Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2011, 03:34   #1401
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Voor al jullie geld en universiteiten en wat meer klinken jullie ongelooflijjk PRIMITIEF.
Wie bedoel je met "jullie" Egmond? De Westerse mens?
Een heel volk "primitief" noemen op basis van afkomst of huidskleur is racisme.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 09:17   #1402
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Hoewel ik totaal andere verwachtingen had toen ik deze draad begon: ik dacht dat gelijkgestemden mij informatie zouden aanbieden, heb ik toch andere inzichten opgedaan.

Namelijk een inkijk in de ziel van de witte mens. Want men zal de dingen die ik hier lees nooit horen als men deze mensen persoonlijk zou aanspreken.

In Suriname denkt men vaak dat anderen jaloers zijn, en hen tegenwerken. Ik vertel ze dat het 10.000 maal erger is in Europa.

Mijn advies is dat je gewoon in alle rust je weg moet volgen, en ik gebruik het chinese gezegde over de caravaan die gewoon verder trekt ondanks de h's.

Voor al jullie geld en universiteiten en wat meer klinken jullie ongelooflijjk PRIMITIEF.
Egmond,
Men doet geen inzichten, geen Inkijk op de Ziel van de Witte Mensen op op een anoniem forum. Zeker indien men leerling-tovenaar wil worden (wetenschapper om het met een moeilijk woord te zeggen)
Men moet eerst een solide intellectuele basis opbouwen, die je duidelijk niet hebt.
Ik vrees eerlijk gezegd dat je lijdt aan een soort autisme.
Durf je met je hand op je hart beweren dat je in Suriname ook niet wordt uitgelachen?
Wie geeft er zichzelf trouwens advies?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 juli 2011 om 09:18.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 11:16   #1403
polycarpe B. Brisset
Burger
 
polycarpe B. Brisset's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2009
Locatie: Camping de l'Hirondelle, Oteppe (Hotep)
Berichten: 110
Standaard Tegenwerking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
In Suriname denkt men vaak dat anderen jaloers zijn, en hen tegenwerken. Ik vertel ze dat het 10.000 maal erger is in Europa.

Mijn advies is dat je gewoon in alle rust je weg moet volgen, en ik gebruik het chinese gezegde over de caravaan die gewoon verder trekt ondanks de h's.

Voor al jullie geld en universiteiten en wat meer klinken jullie ongelooflijjk PRIMITIEF.
Lieve heer Codfried,
Geleerde Collega Melanophant,

Ik geef U volledig gelijk. Wij, de Grote Geleerden van deze Wereld, worden overal tegengewerkt door die kleine geestjes. Misschien is het in België, bij ons, nog erger dan in Europa, waar u vertoeft.

Ikzelf heb daarom, op eigen advies, de Kemetische Universiteit van Hotep opgericht. Daar word ik niet tegengesproken. Ik geef mijn voorlezingen in de cafetaria van Camping l'Hirondelle. Aldaar heb ik Altijd Gelijk. Ik bereik er ook de Jeugd, die er ijsjes komt eten en Red Bull drinken.

En ik heb ook een schandpaal opgericht voor diegenen die mij tegenwerken. De Lijst van mijn Vijanden. Mijn vijanden en dus Vijanden van de Echte Ware Wetenschap.

Dat zijn ondermeer:
  • Freddy Dequeecker, schatbewaarder van de Cercle Royal Filatélique de Seraing, een tyran, die ook meent skeptisch te moeten zijn over mijn Werken. Noemt mij een morosoof, en beweert dat morosoof een scheldwoord is.
  • Jean-Baptiste ("Tiste") De Schepper, magazijnier tweede klasse bij de NMBS, met ziekteverlof, en die in het zwart loodgieter speelt. Lid van de PS. Heeft mij een gek genoemd op een partijvergadering.
  • Sénèque Vanschriek, zonder beroep, zogezegde broer van mijn buurvrouw - een parasiet, ja. Beweet dat Oostende nog niet bestond in de tijd dat er, volgens mijn Onweerlegbare Theorie, Egyptenaren ontscheepten.
  • Jean-Paul Sartre, soortement kwaadaardige philosooph, stalinist, maoist en nicotist, minnaar van Simon Bolivar. Een slechte mens, want hij heeft in La Nausée de Autodidact belachelijk voorgesteld. Valt daarmee de Fundamenten van de Wetenschap aan, want het zijn autodidacten zoals wij die de boel aan het draaien houden.
  • Gottfried Wilhelm von Leibniz. Durft het aan de Grote geleerde Johannes Goropius Becanus voor gek te zetten, dat was een Groot Man die bewezen heeft dat het Nederlands de Eerste Taal is.
  • Pierre-Simon de Laplace, de Franse Newton. Een vijand van de Ware Wetenschap. Door te stellen dat een uitzonderlijk straffe bewering een uitzonderlijk straf bewijs moet hebben, heeft hij al vele schitterende Morosophische Theorieën in de kiem gesmoord en ons van Belangrijke Inzichten beroofd. Hoeveel Blanken zouden wij niet reeds Zwart hebben genoemd, als we niet verplicht waren geweest door die onnozele Laplace om sterke bewijzen te hebben. Duizenden !

Sinds ik die lijst heb gepubliceerd, zwijgen de criticasters. Doe hetzelfde! (ik wil zeggen publiceer een lijst, niet dat U moet zwijgen, verre daarvan). Het is een vreeswekkend wapen.

Qualis artifex pereo !
Uw mede-melanophant
Polycarpe Bienvenüe Brisset
Morosoof, Egyptoloog, Phyllosooph
__________________
La Nature ne fait que prêter les Grands Hommes à la Terre. Ils s'élèvent, brillent, disparaissent : Leur exemple et leurs ouvrages restent.
polycarpe B. Brisset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 13:36   #1404
polycarpe B. Brisset
Burger
 
polycarpe B. Brisset's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2009
Locatie: Camping de l'Hirondelle, Oteppe (Hotep)
Berichten: 110
Standaard

Beste vrienden,

De tegenwerking die sommigen van ons ondergaan is antiwetenschappelijk, kwetsend, schandalig ! In strijd met de mensenrechten.

