Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2011, 15:40   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Vlaams Belang :Volksvertegenwoordiger Agnes Bruyninckx opheffing van haar parlementai

Vlaams Volksvertegenwoordiger Agnes Bruyninckx vraagt zelf de opheffing van haar parlementaire onschendbaarheid Agnes Bruyninckx : “Het is duidelijk dat ik slachtoffer blijk te zijn van de malafide praktijken van derden in het buitenland.”Ik verneem dat het Parket van Brugge een gerechtelijk onderzoek wenst te voeren over de mogelijke betrokkenheid van de firma Madigro in de zaak met dierenvoeding in Duitsland.

Samen met mijn echtgenoot Freddy Bruyninckx ben ik zaakvoerder van de firma Madigro die grondstoffen voor dierlijke voeding verhandelt.

Er wordt ons – volgens eerdere persberichten –ten laste gelegd dat we dierenvoeding voor andere doeleinden (menselijke consumptie) zouden verhandeld hebben. De feiten die ons in de pers ten laste worden gelegd stroken echter geenszins met de realiteit.

Een drietal jaar geleden kregen we van de directeur van de firma Sonac (Bad Bramstedt) – die deel uitmaakt van de grote groep Vion – en waar we al tientallen jaren goed mee samen werkten, de vraag om als tussenpersoon op te treden voor drie van hun klanten die wij niet persoonlijk kenden. Het ging ter zake om de verhandeling van zgn. “K3-goederen” (K3 = goede kwaliteit van vlees geschikt voor dierenvoeding) naar Rusland en Singapore.

Buiten ons weten zouden deze goederen Duitsland echter niet verlaten hebben en werden ze blijkbaar voor andere doeleinden dan voor dierenvoeding gebruikt.

Ik wens te beklemtonen dat deze goederen waarvan de facturen trouwens uitdrukkelijk verwijzen naar K3-kwaliteit nooit in België geweest zijn en “af fabriek Sonac Bramstedt” verkocht zijn.
Mijn echtgenoot en ik zelf zijn er van overtuigd geen strafbare feiten te hebben gepleegd. Het is duidelijk dat wij het slachtoffer blijken te zijn van de malafide praktijken van derden in het buitenland.
Teneinde de verdediging van ons dossier zo degelijk mogelijk te kunnen voorbereiden wens ik dat mijn parlementaire onschendbaarheid zo snel mogelijk wordt opgeheven.

Agnes Bruyninckx

Vlaams Volksvertegenwoordiger





Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be