Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juni 2014, 12:34   #601
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Eén iemand met een raar idee is gestoord.
Een paar mensen met een raar idee is een sekte
En als je maar genoeg volgelingen hebt heb je een geloof.
Maar het blijven gewoon allemaal individuen met een raar idee.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...sen_sekte.html
Het mooiste bewijs hiervan ligt in het feit dat Geert Wilders voor de rechtbank werd gesleept omdat hij zei dat de Koran heel veel gelijkenissen heeft met het boek "Mein Kampf" van Adolf Hitler

Die stelling houdt nochtans een waarheid in. De Islam is namelijk een totalitaire ideologie zoals het fascisme van Adolf Hitler. Islam roept op tot geweld, net zoals Adolf Hitler. Islam discrimineert hele bevolkingsgroepen (andersgelovigen en homoseksuelen) net zoals Adolf Hitler die het Arische ras superieur vond.

Islam heeft een politieke agenda, namelijk het domineren van de hele wereld en daarom moet het niet als een religie maar als een staatsgevaarlijke politieke groepering worden aangepakt.

De enige reden voor de massale uitbreiding van Islam, is intimidatie met geweld. De ene gestenigd, de andere gekeeld.
Voor mij is Islam de gevaarlijkste en grootste sekte uit de geschiedenis van de mensheid.

Ik heb niks tegen moslims maar wel iets tegen Islam. Anno 2014 is die groep al zo groot dat er censuur heerst en dat je niet meer de vrijheid hebt om je mening uit te spreken
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 12:49   #602
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het mooiste bewijs hiervan ligt in het feit dat Geert Wilders voor de rechtbank werd gesleept omdat hij zei dat de Koran heel veel gelijkenissen heeft met het boek "Mein Kampf" van Adolf Hitler

Die stelling houdt nochtans een waarheid in. De Islam is namelijk een totalitaire ideologie zoals het fascisme van Adolf Hitler. Islam roept op tot geweld, net zoals Adolf Hitler. Islam discrimineert hele bevolkingsgroepen (andersgelovigen en homoseksuelen) net zoals Adolf Hitler die het Arische ras superieur vond.

Islam heeft een politieke agenda, namelijk het domineren van de hele wereld en daarom moet het niet als een religie maar als een staatsgevaarlijke politieke groepering worden aangepakt.

De enige reden voor de massale uitbreiding van Islam, is intimidatie met geweld. De ene gestenigd, de andere gekeeld.
Voor mij is Islam de gevaarlijkste en grootste sekte uit de geschiedenis van de mensheid.

Ik heb niks tegen moslims maar wel iets tegen Islam. Anno 2014 is die groep al zo groot dat er censuur heerst en dat je niet meer de vrijheid hebt om je mening uit te spreken
Helaas mogen we hier niets tegen zeggen of we worden, net zoals GW, voor de rechtbank gesleept met als aanklacht "racisme".

Ik haat de Islam.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 14:39   #603
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Helaas mogen we hier niets tegen zeggen of we worden, net zoals GW, voor de rechtbank gesleept met als aanklacht "racisme".

Ik haat de Islam.
Het woord "racist" is het ultieme verdedigingsmiddel voor alle buitenlanders om de hele identiteit van alle Europese lidstaten volledig af te nemen.
Ze bouwen hier naar hartelust moskeeën, maar waag het niet om een kerk neer te poten in een moslimstaat want ze steken hem in brand.
Double standards? I think so

Moslimstaten beschermen met geweld hun eigen culturele identiteit, maar iedereen die de Europese identiteit en cultuur beschermt is een "racist"

Een vreemde beschuldiging aangezien moslims geen ras zijn.

Islam is eigenlijk een politieke partij zoals SPA, VLD en N-VA.
Het enige verschil is dat zo'n partij niet veroordeeld kan worden omdat ze "God" in hun standpunten betrekt.

Geen enkele politieke partij mag homo's discrimineren omdat het tegen de grondwet is. Geen enkele politieke partij mag aanzetten tot haat en geweld

De politieke ideologie die Islam heet mag dat wel, omdat ze veel volgelingen heeft en "God" als excuus voor alles gebruikt.
Een pedofiel genaamd Mohammed, die een boek schrijft waarin hij aanzet tot geweld, heeft blijkbaar een monopolie op de grondwet.
Wie weerwoord biedt wordt fysiek geïntimideerd of zelfs vermoord (cfr Theo Van Gogh en dozijnen politici die continue bescherming nodig hebben)

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 juni 2014 om 14:41.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2014, 14:56   #604
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Helaas mogen we hier niets tegen zeggen of we worden, net zoals GW, voor de rechtbank gesleept met als aanklacht "racisme".
Jij mag ook iedereen voor de rechtbank slepen hoor! Dat houdt nog steeds niets in.
Pas als Geert veroordeeld gaat worden, gaat het mis.

Dan lever ik mijn NL paspoort subiet in. Dan maar als Brit door het leven
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 22:06   #605
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Op de andere draden wordt heel dikwijls de discussies verstoord door mensen die alles wat gezegd wordt als nonsens bestempelen want volgens hen bestaat God niet en kan er dan ook niets nuttigs over gezegd worden. Ik stel daarom voor dat we een draad oprichten waar we lustig over dat onderwerp kunnen discuteren met de wellens-nietens tegenstelling en dat we zo de andere draden rustig kunnen laten verder kauwen over de bevindingen van mensen die er behoeften aan hebben. Ik veronderstel dat die behoefte bestaat en dat er daarom toch een apparte draad 'Godsdienst en levensovertuiging' werd opgericht.
Dus hier mag iedereen zijn diepste bewondering-afkeer voor het wel of niet zijn van God en voor de Godsdiensten daaraan gelinkt komen verdedigen.
Welke god bedoel je dan ? Er bestaan er zoveel niet.
Niko457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 22:06   #606
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Ik haat de Islam.
Je kan het op uw opvoeding steken!

Ja, maar ik ben bij de bruin paters op school geweest.

Laatst gewijzigd door Niko457 : 25 juni 2014 om 22:07.
Niko457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 04:01   #607
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Welke god bedoel je dan ? Er bestaan er zoveel niet.
Ik bedoel het woord god dat als definitie gebruikt wordt voor het zoeken naar een dieper zijn(stoestand).
Die God die maakt dat als ik zou zeggen dat God niet bestond dat ik zou zeggen dat ikzelf niet bestond, niet omdat die God zo gezegd mij ooit, eens, geschapen zou hebben, maar omdat die God mijn diepste zelf is.

Die God is inderdaad enorm persoonlijk, maar als zoekende naar die zijnstoestand ben ik ervan overtuigd dat iedere mens die naar die persoonlijke zijnstoestand zoekt bij dezelfde ervaringen uitkomt en dus bij dezelfde God (met of zonder hoofdletter, zoals u wilt).

Maar inderdaad blijven de meeste mensen, zowel gelovigen als ongelovigen, liever in de sprookjeswereld hangen.
Ik zoek enkel om met mensen, die vrij zijn van geest, dus niet gebonden aan de ene of andere specifieke godsdienstinstelling, noch verscheurd van haat tegen alles wat maar met of rond het woord God hangt, om van gedachte te wisselen over zulke ervaringen.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 26 juni 2014 om 04:03.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be