Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2011, 14:43   #1
revoleto
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 augustus 2011
Berichten: 992
Standaard Geloof in de Engelen*********2

________________________________________
Van een reeks van pilaren van het geloof (het geloof in God en Zijn engelen, Zijn Boeken, Zijn Boodschappers, de Laatste Dag, en veel goede en slechte)
deel II
Huis van engelen:
Abu Dhar - moge Allah tevreden met hem zijn - dat de Profeet (hij zei: (ik zie wat jij niet ziet, en horen wat je niet kraken hemel (dat wil zeggen te horen: de achterkant van hun stemmen) en het recht van haar Tit, is het onderwerp van vier vingers, behalve de koning en legde zijn voorhoofd in de uitputting van God ...)
[Tirmidhi, Ibn Majah en Ahmad].
In een interview met Al Maraj, zei (: (... Lee House Het verhogen van de wereld, dus ik vroeg Gabriël, zei: Dit is het huis van de wereld in om iedere dag zeventigduizend engelen bidden) [Overeengekomen].

Gebed van de engelen:
De Almachtige God zegt: {(1) Met deze [engelen] opgesteld in rij
(2) En degenen die rijden [de wolken
(3) En degenen die reciteren het bericht
(4) Inderdaad, uw God is Een} [Saffat: 1-4].
God - de Almachtige - is verdeeld Balsafat, welke de engelen die worden gevoerd voor het gebed en aanbidding in zijn handen, en de Profeet (uitspraak van de metgezellen: (niet beschrijf je beschrijft ook engelen bij de Heer) Zij zeiden: Hoe zou u de engelen te beschrijven op de Heer zei: (complete rijen eerst, en Atrasson in?.? . rij) [Moslim] en God - de Almachtige - hij zegt dat de woorden van de engelen: {(165) En inderdaad, we zijn degenen die line-up [voor het gebed] en ik we Almsobhon.}
[Saffat: 165-166].

Het was 'Oemar ibn al-Khattab - moge Allah tevreden met hem zijn - als het gebed werd gehouden, ontving het gezicht van de mensen, en zei toen: Strek uw rijen, en staande Astwooa, God wil dat - hem - de engelen begeleid je, zeg dan: ik, want wij Alsafon. Dan zegt hij: Omar - moge Allah tevreden met hem -: O zo en zo vertraagd, zo en zo bied ik, dan van toepassing - een imam - takbeer.

Angels angst:
Engelen vreest God - de Almachtige - en om de angst van de eerbied te maximaliseren, de vrees van God op zo veel kennis van de slaaf van zijn Heer, hoe meer een mens dichter bij God was meer bang voor.
Harith zei accounting - de Almachtige God's genade - dicht bij de angst - van de profeten en de engelen - Aazam angst en eerbied, zelfs als ze veilig zijn voor de straf van Allah.

Gabriel kwam - vrede zij met hem - naar de Profeet (en hij zei: Wat denk je dat de mensen van Badr onder jullie Said: (de beste van de moslims) Said Jibril (als de ervaren is vol met engelen) [Bukhari] Angels Atfadilon onderling, is het de hoofden van de engelen:.. Gabriël en Michaël Zomar en de Engel des Doods, en elk van hen het werk en werkgelegenheid, in opdracht van de Almachtige God.

Vroeg Aisha - moge Allah tevreden - iets dat de Boodschapper van Allah (openingsgebed als de nacht Said Als een nacht, opende het gebed (O Heer, Gabriel en Michael, Israafeel Schepper van de hemelen en de aarde, de onzichtbare wereld en het certificaat, je controle over de slaven als ze waren die verschillen, leid me wat verschilde van de juiste toestemming, Je begeleidt wie je wilt het Rechte Pad) [Muslim].

