Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2010, 08:27   #21
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Als we het toch niet ernstig kunnen houden


3 gestapo agenten onder aan een trap die 'HALT STEHEN BLIEBEN !!! riepen ?
HALT STEHEN BLIEBEN? Lijkt me eerder een aflevering van Allo Allo. Of de drie gestapo's waren vermomde verzetsmannen afgaande op dat Pfaff-duits.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 12:13   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Je bent ontstaan uit gerecycleerd organisch materiaal, en je lichaam zal opnieuw gerecycleerd worden.
Ooit ontwaak je in de realiteit dat je een kikker bent. Of een vis. Of een hond. Een mus, een vlinder, een madeliefje, een koe.
Of een nieuwe mens.
Maar kiezen kan je niet.
Ain't life a beautiful bitch.
Het probleem is dat ik ondertussen, sinds ik geboren ben, al zevenenderdig strontvliegen en achtentwintig regenwormen ben geweest....
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 13:03   #23
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
http://www.zita.be/entertainment/tv-...e-oordeel.html
Naar aanleidng van deze documentaire heb ik een paar vraagjes aan (diep)gelovigen.

In de uitzending is een 14-jarige (fundamentele christen ) rotsvast overtuigd van haar 'tweede' leven in het hiernamaals, haar stelling is : ik geloof dus ik kom er in (summier gesproken)

Mijn vragen voor de gelovigen ( eender welke religie ) zijn :

-Komen , volgens u, alleen (diep)gelovigen in het hiernamaals ?
we komen allen in het hiernamaals: gelovig of ongelovig, dat is totaal onverschillig.

Ja: in feite zijn we al allemaal in het zogenaamde hiernamaals, want dat is zowel ons eigen innerlijk als ook de hemel in de microkosmos.

Het is zelfs onmogelijk niet in de hemel te zijn, want deze is eeuwig en oneindig en dus alles omvattend en niets kan daar buiten zijn.

Alleen als je je erg ongelukkig voelt wordt deze hemel ook wel als de hel ervaren.
Maar dat is dan alleen maar bedoeld om enige verveling van het altijd maar gelukkig zijn op te heffen......
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 13:09   #24
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Moest er een hiernamaals zijn, waar je een eeuwig bestaan hebt, lijkt me dat eerder een vloek dan een zegen
dat eeuwige leven wordt dan ook op gezette tijden onderbroken door een sterven en een wedergeboorte om de spanning erin te houden.

Zij die sterven op aarde komen in de hemel en zij die sterven in de hemel komen op aarde.

Maar verder is het ook nog zo dat wij hier op aarde reeds in de hemel zijn, namelijk de wereld van ons eigen innerlijk aan dromen en fantasieën.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 13:10   #25
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben het hiernamaals.
zo is het.....eindelijk iemand met inzicht.......
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 16:33   #26
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Je bent ontstaan uit gerecycleerd organisch materiaal, en je lichaam zal opnieuw gerecycleerd worden.
Akkoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Ooit ontwaak je in de realiteit dat je een kikker bent. Of een vis. Of een hond. Een mus, een vlinder, een madeliefje, een koe.
Of een nieuwe mens.
Maar kiezen kan je niet.
Ain't life a beautiful bitch.
Hier ben ik het niet met je eens. De deeltjes waaruit je bent opgebouwd zullen weer gebruikt worden voor nieuw leven, maar ik denk niet echt dat je kan zeggen dat jij dat nieuwe leven bent.

Ook zal een deel van je deeltjes gebruikt worden voor organisme A, een deel voor organisme B en delen voor nog vele andere organismen. Zelf besta je ook uit deeltjes die onderdeel zijn geweest van onvoorstelbaar veel organismen, waarvan een deel tegelijkertijd geleefd heeft.

De deeltjes die onderdeel van je uitmaken, bepalen niet wie je bent. Zelf heb je in je leven normaal gezien al vele deeltjes opgenomen en afgegeven. "In hoeverre ben je nog dezelfde persoon als vroeger?" zou je jezelf kunnen afvragen. Zelfs je gedachten zullen normaal gezien niet meer dezelfde zijn. Een deel is nieuw en een deel is vergeten, weg.

Definiëren wat leven is, is niet gemakkelijk. Definiëren wat een persoon is, wat maakt dat je hem nog als dezelfde persoon kunt beschouwen als de dag voordien, is mogelijk nog moeilijker.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 17:01   #27
bruggeman
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Locatie: BRUSSEL
Berichten: 1.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
laten we het vagevuur niet vergeten
In de hemel zitten wel wat Moslims, in het VgV. iets meer maar, bij ons te Brussel is het een ware Hel geworden.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 17:32   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
De deeltjes die onderdeel van je uitmaken, bepalen niet wie je bent. Zelf heb je in je leven normaal gezien al vele deeltjes opgenomen en afgegeven. "In hoeverre ben je nog dezelfde persoon als vroeger?" zou je jezelf kunnen afvragen. Zelfs je gedachten zullen normaal gezien niet meer dezelfde zijn. Een deel is nieuw en een deel is vergeten, weg.
2.

Dat was mijn referentie naar die aardwormen en die strontvliegen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 17:43   #29
bruggeman
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Locatie: BRUSSEL
Berichten: 1.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Akkoord.



Hier ben ik het niet met je eens. De deeltjes waaruit je bent opgebouwd zullen weer gebruikt worden voor nieuw leven, maar ik denk niet echt dat je kan zeggen dat jij dat nieuwe leven bent.

Ook zal een deel van je deeltjes gebruikt worden voor organisme A, een deel voor organisme B en delen voor nog vele andere organismen. Zelf besta je ook uit deeltjes die onderdeel zijn geweest van onvoorstelbaar veel organismen, waarvan een deel tegelijkertijd geleefd heeft.

De deeltjes die onderdeel van je uitmaken, bepalen niet wie je bent. Zelf heb je in je leven normaal gezien al vele deeltjes opgenomen en afgegeven. "In hoeverre ben je nog dezelfde persoon als vroeger?" zou je jezelf kunnen afvragen. Zelfs je gedachten zullen normaal gezien niet meer dezelfde zijn. Een deel is nieuw en een deel is vergeten, weg.

Definiëren wat leven is, is niet gemakkelijk. Definiëren wat een persoon is, wat maakt dat je hem nog als dezelfde persoon kunt beschouwen als de dag voordien, is mogelijk nog moeilijker.
Het leven is belangrijk, niet het georganiseerd wezen dat het tijdelijk bewoont.

Organisch materiaal is slechts stof. De ziel is met de Drie-eenheid God verbonden of gelinkt en is van nature uit onsterfelijk.

Na de dood, gaat niets verloren. Het veranderd gewoon van uitzicht, scheikundige samenstelling en bestemming.

Atoomwezentjes hebben hier helemaal niets mee te maken.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 18:33   #30
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Soortement quote van the QI quiz.

Wat als alleen atheisten toegang krijgen tot de hemel?

Verteld door iemand die grappiger is dan ik.
hell-aas
http://www.youtube.com/watch?v=2W78S...eature=related

Citaat:
No, there aren't any toilets here. It's damnation without relief.

Laatst gewijzigd door driewerf : 17 september 2010 om 18:35.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be