Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 mei 2004, 15:19   #21
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
het criterium is hier nationaliteit en niet oorsprong.
Dat is een even ridicuul onderscheid, bovendien betwijfel ik of je gelijk hebt.
Soit deze discussie is te zot om los te lopen.
Dat is het verschil tussen discriminatie en differentiatie. De gehele Belgische non-discriminatiewetgeving is daarop gebaseerd.
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 15:26   #22
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Soit deze discussie is te zot om los te lopen.
Inderdeed.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 15:35   #23
querty
Provinciaal Statenlid
 
querty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2004
Locatie: België natuurlijk.
Berichten: 645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Whoehahahaha!!!

Zelfde redenering:
"Vrouw van het Jaar" is seksistisch, want er mogen geen mannen aan meedoen.
Eigenlijk wel, ze kunnen beter mens van het jaar nemen.
__________________
Spetsnaz heeft hier ook al gedrukt
LANG LEVE BELGIË!
Formule van de logica: Wallonië + Vlaanderen = België
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 15:38   #24
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Dat is het verschil tussen discriminatie en differentiatie. De gehele Belgische non-discriminatiewetgeving is daarop gebaseerd.
Leg mij ne keer het verschil uit tussen discriminatie en differentiatie want ik heb geen flauw idee hoe ik het begrip differentiatie in deze context dien te interpreteren?
De non-discriminatiewetging is trouwens evenzeer flauwekul.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 15:45   #25
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Toen de sportman van de eeuw moest gekozen worden werd het Carl Lewis en niet Eddy Merckx.

Men wilde absoluut een kleurling, want de sportvrouw van de eeuw was de blanke Fanny Blankers Koen. Dus mocht de sportman geen blanke zijn.

Is dat geen discriminatie? Is dat geen racisme?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 17:09   #26
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

wie heeft er in zuid-afrika de ivoren schoen gewonnen?
de prijs voor de beste blanke voetballer van het jaar.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 17:39   #27
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Dat is het verschil tussen discriminatie en differentiatie. De gehele Belgische non-discriminatiewetgeving is daarop gebaseerd.
Leg mij ne keer het verschil uit tussen discriminatie en differentiatie want ik heb geen flauw idee hoe ik het begrip differentiatie in deze context dien te interpreteren?
De non-discriminatiewetging is trouwens evenzeer flauwekul.
Het draait hier allemaal om een lijn die de wetgever ooit heeft getrokken. Ik ben zelf ook niet de grote voorvechter van die wetgeving en speel hier eigenlijk een beetje advocaat van de duivel.
Maar de wetgeving bestaat nu eenmaal en ik wil ze dan ook consequent toegepast zien. Ook vraag ik me af waar de grote moraalridders in deze discussie blijven.
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 14:27   #28
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Vincent Kompany heeft vorige vrijdag de Ebbenhouten Schoen gewonnen. Deze jaarlijkse trofee beloond elk jaar de beste Afrikaanse voetballer of voetballer van Afrikaanse afkomst uit de Belgische competitie.

Het criterium voor deze prijs is de afkomst van de voetbalspeler (ongeacht zijn nationaliteit). Puur racisme dus en nergens hoor ik protest.

Enkele bemerkingen:

1) Hoeveel procent "van Afrikaanse afkomst" moet men zijn om deze prijs te kunnen winnen? Is het hebben van een Congolese grootmoeder voldoende om in aanmerking te kunnen komen?

2)Zou men even onverschillig reageren moest er een "Berkenhouten Schoen" worden uitgereikt aan de beste (van origine) Europese of Noord-Amerikaanse voetballer uit de Belgische competitie?


...of hoe ver sponsors toch wel niet gaan om hun merk op televisie te krijgen.

De "ebbenhouten schoen"... Het ware beter geweest een bronzen maniokstengel te geven...

Voor wanneer serieuze ingrepen in ons land om het aantal vreemdelingen op onze voetbalvelden in te perken?
Het moet gezegd: het voorbeeld komt weer eens uit Duitsland. De Duitse voetbalbond heeft beslist dat in het nieuwe voetbalseizoen nog slechts maximaal drie buitenlanders mogen opgesteld worden per ploeg. Eindelijk begint men in te zien dat de toevloed van vreemdelingen in het voetbal de kansen van de eigen jeugd sterk hypothekeert om nog door te stoten naar een eerste elftal.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 18:07   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Soit deze discussie is te zot om los te lopen.
Ik zal u zelfs zeggen waarom:

Discriminatie (het vermijden van) is iets dat behoort tot de bestuurlijke wereld.
Daar behoort iedereen in rechte gelijk behandeld te worden zonder onderscheid naar afkomst, ras etc.

In de wereld van sport en andere cultuur is dit geen behoefte. Je kan Mister Michel moeilijk verplichten om een éénbenige rolstoelpatiënt in zijn eerste ploeg op te stellen op basis van een anti-discriminatiewet? In sport, spel, cultuur en de denkwereld, behoren we geen gelijkheid in acht te nemen.
Wil men daar dus 'discrimineren', selecteren etc. dan zie ik daar geen graten in.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 18:38   #30
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
In sport, spel, cultuur en de denkwereld, behoren we geen gelijkheid in acht te nemen.
Hoeveel mensen zijn er al uit de vakbond geweerd omwille van hun ethnische oorsprong?
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 18:45   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
In sport, spel, cultuur en de denkwereld, behoren we geen gelijkheid in acht te nemen.
Hoeveel mensen zijn er al uit de vakbond geweerd omwille van hun ethnische oorsprong?
De vakbond is een besloten ideologische club.
Voor mijn part weer je daaruit wie je maar wil op welke grond dan ook.

Op het partijbestuur van het Vlaamsblok zal de LSP ook niet welkom zijn en vice-versa.
Op mijn wekelijkse zwarte missen is de aanwezigheid van nonkel pastoor en tante nonneke ook niet gewenst.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be