Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2009, 11:59   #61
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ik denk niet in termen van. Ik heb er geen idee van hoe het kapitalisme omver geworpen zal worden. Ik heb wel een zwaar vermoeden dat dat niet zonder slag of stoot zal gaan. Of gaan de kapitalisten zichzelf ook veranderen? Gaan ze een voor een inzien dat de weg die de anarchisten hun tonen de juiste is? Gaan ze de productiemiddelen afstaan aan het volk omdat ze de deur(en) naar verandering gevonden hebben?
Strategisch gezien is het anarcho-syndicalisme voor het overnemen van de bedrijven in eigen beheer door de werkende bevolking te overtuigen,met alle mogelijke middelen,dat zij uiteindelijk baas zijn over hun eigen lot.Wat verder moet gebeuren hangt af van de reactie.

Citaat:
Ik kan begrijpen dat het esoterisch gezwets waarvan je hier een staaltje gegeven hebt beter tot zijn recht komt met de juiste sigaretten, thee en cake.
Ik kan begrijpen dat jij niks begrijpt
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz

Laatst gewijzigd door guerin : 30 november 2009 om 11:59.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 14:09   #62
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Strategisch gezien is het anarcho-syndicalisme voor het overnemen van de bedrijven in eigen beheer door de werkende bevolking te overtuigen,
Wie beheert de bedrijven? De werknemers van dat bedrijf? Of de werkende bevolking in het algemeen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 14:12   #63
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Strategisch gezien is het anarcho-syndicalisme voor het overnemen van de bedrijven in eigen beheer door de werkende bevolking te overtuigen,met alle mogelijke middelen,dat zij uiteindelijk baas zijn over hun eigen lot.Wat verder moet gebeuren hangt af van de reactie.
Dat boeit me nu, zie. Welke middelen zie jij als nuttig om de werkende bevolking ergens van te overtuigen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Ik kan begrijpen dat jij niks begrijpt
Ik begrijp hoe langer hoe meer dat je minder te vertellen hebt dan je wil laten uitschijnen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 08:33   #64
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Dat boeit me nu, zie. Welke middelen zie jij als nuttig om de werkende bevolking ergens van te overtuigen.
Ik begrijp hoe langer hoe meer dat je minder te vertellen hebt dan je wil laten uitschijnen.
ik zal je verwijzen naar ons website,he daar vind je genoeg materiaal om de strijd aan te gaan www.cnt-ait.be graag gedaan
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 08:34   #65
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wie beheert de bedrijven? De werknemers van dat bedrijf? Of de werkende bevolking in het algemeen?
Hangt af hoe de mensen zich organiseren
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 09:34   #66
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
ik zal je verwijzen naar ons website,he daar vind je genoeg materiaal om de strijd aan te gaan www.cnt-ait.be graag gedaan
Citaat:
Wat kan de IAA voor jullie doen

De IAA is ervan overtuigd dat loonsverhogingen niet de enige eis van een vakbond mogen zijn. Wij leggen ons dan ook eerder toe op andere verbeteringen van de arbeidersomstandigheden. Hieronder staan enkele voorbeelden :

1)Inzage in de boekhouding van het bedrijf Op die manier kunnen productiestijgingen zonder loonsverhoging of onnodige ontslagen niet meer zomaar worden doorgevoerd. Het IAA kan deze boekhouding begrijpelijk maken voor arbeiders die geen economie hebben gestudeerd.

2)Langere pauzes Een pauze van 10 minuten is nauwelijks voldoende om te plassen, wat water te drinken en een boterham te eten. Liever 2 pauzes van 15 of 20 minuten dan eentje die eigenlijk niet eens de naam pauze waardig is. Daarnaast willen wij dat meerdere mensen tegelijkertijd kunnen pauzeren, zodat er meer sociaal contact is. Om dit te realiseren stellen wij voor dat de bedrijfsleiders af en toe eens wat in de fabriek komen werken. Zo zouden ze aan de lijve ondervinden hoe zwaar bandwerk is.

3)Meer ventilatoren

In grote delen van de fabriekshal is het snikheet. Ventilatoren zijn een kleine kost die het voor mensen achter de oven en in andere warme afdelingen veel aangenamer zouden kunnen maken. Waterkraantjes zouden ook dichter bij deze warme afdelingen moeten worden geplaatst.

