Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 3 januari 2011, 12:10   #161
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat blanco blad kwam van Elio mijn beste, met zijn voorstellen tot hervorming.
U waart erbij en u hebt het gezien ?

Of geloofd u klakkeloos wat u wordt voorgekauwd ?
Henri1 is offline  
Oud 3 januari 2011, 12:21   #162
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U waart erbij en u hebt het gezien ?

Of geloofd u klakkeloos wat u wordt voorgekauwd ?
Wij zaten op de eerste rij.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 3 januari 2011, 12:22   #163
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U waart erbij en u hebt het gezien ?

Of geloofd u klakkeloos wat u wordt voorgekauwd ?
Nee, Ik constateer alleen dat Elio niks op papier heeft gezet en ik constateer ook dat Elio helemaal niet wil dat de bevolking op de hoogte is van wat er allemaal gedaan wordt achter de schermen. Getuige daarvan zijn theater nadat Bart Dewever zijn voorstel WEL door iedereen liet lezen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 3 januari 2011, 12:26   #164
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dit kan enkel geschreven zijn door iemand die in een droomwereld leeft...

Het spijt me dat we u niet hebben kunnen helpen.
Neen dit is geschreven door een paljas die alleen zichzelf vertegenwoordigt en beseft dat zijn irriële wereld voor zijn ogen teloor gaat.

Ik heb ook te doen met de man. Gans je politieke leven ijveren voor een rotstaat die niks betekent in een partijtje dat nog minder dan iets voorstelt, het moet verschrikkelijk zijn.

De sukkelaar is werkelijk gefascineerd door BDW en zijn N-VA. Hij opent de ene draad na de andere over zijn idool. Begrijpelijk, als je zelf niks bent zoek je automatisch mensen op die het wel gemaakt hebben. Keffertjes produceren ook een geluid dat op geblaf lijkt.
robert t is offline  
Oud 3 januari 2011, 12:37   #165
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Neen dit is geschreven door een paljas die alleen zichzelf vertegenwoordigt en beseft dat zijn irriële wereld voor zijn ogen teloor gaat.

Ik heb ook te doen met de man. Gans je politieke leven ijveren voor een rotstaat die niks betekent in een partijtje dat nog minder dan iets voorstelt, het moet verschrikkelijk zijn.

De sukkelaar is werkelijk gefascineerd door BDW en zijn N-VA. Hij opent de ene draad na de andere over zijn idool. Begrijpelijk, als je zelf niks bent zoek je automatisch mensen op die het wel gemaakt hebben. Keffertjes produceren ook een geluid dat op geblaf lijkt.
Oké, u hebt bewezen dat je goed op de man speelt.
Henri1 is offline  
Oud 3 januari 2011, 13:43   #166
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Aangezien die dominantie alleen nog maar bestaat in de hoofden van sommige Vlamingen is dat een probleem dat men niet kan oplossen. Het is als beweren dat de financiële instellingen worden gedomineerd door de "joden". Dat Europa wordt bestuurd door de Illuminati of whatever.

U toont zelf aan hoe belachelijk het is. 4 miljoen "arme" Franstaligen die de macht hebben over 6 miljoen "rijke" Vlamingen. Dat moet zowaar uniek zijn in de wereldgeschiedenis. Ofwel zijn de Vlamingen dan ook het zieligste volk in de geschiedenis van de mensheid ofwel zit het tussen de oren van sommige Vlamingen wat even zielig is. Aan u de keuze. Zijn we met zijn allen zielig of bent u zielig.
Het is net zoals de misdaad. De slechterikken zijn steeds in het voordeel want zij vegen hun botten aan de wet. Als echter de politie één foutje maakt tijdens de vervolging, dan is dat een grond om vrij gesproken te worden.
Stop dus met zagen dat we maar sukkelaars zijn omdat we niets aan die dominantie kunnen doen. Het is de wet van de democratie.
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 januari 2011, 13:46   #167
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
't is niks...

Niet echt ze zijn alleen voorbeelden van Vlamingen die U liever niet in Uw denkbeeld steekt; de Franstalige Vlamingen. Maar soit...
Het probleem is dat zeer veel van die franstalige "Vlamingen" niet wil gezegd hebben dat ze Vlaming zijn.

Citaat:
"geconfronteerd" lijkt me een negatieve term en helemaal te passen in het beeld dat ik heb bij mensen als U...

