Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2012, 12:49   #1
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard Vlaanderen en Wallonië worden rijker, Brussel wordt armer

http://www.brusselnieuws.be/artikel/...sselaars-armer

De iets slimmere flaminganten weten het al langer: niet "de Walen" zijn het probleem, wel het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 12:49   #2
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Om maar te zeggen: afschaffen die boel.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 12:51   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

dringend.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 13:02   #4
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
http://www.brusselnieuws.be/artikel/...sselaars-armer

De iets slimmere flaminganten weten het al langer: niet "de Walen" zijn het probleem, wel het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
De echte slimmerikken zien wsl

a) dat de cijfers van de 30.000 directe eu ambtenaren (en nog eens duizenden NAVO inkomentjes) niet verdisconteerd zijn. Een eenvoudige academicus die 9.700 euro netto per maand mee naar huis neemt telt even niet mee. Duh.

b) Alleen het fiscale inkomen wordt mee genomen. 9 tot 5 baantjes dus. Moet ik hier een plaatje bij maken?

c) Veel van de duizenden lobbyisten in Brussel worden betaald vanuit het buitenland. De Belgische fiscus accepteert dat En dat zijn verdomd leuke inkomens, kan ik jullie melden.

d) In alle grote steden in Europa is een enorm zwartwerk circuit. Ik heb bepaald geen reden om te vermoeden dat dat in Brussel ineens anders zou zijn. Gek genoeg ligt het inkomen van een uitkering trekkende zwartwerker aanzienlijk hoger dan van een reguliere betaalde shitjob.


O ja...de huizen zijn per m2 in Brussel verreweg de duurste van Belgie. Al heel lang. En dat zal ook nog lang zo blijven.

Deze publicaties zijn in de eerste plaats bestemd voor domme flaminganten, want Brussel heeft geld nodig voor haar nieuwe metrolijn Uccle /Schaerbeek: rond de 3 miljard euro.

Win win hier. De Vlaam mag denken dat hij rijker is dan Brussel, en Brussel krijgt geld voor de uitbouw van haar Franstalige bastion.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 oktober 2012 om 13:05.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 17:18   #5
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Het spreekt uiteraard voor zich dat Bruxelles dit weer zal aangrijpen om aan te tonen hoe erg ze wel achtergesteld worden op die vlamen en walen.

Weldra volgt weer de eis om de pendelaars te belasten en dat soort van onzin.

De fusie van de negentien gemeenten daarentegen zal niet voor direct zijn, te veel baronnen die postjes moeten krijgen.

Dus: de enige goede staatshervorming is die die het brussels gewest opdoekt.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 19:44   #6
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Het spreekt uiteraard voor zich dat Bruxelles dit weer zal aangrijpen om aan te tonen hoe erg ze wel achtergesteld worden op die vlamen en walen.
Daar zijn we in Brussel verdomd handig in ja.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Weldra volgt weer de eis om de pendelaars te belasten en dat soort van onzin.
Groot voorstander hier.

Franstalige strategen zijn wat huiveriger , want een hoge pendeltax kan leiden tot een massale influx van Vlamen, waardoor groepen armere vreemdelingen naar de Rand gedrukt worden, om daar vervolgens misschien wel vernederlandst te worden.
Dé Franstalige nachtmerrie.

Maak daar (toetreetje Brussel) dus maar 30 euro per dag van.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
De fusie van de negentien gemeenten daarentegen zal niet voor direct zijn, te veel baronnen die postjes moeten krijgen.

Redelijk blijven hier:

Brussels Gewest: 1.170.000 inw en 19 gemeentes.
Vlaamse Brabant: 1.040.000 inw en 65 gemeentes.


Eerst maar eens wat in Vlaams Brabant fuseren dus.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 oktober 2012 om 19:45.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 11:18   #7
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Franstalige strategen zijn wat huiveriger , want een hoge pendeltax kan leiden tot een massale influx van Vlamen, waardoor groepen armere vreemdelingen naar de Rand gedrukt worden, om daar vervolgens misschien wel vernederlandst te worden.
Dé Franstalige nachtmerrie.
Maak daar (toetreetje Brussel) dus maar 30 euro per dag van.
Vlamingen invoeren om de Nederlandstaligheid te versterken in Brussel.?
Ik geloof daar niet in. Dat betekent op termijn alleen maar de vefransingsmachine voederen!
Kent gij 1 familie Nederlandstaligen die sedert generaties lang in Brussel wonen? Nu nog altijd sturen NL-taligen hun kinderen naar de F-school en dat met de allerbeste bedoelingen; 'wat het is toch beter tweetalig te zijn'....

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=18
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 oktober 2012 om 11:31.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 11:26   #8
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Deze publicaties zijn in de eerste plaats bestemd voor domme flaminganten, want Brussel heeft geld nodig voor haar nieuwe metrolijn Uccle /Schaerbeek: rond de 3 miljard euro.