U kent mijn kloekmoedigheid : ik heb meteen een morosophische belangenvereniging opgericht, waarin morosofen, melanophanten, autodidacten, internetgeleerden, waanwijzen samen sterk staan.

Vijanden van de WARE WETENSCHAP nagelen wij meteen aan de schandpaal. Vervolgde Geleerden troosten wij en staan wij bij. Uw publicaties, hoe vreemd ook, worden door ons onvoorwaardelijk tot Doctoraatsthesis verheven. Diploma's en professorambten aan de kemetische Universiteit van Hotep delen wij uit, alsmede Wetenschappelijke prijzen.

Wordt nu lid van de SOTSKAP : Syndicaat van Onderzoekers naar Theorieën en Schrijvers van Kantnochwalrakende Artikels en Publicaties. Ontvang badges, affiches, diploma's.

De eerste 10 aanmelders zijn gratis lid en worden ook Doctor.

BIJ ONS KRIJGT U GELIJK !

Polycarpe B. Brisset (Prof. Dr.)
Voorzitter
__________________
La Nature ne fait que prêter les Grands Hommes à la Terre. Ils s'élèvent, brillent, disparaissent : Leur exemple et leurs ouvrages restent.
polycarpe B. Brisset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 21:40   #1405
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

De noodzakelijke falsificatie van mijn beweringen kan ik gemakkelijk invullen na het lezen van de vreselijke ontboezemingen op dit forum, en andere.
Wat opvalt is dat men overal precies hetzelfde klinkt, letterlijk zelfs, dus wijst dat op een enkele oorsprong van de haat tegen zwarten.
Wellicht is niet elke witte een racist, de gestudeerden meer dan de ongeschoolden. Ik denk dat 10% de andere witten bedreigt en overheerst.
De racistische tirade is gericht op collega witten, om ze eraan te herinneren wat wit zijn betekent: namelijk zwarten te haten, want zwarten gebruikten witten als schoenleer.
Ik stel mij zo voor dat in de periode 1500-1789 men overal de beeltenis van De Moor, het symbool van Blauw bloed en zwarte superioriteit, werd tentoongesteld.
Het was dus eenvoudig om de beeltenis van de Moor om te keren en tot een symbool van haat te maken.
Ik ben erg trots dit allemaal zomaar ontdekt te hebben en ben druk bezig te zorgen dat deze informatie niet zal verdwijnen.
Dat de oplichter van de univ van Antw de adel bestudeert en nooit iets over hun zwarte huid, en klassieke Afrikaanse trekken heeft ontdekt is inderdaad opmerkelijk. De anti Zwarten indoctrinatie is zo sterk dat men kijkt naar zwarten, leest over een bruine en zwarte huid, maar het niet ziet. Men treft zwarte afbeeldingen, wijst ze af, en ontkent glashard dat er zwarten waren.
Het trauma van de behandeling van witte lijfeigenen door de Zwarte adel zit erg diep.
Blijkbaar ook met de overeenkomst in uterlijk met albino's. dat alle witten afwijzen, want het toont aan dat ze uit zwarten komen. Te pijnlijk.
Inplaats van witten van slechtheid en leugenachtigheid te beschuldigen stel ik vast dat zij slachtoffer waren van de Zwarte adel, blauw bloed die hen ook beschaving bracht.
Dat de slavenmeesters zwarte en gekleurd waren.
dat willen zwarte leiders ook niet horen want zij leren zwarten dat ze slachtoffer van slavernij zijn en recht hebben op vergoeding, dus bedelaars moeten zijn.
Mijn boodschap is dus voor niemand gemakkelijk aan te horen en te accepteren.
Zwarten waren koningen van Europa, wat een wonderlijke gedachte, het houdt mij dagelijks op de been, en ik praat over niets anders: de witten werden overheesrt door Zwarten, werden beschaafd gemaakt, en zijn nog steeds aan het reageren op die overheersing.
Niet alle witten zijn racisten, maar kunnen niets beginnen tegen de overmacht: zielig.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 18 juli 2011 om 21:43.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 08:09   #1406
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
De noodzakelijke falsificatie van mijn beweringen kan ik gemakkelijk invullen na het lezen van de vreselijke ontboezemingen op dit forum, en andere.
Wat opvalt is dat men overal precies hetzelfde klinkt, letterlijk zelfs, dus wijst dat op een enkele oorsprong van de haat tegen zwarten.
Wellicht is niet elke witte een racist, de gestudeerden meer dan de ongeschoolden. Ik denk dat 10% de andere witten bedreigt en overheerst.
De racistische tirade is gericht op collega witten, om ze eraan te herinneren wat wit zijn betekent: namelijk zwarten te haten, want zwarten gebruikten witten als schoenleer.
Ik stel mij zo voor dat in de periode 1500-1789 men overal de beeltenis van De Moor, het symbool van Blauw bloed en zwarte superioriteit, werd tentoongesteld.
Het was dus eenvoudig om de beeltenis van de Moor om te keren en tot een symbool van haat te maken.
Ik ben erg trots dit allemaal zomaar ontdekt te hebben en ben druk bezig te zorgen dat deze informatie niet zal verdwijnen.
Dat de oplichter van de univ van Antw de adel bestudeert en nooit iets over hun zwarte huid, en klassieke Afrikaanse trekken heeft ontdekt is inderdaad opmerkelijk. De anti Zwarten indoctrinatie is zo sterk dat men kijkt naar zwarten, leest over een bruine en zwarte huid, maar het niet ziet. Men treft zwarte afbeeldingen, wijst ze af, en ontkent glashard dat er zwarten waren.
Het trauma van de behandeling van witte lijfeigenen door de Zwarte adel zit erg diep.
Blijkbaar ook met de overeenkomst in uterlijk met albino's. dat alle witten afwijzen, want het toont aan dat ze uit zwarten komen. Te pijnlijk.
Inplaats van witten van slechtheid en leugenachtigheid te beschuldigen stel ik vast dat zij slachtoffer waren van de Zwarte adel, blauw bloed die hen ook beschaving bracht.
Dat de slavenmeesters zwarte en gekleurd waren.
dat willen zwarte leiders ook niet horen want zij leren zwarten dat ze slachtoffer van slavernij zijn en recht hebben op vergoeding, dus bedelaars moeten zijn.
Mijn boodschap is dus voor niemand gemakkelijk aan te horen en te accepteren.
Zwarten waren koningen van Europa, wat een wonderlijke gedachte, het houdt mij dagelijks op de been, en ik praat over niets anders: de witten werden overheesrt door Zwarten, werden beschaafd gemaakt, en zijn nog steeds aan het reageren op die overheersing.
Niet alle witten zijn racisten, maar kunnen niets beginnen tegen de overmacht: zielig.
Hoe legt u het uit dat geen enkele Zwarte onderzoeker dit onderschrijft?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 18:21   #1407
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard Jane Austen



