Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2014, 15:35   #101
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wingin Bekijk bericht
Elektrische auto`s zijn inderdaad handig en simpel in gebruik. Maar ik denk dat het nog een tijdje zal duren voor de mensen het door hebben. Misschien dat meer campagnes en zo wel helpen, maar ik denk dat er eerst iets revolutionairs moet gebeuren, zoals een volledig opgeladen auto waar je verder mee kunt rijden dan met een volle benzineank, vooraleer de meeste mensen het willen ontdekken. En het willen gebruiken en kopen.
Absoluut! Maar we zijn er bijna, hee. Nu al 350 km op één "volle elektronentank" met de Model S, binnen een paar jaar wellicht over de 500 km, en wie weet hoeveel daarna? Plus een steeds denser wordend laadpalennetwerk, met binnenkort misschien één Europese standaard (misschien wel die van de Tesla Superchargers, nu BMW en Nissan mee rond de tafel met Tesla gezeten hebben?)
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 17:00   #102
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Absoluut! Maar we zijn er bijna, hee. Nu al 350 km op één "volle elektronentank" met de Model S, binnen een paar jaar wellicht over de 500 km, en wie weet hoeveel daarna? Plus een steeds denser wordend laadpalennetwerk, met binnenkort misschien één Europese standaard (misschien wel die van de Tesla Superchargers, nu BMW en Nissan mee rond de tafel met Tesla gezeten hebben?)
De gemiddelde moto staat na pakweg 300 km al op reserve (rustig rijden) maar daar klaagt niemand over het rijbereik.

Zuinige moto´s voor lange afstanden en grote benzinetank (> 23 l) hebben zelden een rijbereik van > 400 km met een volle tank.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juni 2014 om 17:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 07:51   #103
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De gemiddelde moto staat na pakweg 300 km al op reserve (rustig rijden) maar daar klaagt niemand over het rijbereik.

Zuinige moto´s voor lange afstanden en grote benzinetank (> 23 l) hebben zelden een rijbereik van > 400 km met een volle tank.
En dan gaan we het nog niet hebben over de hoeveelheid schadelijke uitstoot en lawaai die zo'n gemiddelde moto over die pakweg 300 km gegenereerd heeft...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 11:13   #104
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En dan gaan we het nog niet hebben over de hoeveelheid schadelijke uitstoot en lawaai die zo'n gemiddelde moto over die pakweg 300 km gegenereerd heeft...
Gelukkig maar dat die quasi allemaal op benzine rijden en amper fijnstof uitstoten, en sinds 2006# ook minder NOx als een dieselauto euronorm 5.

Sinds 1.1.2006 # hebben alle nieuw ingeschreven moto´s een geregelde driewegkatalysator (Euro 3 norm).

Nu electrische moto´s en scooters zijn ook aan een opmars bezig, want in de regel rijden die relatief kortere afstanden als de auto.

Natuurlijk met het (nog nodige) prijskaartje. Maar bij de E-niet-auto´s krijgt men wel nog 15 % belastingsvermindering. Toch een troost voor het milieu.
Citaat:
http://financien.belgium.be/nl/parti...he_voertuigen/
Hoeveel bedraagt de belastingvermindering?
Voor een motorfiets en een driewieler bedraagt de belastingvermindering:

15% van de aankoopwaarde van het elektrisch voertuig
maximum 3.010 euro voor aanslagjaar 2014 (inkomsten 2013)
vb:
Citaat:
http://www.vroom.be/nl/motortest/tes...toekomst-is-nu

De cijfers spreken voor zich. De C Evolution levert een piekvermogen van 47 pk en 72 Nm. Dat laatste is beschikbaar van 0 tot 4.500 tr/min. Om van 0 naar 50 km/u te spurten heeft de BMW 2,7 seconden nodig. Van 0 naar 100 km/u gaat in 6,2 seconden. De maximum snelheid is begrensd op 120 km/u.

De lithium-ion batterij, die door een ventilator wordt gekoeld, heeft een capaciteit van 8 kWh. Dat zou goed moeten zijn voor een autonomie van 100 km. Het herladen duurt tussen de 2u15 en 4 uur. Dat is afhankelijk van hoe leeg de batterij is (80 of 100%) en de stroomsterkte (12 of 16 ampère). Het herladen zelf gebeurt via een doordeweeks 220 V stopcontact.

