Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2009, 21:50   #1081
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
O,o. Niet te snel. Niet te snel. Tenzij u de pluralis majestatis gebruikt (ik zou niet weten waarom in uw geval), praat u alweer in naam van 'Wij Vlamingen'.

Ik zou maar eens alvast die 'wij ' vervangen door een kleine 'ik'.

Bovendien zou ik 'Wij Vlamingen' in passant ook maar vervangen door 'ik, wouldbe grootnederlander'. Dat lijkt me meer accuraat.
Och jongske toch, De Vlamingen...Daar hoor jij toch niet bij. Jij Bent primordiaal "Belge". Onder Vlamingen versta ik diegenen voor wie Vlaanderen op de eerste plaats komt. Dat is bij jou zeker niet het geval. Jij hangt doodgraag aan de tepel van "La Muette de Portici". Dus...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 26 oktober 2009 om 21:52.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 21:51   #1082
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zegt de 'Vlaming' die in Frankrijk woont...
Whatever you say, dear man.

Als zelfverklaard deskundige in zowat alles wat op aard bestaat, kunt u zich immers niet vergissen, naar het schijnt.

Tussen haakjes, en mijn plotse geslachtswijziging nog even daargelaten, vermits alle wijsheid en inzicht u is gegeven, zult u mij ongetwijfeld het plezier willen doen van even te pinpointen van welke stad, dorp of gehucht deze "Vlaming" precies afkomstig is.

Ik zal u dan laten weten hoeveel kilometer u er volgens ViaMichelin naast zit.

Allez, System, bezie het als een wedstijdje (eentje bovenop alle andere).
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 21:57   #1083
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Whatever you say, dear man.

Als zelfverklaard deskundige in zowat alles wat op aard bestaat, kunt u zich immers niet vergissen, naar het schijnt.

Tussen haakjes, en mijn plotse geslachtswijziging nog even daargelaten, vermits alle wijsheid en inzicht u is gegeven, zult u mij ongetwijfeld het plezier willen doen van even te pinpointen van welke stad, dorp of gehucht deze "Vlaming" precies afkomstig is.

Ik zal u dan laten weten hoeveel kilometer u er volgens ViaMichelin naast zit.

Allez, System, bezie het als een wedstijdje (eentje bovenop alle andere).
In ieder geval volgens u avatar woont u in Frankrijk. En dan vind ik het een beetje pretentieus (indien u de waarheid vertelt) om u uit te spreken over toestanden in België. Sommige Nederlanders hebben ook die wat wijsneusige tendens.

Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2009 om 21:58.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 21:59   #1084
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zegt de 'Vlaming' die in Frankrijk woont...
Ga je nu consequent zijn en deze Vlaming, die vanuit Frankrijk België verdedigt, nu ook zijn geloofwaardigheid in twijfel trekken? Of ga jij er automatisch van uit dat men vanuit Frankrijk enkel maar sympathie kan hebben voor de eenheid van België en dus per definitie tegen het Vlaamse standpunt is???
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 22:03   #1085
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ga je nu consequent zijn en deze Vlaming, die vanuit Frankrijk België verdedigt, nu ook zijn geloofwaardigheid in twijfel trekken? Of ga jij er automatisch van uit dat men vanuit Frankrijk enkel maar sympathie kan hebben voor de eenheid van België en dus per definitie tegen het Vlaamse standpunt is???
Neen, ik vind gewoon dat men in België moet wonen om echt te weten wat er loos is.

Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2009 om 22:03.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 22:15   #1086
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, ik vind gewoon dat men in België moet wonen om echt te weten wat er loos is.
Vanuit uw locatie, waar het nachtegaaltje zingt, heeft u in elk geval géén idee wat er loos is. Dat bewijst u zelf vrijwel elke post. Maar misschien zingt uw nachtegaaltje wel niet in Belgie, dat kan natuurlijk.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 22:44   #1087
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In ieder geval volgens u avatar woont u in Frankrijk. En dan vind ik het een beetje pretentieus (indien u de waarheid vertelt) om u uit te spreken over toestanden in België. Sommige Nederlanders hebben ook die wat wijsneusige tendens.
Ha, maar die Nederlanders zijn natuurlijk ook allemaal verborgen Belgen. Méér zelfs : ze wonen naast uw deur, net als ik.

Allez System, wees nu eens een beetje open minded. Denkt u nu werkelijk dat geen enkele buitenlander, om welke al dan niet persoonlijke reden ook, een heel klein beetje in de Belgische toestanden kan geïnteresseerd zijn, en er zelfs een eigen mening over hebben ?