[back cover]

Voor mijn Jane Austen project gebruik ik vooral haar zes romans als bron, en verwacht voornamelijk met zwarte en bruine lezers van Jane Austen wereldwijd in contact te zullen komen. Wellicht vinden bruine en zwarte mensen het idee van een Zwarte Jane Austen niet zo walgelijk, als de witte lezers.
Het bewijs staat vooral op de pagina's waar ze de huidkleur van een hoofdpersonage omstandig bespreekt, waar mede personages erop reageren.
Alle zwarte onderzoekers zijn ook vertrouwd met het feit dat zij voor witten niet bestaan, nooit worden geciteerd en verder met de grootste minachting bejegend worden.
En hoe stom klinken vele witten, oerstom, wanneer zij in de aanval gaan.
Het is ergens komisch dat men slechts witte mensen in haar boeken wil zien, want in Emma stoort Emma Woodhouse zich aan ' het gebrek aan kleur' van Jane Fairfax. Wat bij mij beelden oproept van twee witte vrouwen, waarbij de ene zeurt dat de andere te weinig kleur heeft. Zo absurd. Emma is erg donker en Jane Fairfax is lichtbruin, maar niet ' fair', but just enough colour for beauty. Fair wordt ten onrechte als ' wit' vertaald.
Wat ook grappig is dat het vullis denkt dat dit forum mijn enig contact met de wereld is, en dat door mij uit te sluiten ik dus niet meer kan communiceren. Of ze reageren alsof ik mij tot hen persoonlijk richt, en dat ik mij hun stomme beweringen persoonlijk zou aantrekken.
Kortom, ze denken als anonieme nobodies invloed te hebben, ja zelf dat de wereld om hen heen draait en dat zij bepalen wat er in de wereld gebeurt.
Daarom vermoed ik een directe link met een instituut en dat bewoners worden gestimuleerd Codfried lastig te vallen.
Heel intressant onderzoeksmateriaal.
Een zwarte persoon was onder de indruk van mijn stelling dat ik witten heb onderzocht, waar het normaal is dat witten zwarten tot in hun kont onderzoeken. Dus met alle inperfecties en tekortkomingen begin ik wellicht een nieuwe trend: kritisch kijken naar het wereldbeeld van de witte man, dat zeer onrealistisch is en sterk beinvloed door het feit dat zij als lijfeigegen als schoenleer werden gebruikt, en nog steeds dit drama niet onder ogen kunnen zien, laat staan ermee af te rekenen. Inplaats daarvan lyncht men elke zwarte die men tegenkomt.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 19 juli 2011 om 18:32.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 21:29   #1408
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



[Isabelle deCharriere door Juel Jens: ' niet de witte handen,' intussen vraag ik mij af hoe donker van huid zij was?]

http://api.ning.com/files/PmCHYsj-yF....jpg?width=750

Maria Jacoba van Goor (1687-1737)

Het begon allemaal met deze afbeelding die afrocentrisch oogt.
Bleek de oma van Isabelle de Charriere (1740-1805) te zijn.
Door twee bronnen samen te voegen ontstaat nieuwe informatie.
Als de Charriere schrijft over zichzelf: ' ze heeft niet de witte handen, ze weet het en maakt er grapjes over, maar huidkleur is geen zaak om mee te spotten,' dan brengt het portret van de oma deze uitspraak binnen het juiste perspectief. De Charriere identificeert zichzelf als niet wit van huid. En dat er een zekere spanning heerst rond huidkleur.
In de 18e eeuw kwam men in verzet tegen blauw bloed overheersing, de overheersing door de adel die zwart en bruin was. De Charriere schrijft ' A son teint noir et basane' (1764) over Baron Aarnout Joost van der Duyn van Maasdam. Volgens de eurocentristen is het een spotgedicht over de zwarte baron: ik zeg dat het een Black is beautiful gedicht is. Pas later begreep ik dat de baron onder aanval was vanwege zijn lidmaatschap van de adel. De burgerij en de witten horigen en lijfeigenen wilden af van de overheersing door de adel en de kerk, ook in handen van de adel.

Lees het pamflet van Jonkheer van de Capelle.

