Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2011, 15:21   #1541
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
In Antwerpen? Ook wel knap voor iemand die bij de nonnen en de paters op school is gegaan. Talenknobbel?
Dat ook.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 15:40   #1542
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.591
Standaard

@tomcruse
Nu even serieus tomcruse. Je bent een intelligent persoon die onderscheid kan maken tussen feit en fictie. Je beseft toch wel ergens diep van binnen dat je momenteel probeert om van fictie werkelijkheid te maken? Waarom eigenlijk? Mij houdt je niet voor de gek en jezelf heb je ook allang door.

Deze draad over een imam of pedoprofeet is toch eigenlijk te zot voor woorden? Wat zegt je eigen gevoel van rechtvaardigheid, je intuïtie en je geweten, over rechten van onvolwassen meisjes, over dit onderwerp? Hopelijk hetzelfde als het Belgische Recht. Als dat zo is, aanvaardt dan de consequenties en weet dat de mens een besef van goed en kwaad ontwikkelt zonder hulp van een buitenaards wezen en zijn zelfbenoemde boodschapper.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 16:37   #1543
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@tomcruse
Nu even serieus tomcruse. Je bent een intelligent persoon die onderscheid kan maken tussen feit en fictie. Je beseft toch wel ergens diep van binnen dat je momenteel probeert om van fictie werkelijkheid te maken? Waarom eigenlijk? Mij houdt je niet voor de gek en jezelf heb je ook allang door.

Deze draad over een imam of pedoprofeet is toch eigenlijk te zot voor woorden? Wat zegt je eigen gevoel van rechtvaardigheid, je intuïtie en je geweten, over rechten van onvolwassen meisjes, over dit onderwerp? Hopelijk hetzelfde als het Belgische Recht. Als dat zo is, aanvaardt dan de consequenties en weet dat de mens een besef van goed en kwaad ontwikkelt zonder hulp van een buitenaards wezen en zijn zelfbenoemde boodschapper.

Intelligente personen kunnen geen onderscheid meer maken tussen verklaarbare en onverklaarbare dingen.
Hoe intelligenter hoe moeilijker ze het er met hebben.
Ik heb geen moeite met de Belgische wetten, Internationale wetten en godsdienstwetten.
Ik weet echter niet dat de mens het besef van goed en kwaad zou ontwikkelen als hij zichzelf zou opvoeden.
Wel dingen zoals, heet, koud, bitter, zoet, ziekmakend, enz.
Goed en kwaad? Dat zijn normen. Normen veranderen nogal eens.
Zo was het de norm om in het Engelse koningshuis kinderen te huwen van zodra ze yes konden antwoorden op de gestelde huwelijksvragen.
Normen vervagen nogal eens.
Goed en kwaad veranderen dan al eens van plaats.
Is stelen goed of kwaad? 't Hangt er allemaal van af wat het doel is.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 17:46   #1544
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht

Intelligente personen kunnen geen onderscheid meer maken tussen verklaarbare en onverklaarbare dingen.
Hoe intelligenter hoe moeilijker ze het er met hebben.
Ik heb geen moeite met de Belgische wetten, Internationale wetten en godsdienstwetten.
Ik weet echter niet dat de mens het besef van goed en kwaad zou ontwikkelen als hij zichzelf zou opvoeden.
Wel dingen zoals, heet, koud, bitter, zoet, ziekmakend, enz.
Goed en kwaad? Dat zijn normen. Normen veranderen nogal eens.
Zo was het de norm om in het Engelse koningshuis kinderen te huwen van zodra ze yes konden antwoorden op de gestelde huwelijksvragen.
Normen vervagen nogal eens.
Goed en kwaad veranderen dan al eens van plaats.
Is stelen goed of kwaad? 't Hangt er allemaal van af wat het doel is.
Dat is wel een erg ontwijkend antwoord!
Goed en slecht wordt bepaald door je directe sociale omgenig wat begint in een gezin, later de school en peergroep maar in breder verband door de samenleving waar de directe sociale omgeving deel van uitmaakt.

