Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2011, 22:37   #501
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Het is gerelateerd, wanneer een van de "top dogs" in Amerikaanse psywar, black ops enz, de heropleving van Osama een psyop noemt, hij zou al dood zijn sinds 2001, meen ik te mogen stellen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Miljoenen dollars ........ wat een moord al niet kost ...... Maar het klopt aardig met mijn stelling ......
Dit is nog sterker.
Een oud artikel uit The Independent:
Citaat:
Bush rejects Taliban offer to surrender bin Laden

Second week of bombing begins;
Media visits village hit by missile


By Andrew Buncombe in Washington
Independent, Monday, 15 October 2001
After a week of debilitating strikes at targets across Afghanistan, the Taliban repeated an offer to hand over Osama bin Laden, only to be rejected by President Bush.

http://www.independent.co.uk/news/wo...en-631436.html
Zo geïnteresseerd waren de US dus niet, hem te pakken. Waarom toch? Was hij levend en vrij meer waard of wilden ze vooral geen proces?

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2011 om 22:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 22:44   #502
Oblique
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1.485
Standaard

Om de fake war on terror te laten verdergaan? Anders was de pret er al af en Irak werd nog voorbereid. Dat paste niet zo goed in het plan.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 23:29   #503
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Oud-President Pervez Musharraf had weet van het feit dat er in het huis in Abbottabad een belangrijke Al Qaeda-leider woonde

Citaat:
Musharraf knew of Abbottabad safe house?

Former Pakistan President Pervez Musharraf's 2004 autobiography talks about an important Al Qaeda leader living in a house in Abbottabad.

ndtv
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 23:56   #504
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.528
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een scepticus baseert zich op de elementen die voorliggen, niet op wishfull thinking.

In dit geval hebben we volgende elementen :
- een effectieve aanval door Seals met dodelijke afloop voor een aantal targets. Dat doe je niet voor een doorsnee terrorist, daar stuur je gewoon een drone op af zoals bijna wekelijks wordt bewezen.
- Deze aanval kostte miljoenen in dollars, inclusief een verloren Stealth heli, plus beschadigde relaties met Pakistan, daar moet toch een redelijke oorzaak voor zijn, denk je niet?
- getuigenissen van omwonenden en familieleden van de target.
- Een matchend DNA-profiel voor OBL volgens de VS
- Een consistent verhaal ivm de schuilplaats dat zeer blamerend is voor een partij : Pakistan.
- verklaringen van zowel VS als Al Qaeda dat OBL dood is.

Wat stel je daar tegenover?
Obstinaat ongeloof, wat je goed recht is, maar op niets gebaseerd uiteraard.

En hoeveel keer werd OBL in de voorbije 10 jaar officieel dood verklaard door de VS? Dat laat je uiteraard weer opportunistisch weg.



Niet blindelings, maar gebaseerd op bovenstaande elementen en bij ontbreken van ook maar 1 element dat het verhaal ontkracht terwijl dat toch zeer simpel zou zijn.
Gisteravond leuk item over conspiracy-adepten in Ter Zake op Canvas :

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...5573/1.1018012

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...5573/1.1018011
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 7 mei 2011 om 00:06.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 00:13   #505
elsina
Provinciaal Gedeputeerde
 
elsina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 945
Standaard

Er lopen geheimzinnige vrouwen rond in de Situation room

http://www.thedailybeast.com/blogs-a...sa:moreauthor1
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 01:43   #506
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Die vrouw was mij ook al opgevallen, alsmede het feit dat ze de indruk wekte de koffiejuffrouw te zijn die tersluiks meegluurde.

Ik herhaal het voor de zoveelste keer: Er zijn ruim 1200 - 1250 VS agentschappen die zich bezig houden met nationale veiligheid, terrorisme en counterterrorisme.
Die agentschappen bevatten ook de Ninja- of black ops die op eigen houtje acties of tegenacties uitvoeren, zoals kennelijk het geval met dat spy-house in Abottabad.

