Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2014, 14:39   #21
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteureersteklas Bekijk bericht
Als ik bij een particulier iets koop en ik geef die 5000 euro handje contant. Denk je nu echt dat die particulier dat gaat melden? Of dat ik dat ga melden? Vorig jaar nog een oldtimer bijgekocht. Met bijna 30000 euro cash naar Duitsland gereden. Betaald, nummerplaten van eigen wagen opgevezen en naar huis gereden. Thuis gekomen achteraan in de werkplaats gezet. En daar staat hij nog steeds. Geen haan die naar die 30000 euro ook maar kraait.
Ik heb net hetzelfde gedaan met oldtimer in de UK.
Niemand die daar weet (of last) van heeft.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 16:44   #22
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteureersteklas Bekijk bericht
Als ik bij een particulier iets koop en ik geef die 5000 euro handje contant. Denk je nu echt dat die particulier dat gaat melden? Of dat ik dat ga melden? Vorig jaar nog een oldtimer bijgekocht. Met bijna 30000 euro cash naar Duitsland gereden. Betaald, nummerplaten van eigen wagen opgevezen en naar huis gereden. Thuis gekomen achteraan in de werkplaats gezet. En daar staat hij nog steeds. Geen haan die naar die 30000 euro ook maar kraait.
Verschil met vroeger is nu dat die particulier dat kan doen als hij zich belazert voelt, of zomaar zonder reden. Heeft die particulier een bijberoep? Krijgt hij controle? Vindt men het vreemd dat hij niks heeft uitgegeven?
Kent hij de gevolgen van wat hij zegt?

Je bent er snel, onderschat het niet.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 18:04   #23
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Geen idee welke limieten hier staan (als ze er al staan), maar herinner me nog goed dat het me geen enkele moeite heeft gekost 2 jaar terug om Fortis in 1 slag quasi leeg te maken ten voordele van een andere bank. En dat ging over veel meer geld dan 25000€.
Ik denk dat die limieten er vooral zijn ter bescherming tegen fraude/oplichterij.

Toen ik aan het bouwen kwam ik al snel in de problemen bij het betalen van een grotere factuur via e-banking, het exacte bedrag weet ik niet meer maar ik denk dat het tussen de 10 000EUR en de 15 000EUR was. Mailtje gestuurd naar de bank en ze hebben die limiet zonder problemen verhoogd.

Laatst gewijzigd door Thomas- : 13 juni 2014 om 18:05.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be