Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2004, 00:38   #1
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard Multikul en de nieuwe Exodus

De Israëlische premier Ariel Sharon heeft de Joodse gemeenschap in Frankrijk zondag de raad gegeven om het land zo snel mogelijk te ontvluchten, gezien de recente golf van antisemitisme. Hij gaf wel toe dat de Franse regering pogingen doet om de haat en het geweld te bestrijden. In Frankrijk werd beledigd gereageerd op de uitspraak.

Volgens cijfers van het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken werden in de eerste zes maanden van dit jaar 510 antisemitische daden of bedreigingen geregistreerd. In heel 2003 waren er dat ’maar’ 593. Frankrijk heeft de grootste Joodse (circa 600.000) en de grootste islamitische (circa 5 miljoen) bevolkingsgroep in Europa.

„Als ik onze broeders in Frankrijk iets kan aanbevelen, zeg ik één ding: verhuis naar Israël, zo snel mogelijk.” Dat zeg ik tegen Joden in de hele wereld. Maar daar (in Frankrijk, red.) denk ik dat het absoluut noodzakelijk is en dat zij onmiddellijk in beweging moeten komen”, aldus Sharon tijdens een bijeenkomst van de Amerikaans-Joodse vereniging.

„In Frankrijk breidt zich een onstuimig antisemitisme uit”, aldus Sharon. „In Frankrijk is op dit moment 10 procent van de bevolking moslim. Dat leidt tot een ander soort antisemitisme, gebaseerd op anti-Israëlische gevoelens en propaganda. Maar ik moet er wel aan toevoegen dat de Franse regering er actie tegen onderneemt.”

Het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken noemde de uitspraak van Sharon „onaanvaardbaar” en eiste een verklaring van Israël. Parijs heeft „onmiddellijk contact opgenomen met de Israëlische autoriteiten om uitleg te vragen.”

Een verklaring??? Anti-semitisme is nochtans een stevig signaal dat er iets niet in orde is met uw multiculturele samenleving. Mocht ik een jood zijn, ik had al lang mijn biezen gepakt.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 05:34   #2
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf

Een verklaring??? Anti-semitisme is nochtans een stevig signaal dat er iets niet in orde is met uw multiculturele samenleving. Mocht ik een jood zijn, ik had al lang mijn biezen gepakt.
Mocht wolfie (als Franse Jood) gezond verstand en een beetje kennis van de Midden-Oostenproblematiek hebben, zou hij zich die verhuizing kunnen besparen. Hij zou inzien dat Sharons oproep zwaar overdreven is, een reactie tegen het isolement van Israel t.o.v. de internationale gemeenschap (uitgezonderd de VS).
Ter illustratie hieronder de opinie van de Franse joodse leiders (uit The Independent):

(...) however bad the situation may be, Sharon's comments were highly excessive. He simply has no legitimacy to make appeals like that. There has been a Jewish community in France for over 2,000 years. You cannot talk about "French Jews"; we are simply French citizens of Jewish denomination, just as there are French citizens of Muslim and Christian denomination.

If one of us were to make the decision to go to live in Israel it would be the highly personal, spiritual choice of an individual. Sharon is wrong to suggest such a decision could be collective. One thing is for sure: we must keep our heads and not panic. I have faith in this government to fight against this anti-Semitism.

I can bear witness to President Chirac's willingness to try to solve the problem.

France is certainly not the most anti-Semitic or racist country in the world; we live in a democracy and we are surely capable of beating this kind of hatred.

Mr Zrihen is vice-president of Crif, an umbrella group representing Jewish organisations in France


Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 10:31   #3
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Mocht wolfie (als Franse Jood) gezond verstand en een beetje kennis van de Midden-Oostenproblematiek hebben, zou hij zich die verhuizing kunnen besparen. Hij zou inzien dat Sharons oproep zwaar overdreven is, een reactie tegen het isolement van Israel t.o.v. de internationale gemeenschap (uitgezonderd de VS).
Ter illustratie hieronder de opinie van de Franse joodse leiders (uit The Independent):
We zullen zien..., als de islamitisering verder blijft uitdijen ziet het er in geval niet goed uit voor diegenen die zich in het westen gevestigd hebben. En niet alleen voor joden, ook wij dienen er rekening mee te houden dat het racistisch geweld nog zal toenemen.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be