Win win hier. De Vlaam mag denken dat hij rijker is dan Brussel, en Brussel krijgt geld voor de uitbouw van haar Franstalige bastion.
Speelt die metrolijn dan in het belang van de Francité?

Afgezien daarvan stel ik me vragen bij de nuttigheid van de metrolijn.
Wie wil nu van Ukkel naar Schaarbeek en omgekeerd, de twee sociale antipoden?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 oktober 2012 om 11:30.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 12:36   #9
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Dart alle andere grote stedencentra, Antwerpen inclusief, hetzelfde meemaken zonder nochtans een Gewest te zijn, zal puur toeval zijn, waarschijnlijk?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 13:14   #10
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Vlamingen invoeren om de Nederlandstaligheid te versterken in Brussel.?
Ik geloof daar niet in. Dat betekent op termijn alleen maar de vefransingsmachine voederen!
Dat is een goede en terechte bedenking.

Terecht, in zoverre dat we het gewoon niet weten. Het effect van 100.000en Nederlandstaligen die in Brussel komen wonen.

Zelf heb ik als nadeel dat ik bepaald niet lijd aan een minderwaardigheidscomplex tav mijn taal, maar je kunt je idd afvragen hoe de gemiddelde Brussel/toekomende Vlaam in elkaar steekt.

Het lijkt me dat een concentratie strategie de meest kansrijke is voor een vast Nederlandstalig bastion in Brussel.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Kent gij 1 familie Nederlandstaligen die sedert generaties lang in Brussel wonen?
Daar ken ik er nogal wat van ja.

Vooral uit de well/to/do milieus. Tokkie Vlamen hebben de hoogste verfransingsgraad.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Speelt die metrolijn dan in het belang van de Francité?
Ja.

Dit soort mega investeringen pleeg je voor de zeer lange termijn. En Brusselse potentaten zijn van een langetermijn strategie niet vies.

Die zijn, ondanks alle hobbels, gewoon bezig met het bouwen van een snel groeiende en sterke Franstalige stad met een top infrastructuur. Zie metro, zie HSL.


En zie dan het deerniswekkende geknoei van Antwerpen (tram, wapper) op deze strategische dossiers .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Afgezien daarvan stel ik me vragen bij de nuttigheid van de metrolijn.
Wie wil nu van Ukkel naar Schaarbeek en omgekeerd, de twee sociale antipoden?
Hele belangrijke schakel. En ondertussen worden Elsene, Etterbeek, Oudergem en de Woluwes meeverknoopt.

Verder heb je wsl geen idee wat de demografie en de sociale context van Schaarbeek is.
Schaarbeek Zuid is al een tijdje duurder dan welke Vlaamse gemeente dan ook (muv Knokke). Veel duurder.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 oktober 2012 om 13:16.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 14:23   #11
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dart alle andere grote stedencentra, Antwerpen inclusief, hetzelfde meemaken zonder nochtans een Gewest te zijn, zal puur toeval zijn, waarschijnlijk?
Het is zo dat flaminganten liever miljarden spenderen aan een Oosterweelverbinding en een of andere kultuurtoren of iets dergelijks, zolang het maar niet in Brussel is. Hun eigen hoofdstad de grond inboren is voor hen het van het.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)

Laatst gewijzigd door schaveiger : 25 oktober 2012 om 14:24.
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 14:37   #12
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Het is zo dat flaminganten liever miljarden spenderen aan een Oosterweelverbinding en een of andere kultuurtoren of iets dergelijks, zolang het maar niet in Brussel is. Hun eigen hoofdstad de grond inboren is voor hen het van het.
Weet je wat er zoal gebeurt wanneer de Vlamingen willen investeren in, pakweg, een Nederlandstalige bibliotheek of zo?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 15:58   #13
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Het is zo dat flaminganten liever miljarden spenderen aan een Oosterweelverbinding en een of andere kultuurtoren of iets dergelijks, zolang het maar niet in Brussel is. Hun eigen hoofdstad de grond inboren is voor hen het van het.
Heeft er niks mee te maken, maar kom...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 17:28   #14
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Weet je wat er zoal gebeurt wanneer de Vlamingen willen investeren in, pakweg, een Nederlandstalige bibliotheek of zo?
Is dat een raadseltje ?
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 17:31   #15
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Heeft er niks mee te maken, maar kom...
Toch niet, is het je nog niet opgevallen dat alles wat niet van hun hand komt sowieso slecht is?
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 17:48   #16
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Toch niet, is het je nog niet opgevallen dat alles wat niet van hun hand komt sowieso slecht is?
Bwa, het is niet omdat er mensen zijn die de grootste onnozelheden vertellen, dat iedereen dat moet doen, hè.... zeker wanneer er geen verband is tussen de twee onnozelheden.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 18:23   #17
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
http://www.brusselnieuws.be/artikel/...sselaars-armer