Citaat:
Diezelfde rechtvaardiging voor een heruitgave in deze tijd, is van toepassing op
Aan het Volk van Nederland. Ook dat verduidelijkt - op een even persoonlijke wijze
- de wording van het Nederlandse politieke bestel, en heeft een grote invloed gehad
op latere veranderingen daarin. En ook dit geschrift is niet meer verkrijgbaar (ook
al verscheen hiervan vijftien jaar geleden reeds een eerste modern Nederlandse
bewerking).
Nu dient het ons inziens opnieuw te verschijnen. Niet alleen omdat het precies
tweehonderd jaar geleden is dat het voor het eerst verscheen. Maar vooral omdat
het toen zo'n overweldigende indruk maakte, daarna zoveel invloed gehad
Joan Derk van der Capellen tot den Pol, Aan het volk van Nederland
6
heeft, en nu herdacht kan worden als één van de belangrijkste stappen op weg naar
een meer democratische structuur voor het Nederlandse bestel.
Daarbij is het nu nog meer dan alleen maar een ‘herdenkingscuriosum’. Niet
alleen is dat democratiseringsproces niet ten einde, ook de oproep van Aan het
Volk van Nederland is dat niet. Hoe getekend het ook is door zijn tijd, veel elementen
erin waren verrassend modern, en zijn dat gebleven. En bovenal is het appèl
waakzaam te blijven tegen alle vormen van opeenhoping en verstarring van macht,
een oproep die altijd gehoord moet blijven.
De uitgever
Over Koning-Stadhouder Willem III's homoseksualiteit:

Citaat:
Geveinsd, listig, heerszuchtig, wreed en schijnheilig was hij van aard. Van welke
soort die ene ondeugd was, waaraan bisschop Burnet (hoewel overigens zijn vleier
en lofredenaar) hem moest schuldig erkennen, en welke ondeugd hij volgens het
getuigenis van die hoofse geestelijke, zorgvuldig bedekt wist te houden, kan ik niet
met zekerheid zeggen. Maar het moet zeker iets zeer schandelijks zijn geweest,
want een man die zich er niet voor schaamde openlijk moordenaars te begunstigen
en valse getuigen in zijn dienst en bezoldiging te hebben, oordeelde het nochtans
de moeite waard deze ene ondeugd ZORGVULDIG te bedekken. Het moet dus vrij
wat meer geweest zijn dan het houden van MAITRESSEN, iets dat vanouds de
mode en een gewone verstrooiing der vorsten was, doch waarvan ik mij niet herinner,
dat het aan deze Willem ooit is ten laste gelegd.
http://www.dbnl.org/tekst/cape004aan...nv01_01-x1.pdf

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 19 juli 2011 om 21:58.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 21:31   #1409
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


[back cover]

Voor mijn Jane Austen project gebruik ik vooral haar zes romans als bron, en verwacht voornamelijk met zwarte en bruine lezers van Jane Austen wereldwijd in contact te zullen komen.
Nee dat geloof ik niet. De mensen hebben daar niks mee te maken; het is hun cultuur niet. Hun voorouders leefden toen voornamelijk in stamverband in Afrika en bv ze klimden toen in de bananenbomen, en diegenen die hier wel reeds waren waren het lot van slaaf toebedeeld, niet echt romantisch. Ik denk niet dat je veel succes zult oogsten, maar hej, je kunt maar proberen he. De aanhouder wint!

Citaat:
Wellicht vinden bruine en zwarte mensen het idee van een Zwarte Jane Austen niet zo walgelijk, als de witte lezers.
Het bewijs staat vooral op de pagina's waar ze de huidkleur van een hoofdpersonage omstandig bespreekt, waar mede personages erop reageren.
Alle zwarte onderzoekers zijn ook vertrouwd met het feit dat zij voor witten niet bestaan, nooit worden geciteerd en verder met de grootste minachting bejegend worden.
En hoe stom klinken vele witten, oerstom, wanneer zij in de aanval gaan.
Het is ergens komisch dat men slechts witte mensen in haar boeken wil zien, want in Emma stoort Emma Woodhouse zich aan ' het gebrek aan kleur' van Jane Fairfax. Wat bij mij beelden oproept van twee witte vrouwen, waarbij de ene zeurt dat de andere te weinig kleur heeft. Zo absurd. Emma is erg donker en Jane Fairfax is lichtbruin, maar niet ' fair', but just enough colour for beauty. Fair wordt ten onrechte als ' wit' vertaald.
Wat ook grappig is dat het vullis denkt dat dit forum mijn enig contact met de wereld is, en dat door mij uit te sluiten ik dus niet meer kan communiceren. Of ze reageren alsof ik mij tot hen persoonlijk richt, en dat ik mij hun stomme beweringen persoonlijk zou aantrekken.
Kortom, ze denken als anonieme nobodies invloed te hebben, ja zelf dat de wereld om hen heen draait en dat zij bepalen wat er in de wereld gebeurt.
Daarom vermoed ik een directe link met een instituut en dat bewoners worden gestimuleerd Codfried lastig te vallen.
Oh Codfriedje toch, wat ben jij gecrispeerd. Leer eens genieten van het mooie zonnetje buiten, ipv je met oude muffige zaken bezig te houden.

Citaat:
Heel intressant onderzoeksmateriaal.
Een zwarte persoon was onder de indruk van mijn stelling
Uiteraard dat hij onder indruk was van je stelling! Ik denk dat IEDEREEN onder indruk is van jou stelling!!!

Citaat:
dat ik witten heb onderzocht, waar het normaal is dat witten zwarten tot in hun kont onderzoeken. Dus met alle inperfecties en tekortkomingen begin ik wellicht een nieuwe trend: kritisch kijken naar het wereldbeeld van de witte man, dat zeer onrealistisch is en sterk beinvloed door het feit dat zij als lijfeigegen als schoenleer werden gebruikt, en nog steeds dit drama niet onder ogen kunnen zien, laat staan ermee af te rekenen.
Niet teveel fantaseren he Codfried.