Logisch gezien universiteiten in het Frans waren en je toch minstens verwacht werd een diploma te hebben (nog steeds trouwens) om de hogere posten te pakken te krijgen.
"Geconfronteerd" is helemaal niet misplaatst. Ik ben met een universitair diploma afgestudeerd in 1959, universiteit Gent. Een van de plaatsen waar ik voor solliciteerde was in de "A l''Innovation" van destijds. Ik werd er ontboden bij de personeelsschef, Madame Pierson, voor een sollicitatiegesprek. De dame vond het duidelijk beneden haar waardigheid ook maar één woord Nederlands met mij te spreken. Goed, mijn kennis van het Frans was en is heel behoorlijk. Dat gaf mij geen probleem. Ook op andere plaatsen waar ik had gesolliciteerd werd de kennis van het Frans (én het Engels, én het Duits) even getoetst, en dat is ook maar evident. Maar telkens verliep minstens een flink deel van het gesprek in het Nederlands. Niet zo bij Mme Pierson. Dit was en is gewoon onaanvaardbaar.

En, terloops, de universiteit van Gent was toen reeds héél lang vernederlandst.

Citaat:
De nu KBC? De grootste familie daar is de Vlerick familie... ook Franstalig
.

Toch niet de Vlerick die ik heb gekend. En die deel uitmaakte van de RvB van de toenmalige KB.

Citaat:
Toch toch... Maar U doet dit af als zou dat erg zijn; past niet in Uw wereldbeeld, hé? Weet U Frans spreken is geen ziekte of zo hoor?
Ik heb de kennis van een taal steeds als een verrijking beschouwd, nooit als een ziekte. Daarom ook lees ik flink wat literatuur in andere talen. Ik voel het inderdaad aan als een "ziekte" (het mag voor mij ook "psychische afwijking" heten) wanneer iemand uit Nederlandstalig gebied het Frans gebruikt als een soort tussenschot in het normale maatschappelijk verkeer. Of, nog erger, het vertikt om als Nederlandstalige het Nederlands te gebruiken.

Citaat:
Het gaat dan ook niet over of je het ver schopt met de taal of niet...
Toch wel, maar daar zijn veel "Bruxellois" blijkbaar niet vatbaar voor. Tot hun eigen scha en schande. Die "unilingues" geraken niet aan een job.

Citaat:
Je zou het bijna vergeten als je de azijnpissers bezig hoort... gelukkig hebben we af en toe een frisse wind in ons land zoals die van onze kroonprinses onlangs.
Ik zou zeggen, met uitzondering van Albert II zelf, dat het tijd werd. En dat zij als Waalse daartoe een inspanning levert is prijzenswaardig. Nu nog schoonmama Paola en tante Fabiola.

Citaat:
En je vergeet het Spaans, de Chinesen en het Arabisch opzettelijk
.

Die talen zijn inderdaad belangrijk door het groot aantal sprekers. Maar, eenmaal buiten het grondgebied de betrokken landen is dat veel minder het geval. Engels wordt ook gebruikt in de communicatie tussen niet-Engelstaligen. Een vergelijkbare situatie heb je niet met Spaans, Chinees of Arabisch.

Citaat:
In Wallonië heeft men veel dingen al goed begrepen.
Behalve het fatsoenlijk beheer van openbare financiën en de erbij horende responsabilizering. Op dat vlak lijden ze wat aan de Griekse ziekte.


Citaat:
De Vlaming is goed op weg om ook die superioriteit te verliezen... het Engels en het Nederlands blijkt nog te lukken maar het Frans vergeet hij vaak. Alles wat we zelf doen doen we beter, nietwaar? Vele CEO's klagen luider en luider over het fenomeen; mensen als U zal dat ontgaan zijn
Ik heb nooit beweerd dat de Vlamingen absolute koploper zijn inzake talenkennis. Troost u, dat is mij niet ontgaan. Maar, tot op heden doen we het nog altijd heel wat beter dan WalloBrux.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 3 januari 2011, 14:05   #168
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Oké, u hebt bewezen dat je goed op de man speelt.

Kijk eens goed naar je eigen avatar en trek je conclusies alvoren je begint met de ketel te verwijten.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 3 januari 2011, 14:08   #169
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk eens goed naar je eigen avatar en trek je conclusies alvoren je begint met de ketel te verwijten.
Als u een nieuwe avatar wilt wil ik u wel helpen.
Henri1 is offline  
Oud 3 januari 2011, 16:57   #170
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Wat een jaar het wordt voor de N-VA is niet relevant. Het verandert niks aan de kwestie, noch aan de situatie.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 januari 2011, 19:37   #171
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat een jaar het wordt voor de N-VA is niet relevant. Het verandert niks aan de kwestie, noch aan de situatie.
Het wordt waarschijnlijk een superjaar voor NVA.
Hopelijk ook voor Vlaanderen !
Boduo is offline  
Oud 4 januari 2011, 08:24   #172
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het probleem is dat zeer veel van die franstalige "Vlamingen" niet wil gezegd hebben dat ze Vlaming zijn.
U vergist zich... zwaar! Wat voor zich spreekt is dat ze nooit of te nooit zullen meeheulen met "de echte Vlaming"...


