Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2013, 20:28   #21
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
The latest AP survey of the real America shows a stunning four out of five U.S. adults struggle with joblessness, are near poverty, or rely on welfare for at least parts of their lives amid signs of deteriorating economic security and an elusive American dream.
BRON
Vooral het blanke hartland van de VS heeft het biezonder hard te verduren (from Missouri, Arkansas and Oklahoma up through the Great Plains).

Ondertussen: er is iets aan het breken. Bedrijfswinsten groeien explosief terwijl de werkzaamheidsgraad gestaag daalt.
Als je zulke absurditeiten post dat "four out of five U.S. adults struggle with joblessness" is het natuurlijk moeilijk een ernstige discussie te starten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 02:13   #22
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als je zulke absurditeiten post dat "four out of five U.S. adults struggle with joblessness" is het natuurlijk moeilijk een ernstige discussie te starten.
Versta je het woord "struggle" niet?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 02:37   #23
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Naar "normen" gesteld door "stedelingen" is er inderdaad schijnbaar een groot probleem...
We mogen echter niet uit het oog verliezen dat grote aantallen Amerikanen,en dan zeker diegenen die "in the woods" wonen,zichzelf niet "arm" vinden omdat het hen niet interesseert.

Ze trekken hun plan met wat ze kweken op hun land,of schieten of stropen in het bos.
Anderen "husselen en busselen" wat in de straten.
Dollars zijn gewoon "geld",waarvan ze af en toe wat nodig hebben omdat ze niet ALLES kunnen zelf maken(munitie en benzine bijvoorbeeld)......
Geld vergaar je door iets te verkopen...desnoods door wat illegaal te stoken,of door een tijdje te gaan werken bij een oogst-firma,of in een conservenfabriek......Er is altijd wel ergens een klus,er is altijd wel iets wat jij weet en een ander niet.

Nog eens,pas op met "cijfertjes".....Wat voor ons,mensen die "losgeraakt" zijn van "het land",niks minder dan een drama is,werkloos zijn,is voor die mensen een "non-event"....Ze zijn in ieder geval veel zelfredzamer dan ons,slappe Europeaantjes!

Voor een staat is de aangroei van dergelijke zelfredzame mensen natuurlijk WEL een probleem.....ze hebben ook geen politici nodig.....en als ze ziek worden en sterven...Wel,dan is het omdat de tijd gekomen is...

Het is een andere MENTALITEIT,opnieuw groeiend uit noodzaak.
U hebt dat zeer goed weergegeven.

Ik heb echt wel mee gedraaid in de wereld van materialisme, en nog een beetje, na 60 uur per week werken zat ik wat ongemakkelijk te draaien op mijn stoel op een terrasje , ik heb het ongemakkelijk gevoel , wat zit ik hier te doen tussen die leeggangers.
Werken , iets ondernemen, iets maken , dat gaf zin aan mijn leven. Nogal wiedes dat daar ook wat materieel comfort tegenover stond.
10 jaar geleden moest ik even hard blijven werken om te kunnen onderhouden wat ik had , je werd een beetje slaaf van je bezit.
Vandaag moet ik even hard werken, om het bestaan van mijn bedrijf over eind te houden en alle rekeningen te kunnen betalen , een beetje vooruitgang boeken is er niet meer bij , tijd en geld gaat op in een waanzinnig waardeloos en nutteloos cluwen van regels en papier. genieten van mijn job en creativiteit is weg .

Als ik morgen in de steeds zou wonen , in de middel of niemandsland en een hectare grond had met een huisje , kon het mij ook gestolen worden.

Nu is het nog wat moeilijk om alles op te geven , en geweldig moeilijk om bezittingen ten gelde te maken.

Maar ik kijk er meer en meer naar uit dat ik mijn mobieltje zo ver als ik kan kan weggooien en leven door adem te halen en niet meer geleefd worden.

Grote delen van de bevolking in de states zijn naar EU normen met geen kloten in orde , ze leven gewoon.

Als Europa zijn burgers zo blijft afpeigeren en moe maakt zullen het er nog velen opgeven. eens kijken wie er dan voor de in luxe geinstaleerde ambtenaren zullen werken.

Het feest is bijna uit .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 12:49   #24
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Versta je het woord "struggle" niet?
Ik heb 2 jaar in New York gewoond en gewerkt dan weet je wat struggle is. Een gezonde struggle waar verdiensten beloond worden. Niet zoals in Europa waar mediocriteit een leeggangers beloond worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 13:04   #25
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb 2 jaar in New York gewoond en gewerkt dan weet je wat struggle is. Een gezonde struggle waar verdiensten beloond worden. Niet zoals in Europa waar mediocriteit een leeggangers beloond worden.
Onze prioriteit gaat uit naar het vinden van geld om ons te bevrijden uit het spel dat gaandeweg z’n pathologische gedaante heeft aangenomen. Dat we net hierdoor de pathologie voeden valt veel minder op, ontkenning leidt tot een wereldwijde auto immuun ziekte. Het bewaken en vergroten van rijkdommen kan nog slechts door anderen te misleiden en complotten te smeden, niet zelden gepaard gaande met ingewikkelde constructies die elk onderzoeker ontmoedigen, nobele alternatieven en transparantie vormen een bedreiging en worden krachtdadig tegengewerkt. En hoe we er ook over willen denken, het ligt volledig binnen de spelregels van het monopolyspel, binnen deze context is er helemaal niets mis. De positieve vrucht van het monopolyspel dragen we hoog in het vaandel, het geeft ons legitimatie om verder te zetten en de schade te vergoelijken onder het mom van duurzame progressie, we zijn er immers mee bezig. De factor ‘monetaire winst’ die diende als versneller kondigt nu de destructie aan, een wereld in nood. Mensen met geld hebben duizend vaders en vinden dit alles super, de verliezers zijn wees en mislukkelingen. De tragische grap is dat het positieve resulteert in de opeenstapeling van tegenstrijdigheden die elk gezond verstand tarten, absurdisme daagt aan de horizon, kristalhelder voor wie het aandacht geeft.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be