Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?(motivatie posten aub)
Ja 55 66,27%
Neen 28 33,73%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2010, 22:13   #521
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ziet u nu ook al Nederland als Wonderland?


Ergens bewonder ik u omdat u het volhoudt op dit forum waar men toch niet altijd zo aardig is voor Nederlanders. Maar u moet het relativeren. Het is allemaal niet zo slecht bedoeld.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 22:14   #522
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik gok op: diegene die van elk normaal ding iets vunzigs moeten maken, en daarmee de rottigheid tussen hun oren openbaar maken.
Ik vind getrouwde mannen die hun vrouw bedriegen niet zo proper.
Als het dan blijkt hun baas te zijn wordt het vunzig.
Als er een cover-up werd overwogen door de heer Luyten is het woord vunzig evenzeer van toepassing.
Ik vind Nva-ers die in het openbaar voor een streng drugbeleid pleiten terwijl ze zelf gebruiken vunzig.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 22:15   #523
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ziet u nu ook al Nederland als Wonderland?
Neen, de meesten die ik ken zijn vrij nuchter, en hebben al door scha en schande ondervonden dat niet alle vrouwen zoals "mama" zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 22:16   #524
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind getrouwde mannen die hun vrouw bedriegen niet zo proper.
Er bestaan er weinig andere. Daarmee is alles gezegd over dit non-item.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 22:20   #525
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er bestaan er weinig andere. Daarmee is alles gezegd over dit non-item.
Goedenacht dan.
Vergis u straks niet van naam als je in bed kruipt, moest je ook al tot de 'meerderheid' behoren.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 september 2010 om 22:24.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 22:21   #526
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Pas verkozen, nog zo jong en ontslag nemen.

Op het nieuws van vtm zei men iets van drugs kopen in Thailand op verlof, in paniek raken enz.

De nva neemt in ieder geval een duidelijke lijn. Zo'n dinges geven aanleiding tot ontslag.


Gelukkig komen er (oei, als 't maar waar is) geen verkiezingen aan in 't kort.
De kiezer zal het zich niet meer herinneren.

link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...senator-2.aspx

titel: Kim Geybels neemt ontslag als N-VA-senator
Wat zit hier achter? Het was reeds lang duidelijk dat de NVA haar liever kwijt dan rijk was.. Democratie? Verkozen? Neen, enkele mislukte jezuiten �* la Geert Bourgeois zetten haar doodleuk aan de deur-> de NVA heeft toch altijd gestreden tegen de particratie?? Enfin, ze doen nu net hetzelfde - was te verwachten -> een partij voert uit wat de verkozenen beslissen, maar beslist NIET wat de verkozenen moeten doen! Dat was dus OOK een ZEER grote misrekening toen iedereen voor NVA stemde: enkel de NIET-verkozen Stratego-groep beslist---is dat democratie??

Laatst gewijzigd door Boontjes : 1 september 2010 om 22:24.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 22:25   #527
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Goedenacht dan.
Vergis u straks niet van naam als je in bed kruipt, moest je ook al tot de 'meerderheid' behoren.
Man, man...

Mannen die de illusie hebben dat ze niet tot die meerderheid behoren: ik zou ze in mijn armen willen sluiten en een welgemeende knuffel geven.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 22:27   #528
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Man, man...

Mannen die de illusie hebben dat ze niet tot die meerderheid behoren: ik zou ze in mijn armen willen sluiten en een welgemeende knuffel geven.
Probeer uw eigen gedrag niet te veralgemenen naar alle mannen toe.

Ik weet wel dat het kan helpen te denken: "iedereen doet het", maar dat is niet.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 september 2010 om 22:27.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 22:39   #529
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Probeer uw eigen gedrag niet te veralgemenen naar alle mannen toe.

Ik weet wel dat het kan helpen te denken: "iedereen doet het", maar dat is niet.
Zucht... I rest my case.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 22:59   #530
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind getrouwde mannen die hun vrouw bedriegen niet zo proper.
Als het dan blijkt hun baas te zijn wordt het vunzig.
Als er een cover-up werd overwogen door de heer Luyten is het woord vunzig evenzeer van toepassing.
Ik vind Nva-ers die in het openbaar voor een streng drugbeleid pleiten terwijl ze zelf gebruiken vunzig.
Wie met wie het bed induikt is een privézaak. Dat blijft een privézaak. U mag er iets van vinden maar dat is het dan ook. Hoe dan ook vind ik dames betitelen als 'hoer' of 'slet' erg kleinzielig. Zolang ik iemands persoonlijke situatie niet ken zou ik niet oordelen en dan nóg blijft het een privézaak.

