Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2013, 22:12   #1
poekieJ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
Standaard verplicht melden overlijden Belgisch staatsburger?

Ik wil hier even wat opklaring scheppen (nuja, ik hoop dat iemand dat kan) over de 'vermoedelijke' doden in Syrië. Tot nog toe is er maar van 2 personen -in de media- bevestigd dat ze daadwerkelijk gesneuveld zijn. In een artikel van vorige week was er sprake van minstens 12 gesneuvelden. Het is bij lange na niet bekend hoeveel personen zich daar bevinden, laat staan waar en of ze nog leven.

Op zich niet vreemd, van bv. de rebellen in onderstaande video (volgens het SOHR zeker 20 tot mogelijk 30) is het meerendeel vermoedelijk niet meer te identificeren. Alleen al omdat bij het uitgebrande voertuig alle mogelijke papieren verdwenen zijn. Dan wordt het feit dat er überhaupt geen papieren voor handen zijn nog buiten beschouwing gelaten.

Nu dus mijn vraag. Als een Belgisch staatsburger overlijdt of 'verdwijnt' dient dit toch gemeld te worden? Het kan toch niet wettelijk zijn dat het sterven van familieleden niet wordt aangegeven, denk alleen al aan het frauduleus opstrijken van uitkeringen of pensioenen voor iemand die er niet meer is. Wie er dood en/of 'verdwenen' is moet dus toch op een bepaald moment zwart op wit duidelijk worden?
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 22:53   #2
Pin en Puk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 1.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ik wil hier even wat opklaring scheppen (nuja, ik hoop dat iemand dat kan) over de 'vermoedelijke' doden in Syrië. Tot nog toe is er maar van 2 personen -in de media- bevestigd dat ze daadwerkelijk gesneuveld zijn. In een artikel van vorige week was er sprake van minstens 12 gesneuvelden. Het is bij lange na niet bekend hoeveel personen zich daar bevinden, laat staan waar en of ze nog leven.

Op zich niet vreemd, van bv. de rebellen in onderstaande video (volgens het SOHR zeker 20 tot mogelijk 30) is het meerendeel vermoedelijk niet meer te identificeren. Alleen al omdat bij het uitgebrande voertuig alle mogelijke papieren verdwenen zijn. Dan wordt het feit dat er überhaupt geen papieren voor handen zijn nog buiten beschouwing gelaten.

Nu dus mijn vraag. Als een Belgisch staatsburger overlijdt of 'verdwijnt' dient dit toch gemeld te worden? Het kan toch niet wettelijk zijn dat het sterven van familieleden niet wordt aangegeven, denk alleen al aan het frauduleus opstrijken van uitkeringen of pensioenen voor iemand die er niet meer is. Wie er dood en/of 'verdwenen' is moet dus toch op een bepaald moment zwart op wit duidelijk worden?
Ik zou ze de kost niet willen geven welke de identiteit in deze gevallen van een ander overnemen.µ
Vb : Mohamed Monabidie, welke 5 jaar cel boven het hoofd hangt hier in Belgie, gaat in Syrie strijden en zijn maat Achmed S.... sneuvelt.
Mohamed neemt identiteit over van Achmed en is van de 5 jaar cel vanaf

Hoeveel Joden hebben in 40-45 niet de identiteit overgenomen van een andere ?

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 17 april 2013 om 22:55.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2013, 23:07   #3
Boyke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 oktober 2012
Locatie: Rotselaar
Berichten: 1.187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ik wil hier even wat opklaring scheppen (nuja, ik hoop dat iemand dat kan) over de 'vermoedelijke' doden in Syrië. Tot nog toe is er maar van 2 personen -in de media- bevestigd dat ze daadwerkelijk gesneuveld zijn. In een artikel van vorige week was er sprake van minstens 12 gesneuvelden. Het is bij lange na niet bekend hoeveel personen zich daar bevinden, laat staan waar en of ze nog leven.

Op zich niet vreemd, van bv. de rebellen in onderstaande video (volgens het SOHR zeker 20 tot mogelijk 30) is het meerendeel vermoedelijk niet meer te identificeren. Alleen al omdat bij het uitgebrande voertuig alle mogelijke papieren verdwenen zijn. Dan wordt het feit dat er überhaupt geen papieren voor handen zijn nog buiten beschouwing gelaten.

Nu dus mijn vraag. Als een Belgisch staatsburger overlijdt of 'verdwijnt' dient dit toch gemeld te worden? Het kan toch niet wettelijk zijn dat het sterven van familieleden niet wordt aangegeven, denk alleen al aan het frauduleus opstrijken van uitkeringen of pensioenen voor iemand die er niet meer is. Wie er dood en/of 'verdwenen' is moet dus toch op een bepaald moment zwart op wit duidelijk worden?
Moet een trekker van steun niet om de zoveel tijd een "bewijs van leven" binnenbrengen bij de steunuitkerende dienst ? Bel daarvoor eens naar je gemeentehuis !

Laatst gewijzigd door Boyke : 17 april 2013 om 23:08.
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 06:50   #4
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

http://www.belgium.be/nl/familie/ove...iste_personen/
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be