Wat mezelf betreft zou het veel eenvoudiger zijn mocht ik hier gewoon onopvallenderwijs beweren dat ik van Zevekenshoekegem (of zegt u zelf maar een plaats in België) zou zijn, en bovendien een doorwinterde belgiciste voir flamingante voir unitariste zou zijn. Maar waarom zou ik daar om liegen ? Trouwens, de forumdeelnemers met enig inzicht zouden al snel merken dat mijn oubollig Nederlands nu ook niet meteen je dat is voor een rasechte Zevekenshoekegemse, en wat moet ik dan op den duur doen ? Schoorvoetend toegeven dat ik in werkelijkheid geen meiske ut de Vlonders ben ?

Overigens kan het u toch al lang niet meer verbazen dat anderstaligen, zegge in dit geval Franstaligen, ook al eens een mondje Nederlands weten te praten. Er zijn hier op het forum diverse Franstaligen actief, zoals u weet. Dus ook dat kan geen openheid van geest uwerzijds beletten.

En tenslotte ben ik hier verre van het enig madammeke op het forum, nietwaar. Of zijn al die geslachtsgenotes in werkelijk ook gebaarde venten, volgens u ?

Ik zal u eens wat zeggen, System : u denkt al te veel in vakjes, waarde vriend. En alles wat u niet zo direct in één van uw vakjes weet te plaatsen, zoals Hollanders of Fransen die een mening poneren omtrent Belgische toestanden, stoort u. Want geef toe : het is een beetje moeilijk om ons als flaminganten of vlaamsblokkers, of zelfs als nazi's of collaborateurs te bestempelen, nietwaar.

Dat iemand als u, die zich destijds tijdens uw koffie- en thee-inquisitie zeer uitgebreid bemoeide met wat onze Nederlandse medeforummers en ook ikzelf al dan niet dagdagelijks graag (mochten) eten en drinken, hier nu komt beweren dat het onzerzijds een beetje pretentieus is om ons uit te spreken over toestanden in België, als zijnde een wat wijsneusige tendens, is gewoon lachwekkend.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 22:51   #1088
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Trouwens, de forumdeelnemers met enig inzicht zouden al snel merken dat mijn oubollig Nederlands nu ook niet meteen je dat is voor een rasechte Zevekenshoekegemse, en wat moet ik dan op den duur doen ? Schoorvoetend toegeven dat ik in werkelijkheid geen meiske ut de Vlonders ben ?
*knip*

Laatst gewijzigd door The Quibbler : 27 oktober 2009 om 11:09.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 22:54   #1089
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
*knip*
U praat uit eigen ervaring bruno....

Laatst gewijzigd door The Quibbler : 27 oktober 2009 om 11:10.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 22:59   #1090
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ga je nu consequent zijn en deze Vlaming, die vanuit Frankrijk België verdedigt, nu ook zijn geloofwaardigheid in twijfel trekken? Of ga jij er automatisch van uit dat men vanuit Frankrijk enkel maar sympathie kan hebben voor de eenheid van België en dus per definitie tegen het Vlaamse standpunt is???
Een Vlaming die in Wallonië woont is een Waal volgens de Vlaamse regering.
Een Vlaming die in Frankrijk woont, kan dus bezwaarlijk een Vlaming worden genoemd.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 23:01   #1091
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In ieder geval volgens u avatar woont u in Frankrijk. En dan vind ik het een beetje pretentieus (indien u de waarheid vertelt) om u uit te spreken over toestanden in België. Sommige Nederlanders hebben ook die wat wijsneusige tendens.
O, en nog even een vraagje tussendoor, System :

U die het pretentieus en wijsneuzig vindt dat Nederlanders en Fransen hier een woordje plaatsen, wat denkt u eigenlijk van de Libanezen die zich hier evenzeer uitspreken over toestanden in België ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 23:05   #1092
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Een Vlaming die in Wallonië woont is een Waal volgens de Vlaamse regering.
Een Vlaming die in Frankrijk woont, kan dus bezwaarlijk een Vlaming worden genoemd.
Volgens de Vlaamse regering wellicht niet, nee. En wat is een Franse die in Frankrijk woont, volgens de Vlaamse regering ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 23:25   #1093
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
O, en nog even een vraagje tussendoor, System :

