Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2013, 06:57   #61
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is met een inschikkelijke normaal denkende en agerende n-va, of het zal zonder n-va zijn.
Normaal denkend betekend dat een gewest zelfbedruipend is en alles in het werk stelt om zijn econemie modern te houden.

Inschikkelijk, betekend dat men onderdanig is tegenover de rest en zich laat vernederen en uitbuiten als Vlaming in de BELGISCHE POLITIEK.

Het word tijd dat de Franstaligen normaal doen en stoppen met de uitbuiting van de werkenden in Belgie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 07:22   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is met een inschikkelijke normaal denkende en agerende n-va, of het zal zonder n-va zijn.


Natuurlijk hoopt u op het tweede.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein

Laatst gewijzigd door reservespeler : 25 november 2013 om 07:23.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 07:24   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ge geeft me gelijk ?

Dat schrijf ik op.
Henri, schrijf dat goed op, liefst met onuitwisbare inkt.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 07:24   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met andere woorden: De Wever plooit voor de franstaligen zoals de andere "Vlaamse" partijen dat altijd gedaan heeft of het zal zonder de N-VA zijn.

Ik hoop dat De Wever niet plooit, dan moet Di Rupo de stront die hij opspaarde zelf opvreten.
De Wever zal daar niet voor plooien.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 07:25   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat staat er niet hé.
Ofwel heeft n-va redelijke en haalbare eisen of hij heeft er geen.
Waarom zou de N-VA geen redelijke en aanvaardbare voorstellen hebben?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 07:33   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
In Antwerpen had N-VA alternatieven. En als het vlaams wat meezit zou N-VA daar ook een meerderheid kunnen vormen zonder SP-A, VLD of tsjeven.

Maar de traditionelen kunnen er gerust in zijn niet? Ze hoeven zich toch geen zorgen te maken dat als ze een federale minderheidsregering vormen, N-VA wel eens zou kunnen dreigen om op andere niveaus niet met hen samen te werken en alternatieve meerderheden te vormen waar mogelijk...

Ik denk dat wij het persoonlijk over de meeste dingen wel eens zijn Knuppel, maar van N-VA heb ik nog niets gezien dat me doet denken dat ze effectief verandering willen en al heel veel signalen in tegenovergestelde richting. De enige uitspraak van BDW waar ik hem consequent in heb weten zijn is het weigeren van samenwerking met VB en zijn wens het VB te reduceren in stemmenaantal.

En BDW is dan nog een van de 'betere' N-VA'ers. Er lopen daar immers ook nog compleet walgelijke figuren als een Bracke (5e colonne als je het mij vraagt) of Bourgeois (die ervoor pleitte om die andere vlaamse partij simpelweg buiten de wet te stellen) rond.

Het is een systeempartij als de anderen wat mij betreft.
Dat we niet met het VB willen samenwerken kan verschillende redenen hebben.
Volgens mij is dit vanuit de N-VA ook een strategische keuze. De N-VA was een klein partijke, door met het VB aan één zeel te trekken was de kans groot dat:
- Ze nooit in een regering opgenomen zouden worden.
- Ze in een cordon zouden geraken.
- Ze nooit in een kartel konden stappen met een andere partij.
- Ze nu nog steeds het kleine partijke van weleer zouden zijn.

Je kan voor of tegen deze strategie zijn, dat moet iedereen voor zich uitmaken.

Neem daarbij dat, als een deur vergrendelt wordt aan twee kanten, dat de grendels dan ook aan twee kanten weggenomen dienen te worden.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 07:34   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ge zoudt absoluut een inspanning moeten doen om u te beheersen. Ge kunt het niet eens zijn met iemand, maar dat wil nog niet zeggen dat ge u moet lenen tot een ranzig taaltje.

Punt twee, wat ge zegt, is een volslagen idiotie en een groteske ongerijmdheid. De Vlaamse regeringspartijen hebben de Franstaligen (toen klonken het nog aan hun kant : 'on est demandeur de rien '... weet ge nog?) verplicht om BHV te splitsen en om een belangrijke overheveling van bevoegdheden én geld naar de gewesten te aanvaarden.

En uw partij -met met de door u zo opgehemelde zo gezegde 'tactische' Grote Roerganger op kop - hoopten en baden de goede God dat het toch maar niet niet zou lukken. Maar het lukte!