De C Evolution zet een robuuste 265 kg op de weegschaal. Dat is niet weinig ten opzichte van een Yamaha TMax (221 kg), maar dan weer erg respectabel ten opzichte van de C 600 (249 kg) of een C 650 (261 kg) en een pak minder dan een aantal grote GT-scooters zoals Kymco MyRoad 700 (281 kg) en de Suzuki Burgman 650 (277 kg).

Op de technische fiche springen er bovendien nog een aantal zaken in het hoog. De Torque Control Assist (TCA) houdt het doorspinnen van het achterwiel in de gaten. Aangezien het maximale koppel vanaf 0 tr/min al beschikbaar is, geen overbodige luxe wanneer het wegdek er nat bij ligt.

Ook een achteruit-rij-knop is beschikbaar. Handig, maar beter nog is de uitgekiende energierecuperatie tijdens het remmen of dichtdraaien van het ‘gas’hendel. De mate van recuperatie is bovendien afgestemd op de rijmodus die je op dat moment hebt geselecteerd.
Autonomie > 100 km zelfs:
Citaat:
Ja, een autonomie van 100 km is zeker niet te optimistisch ingeschat. Ons Spaanse traject stuurde ons door het stadsverkeer van Barcelona, nam ons wat mee hogerop, leidde ons langs een stukje autosnelweg en zorgde ervoor dat we de teugels konden vieren in de heuvels rond de Catalaanse stad. Het gevarieerde testtraject was 65 km lang. Aan het einde zagen we op de verschillende scooters dat de batterijen nog tussen de 40% en 47% capaciteit over hadden. Dat geeft nog een extra autonomie van 45 �* 57 km… En we kunnen meegeven dat we tijdens het testparcours alles uit de kast hebben gehaald.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 juni 2014 om 11:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 00:53   #105
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb al dikwijls met lpg gereden, ik ben daar ferm voorstander van; aardgas is even goed.
Met 50€ reed ik ermee naar het garda meer in italie.

Aardgas of lpg hebben mijn belangstelling als ik moet kiezen voor een nieuwe bestelwagen tussen diesel of lpf of aardgas.

Wat het verschil tussen aardgas en lpg is weet ik zo niet meteen.
Gas is gas volgens mij?

Enfin als je maar kan tanken en rijden is het al lang goed.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 01:41   #106
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.150
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb al dikwijls met lpg gereden, ik ben daar ferm voorstander van; aardgas is even goed.
Ik maar een paar jaar. Ik had er weinig last van.


Citaat:
Aardgas of lpg hebben mijn belangstelling als ik moet kiezen voor een nieuwe bestelwagen tussen diesel of lpf of aardgas.
Als ge de plek hebt om een eigen aardgas-hervulsysteem te plaatsen is aardgas een optie.

Citaat:
Wat het verschil tussen aardgas en lpg is weet ik zo niet meteen.
Gas is gas volgens mij?
LPG op kamertemperatuur is vloeibaar op lage druk. LNG op kamertemperatuur vergt hoge druk en lage temperatuur om vloeibaar te zijn. En een tank met alleen gasvormige brandstof, heeft weinig energie per volume. Het enige succes daar was de LZ 127 Graf Zeppelin , die gebruikte sterk koolstof verrijkt waterstofgas als brandstof.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 14:24   #107
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Enfin als je maar kan tanken en rijden is het al lang goed.
?
Alsof je ernaar streeft om te kunnen of mogen tanken???
Terwijl je op die manier fossiele vloeistof in je wagen pompt, om die vervolgens te verstoken tot milieu-opwarmend CO2, allerlei kankerverwekkende substanties en ademhaling verstorend fijn stof die vervolgens zomaar onze toch al zo geplaagde atmosfeer in gespuwd worden!

Geen wonder dat met zo'n mentaliteit onze wereld om zeep geholpen wordt...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 14:40   #108
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wat het verschil tussen aardgas en lpg is weet ik zo niet meteen.
LPG (vloeibaar gas) was vroeger een afvalprodukt bij het maken van diesel, kerosine, benzine, ... uit aardolie.