In deze hadiths geven de voorkeur van deze engelen, en waardigheid als de Almachtige God, maar Gabriel - vrede zij met hem -, wordt genoemd de Heilige Geest als goed, en beschreef God - de Almachtige - met geweld, het secretariaat heeft gezegd: {} (19) [Dat] inderdaad, de koran 'een is een woord [overgebracht door] een nobele messenge
(20) [Wie is] bezeten van macht en met de eigenaar van de Troon, zekere [in functie]
(21) gehoorzaamd daar [in de hemel] en betrouwbare [Pelleteren: 19-21].
En samengevat door Ashraf en functie, waarmee de ambassade - de Almachtige - en de boodschappers - vrede zij met hen -, was de inspiratie komt op hen neer, zoals Allah zegt: {(192) En inderdaad, de Koran is de openbaring van de Heer der Werelden
(193) De Trustworthy Geest heeft bracht het dow
(194) Bij uw hart, [O Mohammed] - dat je misschien van de waarschuwers} [dichters: 192-194].

Sahih hadith van de Profeet (dat Gabriel - vrede zij met hem - begeleid op de reis was de grootste in het bestaan; een Esra Profeet (van Mekka naar de Aqsa-moskee, en het tot het einde Marajh, Sidra Balofot top.
Als voor Michael - vrede zij met hem - en het geheel van God - de Almachtige - regen, waarin het leven van de aarde, planten en mensen en dieren.
De Israafeel - vrede zij met hem -, en het geheel van God - de Almachtige - blazen op de foto's, waar Yahya Allah - de Almachtige - wanneer de doden Israafeel ademde, als ze zien ze eruit. Hij zegt: {(13) En wanneer de bazuin wordt geblazen met een blas
(14) En de aarde en de bergen worden opgeheven en geëgaliseerd met een slag
(15) dan op die dag, zal ook de Opstanding optreden
(16) En de hemel zal splijten [open], voor die dag is het zieke} [Onvermijdelijke: 13-16]. The Angel of Death - vrede zij met hem - het is het belangrijkste optreden bij de verdwijning van het leven.

Types van engelen:
Engelen - vrede zij met hen - rassen en alle belangrijke functies van het type uitgevoerd in opdracht van Allah de Almachtige heeft gezegd: {(27) Ze kunnen Hem niet vooraf in woord, en ze handelen door Zijn gebod. [Profeten: 27]. Het is

Rassen en functies:
Dragers van de Troon:
Er zijn engelen dragen de troon van Rahman en zwemmen Bhmayor. Allah zegt: {(7) Deze [engelen] die de Troon dragen en zij die er omheen verheerlijken [Allah] met lof van hun Heer en geloven in Hem en vragen vergiffenis voor hen die geloofd hebben, [zeggende]: "Onze Heer, U heeft alle dingen omvat in genade en kennis, zodat degenen die zich hebben bekeerd en opgevolgd Uw weg te vergeven en hen te beschermen tegen de straf van Hellfire} [vergevingsgezind: 7]. Hij zei dat de Almachtige: {(17) En de engelen zijn aan de randen . En daar draagt de troon van uw Heer boven hen, die Dag, acht [van hen]} [onvermijdelijk: 17].
Rahman, het dragen van de troon van de Almachtige, en de Profeet (Vertel ons de enorme omvang van hun lichaam, zei hij: (Ik ben gemachtigd voor de laatste koning van de engelen van God, dragers van de Troon, die tussen de lob van zijn oor naar zijn schouder (schouder), de opmars van de zevenhonderd jaar) [Abu Dawood].
Alhavon van rond de troon:

De variëteiten van engelen rondom de troon van Alhavon Rahman, en die prijzen God loven, en Ikdssouna en Amagdouna dag en nacht feesten, hij zegt: {En Havin zien de engelen rondom de troon van lof aan hun Heer verheerlijken} [Zumar: 75].