U die het pretentieus en wijsneuzig vindt dat Nederlanders en Fransen hier een woordje plaatsen, wat denkt u eigenlijk van de Libanezen die zich hier evenzeer uitspreken over toestanden in België ?
Hallebarde is wat in de war door haar internationaal cliënteel
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 23:28   #1094
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, ik vind gewoon dat men in België moet wonen om echt te weten wat er loos is.
Gelukkig houdt dat u niet tegen zelf kruidige uitspraken over Nederland te doen.

als u achter uw eigen uitspraak staat, doe dan ook enige moeite om u conform die uitspraak te gedragen, dat zou het geloofwaardiger maken. Of is dat te calvinistisch voor u?

of geldt dat alleen voor ons stervelingen (die in F en NL wonen) en niet voor de verhevenen die in BE wonen?

Laatst gewijzigd door Hollander : 26 oktober 2009 om 23:28.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 23:34   #1095
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Gelukkig houdt dat u niet tegen zelf kruidige uitspraken over Nederland te doen.

als u achter uw eigen uitspraak staat, doe dan ook enige moeite om u conform die uitspraak te gedragen, dat zou het geloofwaardiger maken. Of is dat te calvinistisch voor u?

of geldt dat alleen voor ons stervelingen (die in F en NL wonen) en niet voor de verhevenen die in BE wonen?
Het staat u uiteraard vrij om hier op te krassen. Ervaring zat, joh... 1585, 1830
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 23:38   #1096
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het staat u uiteraard vrij om hier op te krassen. Ervaring zat, joh... 1585, 1830
U ook mijn beste,U ook,wij houden U zeker niet tegen om Uw matten hier op te rollen,integendeel zelfs....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 23:58   #1097
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Gelukkig houdt dat u niet tegen zelf kruidige uitspraken over Nederland te doen.

als u achter uw eigen uitspraak staat, doe dan ook enige moeite om u conform die uitspraak te gedragen, dat zou het geloofwaardiger maken. Of is dat te calvinistisch voor u?

of geldt dat alleen voor ons stervelingen (die in F en NL wonen) en niet voor de verhevenen die in BE wonen?
Dat is te zien hé Hollander, als het walen ,brusselse bourgeois en of rasechte belgicisten zijn,dan zijn ze verheven....Zijn het echter gewone vlamingen met een eigen mening dan zijn dat dus facisten,nazi's ,racisten én extremisten...

De untermenschen van den belgiek dus....

Overigens heeft de duitstalige regering vanavond ook een nieuw belangenconflict ingeroepen wat betreft B-H-V....

Die ocharme 70.000 duitstaligen mogen het hele conflict verder blijven uitstellen...Uiteraard op verzoek van hun franstalige vrienden én partijgenoten...

Hand in hand kameraden....

België,daar waar minderheden de macht uitmaken....

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...B-H-V-in.dhtml

Laatst gewijzigd door Svennies : 27 oktober 2009 om 00:00.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 00:17   #1098
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In ieder geval volgens u avatar woont u in Frankrijk. En dan vind ik het een beetje pretentieus (indien u de waarheid vertelt) om u uit te spreken over toestanden in België. Sommige Nederlanders hebben ook die wat wijsneusige tendens.
Zo'n uitspraak is het toonbeeld van arrogantie en pretentie! In elk geval zij bewijst in haar postings een grondige kennis van de Belgische binnenlandse politiek en ik denk dat er maar weinig van haar landgenoten dit evenaren, daarvoor mijn respect. Maar het is misschien juist dat wat U stoort, de Belgische maskerade wordt doorprikt!
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 00:29   #1099
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Zo'n uitspraak is het toonbeeld van arrogantie en pretentie! In elk geval zij bewijst in haar postings een grondige kennis van de Belgische binnenlandse politiek en ik denk dat er maar weinig van haar landgenoten dit evenaren, daarvoor mijn respect. Maar het is misschien juist dat wat U stoort, de Belgische maskerade wordt doorprikt!
Een grondige kennis van de Belgische politiek? Doe dat *knip* niet teveel eer aan

Laatst gewijzigd door The Quibbler : 27 oktober 2009 om 11:12.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 01:30   #1100
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Een grondige kennis van de Belgische politiek? Doe dat *knip* niet teveel eer aan
Van hoererij gesproken, BWarrior die August Borms als avatar kiest!
Wie is hier de sloerie?
Naam: borms.gif
Bekeken: 176
Grootte: 65,6 KB
http://nl.wikipedia.org/wiki/August_Borms
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal

Laatst gewijzigd door The Quibbler : 27 oktober 2009 om 11:13.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be