terecht) zorgt in de Arabisceh wereld en bij moslims.
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2004, 22:36   #12
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Van de Irakezen wordt blijkbaar verwacht dat ze zonder morren enkele duizenden burgerslachtoffers incasseren. Je kunt je afvragen waarom wij dan niet van de Amerikanen mogen verwachten dat zij zonder morren de slachtoffers van 9/11 van zich af schudden.
Misschien kunnen wij dat van hen niet verwachtten omdat we zelf geen doden hebben gehad en de Amerikanen hoe dan ook niet helpen?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 10:19   #13
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
De bestaansreden voor het moslim-extremisme is niet het conflict tussen Israeli's en Palestijnen, maar wel het feit dat zij het Westen, en alles waarvoor het staat, haten en willen vernietigen.
En zolang de Arabische wereld gedomineerd blijft door potentaten die haat prediken en elke modernisering en democratisering tegenwerken zal er daar een vruchtbare voedingsbodem blijven voor dit soort extremisme.
U verwart 2 groepen. Er zijn enerzijds de potentaten die modernisering en democratisering tegenwerken. Maar die prediken geen haat tegen het Westen. Die houden het rijke Westen maar al te graag te vriend, en daar boeren ze zelf zeer goed bij. De haat wordt gepredikt door de mullahs in de straat.

Citaat:
Daarom is het zo belangrijk dat de Amerikanen erin slagen om in Irak een pluralistisch, open en zo democratisch mogelijke staat te vestigen.
U bent teveel gebiologeerd door de TV om die lange-termijnvisie te zien.
Een volk heeft de leiders dat het verdient. Als Irak rijp was voor democratie, dan had Irak zichzelf wel bevrijd van Saddam. Het strategisch plan van de VS lijkt op een langgerekte fantasie van een intelligente maar wereldvreemde vijftienjarige. Durft u er geld op zetten dat over een paar jaar Irak een democratische en pluralistische staat is? En als het plan mislukt, en Irak er bijligt als een gigantisch Beiroet, wat gaan de Amerikanen dan zeggen? Dat ze het goed bedoeld hadden?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 11:12   #14
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
“2004 wordt het jaar van aanvallen op Amerikanen, joden en andere kruisvaarders”



De voortvluchtige leider van Al Qaida in Saudi-Arabië heeft bekendgemaakt dat 2004 het jaar wordt van aanvallen op Amerikanen, joden en andere kruisvaarders. Dat meldt een radicale islamitische website.

Via de website is er een link naar een audioboodschap van Abdulaziz al Muqrin. Daarin raadt hij moslims aan om Amerikaanse burgerlijke en militaire plaatsen in Saudi-Arabië te vermijden. Volgens hem kan de Saudische overheid onmogelijk alle Amerikaanse plaatsen bewaken.

De stem op de audiocassette stelde dat “joden, Amerikanen en andere kruisvaarders het doelwit blijven van onze volgende aanslagen. Als God het wil zal 2004 het wreedste en ruwste jaar voor hen zijn.”

De man eist dat “de Amerikanen het Arabische schiereiland verlaten. Alle troepen moeten zich terugtrekken uit bezet islamitisch gebied en de VS moet haar steun aan Israël stoppen.”
De man ontkent dat Al Qaida achter de zelfmoordaanslagen zit op een gebouw van de veiligheidsdienst in de Saudische hoofdstad Riyad. Bij een reeks ontploffingen kwamen 4 mensen en de zelfmoordterrorist om het leven. Honderden mensen raakten gewond. Al Qaida heeft wel begrip voor de aanslag.

Da's een goeie van die pipo. De islamisten doen al niets anders dan onschuldige burgers af te slachten, overal ter wereld.

Hopelijk wordt 2004 het jaar van de vangst (of eliminatie) van Bin Laden en een aantal van zijn mede-moordenaars.

Hopelijk wordt 2004 ook het wake-up jaar van de slapende Europeanen. Zelfs na Madrid hebben ze nog niet begrepen dat ze ook deel uitmaken van wat die moslims noemen "Amerikanen, joden en andere kruisvaarders".