De beste kwalificatie die ik persoonlijk aan de hele OBL-affaire kan geven is een "afrekening in het criminele circuit", een standaard mediaterm betreffende onverwachte moorden/liquidaties in een bepaald soort milieu.

De toegevoegde waarde is alleen binnen beperkte kring te vinden, en nauwelijks interessant om nu al een waardeoordeel over het gebeuren af te geven omdat we(men) pas op lange termijn zal kunnen zien wat de gevolgen van deze wetteloze daad zijn geweest. Want wetteloos is het, laat daarover geen twijfel bestaan.

Stalin deed het met Trotski, Napoleon met de Hertog van Enghien, die uit Duitsland werd ontvoerd en voor een vuurpeloton werd doodgeschoten, een daad waarvan Napoleon later spijt had. (deze zaken zijn uiteraard niet vergelijkbaar. OBL was tenslotte een gedoodverfde terrorist.)

De vraag die ik nu stel is voor wie is dit signaal bedoeld? Washington die normaal gesproken dit soort affaires in het geniep laat afhandelen verkoos deze keer, weliswaar post-operatief volgepompt en voorzien van een vat met leugens c.q. halve waarheden, deze moord/executie openlijk te laten plaatsvinden. Openlijk alleen in die zin dat er wordt gezegd "Wij hebben ......." en dan volgt het hele verhaal met uitzondering van het bewijs suprème dat die daad ook conform het opgediste verhaal is uitgevoerd.

Het amateurisme van White House schuilt hierin dat ze daarover zo nodig allerlei onzin moeten vertellen zodat de buitenwereld zich gaat afvragen wat nu de wèrkelijke bedoeling, de dubbele bodem als het ware, van de Abottabad affaire is geweest of ìs, met een uitroepteken.

Ik persoonlijk hou het maar op "een afrekening binnen het criminele circuit"..........
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 01:54   #507
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Die vrouw was mij ook al opgevallen, alsmede het feit dat ze de indruk wekte de koffiejuffrouw te zijn die tersluiks meegluurde.

Ik herhaal het voor de zoveelste keer: Er zijn ruim 1200 - 1250 VS agentschappen die zich bezig houden met nationale veiligheid, terrorisme en counterterrorisme.
Die agentschappen bevatten ook de Ninja- of black ops die op eigen houtje acties of tegenacties uitvoeren, zoals kennelijk het geval met dat spy-house in Abottabad.

De beste kwalificatie die ik persoonlijk aan de hele OBL-affaire kan geven is een "afrekening in het criminele circuit", een standaard mediaterm betreffende onverwachte moorden/liquidaties in een bepaald soort milieu.

De toegevoegde waarde is alleen binnen beperkte kring te vinden, en nauwelijks interessant om nu al een waardeoordeel over het gebeuren af te geven omdat we(men) pas op lange termijn zal kunnen zien wat de gevolgen van deze wetteloze daad zijn geweest. Want wetteloos is het, laat daarover geen twijfel bestaan.

Stalin deed het met Trotski, Napoleon met de Hertog van Enghien, die uit Duitsland werd ontvoerd en voor een vuurpeloton werd doodgeschoten, een daad waarvan Napoleon later spijt had. (deze zaken zijn uiteraard niet vergelijkbaar. OBL was tenslotte een gedoodverfde terrorist.)

De vraag die ik nu stel is voor wie is dit signaal bedoeld? Washington die normaal gesproken dit soort affaires in het geniep laat afhandelen verkoos deze keer, weliswaar post-operatief volgepompt en voorzien van een vat met leugens c.q. halve waarheden, deze moord/executie openlijk te laten plaatsvinden. Openlijk alleen in die zin dat er wordt gezegd "Wij hebben ......." en dan volgt het hele verhaal met uitzondering van het bewijs suprème dat die daad ook conform het opgediste verhaal is uitgevoerd.