Angels Paradise
En hun veilige hemel, en zij zijn ten dienste van de gelovigen in het paradijs, en Ihniounam, en voer ze moslims, Abashrunhm het plezier van God en de eeuwigheid in de hemel.
Hij zegt: {(103) Ze zullen niet bedroefd door de grootste terreur, en de engelen zullen) voldoen aan hen, [zeggende]: "Dit is jouw dag, die u heeft beloofd" -} [Profeten: 103].
Hij zegt: {(23) Tuinen van eeuwig verblijf; zij zal hen aan te gaan met wie waren deugdzamen onder hun ouders, hun echtgenoten en hun nakomelingen. En de engelen zullen op hen in te voeren van iedere poort, [zeggende]} [Thunder: 23-24].

In de Hadith dat de Profeet (hij zei: (Ik kom Vasfh de poort van het paradijs, Khazen zegt: die zeggen. Muhammad Khazen zegt: u heeft besteld (dat wil zeggen: God zei me niet om het te openen voor een van u) [Moslim en Ahmad].

Engelen van brand:
Veilig en vuur, en zij zijn engelen, en ze zijn het eigendom van negentien, alle van God - de Almachtige - met vuur, haar familie gemarteld, en de meeste Iviconhm kwelling, zegt hij: {(26) Ik zal hem inrijden Saqar
(27) En wat kan je weten wat er Saqar
(28) Het laat nog steeds niets en laat niets [onverbrande]
(29) Blackening de huiden
(30) meer dan het zijn negentien [engelen]
(31) En Wij hebben geen van de keepers van het Vuur, behalve engelen. } [Amma: 26-31]. Het is veilig vuur: de eigenaar, die noemen hem de mensen van de hel, huilen en wensen hem en breek zijn wil tot de dood antwoorden na een lange tijd: Je Makthon. Hij zegt: {En zij riepen mijn huisbaas om ons te achtervolgen Heer zei dat je Makthon} [verbod: 6].
Hij zegt: {En degenen die in de hel brandveilig Roep uw Heer gemak onze dag van de kwelling. Ze hebben niet overstag of komen naar u Wacht even-based zei ja zeiden ze het gebed en bidden voor de ongelovigen alleen in error} [vergevingsgezind 49-50].
Engelen, boodschappers van de openbaring:
God - de Almachtige - Kies uit de engelen boodschappers te zijn ambassadeurs tussen hem en zijn apostelen en boodschappers van de mensen ervoor gekozen om zijn boodschap te informeren naar de mensen. Hij zegt: {(75) Allah kiest uit de engelen boodschappers en van de mensen. Inderdaad, Allah is horen en zien. [Al-Hajj: 75].
Hij zegt: {(19) [Dat] inderdaad, de Koran is een woord [overgebracht door] een nobele messenge
(20) [Wie is] bezeten van macht en met de eigenaar van de Troon, zekere [in functie]
(21) gehoorzaamd daar [in de hemel] en betrouwbare} [Pelleteren: 19-21].
De Heilige Profeet is Gabriel - vrede zij met hem -, die hij beschreef als God - de Almachtige - met geweld, en het secretariaat, en maakte hem een ambassadeur tussen hem en de profeten, zegt hij: {(192) En inderdaad, de Koran is de openbaring van de Heer der Werelden
(193) De Trustworthy Geest heeft bracht het dow
(194) Bij uw hart, [O Mohammed] - dat je misschien van de waarschuwers
(195) In een duidelijke Arabische taal}
[Dichters: 192-195].
revoleto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 14:48   #2
ahuramazda
Provinciaal Statenlid
 
ahuramazda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2011
Berichten: 736
Standaard

Toen God uitgesproken was begon de mens te denken.
__________________
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster.

- F. Nietzsche
ahuramazda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 15:05   #3
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Revoleto: jij dat heel mooi gezegd hebben. Maar jij niet pijn aan vingers wanneer jij zoveel moeten schrijf?
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 19:37   #4
revoleto
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 augustus 2011
Berichten: 992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Revoleto: jij dat heel mooi gezegd hebben. Maar jij niet pijn aan vingers wanneer jij zoveel moeten schrijf?