Het is allaang niet meer de norm om kinderen uit te huwelijken, niet in Engelanden nergens in het Westen.
Stelen is hoe dan ook fout, ookal kan armoede en honger als " verzachtende omstandigheid" gelden maar dat is al zeker hier vaak niet de reden.
Ik hoop dat u toch eens een serieus antwoord kunt geven op de opmerking van Piero!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 18:23   #1545
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht


Is stelen goed of kwaad? 't Hangt er allemaal van af wat het doel is.
Zo zag jullie pedofeet-karavaanrover-verkrachter-slavenhandelaar-moordenaar (vrede zij met hem) dat ook. Het mag als het in de kraam van de pedofeet en zijn "islam"te pas komt.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 18:28   #1546
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht

Intelligente personen kunnen geen onderscheid meer maken tussen verklaarbare en onverklaarbare dingen. Hoe intelligenter hoe moeilijker ze het er met hebben.
Ik heb geen moeite met de Belgische wetten, Internationale wetten en godsdienstwetten.
Ik weet echter niet dat de mens het besef van goed en kwaad zou ontwikkelen als hij zichzelf zou opvoeden.
Wel dingen zoals, heet, koud, bitter, zoet, ziekmakend, enz.
Goed en kwaad? Dat zijn normen. Normen veranderen nogal eens.
Zo was het de norm om in het Engelse koningshuis kinderen te huwen van zodra ze yes konden antwoorden op de gestelde huwelijksvragen.
Normen vervagen nogal eens.
Goed en kwaad veranderen dan al eens van plaats.
Is stelen goed of kwaad? 't Hangt er allemaal van af wat het doel is.
Intelligentie is net de eigenschap om WEL een onderscheid te kunnen maken..

Zeden en gewoonten zijn zeker onderhevig aan de tijd..fundamentele normen zoals stelen & doden hebben in ELKE cultuur hoe primitief ook ALTIJD een vaste waarde gehad..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 19:25   #1547
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

@ alice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is wel een erg ontwijkend antwoord!
Goed en slecht wordt bepaald door je directe sociale omgenig wat begint in een gezin, later de school en peergroep maar in breder verband door de samenleving waar de directe sociale omgeving deel van uitmaakt.

En waar heeft je sociale omgeving de mosterd gehaald? Bij Abraham?

Het is allaang niet meer de norm om kinderen uit te huwelijken, niet in Engelanden nergens in het Westen.
Neen, inderdaad, maar Joden doen het nog steeds en dat wil niet zeggen dat het huwelijk ook "geconsumeerd" wordt. En tijden veranderen, en normen veranderen. In 1900 liepen de vrouwen ingesnoerd rond met een hoepelrok, nu met een mini.
De victoriaanse periode was gekenmerkt door preutsheid, de moderne tijd door individuele vrijheid.
Het christendom heeft ons een geweten gegeven maar we zetten ons geweten heel gemakkelijk opzij voor economische belangen. Of niet?

Stelen is hoe dan ook fout, ookal kan armoede en honger als " verzachtende omstandigheid" gelden maar dat is al zeker hier vaak niet de reden.
Ik hoop dat u toch eens een serieus antwoord kunt geven op de opmerking van Piero!
Maar nee, stelen kan goed zijn voor de eigen bevolking en voor de economie. Stelen is ook anderen tekort doen, misbruiken, onderbetalen.
Torens opblazen en de schuld bij een ander leggen is een ander voorbeeld.
Ge zult niet doden, niet liegen en wat nog allemaal?

Alles is heel relatief.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 19:37   #1548
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Intelligentie is net de eigenschap om WEL een onderscheid te kunnen maken..

Zeden en gewoonten zijn zeker onderhevig aan de tijd..fundamentele normen zoals stelen & doden hebben in ELKE cultuur hoe primitief ook ALTIJD een vaste waarde gehad..