Hopelijk wordt 2004 het jaar van de alternatieve brandstof, dat we die sukkels ginder hun zin kunnen geven.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 12:18   #15
JoeQpublic
Gouverneur
 
Geregistreerd: 25 september 2003
Berichten: 1.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
En zolang de Arabische wereld gedomineerd blijft door potentaten die haat prediken en elke modernisering en democratisering tegenwerken zal er daar een vruchtbare voedingsbodem blijven voor dit soort extremisme.
U verwart 2 groepen. Er zijn enerzijds de potentaten die modernisering en democratisering tegenwerken. Maar die prediken geen haat tegen het Westen. Die houden het rijke Westen maar al te graag te vriend, en daar boeren ze zelf zeer goed bij. De haat wordt gepredikt door de mullahs in de straat.
de man in de straat beseft dat zijn leiders zetmannen van het rijke Westen zijn ofwel leggen diezelfde leiders al dan niet via de mullahs de schuld van alle ellende bij datzelfde perfide Westen.
AQrmoede en godsdient zijn sowieso een gevaarlijke mix.

Compleet ernaast zitten ze imo niet, dictators hebben altijd in onze buitenland-politiek gepast. Een pak makkelijker om lange-termijn-deals mee te sluiten dan een om de zoveel jaar veranderende democratische regering en in elk geval wat minder volk om af te kopen

In Iran waren ze "onze" sjah beu en haalden ze ayatollah Khomeini weer in huis. Die was niet volgzaam genoeg en daarom werd het hele land zo lang geboycot, de Amerikaanse gijzelaars zijn daarin slechts details.

Dat "democratie" van geen tel is bij handelsrelaties leert de recente Zuid-Amerikaanse geschiedenis ons maar al te duidelijk. In Arabië is het allemaal wat minder obvious, maar dezelfde mechanismen en lepe truuks worden ook daar toegepast.
De chef van Egypte is een pak vriendelijker voor Israel, toevallig toch dat datzelfde regime 2e grootste steuntrekker is van Amerikaans geld (na Israel)? Musharraf in Pakistan is een generaal, geen president, enzovoort, enzoverder...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Citaat:
Daarom is het zo belangrijk dat de Amerikanen erin slagen om in Irak een pluralistisch, open en zo democratisch mogelijke staat te vestigen.
Een volk heeft de leiders dat het verdient. Als Irak rijp was voor democratie, dan had Irak zichzelf wel bevrijd van Saddam.
Enige wat de Amerikanen kunnen proberen in positieve zin is een kader aanbieden waarbinnen een democratisch regime te Irak mogelijk is.

Ik hoop met u mee dat hen dat lukt, maar dat vestigen van die "pluralistisch, open en zo democratisch mogelijke staat" hangt natuurlijk van de Irakezen zelf af. Marionettenregeringen hun versheidsdatum verstrijkt het moment dat de buitenlandse soldaten vertrekken, om waarschijnlijk prompt ingeruild te worden voor een kliek die bevriend is met buurman Iran.

Imo kan je Irak niet los van Iran beschouwen, mijn grootste bezwaar blijft dat de eerdere interne roep om hervormingen in Teheran finaal verloren is gegaan doordat er plots een dikke honderdduizend gewapende Amerikanen naast de deur (van 2 kanten, A'stan zitten ze ook nog steeds) kwamen logeren...

Door hun optreden heel de Iraakse bevolking tegen zich in het harnas jagen is een iets minder rooskleurige optie, me dunkt zijn de Amerikanen daar bij momenten beter in
Tuurlijk loopt dat ook weer uit de hand eens de gemeenschappelijke vijand vertrokken is.
__________________
--E eigen vork eerst --E
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 10:52   #16
dronyon
Lokaal Raadslid
 
dronyon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Locatie: Borgerhout
Berichten: 376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
De bestaansreden voor het moslim-extremisme is niet het conflict tussen Israeli's en Palestijnen, maar wel het feit dat zij het Westen, en alles waarvoor het staat, haten en willen vernietigen.
Nu geef je eigenlijk geen reden op voor het moslim-extremisme; die haat moet toch ergens van komen? Je kan niet ontkennen dat de oogluikende steun van het Westen aan Israël niet anders kán dan wrevel opwekken bij moslims. Dat de gehate leiders van Saoedi-Arabië al decennialang door de VS worden gesteund, én dat er zich Amerikaanse soldaten in het land met de heilige steden Mekka en Medina bevinden, heeft eveneens aanleiding gegeven tot frustratie en islamisme.
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2004, 11:01   #17
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Je kan ook niet ontkennen dat elke staakt het vuren is doorbroken door de palestijnen met bomaanslagen. Vandaar dat de steun denk ik groter is voor israel dan voor de palestijnen. Ook heel logisch in mijn ogen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be