Dit is natuurlijk slechts een klein overzichtje. Wij willen in de eerste plaats de problemen oplossen die jullie zelf ondervinden. Zo willen wij ook bij individuele problemen druk uitoefenen op de bazen (via klachtenbrieven, eventueel in groep naar een afspraak gaan, …)
Jullie steunen arbeiders in hun strijd voor concrete eisen. Jullie komen zelfs met voorstellen af om de arbeidsomstandigheden van de arbeiders te verbeteren.
Moest ik van slechte wil zijn, zou ik zelfs kunnen stellen dat het eerste voorstel dat hier geformuleerd wordt neerkomt op het meebeheren van een kapitalistisch bedrijf.

Leg me eens uit hoe precies deze aanpak revolutionairder is dan de aanpak van de PVDA?

Of anders aan de hand hiervan:

Citaat:
De harde strijd :

wordt niet gevoerd op demonstraties, want die demonstraties zijn uiteindelijk niet meer dan een deel van het algemene spektakel waaraan niemand vandaag nog kan ontsnappen.

wordt gevoerd in het dagelijkse "slaven"leven, op de werkvloer, tegen onrecht en allerlei asociaal gedrag zoals egoïsme.

is een praktijk die een andere menselijkheid toont in een wereld van algemene concurrentie van allen tegen een, en waar ook het contrast wordt benadrukt.

is een emancipatiestrijd, die de vinger op de wonde legt, om de mensen zo te bevrijden van alle onderdrukking door staat en kapitaal.
Soit, deze pagina leert me dat het probleem niet is het soort voorstel dat de PVDA doet, maar dat de PVDA of een andere politieke partij dat doet. Dan moet je dat ook zeggen en niet beginnen lullen over "samenleving passifieren" (sic) of "politiek profileren". Of doen jullie dat laatste niet misschien?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 00:01   #67
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Jullie steunen arbeiders in hun strijd voor concrete eisen. Jullie komen zelfs met voorstellen af om de arbeidsomstandigheden van de arbeiders te verbeteren.
Moest ik van slechte wil zijn, zou ik zelfs kunnen stellen dat het eerste voorstel dat hier geformuleerd wordt neerkomt op het meebeheren van een kapitalistisch bedrijf.

Leg me eens uit hoe precies deze aanpak revolutionairder is dan de aanpak van de PVDA?
Je bent van slechte wil!Het is toch duidelijk dat we willen dat dearbeiders zelfs hun bedrijven beheren,het verschil is dat wij verdwijnen als die arbeiders ons niet meer nodig hebben!Een partij zoals de PVDA willen heer en meester blijven.
Citaat:
Of anders aan de hand hiervan:



Soit, deze pagina leert me dat het probleem niet is het soort voorstel dat de PVDA doet, maar dat de PVDA of een andere politieke partij dat doet. Dan moet je dat ook zeggen en niet beginnen lullen over "samenleving passifieren" (sic) of "politiek profileren". Of doen jullie dat laatste niet misschien?
Nogmaals,je bent overduidelijk van slechte wil en daarom ik ook dan maar
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 00:12   #68
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Je bent van slechte wil!Het is toch duidelijk dat we willen dat dearbeiders zelfs hun bedrijven beheren,het verschil is dat wij verdwijnen als die arbeiders ons niet meer nodig hebben!Een partij zoals de PVDA willen heer en meester blijven.


Nogmaals,je bent overduidelijk van slechte wil en daarom ik ook dan maar
Welk programmapunt van de PVDA was dat ook alweer?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 00:18   #69
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Het is toch duidelijk dat we willen dat de arbeiders zelfs hun bedrijven beheren,het verschil is dat wij verdwijnen als die arbeiders ons niet meer nodig hebben!Een partij zoals de PVDA willen heer en meester blijven.
Het belangrijkste verschil lijkt mij: de PVDA, dat zijn (een deel van) die arbeiders. Jij geeft me de indruk dat jullie maar eens komen kijken in de fabriek hoe het gaat met de arbeiders.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 15:00   #70
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het belangrijkste verschil lijkt mij: de PVDA, dat zijn (een deel van) die arbeiders. Jij geeft me de indruk dat jullie maar eens komen kijken in de fabriek hoe het gaat met de arbeiders.
Dat is dan maar een indruk!
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 15:03   #71
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Welk programmapunt van de PVDA was dat ook alweer?
Deze dat ieder communistische partij feitelijk doet..
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be