Citaat:
Inplaats daarvan lyncht men elke zwarte die men tegenkomt.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 21:33   #1410
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe legt u het uit dat geen enkele Zwarte onderzoeker dit onderschrijft?
Uiteraard niet. Geen enkele serieuze wetenschapper zal dit onderschrijven. Of die persoon nu blank of zwart is. Maar Codfried is dan ook geen wetenschapper he. Het is een fantast. Van de allerergste soort.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 21:35   #1411
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht


[Isabelle deCharriere door Juel Jens: ' niet de witte handen,' intussen vraag ik mij af hoe donker van huid zij was?]

http://api.ning.com/files/PmCHYsj-yF....jpg?width=750

Maria Jacoba van Goor (1687-1737)

Het begon allemaal met deze afbeelding die afrocentrisch oogt.
Bleek de oma van Isabelle de Charriere (1740-1805) te zijn.
Door twee bronnen samen te voegen ontstaat nieuwe informatie.
Als de Charriere schrijft over zichzelf: ' ze heeft niet de witte handen, ze weet het en maakt er grapjes over, maar huidkleur is geen zaak om mee te spotten,' dan brengt het portret van de oma deze uitspraak binnen het juiste perspectief. De Charriere identificeert zichzelf als niet wit van huid. En dat er een zekere spanning heerst rond huidkleur.
In de 18e eeuw kwam men in verzet tegen blauw bloed overheersing, de overheersing door de adel die zwart en bruin was. De Charriere schrijft ' A son teint noir et basane' (1764) over Baron Aarnout Joost van der Duyn van Maasdam. Volgens de eurocentristen is het een spotgedicht over de zwarte baron: ik zeg dat het een Black is beautiful gedicht is. Pas later begreep ik dat de baron onder aanval was vanwege zijn lidmaatschap van de adel. De burgerij en de witten horigen en lijfeigenen wilden af van de overheersing door de adel en de kerk, ook in handen van de adel.

Lees het pamflet van Jonkheer van de Capelle.

http://www.dbnl.org/tekst/cape004aan...nv01_01-x1.pdf


Indien haar dood karkas nog bewaard is in de grafkelder, dan zal zij nu zeker zwart zijn. Gemummificeerd zwart.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 10:37   #1412
polycarpe B. Brisset
Burger
 
polycarpe B. Brisset's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2009
Locatie: Camping de l'Hirondelle, Oteppe (Hotep)
Berichten: 110
Standaard Wat is waarheid ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
[...] Ik ben erg trots dit allemaal zomaar ontdekt te hebben [...] wat een wonderlijke gedachte, het houdt mij dagelijks op de been, en ik praat over niets anders
Liefste Egmond,

Onze Paul is naar de markt in Seraing et zolang er nog geen groenten zijn kan ik geen aardappelen schillen. Misschien kan ik mijn vrij uurtje gebruiken voor een kanttekening?

Bijna tweeduizend jaar geleden werd uit de mond van een Groot Filosoof, de heer Pontius Pilatus, de fundamentele uitspraak van de filosofie genoteerd (Johannes 18:38). "Wat is waarheid ?" vroeg hij aan een verwarde profeet die beweerde te getuigen van een waarheid.

Wat voor de deelnemers aan dit forum, en zovele andere fora waar uw theorieën slecht onthaald worden waarheid betekent, of wetenschappelijke methode, betekent niet hetzelfde voor U.

Voor U, en voor veel mensen die raken aan niet-Westerse culturen, leden van godsdiensten, ultra-nationalisten of psychiatrische patiënten is waarheid vervlochten met feelgood, eigenbelang, trots, identiteit, idée-fixes... Geloven wat je genoegen doet te geloven. Waarheid is waar je belang bij hebt te geloven.

Emotie is evenwel een slechte leidraad om waarheid te vinden. Emotie en belang maken dat men zijn doel stelt vóórdat er voldoende gegevens zijn, daarna nieuwe bewijzen doelgericht zoekt, en falsificatie wegfiltert of wegredeneert.

De zwarte geleerde Francis Bacon zei reeds :
The human understanding when it has once adopted an opinion (either as being the received opinion or as being agreeable to itself) draws all things else to
support and agree with it. And though there be a greater number and weight of instances to be found on the other side, yet these it either neglects and despises, or else by some distinction sets aside and rejects

Ik trok hierboven een aantal citaten uit één van Uw laatste posts. Tja, hoe kan iets fout zijn dat U zoveel plezier doet?
Mijn echtgenoot - U zou hem eens moeten ontmoeten - vindt zijn theorieën over de Egyptenaren in Oostende ook zo geweldig, hij is zó trots op zijn getikte publicaties, praat er bij de slager en de bakker over. Hij maakt zich belachelijk in de cafetaria van l'Hirondelle. De publieke spot stoort hem niet, hij voelt zich goed bij het idee dat hij een martelaar voor de Waarheid is. Is het eigenlijk geen treurige figuur. Een trieste sire ?

Zovele morosofen zijn jullie voorafgegaan met redeneerfouten en rare theorieën, dat er lijsten bestaan van Cognitive Bias.

U moet het zelf maar weten, IK zou niet de hele dag opofferen om voor clown te staan. Maar IK ben maar een eenvoudige huisvrouw.

Ik moet het hierbij laten, de tiran is thuis. En zijn gezicht staat op slecht weer.

Uw Jeaninne
__________________
La Nature ne fait que prêter les Grands Hommes à la Terre. Ils s'élèvent, brillent, disparaissent : Leur exemple et leurs ouvrages restent.
polycarpe B. Brisset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 14:10   #1413
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Historiografie is vooral een middel tot een doel. Ik streef bevrijding van geestelijke slavernij en witte supremate denken na.
De 19e europese historiografie met haar Grote Mannen of Grote gewitte Mannen, was om witten een geschiedenis te geven, superieur te verklaren en hen op te hitsen tegen zwarten, met als resultaat: handen kappen in Kongo.
Allemaal omdat Zwarten hen als schoenleder gebruikten.
Ik verwacht al lang niet meer dat witten positief zullen reageren, al breng ik een treinlading bronnen. Maakt niets uit. e ontkennen zelf dat hun melkwitte gelaat doet denken aan albino's, dus geen greintje realiteitsgevoel, alleen haat tegen zwarten.