Helemaal boven (Flüssiggas) bij de produktie van de fossiele brandstoffen uit ruwe aardolie:


nog meer:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lpg_(brandstof)
Herkomst

Lpg ontstaat bij productie en behandeling van aardgas en aardolie[4] en is dus een fossiele brandstof. Tegenwoordig wordt ongeveer 60% van de lpg gewonnen uit gasvelden tegen 40% uit raffinage van olie.[5] Ook bij het vloeibaar maken van aardgas wordt de lpg van het gasmengsel gescheiden omdat het mengsel anders zou bevriezen.
In Nederland werd in 1955 lpg geïntroduceerd door Bessel-Kok (BK Gas).
Aard(e)-gas spreekt voor zichzelf.

Met een aardgasauto mag men altijd en overal parkeren in ondergrondse of gesloten parkeergarages, integendeel tot LPG waar er gas-gronddetectoren moeten zijn die het gas kunnen detecteren want LPG is zwaarder als lucht.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juni 2014 om 14:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2014, 20:30   #109
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
?
Alsof je ernaar streeft om te kunnen of mogen tanken???
Terwijl je op die manier fossiele vloeistof in je wagen pompt, om die vervolgens te verstoken tot milieu-opwarmend CO2, allerlei kankerverwekkende substanties en ademhaling verstorend fijn stof die vervolgens zomaar onze toch al zo geplaagde atmosfeer in gespuwd worden!

Geen wonder dat met zo'n mentaliteit onze wereld om zeep geholpen wordt...
Goed om te weten dat er nog echte mannen als jij zijn die niet tanken maar zelf duwen.

Je bent een voorbeeld voor ons allen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 08:42   #110
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Goed om te weten dat er nog echte mannen als jij zijn die niet tanken maar zelf duwen.

Ik duw helemaal niet zelf. Ik leg mijn wagen aan het stopcontact, en soupeer de overproductie van mijn PV-panelen op mijn dak op. Da's alles.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 08:58   #111
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.150
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht

Ik duw helemaal niet zelf. Ik leg mijn wagen aan het stopcontact, en soupeer de overproductie van mijn PV-panelen op mijn dak op. Da's alles.
Moet ge uw wagen wel aan uw zonnepaneelgevoede lader kunnen hangen op't moment die panelen opbrengen. Ergo, de momenten een doorsnee persoon aan't werk is.

En anders bedoeld U gewoon dat U op de goeie momenten uw meter laat terugdraaien, en later uw accu's volduwt met een combinatie van vooral fossiele brandstof en kernstroom.

Maar kom, U doet uw best om een groen sprookje waar te maken. Waarvoor wel bewondering.
Vooral om €100 000+ uit te geven aan auto en zonnepaneel, waarvan de rest van de maatschappij nog een deel mag betalen. 't Is dat of echt knoeien met de belastingen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 11:14   #112
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En anders bedoeld U gewoon dat U op de goeie momenten uw meter laat terugdraaien, en later uw accu's volduwt met een combinatie van vooral fossiele brandstof en kernstroom.
Tja, 's avonds en 's nachts ga ik ervan uit dat de energiemaatschappij die mij een 100% groenestroomcontract aangeboden heeft (en me daar ook doet voor betalen, ZONDER dat zij mij betaalt voor hetgeen ik overdag op haar net zet), haar contractuele verbintenissen ook effectief nakomt, en dus enkel betrouwbare groene stroom uit mijn aansluiting laat komen.

Maar als we daar ook al geen geloof meer mogen aan hechten, tja, waar zijn we dan eigenlijk nog mee bezig, hee?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 11:21   #113
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.150
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Uw electriciteitsleverancier produceert ergens, op welk moment dan ook voldoende "groene"* KWu om de verplichtingen op papier te voldoen.
Het feit dat ook het opbranden van "biomassa uit Canadese oerbossen" ook groene stroom is, is een detail.

Uw zonnepanelen doen daar ten andere ook aan mee. Op het moment uw wagen in de zon staat te bakken, niet aan uw zonnepanelenlaadinstallatie gekoppeld, gaan er andere electriciteitsleveranciers het gas moeten terug draaien om de spanning op't net te waarborgen, zodanig uw zonnepanelen en omvormer stroom op't net kunnen duwen. Maar uw kilowatts tellen wel mee, al moet de netwerkbeheerder die stroom betalend naar Frankzijk wegstuwen.

