Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Stellling over olielek op 1500 meter diepte
de stelling is juist 35 79,55%
de stelling is onjuist 9 20,45%
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2010, 10:33   #181
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
It's looking really dark for BP

Obama beging een paar grote flaters in deze zaak en hij gaat daarom BP laten bloeden bij wijze van scape-goat en politiek afleidingsmaneuver
Ik zou ook al op de nieuwe president beginnen te scheiten. Dan kan men het ophemelen in het begin al laten, spaart ook weer energie die je dan daar in kan steken.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 10:55   #182
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ik zou ook al op de nieuwe president beginnen te scheiten. Dan kan men het ophemelen in het begin al laten, spaart ook weer energie die je dan daar in kan steken.
Ik ben nog steeds voor Obama, maar als hij zware flaters begaat, dan beschijt ik hem ook.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2010, 14:24   #183
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Tony Hayword nog steeds niet ontslagen... Wat duurt dat lang.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2010, 17:06   #184
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben nog steeds voor Obama, maar als hij zware flaters begaat, dan beschijt ik hem ook.
Ja ik kan je het niet verbieden alvast, je hebt waarschijnlijk nog ergens gelijk ook.
Wil enkel maar zeggen dat wij hier nogal vaak denken het recht te hebben om op een buitenlands staatshoofd te schieten of te scheiten. Alsof wij hier zo'n goed leiderschap kennen op het "Europeeschen landschap".
Wat de president betreft; dat is een persoon die enorm veel macht heeft en deze uiteraard uitoefend maar niet onbelangrijk is dat deze ook gestuurd wordt door zijn entourage en de industrie/banken die zijn campagnes betaald hebben.
Zowel in Amerika als hier was het weer een zoveelste gejubel toen Obama verkozen werd: de nieuwe redder trad aan. Nog geen ambsttermijn of jaar in zijn beleid was er al zwaar artillerie gericht en afgevuurd op hem...
Dus; we slaan beter het verheerlijken van een nieuwe president over en blijven constant vuren op die openbare zondebok genaamd President of the US. Volg je of niet?
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 23:47   #185
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben nog steeds voor Obama, maar als hij zware flaters begaat, dan beschijt ik hem ook.
Blijkbaar The Obama deception niet gezien ej
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2010, 10:10   #186
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Blijkbaar The Obama deception niet gezien ej
Wat is dat?

Ik zei toch dat hij de enorme flater maakte het moratorium op diepe olieboringen op te heffen.

Hij werd onmiddelijk jammer genoeg door BP lam geslagen

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 juni 2010 om 10:11.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2010, 10:23   #187
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat is dat?

Ik zei toch dat hij de enorme flater maakte het moratorium op diepe olieboringen op te heffen.

Hij werd onmiddelijk jammer genoeg door BP lam geslagen
Dat is een docu dat aantoont wat voor een pion hij is en een noodgedwongen leugenaar.

Het gaat verder dan dat BP gedoe hoor. Hij beging al flaters ver voor dit incident.
It's the same policy, it always will be.

Twee uur bijna: http://www.youtube.com/watch?v=eAaQNACwaLw
Bekijk het eens rustig en zeg dan nog eens dat je vertrouwen hebt in Obama
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 16 juni 2010 om 10:25.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 16:43   #188
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Dat is een docu dat aantoont wat voor een pion hij is en een noodgedwongen leugenaar.

Het gaat verder dan dat BP gedoe hoor. Hij beging al flaters ver voor dit incident.
It's the same policy, it always will be.

Twee uur bijna: http://www.youtube.com/watch?v=eAaQNACwaLw
Bekijk het eens rustig en zeg dan nog eens dat je vertrouwen hebt in Obama
Nu ja, het is niet het proces van Obama, wel van BP, dat in de maak is.

Ik zal er wel eens naar kijken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 17:28   #189
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Dat is een docu dat aantoont wat voor een pion hij is en een noodgedwongen leugenaar.

Het gaat verder dan dat BP gedoe hoor. Hij beging al flaters ver voor dit incident.
It's the same policy, it always will be.

Twee uur bijna: http://www.youtube.com/watch?v=eAaQNACwaLw
Bekijk het eens rustig en zeg dan nog eens dat je vertrouwen hebt in Obama
Een docu die één president toont die GEEN pion is van zijn campagnefonds contributors...dat zou pas een hit zijn.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 21:44   #190
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.042
Standaard

In een 3-tal minuten wordt het probleem eventjes samengevat.

http://www.youtube.com/watch?v=2AAa0gd7ClM


kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 09:27   #191
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Tony Hayward heeft zich nog geen mening opgemaakt over de (verkeerde) beslissingen die aanleiding gaven tot het lek. We zullen moeten wachten tot het lek gedicht is. Als het ooit gedicht wordt.