Hartelijk dank voor uw vriendelijkheid en uw smaak dan hoffelijk en respectvol mens en ik bid voor jullie dat verklaart het hart van de islam
revoleto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 19:51   #5
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revoleto Bekijk bericht
Hartelijk dank voor uw vriendelijkheid en uw smaak dan hoffelijk en respectvol mens en ik bid voor jullie dat verklaart het hart van de islam
Ik werkelijk vereerd ben met uw antwoord. Dank u, u goede man. Jij zeggen ik respectvol mens. Ik blij nu.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 20:19   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Ik werkelijk vereerd ben met uw antwoord. Dank u, u goede man. Jij zeggen ik respectvol mens. Ik blij nu.
Grote Sachem blij zijn terug indianentaaltje horen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 20:44   #7
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Grote Sachem blij zijn terug indianentaaltje horen.
Ugh, Trixie groeten Eno2. Trixie ontdekt hoe spreken tegen vreemde man. Vreemde man hij begrijpen beter de Trixie-taal. Hij spreken tegen mij met antwoord.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 21:47   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Ugh, Trixie groeten Eno2. Trixie ontdekt hoe spreken tegen vreemde man. Vreemde man hij begrijpen beter de Trixie-taal. Hij spreken tegen mij met antwoord.
Hier de google-translate van indiaantaaltje naar Nederlands ten behoeve van het grote Forumpubliek:

Bah, Trixie Eno2 groeten. Trixie ontdekt Spreken tegen schoffel Vreemde man. Vreemde man HIJ Beter begrijpen Trixie-taal. HIJ tegen Mij Spreken is Antwoord.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 08:39   #9
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.082
Standaard

De wondere wereld van google translator en de combinatie ctrl + c en ctrl + v is eindelijk geopenbaard aan de moslims door allaaaaaah precies, daar iedereen het hier precies probeert te doen.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 09:51   #10
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.893
Standaard

Ik ken drie engelen: al-Lat, al-Uzza en Manat, helaas om zeep geholpen door ene Allah.

Maar gelukkig genieten zij het eeuwige leven in de hemel der microkosmos waar oneindig vele engelen zijn, voor alle microwezentjes.


http://www.exmoslim.org/duivelsverzen.html

Laatst gewijzigd door harriechristus : 5 september 2011 om 09:59.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 09:55   #11
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

"Against angels" by Stephen Mitchell.

Een van de beste boeken die ik ooit gelezen heb...
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 10:00   #12
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik ken drie engelen: al-Lat, al-Uzza en Manat, helaas om zeep geholpen door ene Allah.

Maar gelukkig genieten zij het eeuwige leven in de hemel der microkosmos waar oneindig vele engelen zijn, voor alle microwezentjes.


http://www.exmoslim.org/duivelsverzen.html
Harrie-Harrie-Harrie krisjnaaaahh!
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 10:31   #13
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Harrie-Harrie-Harrie krisjnaaaahh!
http://www.youtube.com/watch?v=ZN71NGrdTbs

Zoiets?
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 10:50   #14
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ja,
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 13:06   #15
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Ja,
De microwezentjes zijn geprezen!
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 13:10   #16
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het ene getrol is al niet onnozeler dan het ander.

eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 13:22   #17
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het ene getrol is al niet onnozeler dan het ander.

Ni moeilijk doen he. Sapristie zeg...
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 13:24   #18
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
De microwezentjes zijn geprezen!
SSssst...ge moogt da woord niet meer uitspreken. Anders wordt den draad gesloten. Mic...weze... zijn voortaan taboe.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 14:14   #19
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.893
Standaard

Slechts één mag hier het woord voeren: eno2 die aan zijn eigen hengel hangt.

Als dat niet een levitatie is dan weet ik het niet meer.

Hij zij de hemel in geprezen.

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be