Citaat:
"Geconfronteerd" is helemaal niet misplaatst.
Misplaatst niet... negatief.
Citaat:
Ik ben met een universitair diploma afgestudeerd in 1959, universiteit Gent. Een van de plaatsen waar ik voor solliciteerde was in de "A l''Innovation" van destijds. Ik werd er ontboden bij de personeelsschef, Madame Pierson, voor een sollicitatiegesprek. De dame vond het duidelijk beneden haar waardigheid ook maar één woord Nederlands met mij te spreken. Goed, mijn kennis van het Frans was en is heel behoorlijk. Dat gaf mij geen probleem. Ook op andere plaatsen waar ik had gesolliciteerd werd de kennis van het Frans (én het Engels, én het Duits) even getoetst, en dat is ook maar evident. Maar telkens verliep minstens een flink deel van het gesprek in het Nederlands. Niet zo bij Mme Pierson. Dit was en is gewoon onaanvaardbaar.
Spijtige gevallen natuurlijk gelukkig is dat allemaal voorbij... nu L'innovation heeft ook heel lang op dat imago gesurft hé dus helemaal onverstaanbaar vind ik het niet. Nu gaat het ronduit slecht met die keten.
Terzijds L'innovation maakt deel uit van de groep Metro en is Duits.
Citaat:
En, terloops, de universiteit van Gent was toen reeds héél lang vernederlandst.
Héél lang? Zeg jij als je afgestudeerd bent in 59 ...
En dan heeft U het nog alleen over Gent.
Citaat:
Toch niet de Vlerick die ik heb gekend. En die deel uitmaakte van de RvB van de toenmalige KB.
Je hebt gelijk (waarvoor excuses) ik ben wat te rap door de bocht gegaan... niet de gehele familie is Franstalig... Niet dat dit zo belangrijk is.
Citaat:
Ik heb de kennis van een taal steeds als een verrijking beschouwd, nooit als een ziekte. Daarom ook lees ik flink wat literatuur in andere talen. Ik voel het inderdaad aan als een "ziekte" (het mag voor mij ook "psychische afwijking" heten) wanneer iemand uit Nederlandstalig gebied het Frans gebruikt als een soort tussenschot in het normale maatschappelijk verkeer. Of, nog erger, het vertikt om als Nederlandstalige het Nederlands te gebruiken.
Er is nochtans niks tegen te hebben... de gebruik van taal is in ons land vrij. Daarom ook dat men hier spreekt van een vrije samenleving. Ook je keuze van Godsdienst is vrij... Sprekend dat U dit aanklaagt.
Citaat:
Toch wel, maar daar zijn veel "Bruxellois" blijkbaar niet vatbaar voor. Tot hun eigen scha en schande. Die "unilingues" geraken niet aan een job.
Bruxellois, Wallons en de laatste tijd ook Vlamingen.
Citaat:
Ik zou zeggen, met uitzondering van Albert II zelf, dat het tijd werd. En dat zij als Waalse daartoe een inspanning levert is prijzenswaardig. Nu nog schoonmama Paola en tante Fabiola.
Nen oude vos leerde geen kuren . Overigens kan je hen dat niet kwalijk nemen ze zijn kinderen van hun tijd... Maar inderdaad mathilde.
Citaat:
Die talen zijn inderdaad belangrijk door het groot aantal sprekers. Maar, eenmaal buiten het grondgebied de betrokken landen is dat veel minder het geval. Engels wordt ook gebruikt in de communicatie tussen niet-Engelstaligen. Een vergelijkbare situatie heb je niet met Spaans, Chinees of Arabisch.
Meer en meer hé... vooral in de economische context.
"het chinees" is geen taal maar een samenraapsel van meerdere talen.
Citaat:
Behalve het fatsoenlijk beheer van openbare financiën en de erbij horende responsabilizering. Op dat vlak lijden ze wat aan de Griekse ziekte.
Logisch Vlaanderen exporteert er dan ook deels zijn armoede... en haalt er de beste stukken uit (een mini brain drain zeg maar). Dat laat niet weg dat ze het toch niet zo slecht doen als we denken... goed is natuurlijk veel gezegd vooral op de punten die U aanhaalt.

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat de Vlamingen absolute koploper zijn inzake talenkennis.
Het was nochtans zo... En we hebben daar een reputatie op gebouwd.
Citaat:
Troost u, dat is mij niet ontgaan. Maar, tot op heden doen we het nog altijd heel wat beter dan WalloBrux.
Alles is beter dan Wallobrux... maar alles is dan ook beter dan een onafhankelijk Vlaanderen dat zich rattacheert aan Nederland (zie Uw avatar).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be