Al met al kunnen ze misschien beter een dichter aan het hoofd van BP zetten...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 17:00   #192
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Tony Hayward heeft zich nog geen mening opgemaakt over de (verkeerde) beslissingen die aanleiding gaven tot het lek. We zullen moeten wachten tot het lek gedicht is. Als het ooit gedicht wordt.

Al met al kunnen ze misschien beter een dichter aan het hoofd van BP zetten...
....en misschien ook aan het hoofd van elke "grote overheids-organisatie" in de VS.Hun komplete onbekwaamheid om te helpen IN HUN EIGEN TUINVIJVER is shockerend.De VS-overheid heeft dus decennialang immens geinvesteerd in mensen en materialen om overal te wereld andere mensen te verniet....euh...democratiseren.Maar ziedaar nu eens een heel praktisch probleem dat zij ook niet aankunnen.(Het is natuurlijk heel begrijpelijk dat niemand zich kon voorstellen dat er eens een serieus lek zou kunnen zijn op een vrijwel onbereikbare diepte in de zee. )

Ook het gedrag van de andere olie-firmas is uiterst veelzeggend....ze hebben ook niks...


en onze EU..zouden er al planningen gemaakt worden ,middelen voorzien,voor als het in de Noordzee eens heel erg fout zou gaan?Of zullen we ons ook beperken door President van Rompuy "foei foei foei" te horen verklaren in de dichtsbijzijnde microfoons?

Laatst gewijzigd door kelt : 18 juni 2010 om 17:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 22:31   #193
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

You can't escape what's coming.
The rapture is upon us.
We are living in a time, the only time, where all prophecies and signs are falling together at once in a very short amount of time.
Zegt dat 420 et oe gezegd éé
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 06:30   #194
Khwajagan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 maart 2010
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat is dat?

Ik zei toch dat hij de enorme flater maakte het moratorium op diepe olieboringen op te heffen.

Hij werd onmiddelijk jammer genoeg door BP lam geslagen
Zou dan zeker ook 'The Fall of the Republic" kijken!
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 08:48   #195
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
Zou dan zeker ook 'The Fall of the Republic" kijken!
Tony Hayward heeft er ondertussen gelegen.

Maanden te laat.

Ik ben geen Obama-basher.

Wel ben ik ervan overtuigd dat de VS gebukt gaat onder de allerergste vorm van corruptie: gelegaliseerde corruptie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 08:52   #196
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
....en misschien ook aan het hoofd van elke "grote overheids-organisatie" in de VS.Hun komplete onbekwaamheid om te helpen IN HUN EIGEN TUINVIJVER is shockerend.De VS-overheid heeft dus decennialang immens geinvesteerd in mensen en materialen om overal te wereld andere mensen te verniet....euh...democratiseren.Maar ziedaar nu eens een heel praktisch probleem dat zij ook niet aankunnen.(Het is natuurlijk heel begrijpelijk dat niemand zich kon voorstellen dat er eens een serieus lek zou kunnen zijn op een vrijwel onbereikbare diepte in de zee. )

Ook het gedrag van de andere olie-firmas is uiterst veelzeggend....ze hebben ook niks...


en onze EU..zouden er al planningen gemaakt worden ,middelen voorzien,voor als het in de Noordzee eens heel erg fout zou gaan?Of zullen we ons ook beperken door President van Rompuy "foei foei foei" te horen verklaren in de dichtsbijzijnde microfoons?
In de nieuwe "toolkit" moeten er inderdaad niet alleen nieuwe tools komen, maar ook een nieuw soort mensen.

Maar ja, ingenieurs, die doen tot op heden alleen wat er in d e jobdiscriptie staat, zonder daar verder morele standpunten (laat staan esthetische of ecologische) bij in te nemen. Echte spartiaten... Opbouwen en vernietigen bij de fluitmuziek van d ecorparatie, dat is alles wat ze kunnen...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 10:27   #197
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.042
Standaard

In de Zuidelijke Staten,waar er een latent "Dixie" gevoel blijft hangen(en dan speciaal onder de blanke bevolking) zou deze olieramp wel eens extreem zware politieke repercussies hebben.Voor de tweede keer op rij ziet men "in het Zuiden" hoe Washington het eigenlijk niet aan kan.De enige reden dat er een "Verenigde Staten van Amerika "was,is dat ze "tesamen sterker staan".Men zou zich kunnen afvragen of de Staat Louisiana het nu eigenlijk slechter zou doen als al die Federale overheidsdiensten..namelijk...machteloos zijn bij de grote rampen die afkomen...en beseffen dat er een enorme golf van armoede aan komt bij honderduizenden mensen.