Toch wel opmerkelijk dat mijn onderzoek nog steeds in de aandacht blijft. Wonderlijk.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2011, 09:07   #1414
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Historiografie is vooral een middel tot een doel. Ik streef bevrijding van geestelijke slavernij en witte supremate denken na.
De 19e europese historiografie met haar Grote Mannen of Grote gewitte Mannen, was om witten een geschiedenis te geven, superieur te verklaren en hen op te hitsen tegen zwarten, met als resultaat: handen kappen in Kongo.
Allemaal omdat Zwarten hen als schoenleder gebruikten.
Ik verwacht al lang niet meer dat witten positief zullen reageren, al breng ik een treinlading bronnen. Maakt niets uit. e ontkennen zelf dat hun melkwitte gelaat doet denken aan albino's, dus geen greintje realiteitsgevoel, alleen haat tegen zwarten.
Toch wel opmerkelijk dat mijn onderzoek nog steeds in de aandacht blijft. Wonderlijk.
Waarom zou ik iets hebben tegen zwarten? Zij doen het goed op mijn katoenplantage...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2011, 18:52   #1415
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:

The human understanding when it has once adopted an opinion (either as being the received opinion or as being agreeable to itself) draws all things else to support and agree with it. And though there be a greater number and weight of instances to be found on the other side, yet these it either neglects and despises, or else by some distinction sets aside and rejects
Dit is een universele observatie. Een algemeen voorbehoud. Maar heeft verder geen betekenis waar men vooral handelend wil optreden om zaken te veranderen. Mensen die baat hebben bij de status quo zullen nooit een poot uitsteken om slachtoffers van de status quo te helpen. Men weigert zelf te erkennen dat er mensen zijn die benadeeld worden door de status quo. Ik verwacht dus ook geen positieve ontvangst, maar kon lering trekken uit de hatelijke denkbeelden, die vreemd genoeg in Belgie, Amerika of Nederland dezelfde zijn. Soms letterlijk. Dat is een ontdekking. De haat heeft ziekelijke trekken, en men vertoont kudde gedrag. Er zijn een paar bullebakken die de toon zetten, zeuren over bronnen die ze toch nooit inzien, en het vullis neemt dat over. Austen heeft het over mensen die vanwege hun status vanzelf applaus krijgen, en nooit iets hoeven te presteren: ik denk dat witten in relatie tot zwarten dat soort gevoelens hebben waardoor ze vaak verbazend dom klinken. Ze zijn niet vatbaar voor rationele argumenten, omdat hun witheid hen superieur van begrip zou maken. Dit vormt beslist geen basis voor een goede gedachtenwisseling, het is dan ook niet vreemd om het gebrek alleen bij de andere te zoeken. Vooral het argument dat ik alleen argumenten ter ondersteuning van mijn stelling presenteer, acht ik stom. En onwaar, waar ik altijd de witte versie van Charles II Stuart, naast de zwarte versie afbeeld. Maar het is ook alsof men om een broodje vraagt, en dat ik deze ook moet snijden in stukjes en voorkauwen. Hoe ver moet men hierin gaan, terwijl het duidelijk is dat men met een vijandig gehoor te maken heeft. Liever concentreren op de doelgroep, die meestal een beeld heeft van de leugenachtigheid van de B en de N, en al jaren ontvreden zijn met de behandeling die de N en de B ons geven. Simpelweg omdat wij zwart zijn. Ik houd mijn gehoor voor dat men in Ned. de datum van 1 juli 1863 niet kent, wat alleen kan betekenen dat men zwarten nog steeds als slaven zien, niet als gelijkwaardig.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2011, 19:59   #1416
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard Plannen Jane Austen film met Zwarte acteurs

http://www.bvnewswire.com/2011/07/01...-with-black-p/

[Naomie Harris]

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 22 juli 2011 om 20:00.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 16:49   #1417
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Ik heb er toch mijn bedenkingen bij. Op welke manier gaat men haar dan witten? Met poeder? Met verf? En indien het allemaal zwarte acteurs zijn, dan moeten die allemaal gewit worden? Waarom zoveel werk op de hals halen terwijl het ook simpel kan: simpelweg blanke acteurs.
Die film zal in elk geval niet geloofwaardig overkomen.

Eigenlijk komt daar een soort discriminatie/racisme naar boven die vroeger heel gebruikelijk was in bv het toneelstuk Jago en Othello. Vroeger werd voor Othello een blanke acteur gekozen die dan werd gezwart. Tot wanneer men eindelijk een echte neger ervoor gebruikte. Dat was een soort openbaring. Gedaan met de racisme door blanken. Maar nu dreigt men terug naar af te gaan: het omgekeerde: de racisme begaan door de zwarten. Door zwarte acteurs te gebruiken wanneer het eigenlijk blanken moeten zijn.

Oftewel dat dit een Jane Austen-verhaal is in de brousse. 'Jane Austen in de brousse'. Maar ik vraag me dan af dat dit kan rijmen met de kleine details die gebruikelijk waren in het oude Engeland?? Een simpel voorbeeld: konden ze toen schrijven in de brousse? Ben wel benieuwd naar de 'klederdracht'.

Jaja.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 16:57   #1418
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht
Hooggeachte Heer Professor,


eerst en vooral moet ik medelen dat ik waarlijk verrast ben bij het constateren van Uw aanwezigheid hier,
Doch, ik moet je ook wijzen op de gevaren -->de grote gevaren! die hier schuilen!
U kent mij wel, U zult terstonds een persoonlijke PB ontvangen met mijn identiteit.