Intelligentie is beseffen dat je nooit alles zal begrijpen, dat je beperkt bent.
Dat er anderen zijn die meer weten dan jij of dat jij meer weet dan een ander.
Boven ieder slimme mens staat een slimmere mens en daarboven staat de Slimste.


Stelen en doden hebben in elke cultuur een vaste waarde gehad zodat ze er soms op uit trokken om te stelen, of dat ze doden om de gunsten van de goden af te dwingen, offergaven heet dat dan.
Soms worden er zelfs oorlogen gevoerd om te stelen en te doden.
Het heet dan alleen anders. Het doel heiligt de middelen?


Mijn bedoeling is om moslims terug te leren denken zodat ze de leugens van hun "geleerden" zien.
Kunnen jullie daar begrip voor opbrengen?
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 19:46   #1549
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht

Intelligentie is beseffen dat je nooit alles zal begrijpen, dat je beperkt bent.
Dat er anderen zijn die meer weten dan jij
of dat jij meer weet dan een ander.
Boven ieder slimme mens staat een slimmere mens en daarboven staat de Slimste.


Stelen en doden hebben in elke cultuur een vaste waarde gehad zodat ze er soms op uit trokken om te stelen, of dat ze doden om de gunsten van de goden af te dwingen, offergaven heet dat dan.
Soms worden er zelfs oorlogen gevoerd om te stelen en te doden.
Het heet dan alleen anders. Het doel heiligt de middelen?


Mijn bedoeling is om moslims terug te leren denken zodat ze de leugens van hun "geleerden" zien.
Kunnen jullie daar begrip voor opbrengen?
Intelligentie is in de eerste plaats voor zichzelf kunnen denken en kritisch inzicht hanteren en dat impliceert dat een totale onderwerping of volgzaamheid UITGESLOTEN zijn.

Uw beschrijving suggereert eerder dat domme,simpele,ongeschoolde zielen het summum van intelligentie zijn.

Stelen en doden binnen de eigen groep word nochtans in geen enkele cultuur toegestaan

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 12 januari 2011 om 19:48.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 19:47   #1550
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht

Intelligentie is beseffen dat je nooit alles zal begrijpen, dat je beperkt bent.
Dat er anderen zijn die meer weten dan jij of dat jij meer weet dan een ander.
Boven ieder slimme mens staat een slimmere mens en daarboven staat de Slimste.
contradictie

Laatst gewijzigd door Caligula : 12 januari 2011 om 19:48.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 19:49   #1551
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
contradictie
Idd dat is de definitie van volgzaamheid en onderwerping..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 19:56   #1552
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
contradictie
Voor jou, want jij bent de slimste. En dus weet je het beter dan ik en ga jij zeggen wat ik moet doen enz.
Voor mij niet want ik zal altijd te kort schieten en in dat besef geen moeite doen om te zeggen wat jij moet doen.
We kunnen van mening verschillen, de Slimste zal het ons uitleggen.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 20:05   #1553
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht
Voor jou, want jij bent de slimste. En dus weet je het beter dan ik en ga jij zeggen wat ik moet doen enz.
Voor mij niet want ik zal altijd te kort schieten en in dat besef geen moeite doen om te zeggen wat jij moet doen.
We kunnen van mening verschillen, de Slimste zal het ons uitleggen.
Dat is té makkelijk..het debat doorschuiven naar een fictieve figuur..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 20:17   #1554
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat is té makkelijk..het debat doorschuiven naar een fictieve figuur..
Debat beëindigd. Want zinloos. Simpel opgelost. Vrede is mogelijk. Grandioos.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 20:35   #1555
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht
@ alice

Maar nee, stelen kan goed zijn voor de eigen bevolking en voor de economie. Stelen is ook anderen tekort doen, misbruiken, onderbetalen.
Torens opblazen en de schuld bij een ander leggen is een ander voorbeeld.
Ge zult niet doden, niet liegen en wat nog allemaal?