Voor wat betreft drugs heeft u een punt, want dát is politiek relevant. Als je officieel tegen het gebruik van drugs bent moet je niet zélf gebruiken. (Als het allemaal waar zou zijn). Je bent dan politiek niet geloofwaardig meer. Vandaar dat de partij haar heeft gevraagd terug te treden. Voila, ook al weer klaar.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 23:08   #531
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ergens bewonder ik u
Dank u, ik doe mijn best uw bewondering waard te zijn.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 23:38   #532
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ga jij dikwijls met je exen op reis?
Een ex kan ook nog altijd een vriend zijn. Als ik mijn naieve zus ken, ken ik ook anderen. Als je ziet wat ze zoal zouden doen om anderen op het rechte pad te krijgen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 23:43   #533
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Naar ik begrijp heeft dat huppelding er eigenlijk een paar tienduizend stemmen door getrokken met haar gedrag,nu mag NVA daar een vervanger zetten neem ik aan(geheel in de nieuwe politieke cultuur).......Dan heb je nog de intellectuele capaciteiten om arts te worden en zelfs zo te werken,en dan gedraag je je als een verliefde tiener,kompleet blind voor die b*st*rd waar je omgang mee hebt......
De NVA-leiding heeft er in ieder geval ietsje te lang gras over laten groeien.



toemme toemme toemme
Met een oprecht integer verliefde tiener (die je Kim idd kunt aawrijven) kun je veel meer mee aanvangen dan een vals bitch. Die leren tenminste.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 00:17   #534
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Waarom niet?
Omdat haar partij wel altijd de puntjes op de "I" wil zetten.

Neems als voorbeeld de aanval van de NVA op beroepsmilitairen. Degene dewelke een kilotje te zwaar zijn moeten verlof dagen in leveren, of eventueel ontslagen worden. Er wordt op geen enkele manier rekening gehouden met het correct uitvoeren van hun dienst, enkel allen body mass speelt een rol. BTW, in prive, ik heb nog nooit naar de BMI van een dokter gevraagd, zijn historie van correcte behandelingen is mijn criterium.

Dan niet zitten klagen en wenen als van hun hetzelfde wordt gevraagd, volg de wet tot in de puntjes. Geen bla bla bla
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 01:12   #535
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er bestaan er weinig andere. Daarmee is alles gezegd over dit non-item.
Bron?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 01:18   #536
Discobitch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Omdat haar partij wel altijd de puntjes op de "I" wil zetten.

Neems als voorbeeld de aanval van de NVA op beroepsmilitairen. Degene dewelke een kilotje te zwaar zijn moeten verlof dagen in leveren, of eventueel ontslagen worden. Er wordt op geen enkele manier rekening gehouden met het correct uitvoeren van hun dienst, enkel allen body mass speelt een rol. BTW, in prive, ik heb nog nooit naar de BMI van een dokter gevraagd, zijn historie van correcte behandelingen is mijn criterium.

Dan niet zitten klagen en wenen als van hun hetzelfde wordt gevraagd, volg de wet tot in de puntjes. Geen bla bla bla
Hm. Maar papperige militairen een beetje afstraffen is nooit een slechte zaak.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 01:21   #537
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Hm. Maar papperige militairen een beetje afstraffen is nooit een slechte zaak.
Ach, dik of dun, oud worden ze niet meer ingezet in acties. Gewoon vanaf een bepaalde leeftijd militairen laten afvloeien, tenzij ze in hogere posities zijn (bvb. voor strategie te bepalen); dat of meer oorlog voeren is het enige wat ons leger terug jonger gaat maken
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 01:27   #538
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
RUSSEL - Analyse Als het priveleven het politieke ideaalbeeld bezwaddert Het verhaal rond gewezen senator Kim Geybels leest als een driestuiversroman. Omdat de snelle reactie van de N-VA iets te hardvochtig leek, groeide er gisteren een bredere context. Politieke journalisten moeten dan op eieren lopen.
Van onze redacteur

Het blijft bijzonder ongewoon dat een senator op vraag van haar partij ontslag neemt. Volksvertegenwoordigers krijgen hun mandaat van de kiezer. Daarom had de N-VA niets te maken met het mandaat van Kim Geybels, maar de 28-jarige urgentiearts uit Limburg kreeg maandag een duidelijke boodschap mee. Ze mocht gerust aanblijven als senator, dat was haar volste recht. Maar dan zou ze prompt uit de partij worden gezet. Als onafhankelijk politicus door het leven gaan, leek Geybels geen aantrekkelijk vooruitzicht. Vooral omdat er dan geen maat zou staan op de geruchten.