Geachte Heer Professor, dit forum is een beerput, en het stinkt er verschrikkelijk. Allerlei grauwe en gore type's hebben daar hun verantwoordelijkheid voor.
Doch, de laatste maanden is hier een héél nefaste strekking aanwezig. En wel in de aanwezigheid van ééh persoon, de zogenaamde Heer Codfried.

Geachte Heer Professor, via Uwe teergeliefde echtgenote, Mevrouw Brisset, heb ik vernomen in welke woestenij U zich heeft begeven, en via een geheel andere bron, heb ik de gevolgen ervan vernomen. En ik moet U waarschuwen, ze zijn erg, héél erg!! Door de post van Uwe teergeliefde echtgenote, Mevrouw Brisset, hierboven geqoteerd, heb ik dus kennis genomen van de vreselijke bok die U geschoten heeft. Gelieve te aanvaarden, geachte Heer Professor, mijn welgemeende en ootmoedige raad.
U zou bij de beenhouwer Hoogweledelgeboren Vrouwe de Hemptinne als negerin hebben beledigd.
Maar Almachtige-God-van-de-Hoge-Hemelen!!!!!!! Wat een blamage!!! Hoe kom je erop om zoiets te doen?? Dit is zeker het meest foute en miserabele dat U kon doen, Mijnheer. Een Edelvrouwe beledigen als negerin. Dit is nog erger dan Haar uit te maken voor Protestantse, Moslima, Jodin, ..... Je hebt Haar beledigd tot in het diepste van Haar ziel! Via een bron -die ik U weldra bekend zal maken- weet ik dat Zij deser dagen zware last heeft van depressie's, angststoornissen. Zij is een hoogkatholieke Dame, moet je weten.
Geachte Heer, U moet weten dat U zichzelf persona non grata zult maken bij héél belangrijke interessante mensen. Dat moet U zeker trachten te vermijden. Vandaar mijn tussenkomst hier.
Uw actie heeft een bijzondere golf van verontwaardiging teweeg gebracht over geheel Europa.
Ergens diep in Frankrijk heb ik contacten met de oude Abdis van een Benedictinessenabdij, namelijk Mère Théoduline, in de wereld Marquise Yseult de Biacq de Bitroumieux, die de dochter was van de oude schatrijke Douairière de Biacq de Bitroumieux, geboren Vicomtesse de Bracquine Cappouillez d'Odoye.
Nu moet je weten dat die oude Douairière in 1932 samen met Haar zoon een vreselijk automobielenaccident is overkomen, waarbij beiden het leven lieten. De automobiel had vuur gevat en beide Godsvruchtige bijzonder Eerbare lieden zijn omgekomen door verkooling. Wat een zware beproeving dat zij hebben moeten doorstaan, doch hoe zwaarder het lot, des te nader bij God!
De toen jonge Yseult stond van toen af alleen op de wereld, onvolwassen nog-een adolescente-, met een gigantisch kapitaal.
Ze was ontroostbaar! En Zij haalde grote steun en hoop in de Goede Heer Onze God, de Almachtige Vader.
Zij oordeelde dat het enige en het laatste wat Zij voor Haar teerbeminde Moeder en Broeder kon doen, een gigantische kapel bouwen op de plaats waar het vreselijk accident heeft plaatsgevonden. Het is een prachtige kapel geworden, met de naam: "Notre Dame des Flammes".
En dan is Zij naar een Benedictinessenabdij getrokken, onder voorwaarde dat Zij eens Abdis zou worden. Want Zij bewees die abdij een enorme gunst door Haar groot kapitaal binnen te brengen, aangezien zij descendenten noch ascendenten noch zwagers had.
Nu, onlangs is Haar mede gedeeld, de hoogbejaarde Eerbiedwaardige Mère Théoduline, dat daar -in de Onze-Lieve-Vrouw-van-de-Vlammenkapel dus- een vreselijke blasphémie is gebeurd: men vond er een gebruikte condoom! Ook vond men hakenkruisen gekerfd in de muur, en ook van die smerige walgelijke woorden, alsook cupidohartjes met Sasha loves Magalie ed. Er was zelfs een Arabische naam!! Mohammed hartje Mauricette!!! De hoogbejaarde Abdesse was er wekenlang niet goed van. Zij werd al helemaal misselijk toen haar de nieuwe connotatie van het woord capote ter ore kwam. Zij heeft opnieuw een inwijding gevraagd, om de onteringen weg te werken. En Ze heeft die van de Kardinaal verkregen.
Nu, de Abdes vertrouwde me via brief dat de jouw zware belediging aan het adres van Madame de Hemptinne nog veel erger vond dan dat Zijzelf dus heeft moeten ondergaan onder de Godlastering op de Familiekapel Onze-Lieve-Vrouw-van-de-Vlammen.
Zij heeft beslist dat Zij een conciliante houding jegens U zal aannemen, en Zij zal bidden voor Uwe Zielenheil, opdat U snel terug tot Uw geestelijke positieven mag komen! Want oordeelt Zij: U heeft dit geuit in een vlaag van complete zinsverbijstering.
Ik moet U trouwens meedelen, Geachte heer Professor, dat de meeste mensen die mening en houding zijn toegedaan. Dus U krijgt het voordeel van de Twijfel.