Het amateurisme van White House schuilt hierin dat ze daarover zo nodig allerlei onzin moeten vertellen zodat de buitenwereld zich gaat afvragen wat nu de wèrkelijke bedoeling, de dubbele bodem als het ware, van de Abottabad affaire is geweest of ìs, met een uitroepteken.

Ik persoonlijk hou het maar op "een afrekening binnen het criminele circuit"..........
Uw betoog zit opmerkelijk dichtbij de waarheid.

Ik dacht dat de dame in kwestie Rita Katz was. Maar dan heeft ze een serieuze facelift gehad. Dus NOT...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 7 mei 2011 om 01:57.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 02:30   #508
louis1949
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 oktober 2010
Locatie: Chonburi Thailand
Berichten: 644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ik heb het hier natuurlijk niet over de verslaggeving ivm wielertoeristen, karnavals en bierfestijnen. Of had je het over 'De bende van Nijvel' ?

Zoals je kon lezen, mijn (tegen-)argumentatie komt later.

Ik ga je wel een vraagje stellen.

Als die vogel met de staart op de muur is geland en de SEALS hebben die vogel opgeblazen. Hoe komt het dat die muur daar nog steeds staat en er niets van een explosie te zien is ?
jij moet nodig eens naar de film a beautifull mind kijken ,en daarna zal je gedwee uw pillekes innemen denk ik
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 06:17   #509
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.174
Standaard

Al-Quada ondertussen heeft niet nagelaten er op te wijzen dat ze plannen om als wraak een hoop onschuldigen te doden(waar terreurakties onvermijdelijk op neerkomen)...

Onze pers liep ondertussen likkebarend rond in Pakistan waar half-opgeleide mannetjes op leeftijd(en er fysiek eigenlijk maar mottig uitziend) graag willen schreeuwen over "heilige oorlog" en dergelijke quatsch.Ze hebben niet veel te doen dan dan wat op straat rond te wandelen ,of "bij de wijzen in de poorten van de stad te zitten" tot vrouwlief,tussen het vele werk door,weer eens wat eten klaargemaakt heeft....

bah,ze hebben als Pakistani het recht om enigszins verontwaardigd te zijn omtrent die Amerikaanse inmenging,maar waarom ze het blijkbaar aanvaardbaar vinden dat wat arabieren hun oorlogje vanuit Pakistan voeren ontgaat me...

In Turkije hebben Islamisten ook pro-Osama betogingen gehouden(pro een dode zijn,het typeert hen),blijkbaar zeer tegen de zin van de regerende Islam-democraten in.Wie eerst TURK is aanvaardt dat eigenlijk niet....dat AQ-gedoe,dat eigenlijk vooral TEGEN moslims werkt,en dat Turkije op geen enkele manier dient...en gaat er zeker niet voor gaan juichen.

Laatst gewijzigd door kelt : 7 mei 2011 om 06:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 07:51   #510
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als het van de VS komt is het geen bewijs, als het van Al Qaeda komt is het geen bewijs.

Vanwaar moet het wel komen voor jou om bewijs te zijn?
ach laat die enkele maar doen, ze proberen nog iets of wat hun gezicht te redden wat natuurlijk belachelijk is nadat zelfs AQ het toegeeft
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 14:27   #511
Oblique
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ach laat die enkele maar doen, ze proberen nog iets of wat hun gezicht te redden wat natuurlijk belachelijk is nadat zelfs AQ het toegeeft
Dat hebben ze bevestigd via een forumpost... Nu Bin Laden dood is, is er geen geld meer om video te maken...

Wat je ook gelooft, dat kan je moeilijk serieus nemen. Het zegt trouwens veel dat er zo zwaar aan dit feit getild wordt, het zou het ultieme bewijs zijn. Het zegt veel, dat Al Qaeda's statement geloofwaardiger is dan die van de Amerikanen.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 14:37   #512
Capsula
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 mei 2011
Berichten: 80
Standaard

Robert Fisk wist zondag op Al-Jazeera nogmaals te vertellen dat Al-Qaeda infeite niet bestaat, het is een bepaalde denkwijze, iedereen kan 's morgens opstaan en beslissen dat hij Al-Qaeda is. Het zijn steeds mensen met kennis die dit beamen, en de media die er haaks tegen in gaat.