Alles is heel relatief.
U ontwijkt alweer! " Alles" is helemaal niet relatief en wanneer u dat niet weet scheelt er iets met uw opvattingen.
Het is niet omdat u blijkbaar de minimumlonen onvoldoende vind in verhouding tot gepresteerde arbeid dat stelen relatief zou zijn, zo kun je alles wel rechtpraten wat krom is!
Stelen en doden worden strafrechtelijk vervolgd en bestraft, de mate waarin bepaald de rechtspraak.( die ik soms ook niet te begrijpen vind maar dat is een ander probleem)
Toch opvallend hoor, u als bekeerling beoefent vooral het verkondigen van vaagheden waar amper een touw aan vast te knopen valt?
Inderdaad, ge zult niet doden of stelen, bent u het daar nu mee eens of niet?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 20:36   #1556
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht
Debat beëindigd. Want zinloos. Simpel opgelost. Vrede is mogelijk. Grandioos.
Dus wanneer u geen mening heeft die u kunt verduidelijken of staven is het debat beeindigd?
Rare houding op een discussieforum!
Houden mensen op met denken wanneer ze zichzelf bekeren of zo?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 20:38   #1557
Caligula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus wanneer u geen mening heeft die u kunt verduidelijken of staven is het debat beeindigd?
Rare houding op een discussieforum!
Houden mensen op met denken wanneer ze zichzelf bekeren of zo?
Yep.
Zie hier een vb van een discussie met een religek.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 20:51   #1558
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht
Vriendelijke groet terug, Kallikles, manzakin?

Wij spreken hier Tachelhit, soort Chleu, de taal van Agadir en Souss.
Akeeounerbi
Ik spreek dat niet, maar ik heb daar vrienden, dus ik zal hen eens vragen of het wel klopt...

Ja, Tachelhit / Chelha / Chleu is een andere taal dan Tamasheq hé. En de Toeareg die zitten redelijk ver van Agadir af hé, in Algerije, Mali & Niger.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 20:53   #1559
tomcruse
Burger
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U ontwijkt alweer! " Alles" is helemaal niet relatief en wanneer u dat niet weet scheelt er iets met uw opvattingen.
Het is niet omdat u blijkbaar de minimumlonen onvoldoende vind in verhouding tot gepresteerde arbeid dat stelen relatief zou zijn, zo kun je alles wel rechtpraten wat krom is!
Stelen en doden worden strafrechtelijk vervolgd en bestraft, de mate waarin bepaald de rechtspraak.( die ik soms ook niet te begrijpen vind maar dat is een ander probleem)
Toch opvallend hoor, u als bekeerling beoefent vooral het verkondigen van vaagheden waar amper een touw aan vast te knopen valt?
Inderdaad, ge zult niet doden of stelen, bent u het daar nu mee eens of niet?
Maar nee, Alice, ik laat mij alleen geen woorden in de mond leggen.
U projecteert ook alles op je eigen leefwereld, er is nog iets anders daarbuiten.
Als vliegtuigen met bommen vertrekken is het niet om zaaigoed te verspreiden maar om dood en verderf te zaaien. Het heet dan zich verdedigen of onrecht bestrijden of voorkomen.
Dat u belastingen betaalt die daarna onrechtmatig besteed worden door de verantwoordelijken is dat stelen maar het heet witte-boord-criminaliteit.
Als iemand van het werk papier en balpen mee naar huis neemt dan zal niemand dat missen maar het is stelen. Het heet normvervaging.
Ik ben het zeker eens met : Gij zult niet doden en niet stelen. Twee van de tien geboden.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 20:57   #1560
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus wanneer u geen mening heeft die u kunt verduidelijken of staven is het debat beeindigd?
Rare houding op een discussieforum!
Houden mensen op met denken wanneer ze zichzelf bekeren of zo?
Een fobie voor rede : een reële angst dat je geloof onhoudbaar wordt door kritisch denken..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be