Zoals gezegd, geachte heer Professor, acht ik het uiterst onbedachtzaam en eigenlijk ook bijzonder naiëf U in te laten met de Heer Codfried. U mijdt best alle contact en referentie's met hem. Ik deel U dit mede in grote bekommernis, in de grootste ootmoedigheid, opdat U niet in Uwe ongeluk zoudt lopen! U moet weten dat hij een neger is. Het feit dat hij neger is, doet niet echt ter zake, maar wel het feit dat hij onrein is. Waarmede ik wil zeggen: hij heeft hier al duidelijk bewezen dat hij een manipulator is, een leugenaar, een fantast. Hij brengt de andere negroïde personen in verlegenheid met zijn racistische gedragingen tegenover de blanken, die hij heel kwaadwillig en minachtend "bino's" noemt.
U moet opletten voor hem.
(Hij is ook cineast en toneelspeler. Ik denk dat ik hem zal vragen om in mijn toneelstuk "Othello" te komen acteren, daar moet hij wel goed in zijn. Hij zou de perfecte Jago zijn.
Jaja, U leest het goed, Jago, en niet Othello. Volgens mij was het Jago die de Moor was, en niet Othello.
En ik had me vorig jaar voorgenomen een echte neger te gebruiken voor Jago, omdat de valse niet echt overtuigend waren, en na verloop van tijd begon de acteur het zwarte roet af te zweten.)

En U heeft zelf ondertussen al gemerkt dat hij niet eens zelf tot die idiote 'bevindingen' is gekomen, maar dat hij het allemaal schaamteloos heeft overgenomen van die Professor Kaka, of Kako, Koka, Koko (of hoe was de naam ook alweer?) waarvan U hier al een link plaatste.
Die beweringen -waartoe deze topic zijn reden tot bestaan heeft- zijn van de goorste, de smerigste, meest degoutante en miserabele beweringen dat ik van mn leven ooit heb moeten slikken. Ze zijn vreselijk! Degoutant, ik ben er echt niet goed van. Dit is de reden waarom ik van dit forum wegblijf. Dit hele forum is vervuild met de smerigste shit dat er maar bestaat!
Vandaar geachte heer Professor, ik waarschuw U voor de bijzonder grote gevaren. U begeeft zich op een vieze vuile stinkende mesthoop. U moest weten dat u met strontschoeisel de scharlaken lopers & drappeien nooit mag betreden.

Hoogachtend, doch ootmoedig,


JuBiLaTe aKa MaGNiFiCaT.


PS: doet U als het U belieft Uw teerbeminde echtgenote, Jeaninne de groeten! En zeg haar dat ik voor haar zal bidden!


En Egmond? Ben je bereid om Jago te spelen in mn toneelstuk? Er staat alweer een Othello-toneelstuk op programma, en ben nu op zoek naar enkele nieuwe acteurs. En ik wil een echte zwarte voor Jago. Ik denk dat jij een goede Jago zult zijn.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 07:01   #1419
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polycarpe B. Brisset Bekijk bericht
Beste vrienden,

De tegenwerking die sommigen van ons ondergaan is antiwetenschappelijk, kwetsend, schandalig ! In strijd met de mensenrechten.

U kent mijn kloekmoedigheid : ik heb meteen een morosophische belangenvereniging opgericht, waarin morosofen, melanophanten, autodidacten, internetgeleerden, waanwijzen samen sterk staan.

Vijanden van de WARE WETENSCHAP nagelen wij meteen aan de schandpaal. Vervolgde Geleerden troosten wij en staan wij bij. Uw publicaties, hoe vreemd ook, worden door ons onvoorwaardelijk tot Doctoraatsthesis verheven. Diploma's en professorambten aan de kemetische Universiteit van Hotep delen wij uit, alsmede Wetenschappelijke prijzen.

Wordt nu lid van de SOTSKAP : Syndicaat van Onderzoekers naar Theorieën en Schrijvers van Kantnochwalrakende Artikels en Publicaties. Ontvang badges, affiches, diploma's.

De eerste 10 aanmelders zijn gratis lid en worden ook Doctor.

BIJ ONS KRIJGT U GELIJK !

Polycarpe B. Brisset (Prof. Dr.)
Voorzitter

Ik meld mij aan!!!!

Mag ik nu mezelf doctor noemen?
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 13:46   #1420
polycarpe B. Brisset
Burger
 
polycarpe B. Brisset's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2009
Locatie: Camping de l'Hirondelle, Oteppe (Hotep)
Berichten: 110
Standaard Lidmaatschap S.O.T.S.C.A.P.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik meld mij aan!!!!

Mag ik nu mezelf doctor noemen?
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  asperges.JPG
Bekeken: 388
Grootte:  31,1 KB
ID: 82120

Wel gefeliciteerd, geleerde Schelfie!

Wij hebben uw doctoraatsthesis in goede orde ontvangen en kennen U de doctorsbul toe "summa cum laude".
De jury heeft zich met interesse gebogen over uw bewijsvoering dat de Kalfortse asperge een albino is van de zwarte schorseneer. U bewijst, met onweerlegbare getuigenissen en schilderijen, dat de zwarte asperges later witgeschilderd werden door samenzweerders. Uw scherp observatievermogen herkent evenwel de vervalsing en de witte verf.
En u toont terecht aan dat indertijd de zwarte adel alleen zwarte asperges at.
In het bijzonder wijst U op de rol van het latere Christendom in deze witwasserij. Het gebed Asperges me krijgt in uw Geleerde Thesis een interessante betekenis:

Asperges me, Domine, hyssopo, et mundabor:
Lavabis me, et super nivem dealbabor.

vertaald:
Asperges ! Gij besprenkelt mij, Heer, met hysop, en ik zal rein worden:
Gij wast mij, en ik zal witter worden dan sneeuw


Mag ik voor de volledigheid van U een lijst van uw tegensprekers en vijanden, om in ons register op te nemen?

Uw Polycarpe Bienvenüe Brisset
Voorzitter
__________________
La Nature ne fait que prêter les Grands Hommes à la Terre. Ils s'élèvent, brillent, disparaissent : Leur exemple et leurs ouvrages restent.
polycarpe B. Brisset is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be