De claim dat "Al-Qaeda heeft bevestigd" alsof het een coöperatie is met een leiderschap, is absurd. Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij weten we zelfs geen naam van de persoon die deze claim de wereld rond stuurde.
Capsula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 14:41   #513
Oblique
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Capsula Bekijk bericht
Robert Fisk wist zondag op Al-Jazeera nogmaals te vertellen dat Al-Qaeda infeite niet bestaat, het is een bepaalde denkwijze, iedereen kan 's morgens opstaan en beslissen dat hij Al-Qaeda is. Het zijn steeds mensen met kennis die dit beamen, en de media die er haaks tegen in gaat.

De claim dat "Al-Qaeda heeft bevestigd" alsof het een coöperatie is met een leiderschap, is absurd. Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij weten we zelfs geen naam van de persoon die deze claim de wereld rond stuurde.
Het zal onder de nick AQLeadernr2 geplaatst geweest zijn.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 15:34   #514
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Capsula Bekijk bericht
De claim dat "Al-Qaeda heeft bevestigd" alsof het een coöperatie is met een leiderschap, is absurd. Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij weten we zelfs geen naam van de persoon die deze claim de wereld rond stuurde.
bin laden had mensen rond zich en die hebben bevestigd dat hij dood is. Dat men die mensen onder de merknaam al qaida schaart is doodnormaal.
as such bestaat de organisatie al qaeda wel degelijk

dat elke randmongool die spontaan ontploft of elke idioot die, zoals in duitsland, een aanslag wil plegen ooit contact heeft gehad met of in opdracht werkt van bin laden en de multinational al qaeda is uiteraard twijfelachtig.

zowel tegen- als medestander + familielid vd dode bevestigen het overlijden.
wat wil je nog meer?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 15:46   #515
Oblique
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
bin laden had mensen rond zich en die hebben bevestigd dat hij dood is. Dat men die mensen onder de merknaam al qaida schaart is doodnormaal.
as such bestaat de organisatie al qaeda wel degelijk

dat elke randmongool die spontaan ontploft of elke idioot die, zoals in duitsland, een aanslag wil plegen ooit contact heeft gehad met of in opdracht werkt van bin laden en de multinational al qaeda is uiteraard twijfelachtig.

zowel tegen- als medestander + familielid vd dode bevestigen het overlijden.
wat wil je nog meer?
Een lijk.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 15:57   #516
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Een lijk.
dan zul je beweren dat dat iemand is op wie ze gewoon een baard geplakt hebben en dat die mens op de foto niet dood is
of gefotoshopt

of verwacht je dat ze gewoon een lijk in je living droppen.
hoe ga jij dan zien dat dit bin laden is? vergelijken met een,in jouw ogen uiteraard compleet vervalst, youtube filmpje?

mja
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 16:05   #517
Oblique
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dan zul je beweren dat dat iemand is op wie ze gewoon een baard geplakt hebben en dat die mens op de foto niet dood is
of gefotoshopt

of verwacht je dat ze gewoon een lijk in je living droppen.
hoe ga jij dan zien dat dit bin laden is? vergelijken met een,in jouw ogen uiteraard compleet vervalst, youtube filmpje?

mja
Dat zijn uw theorietjes en die moeten op niet veel bijval rekenen.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 16:07   #518
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Dat zijn uw theorietjes en die moeten op niet veel bijval rekenen.
ik probeer te achterhalen wanneer jij zou aanvaarden dat bin laden dood is.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 16:13   #519
Oblique
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik probeer te achterhalen wanneer jij zou aanvaarden dat bin laden dood is.
Dat die dood is, daar bestaat volgens mij geen twijfel over.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 16:15   #520
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Dat die dood is, daar bestaat volgens mij geen twijfel over.
en 2 berichten geleden eis je nog een lijk?
mja
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be