Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2010, 18:34   #1
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard Iets anders : outsourcing

Ik merk dat het proces dat voor de crisis is ingezet, met name outsourcing in volle kracht terug ingezet wordt in de bedrijfswereld. Dit ondanks ik er nog niet veel goeds van gezien heb.

Wat is jullie mening over dit fenomeen ?
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 06:54   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.038
Standaard

Ik weet niet echt of het "heringezet" wordt,het is gewoon een verdergaan op het pad van de vernieling van ons industrieel weefsel...

Door steeds meer van uw bezigheden als "niet core business" te bestempelen en uit te geven,tevens naar ver weg,veroordelen onze bedrijven zich tot geleidelijke technische incompetentie......

Het ultieme resultaat zien we,life,geillustreerd,in onze auto-fabrieken.We zien een indrukwekkende fascade,veel mensen,een modern produktieapparaat en efficiency......

...maar als het eens wat minder gaat kan gans deze organisatie zonder meer doorgespoeld worden...want er is verder geen competentie meer omtrent ook maar enig aspect van de autobouw (men sprak in de jaren zestig en zeventig van de eerste japanse vestigingen in Europa als "screw-driver-factories"),welnu,het is ondertussen steeds erger geworden.

Voor duidelijke financiele winsten op korte termijn is gans de toekomst van West-Europa als industriele motor opgegeven.Er ontstaat zo een maatschappij zonder verdere intresse in techniek en wetenschap(je kunt daar toch niet aan de bak),en waar de nog bestaande kennis en ervaring geleidelijk aan verdwijnt naar kerkhof of crematorium...


maar we maken meer kwartaalwinst....das goeee ,en de flikken meppen de werkloze jongeren wel terug in hun hok
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 07:31   #3
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

De ogen van de politici zullen pas open gaan als ook de helft van de bedienden op straat zal staan door outsourcing. Want het gaat hoe langer hoe minder om arbeiders want die zijn er nog amper. Ook in ITC, communicatie, boekhouding, ... wordt langzaamaan meer en meer geoutsourced.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 07:32   #4
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

De politici hun ogen gaan helaas nooit open. Alhoewel als ze hun portemonee opendoen wel.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 21:22   #5
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Ik source veel uit, ik laat mijn eten bvb. door een boer op het platte land maken.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 07:06   #6
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik source veel uit, ik laat mijn eten bvb. door een boer op het platte land maken.
Ja, zo eentje die kinderen van een jaar of elf twaalf meer dan tien uur per dag laat werken waardoor ze vroeg van school afhaken en aan de boerderij vasthangen tot ze op jonge leeftijd sterven. Lang leve de verenigde staten van Amerika.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 08:07   #7
Bebob
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ja, zo eentje die kinderen van een jaar of elf twaalf meer dan tien uur per dag laat werken waardoor ze vroeg van school afhaken en aan de boerderij vasthangen tot ze op jonge leeftijd sterven. Lang leve de verenigde staten van Amerika.
Tis goed. Ik zal mijn eten voortaan enkel kopen van rijke westerse boeren. Dan moeten die kinderen niet meer werken en kunnen ze fijn rondhangen op vuilnisbelten of in de prostitutie gaan.

Goed dat je me er op wees hoe verkeerd het is mensen hun enige bron van inkomsten te geven.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 08:17   #8
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Tis goed. Ik zal mijn eten voortaan enkel kopen van rijke westerse boeren. Dan moeten die kinderen niet meer werken en kunnen ze fijn rondhangen op vuilnisbelten of in de prostitutie gaan.

Goed dat je me er op wees hoe verkeerd het is mensen hun enige bron van inkomsten te geven.
Het gaat hier wel niet om kinderen uit Afrika hé maar kinderen in een "ontwikkeld" land als de VS. Als u vindt dat het normaal is dat kinderen van tien in een land als de VS met zijn ongeziene rijkdommen van school afgaan om 10 uur of langer per dag zes dagen op zeven in het veld te staan zwoegen in plaats van naar school te gaan en kansen te krijgen dan scheelt er toch wel iets serieus aan u. Zelfs in Afrika vind ik het erg dat zulke dingen nog gebeuren en zou het al lang anders moeten kunnen. Uw logica doet mijn maag keren, ik dacht dat die 19de eeuwse zienswijze hier had afgedaan.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 08:19   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Tis goed. Ik zal mijn eten voortaan enkel kopen van rijke westerse boeren. Dan moeten die kinderen niet meer werken en kunnen ze fijn rondhangen op vuilnisbelten of in de prostitutie gaan.

Goed dat je me er op wees hoe verkeerd het is mensen hun enige bron van inkomsten te geven.
Dan zullen regeringen in verre landen minder buitenlandse inkomsten "in the pocket" kunnen steken,en misschien eens moeten overwegen hun binnenlandse economie eens echt aan te zwengelen...Het is al genoeg aangetoond dat voor de meeste landen de afhankelijkheid van buitenlandse export (en dan meestal van grondstoffen en halffabrikaten) eigenlijk een pest is in plaats van een zegen.De verworven inkomsten raken eenvoudigweg niet bij de bevolking...

Ik voel me ook niet verantwoordelijk voor de creatie van jobs in China(bijvoorbeeld),het moet gezegd dat de Chinese regering die verantwoordelijkheid met uiterste vastberadenheid opneemt.Daarentegen kan het onze regeringen,ondanks hun geblaat,blijkbaar geen zak meer schelen.....Eigenlijk,en in zekere zin,komt nu de afrekening met de huidige crisis...hoe zwak we geworden zijn,hoe leeg onze zakken

China heeft geen last van "vrijhandel",maar geniet met volle teugen van andermans "vrijhandel"..

nee....."outsourcing" op zich heeft niemand veel beterschap gebracht.In de oorspronkelijke bedoeling koop je dingen van elders omdat je die zelf niet kunt maken,of omdat je er geen tijd voor hebt..

Momenteel liggen de winkels vol met dingen die hoogstens nog "assembled in the EU" zijn(in sociale werkplaatsen),maar eigenlijk geheel uit Oost-Aziatische onderdelen bestaan.Dingen die we perfect zelf konden maken.Momenteel beschouw ik nog steeds en uitsluitend Japan en Zuid-Korea als naties waar we soms zaken moeten kopen omdat we die zelf niet kunnen maken.....(opto-electronica)
We zijn nu zelfs zover dat er paketten zelfbouwmeubeltjes verkocht worden uit "European Pine",die gemaakt zijn in China..(yep,we raken gedegradeerd als leverancier van primaire grondstofjes)......


o ja.....het zijn wel Europese groothandelsmerken die dergelijke dingen doen

Laatst gewijzigd door kelt : 8 mei 2010 om 08:25.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 15:46   #10
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

"Nederlandse kledingzaken betalen Aziatische arbeiders hongerloon"
http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Fi...ngerloon.dhtml

Wat is het aandeel van de loonkost in de totale produktie- en transportkost dat deze bedrijven niet eens een fatsoenlijk loon kunnen betalen.

Hoe komt het dat in Nederland de publieke opinie daar wel aandacht voor heeft; en in België niet?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 17:24   #11
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Het is inderdaad wel zo dat veel bedrijven hun eigen competenties en know how van de hand doen of inruilen voor een klein beetje meer winst.
In feite verworden ze tot lege dozen.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 16:36   #12
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De politici hun ogen gaan helaas nooit open.
Men zou zich beginnen afvragen hoe dat nu eigenlijk komt? Als het al zover gekomen is dat een politicus MAAR vijf mandaten bij bedrijven mogen betrekken.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 9 mei 2010 om 16:37.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be