Toch blijft er iets vreemds aan de hardvochtige manier waarop de N-VA Geybels voor het blok zette. De gebeurtenissen in Thailand wekken verstomming, maar de schimmige versies zijn niet meer te tellen. Niemand weet hoe de vork echt in de steel zit. Het feit dat Geybels en haar vriend Bas Luyten zonder problemen het vliegtuig naar huis konden nemen, lijkt er op te wijzen dat het strafrechtelijk allemaal wel meeviel. Emotioneel duidelijk in de war en doodvermoeid na een lange reis moest Geybels meteen bij twee partijgenoten, senaatsvoorzitter Danny Pieters en senator Liesbeth Homans, op het matje komen. Vervolgens tekende ze haar ontslagpapieren. Een afkoelingsperiode werd haar niet gegund.

Naar verluidt stemde Geybels in met een snel ontslag, omdat ze hoopte dat de story uit de schijnwerpers zou blijven. Viel dat even tegen. Haar verhaal loopt over van de tragiek, waarbij elementen uit haar privéleven hopeloos vermengd raakten met haar mandaat als senator.

De N-VA speelde het moreel en principieel. Het persoonlijke gedrag van Geybels stond haaks op de attitude die de partij van haar senatoren verwacht. De Vlaams-nationalisten huldigen een nultolerantie tegen drugsgebruik.

Daarbij speelde ook een politiek element. Bij de jongste verkiezingen barstte de N-VA uit haar voegen. Een ratjetoe aan partijleden raakte in het parlement. In geen geval kan Bart De Wever het zich veroorloven dat er een beeld ontstaat van een fractie met mensen die een hele geschiedenis met zich meeslepen. Dat leidt alleen maar de aandacht af van het echte werk.

Geybels leverde gisteren ook haar mandaat als JongN-VA-voorzitter in. Intussen weerlegden partijbronnen het beeld dat ze een weerloos slachtoffer zou zijn van een coup de foudre met een verslaafde man.

De senator miste eind juni haar entree niet, al was het omdat N-VA-kamerlid Siegfried Bracke een opmerking had gemaakt over de lengte van haar kledij. Geybels was zo slim -anderen vinden dat nu zo dom- om dat handig uit te buiten. Met massa's interviews tot gevolg. Daarin vertelde ze dat haar relatie was spaak gelopen, sinds een halfjaar was ze single.

Toen ze luttele dagen later een relatie met een getrouwde man -overigens een gewezen JongN-VA-voorzitter - opbiechtte, gingen bij de partij de lichten op oranje. Ze kreeg de boodschap om voortaan de media wat op afstand te houden, kwestie van geen beeld van onbetrouwbaarheid op te roepen.

De lichten sprongen op rood, toen bleek dat ze haar vriend als persoonlijke medewerker had aangeworven. De partij vond het deontologisch niet kunnen dat ze haar 'loverboy' op de loonlijst zette. Geybels overtrad daarbij de partijregel dat alle medewerkers vooraf worden gescreend. Bovendien ontving de enkele maanden voordien (bij Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans) ontslagen Luyten nog een ontslagvergoeding. De vraag om het contract te verbreken, wees Geybels af. Ze wilde haar vriend met een job uitzicht op herstel bieden.

Daarop werd ze gesommeerd voor een gesprek. Ze vroeg om uitstel. Ze wilde een midweek nemen in een of ander kuuroord. Haar vriend -ex-vriend zegt ze nu zelf- zou ondertussen naar New York trekken om het daar met zijn vrouw - die er werkt - goed te maken. Uiteindelijk verbleven beiden in Bangkok.

Tijdens het gesprek met Pieters en Homans zou Geybels nog enkele zaken hebben opgebiecht die zich 'op of over de rand van het strafrechtelijke' bevonden. Die bekentenissen wogen zwaarder dan het Thailand-verhaal. Wat die feiten zijn, is onbekend.
Nieuw artikel in DSO, nieuwe elementen in het verhaal?

Ik had altijd gedacht dat ze een beetje soft was maar blijkbaar schuilt er toch meer testosteron in haar dan ze op het eerste zicht laat uitschijnen
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 01:29   #539
Discobitch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ach, dik of dun, oud worden ze niet meer ingezet in acties. Gewoon vanaf een bepaalde leeftijd militairen laten afvloeien, tenzij ze in hogere posities zijn (bvb. voor strategie te bepalen); dat of meer oorlog voeren is het enige wat ons leger terug jonger gaat maken
Klopt, anders krijgt men van die "boeffers". Heb onlangs in een andere draad geleerd wat dat juist is.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 01:30   #540
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Klopt, anders krijgt men van die "boeffers". Heb onlangs in een andere draad geleerd wat dat juist is.
Landlopers zijn ook maar mensen hé
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be