De iets slimmere flaminganten weten het al langer: niet "de Walen" zijn het probleem, wel het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Uw eigen hoofdstad dus.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 18:25   #18
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bwa, het is niet omdat er mensen zijn die de grootste onnozelheden vertellen, dat iedereen dat moet doen, hè.... zeker wanneer er geen verband is tussen de twee onnozelheden.
Om met een onnozele in gesprek te komen moet je het eveneens onnozel aanbrengen. Ze zijn hier om de haverklap op Brussel aan't schieten terwijl ze persé er hun hoofdstad willen van maken. Dit laatste is wel te pruimen indien ze wat meer respect voor de brusselse diversiteit zouden hebben. Het onnozele is dat ze denken Brussel te kunnen veranderen in een Vlaamse stad ...
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 18:31   #19
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Om met een onnozele in gesprek te komen moet je het eveneens onnozel aanbrengen. Ze zijn hier om de haverklap op Brussel aan't schieten terwijl ze persé er hun hoofdstad willen van maken. Dit laatste is wel te pruimen indien ze wat meer respect voor de brusselse diversiteit zouden hebben. Het onnozele is dat ze denken Brussel te kunnen veranderen in een Vlaamse stad ...
Gewoon het tweede deel van het artikel gebruiken, en de bashers zitten met hun mond vol tanden.

En als het niet voldoende is, de Belgicistische regimepers vanuit de riolering halen, of zelfs nog beter, de oorspronkelijke studie naar voren schuiven, en klaar is Kees.

Zij zullen wel blijven bashen, hoor, omdat zij niet beter weten. Maar ondertussen is het tenminste plezant geworden.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 03:30   #20
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat is een goede en terechte bedenking.

Terecht, in zoverre dat we het gewoon niet weten. Het effect van 100.000en Nederlandstaligen die in Brussel komen wonen.

Zelf heb ik als nadeel dat ik bepaald niet lijd aan een minderwaardigheidscomplex tav mijn taal, maar je kunt je idd afvragen hoe de gemiddelde Brussel/toekomende Vlaam in elkaar steekt.
Voor mij is dat hoegenaamd geen vraag. En het verwondert mij dat het voor U wel een vraag is. Ge hoeft toch maar gewoon de geschiedenis van de verfransing te bekijken, waarom zou het nu ineens anders worden dan in het verleden....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Daar ken ik er nogal wat van ja.
Dus, families NL-taligen die al meer dan pakweg 100 jaar in Brussel wonen zonder verfranst te zijn....!!
Die zou ik dan ook wel eens willen leren kennen, zij het dan als de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigt ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Vooral uit de well/to/do milieus. Tokkie Vlamen hebben de hoogste verfransingsgraad.
Ik laat die veralgemening voor wat ze is. Maar ge kunt er niet omheen: stel dat de inwijkfamilie hun kinderen niet naar de F-school stuurt en die hun kinderen ook niet, dan zullen het wel de klein- of achterkleinkinderen zijn die dat doen. Met als gevolg dat ze de school uitkomen als franstaligen met enkel noch hun Vlaamse naam die ze niet meer korrekt kunnen uitspreken. Het telefoonboek staat boordevol van Vlaamse namen met een franstalig adres erachter. Hoe zou dat komen denkt ge? Inderdaad, het franstalig onderwijs als motor van de verfransingsmachine! Eens volgt een generatie die de omslag maakt naar de Francité via het F-onderwijs! Dat is voorgeprogrammeerd en er is geen ontkomen aan.

100.000 den Vlamingen naar Brussel sturen vind ik dan ook even waanzinnig als Brussel met enkele Vlaamse gemeenten uit te breiden met de bedoeling het NL-element in Brussel te versterken. Dat lukt enkel op de korte termijn zoals ik hierboven aan gaf maar op de lange termijn spint alleen maar de Francité daar garen bij.

Zoals ik in de draad, de Kulturle Reconquista, aangaf moet Brussel ontvet worden. Hoe kleiner Brussel, hoe kleiner franstalig Brussel...
Het ei van Columbus als het ware!

En als we dan toch uw remedie zouden toepassen - namelijk een massa Vlamingen naar Brussel sturen om de Nederlandstaligheid te versterken, dan zou dat absoluut moeten gebeuren met begeleidende maatregelen om die in kultureel opzicht tegen zichzelf te beschermen.
Bijvb. het invoeren van een subnationaliteit en wie NL-talig is verplichten zijn kinderen naar de NL-school te sturen.
Tijdens de bezetting was dat trouwens het geval!Toen liepen er kontroleurs rond op de speelplaatsen van F-scholen en als ze hoorden dat kinderen NL spraken dan werden die naar de NL-school gestuurd. Een kleine generatie ontsnapte toen aan de verfransing.
En ik weet het, die periode is niet bepaald een referentie, maar de maatregel was wel doeltreffend!
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2012 om 03:47.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be