Ik begrijp heel goed dat de Amerikaanse President heel zenuwachtig wordt.Dit gaat niet meer over de olie alleen.......de geloofwaardigheid van "Washington" hangt hier aan vast!

Het is heel leuk om verbaal te meppen op de CEO van Britisch Petroleum in een zaal vol "congresleden"...maar de onbenulligheid van de Federale Overheid drijft nu al even goed boven als die olie.

Laatst gewijzigd door kelt : 19 juni 2010 om 10:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 12:04   #198
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In de nieuwe "toolkit" moeten er inderdaad niet alleen nieuwe tools komen, maar ook een nieuw soort mensen.

Maar ja, ingenieurs, die doen tot op heden alleen wat er in d e jobdiscriptie staat, zonder daar verder morele standpunten (laat staan esthetische of ecologische) bij in te nemen. Echte spartiaten... Opbouwen en vernietigen bij de fluitmuziek van d ecorparatie, dat is alles wat ze kunnen...
Het wordt een bleed out. Bron gaat leegkomen in de zee.
Ik vraag me af, in hoe verre gaat dat ons ecosysteem beïnvloeden. Ik denk dat we daar nu al beter voorzorgen in beginnen nemen.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 08:57   #199
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
....en misschien ook aan het hoofd van elke "grote overheids-organisatie" in de VS.Hun komplete onbekwaamheid om te helpen IN HUN EIGEN TUINVIJVER is shockerend.De VS-overheid heeft dus decennialang immens geinvesteerd in mensen en materialen om overal te wereld andere mensen te verniet....euh...democratiseren.Maar ziedaar nu eens een heel praktisch probleem dat zij ook niet aankunnen.(Het is natuurlijk heel begrijpelijk dat niemand zich kon voorstellen dat er eens een serieus lek zou kunnen zijn op een vrijwel onbereikbare diepte in de zee. )

Ook het gedrag van de andere olie-firmas is uiterst veelzeggend....ze hebben ook niks...


en onze EU..zouden er al planningen gemaakt worden ,middelen voorzien,voor als het in de Noordzee eens heel erg fout zou gaan?Of zullen we ons ook beperken door President van Rompuy "foei foei foei" te horen verklaren in de dichtsbijzijnde microfoons?
Nu, technisch is het een huzarenstuk om de lek in de Golf van Mexico te dichten.
En nee, op dit ogenblik is niemand in staat het te doen en enkel 2 Belgische en 1 Nederlandse rederij beschikken over het nodige materieel om de olie op te ruimen.

En om je een idee te geven hoe groot de problemen zijn, de Golf van Mexico is rustig water en zelfs makkelijk en veilig te bevaren met een pleziervaartuig, vergelijkbaar met de Middellandse zee.

Bij het bergen van gezonken schepen in de andere Europese wateren moet men de werken regelmatig stilleggen voor stormen om de veiligheid van de bergers te kunnen blijven verzekeren.

In de buurt van sommige Europese booreilanden, spookt het vaak zo erg dat de schepen er vaak op meer dan 10 mijl vandaan moeten blijven.
En moeten bemanningen vaak langer aan boord blijven omdat het te gevaarlijk is hen af te lossen.
Verplaats de ramp van de Golf van Mexico naar de Noordzee en men zou de olie zelfs moeten gebruiken om een veilige zone te maken boven de lekkende bron om die te kunnen proberen te dichten.


Je kan de problemen tussen de huidige lek en een lek in Europese wateren vergelijken met een olieleiding in het Albert-kanaal ( Golf van Mexico) die lekt en een olieleiding aan de mondig van de Rijn ( Noordzee) die lekt.

En mensen vergeet niet dat de problemen van een lekkende oliebron reeds op het land een enorme opgaven is om te dichten.
Nu moet men dit doen op een diepte waar meer dan 150 bar druk heerst en men gewoon niet kan gaan kijken hoe het op te lossen en wat men aan het doen is.

De olie heeft een druk van boven de 500bar en een debiet van meer dan 10.000 liter per minuut, uit een opening van minder dan 1000.
Of een kracht om meer dan 2000 ton te verplaatsen zonder onderbreking.


De energie die op dit ogenblik door deze spuitende bron gebruikt word is voldoende om meer stroom op te wekken dan alle kerncentrales in de wereld samen opwekken.

De mensheid staat nu machteloos tegenover dit natuurgeweld en kan enkel proberen om de schade te beperken.

De olieramp in de Golf van Mexico is vergelijkbaar met de kern ramp van Tsjernobyl.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 18:37   #200
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Mogelijk schade aan gewassen door gebruik van Corexit 9500?

http://www.youtube.com/watch?v=TXlC7...layer_embedded
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be