En toen stonden ze daar, uw Vlaams-nationalistische schreeuwers, langs de kant toen BHV werd gesplitst! Het is een eeuwige schande en het zal een eeuwige schande blijven voor de Vlaams-nationalisten dat BHV werd gesplitst zonder hen. Maar daar ben ik absoluut niet rouwig om. Of wat dacht ge.
Beter geen splitsing van BHV dan de splitsing die ze nu door onze maag geramd hebben.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 07:36   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zie de burgemeesters van de desbetreffende gemeentes toch nooit meer manifestaties organiseren. En dat laatste kon men vroeger niet zeggen, dacht ik zo. En ge kunt er donder op zeggen dat ze dat zouden doen, moesten ze niet tevreden zijn.
Wanneer hebben burgemeesters manifestaties georganiseerd?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 07:36   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja goed maar ik zie toch geen burgemeesters meer opstappen in een of andere betoging in dit verband. Zijn er nog wel betogingen in die zin? Ik dacht van niet.
Momenteel zijn er inderdaad geen betogingen, de burgemeesters kunnen er dus ook niet in meestappen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 07:38   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Normaal denkend betekend dat een gewest zelfbedruipend is en alles in het werk stelt om zijn econemie modern te houden.

Inschikkelijk, betekend dat men onderdanig is tegenover de rest en zich laat vernederen en uitbuiten als Vlaming in de BELGISCHE POLITIEK.

Het word tijd dat de Franstaligen normaal doen en stoppen met de uitbuiting van de werkenden in Belgie.
2
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 18:11   #71
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.222
Standaard

Een meerderheid aan Vlaamse kant,is in de volgende Federale Regering helemaal geen noodzaak.

Deze illusie is bij de vorming van Di Rupo 1 verdampt....
Een Federale Regering heeft best een MEERDERHEID....dat is alles.

Het is aan de Vlaamse regering om de "Vlaamse belangen",in zoverre die strijdig zouden zijn met "Belgische belangen" naar voor te brengen...
Persoonlijk zie ik een Belgische Regering liefst als de "boekhouders van de rest",defensie,buitenlandse- en binnenlandse zaken en justitie.


Tot slot: Vergeten de ouderen onder ons nooit hoe in de vroegere SovjetUnie,na een mislukte staatsgreep en een hoop tumult, de president van de Sovjet-Unie ,Gorbatschov(ik herhaal;de President van de SOVJET-UNIE JANDORIE) ,nadien,nog één blaadje mocht voorlezen van de toenmalige President van de Russische (deel-) Republiek (Yeltsin)en dat was het...
Het Sovjet "Federaal" niveau had kompleet gefaald de orde te handhaven,(erger nog,de staatsgreep kwam van binnen het federaal niveau)dus MOESTEN de lagere niveau's wel ingrijpen...

De stoelen kunnen SNEL verschuiven,als het in een monsterachtig grote natie als de vroegere Sovjet-Unie kon,dan kan het zonodig ook op onze speldenknop,en het heeft niks meer te maken met machtsevenwichten BINNEN een federale regering,maar met de kracht en doortastendheid van andere regeringsniveau's....

Wallonie en Vlaanderen komen eigenlijk best goed overeen.....

Laatst gewijzigd door kelt : 25 november 2013 om 18:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 18:16   #72
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De O-VLD vindt een Vlaamse meerderheid in de nieuwe Be- regering niet noodzakelijk.
Met het innemen van de stelling, minachten ze de Vlamingen en vinden ze hun postjes in Di Rupo II belangrijker dan de belangen van Vlaanderen.
N-VA zal de deuren moeten gaan dichthouden om te vermijden dat de hele Ø-VLD naar haar overloopt
Tenslotte betekent hun stelling dat ze zichzelf in een onwerkbare regering met SP.A en Groen! gaan murwen, waarvan ze dan achteraf gaan klagen dat ze er niets in de pap te brokken hebben; Zoals de laatste 15 jaar eigenlijk.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 18:20   #73
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wacht maar eens af,als de Franstalige Brusselse politici in mei 2014 weer verkiezingspubliciteit gaan maken in de zes Vlaams Brabantse gemeenten die niet mee gesplitst werden met de rest van HV.
Dan zal er wel degelijk terug geprotesteerd worden .
U zal op uw wenken bediend worden. Zelfs zuurstok Eric Van Rompuy begint al wakker te worden, na de grote ik-heb-BHV-gesplitst roes.

Eric Van Rompuy hekelt 'nieuwe communautaire aanval op Vlaamse Rand'
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 18:22   #74
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat staat er niet hé.
Ofwel heeft n-va redelijke en haalbare eisen of hij heeft er geen.
En de superieure Waalse Ariër bepaalt vanzelfsprekend wat "redelijk" en "haalbaar' is. Want Vlaamse boerkes kunnen dat niet.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be