Maar op't moment Uw wagen aan de lader gaat, maakt het niet uit waar de stroom vandaan komt, de electronen die door uw installatie stromen, die kunnen evengoed geduwd worden met een generator bij een kerncentrale, of zelfs direct uit de Amercentrale.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 30 juni 2014 om 11:22.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2014, 22:46   #114
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.336
Standaard

Zelfs firma´s die vrachtwagens gebruiken gaan het goede voorbeeld geven:

Citaat:
http://www.managermagazines.be/magaz...belgie-gebruik

Containers De Vocht neemt eerste Scania Compressed Natural Gas (CNG) vrachtwagen in België in gebruik

De firma De Vocht uit Rumst beschikt als eerste Belgische onderneming over een Scania vrachtwagen op Compressed Natural Gas (CNG).

Duurzaam en milieubewust

De firma kiest resoluut voor een duurzame groei met maximaal respect voor mens en milieu. De Vocht investeert daarom enkel in propere en stille vrachtwagens. De aankoop van een Scania P310 Compressed Natural Gas (CNG) EEV vrachtwagen ligt in de lijn van deze filosofie. De gasmotor is erg stil voor zowel bestuurder als omwonenden. De cijfers spreken voor zich: 20 % reductie van de CO2-uitstoot en 95 % reductie van de uitstoot van fijn stof. Kortom, een wezenlijke bijdrage aan een schoner milieu. De Vocht heeft momenteel tien Scania vrachtwagens in dienst. Later op het jaar worden nog twee Scania drie-assers met Translift kettingsysteem geleverd.

Meer info: www.de-vocht.be.
Hopelijk schiet "de politiek" nu echt wakker en zorgt mee ervoor dat er snel meer CNG-tankmogelijkheden komen.

Nee, een land heeft echt geen giftig dieselverkeer nodig.

Enkel well-to-wheel efficientie:

http://www.navigantresearch.com/blog...er-preferences met uitleg
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 juli 2014 om 22:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2014, 13:36   #115
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.336
Standaard

CNG of Aardgas of Groengas, sommige voertuigen op CNG én E-gas(audi), maar dat is allemaal gelijk.

Voor diegene die interesse hebben, een lijst van alle voertuigen op CNG met de voornaamste details, dus ook rijbereik en prijzen (wel NL)
- dus ook bedrijfsvoertuigen, vrachtwagens en bussen -
Citaat:
http://www.fuelswitch.nl/index.php?m...&cat=21&item=0

De samenstelling van aardgas en Groengas is gelijk, ze verschillen chemisch niet van elkaar. Daardoor rijdt een aardgasvoertuig op beide brandstoffen. Waar ‘aardgasvoertuig' staat kunt u dus ook ‘Groengasvoertuig' lezen.

Welke aardgasbedrijfswagen kiest u?

Op deze site zijn de in Nederland leverbare voertuigen beschreven. In andere landen zijn soms meer voertuigen leverbaar. Heeft u informatie over binnenkort in Nederland leverbare modellen, mail dan naar [email protected].

Dit zijn modellen en merken aardgasvoertuigen die op dit moment in Nederland te koop zijn. Klik op het nevenstaande plaatje voor meer informatie over het betreffende model. :
[.... lijsten ....]
...

Het wagenpark op aardgas

Steeds meer wagenparken van overheden, vervoersmaatschappijen, koeriersbedrijven en onderhoudsdiensten rijden op aardgas.
De kosten van het onderhoud van voertuigen op aardgas ligt 5 tot 10% hoger dan het onderhoud van benzinevoertuigen. Voor nieuwe voertuigen zijn er geen meerkosten voor onderhoud en merkt de eigenaar hier dus niets van.
Rijden op aardgas is goedkoop: het kost € 0,88 per kg (excl. BTW; prijzen 03 oktober 2013) aan de pomp.
Rijden op aardgas is veilig.
Rijden op aardgas maakt geen enkel verschil voor de chauffeur, het rijgedrag van de auto is vergelijkbaar met dat van een benzinevoertuig.
Aardgas is een schone brandstof en met name interessant voor gebruik in steden vanwege de zeer lage uitstoot van fijnstof.
Schoon rijden op aardgas

Klik hier voor antwoord op de vraag waarom rijden op aardgas schoon en goedkoop is

De toekomst van aardgas

Het aantal aardgastankstations in Nederland neemt komende jaren snel toe.
De verwachting is dat het huidige stimuleringsbeleid rond rijden op aardgas in Nederland wordt voortgezet.
Er komen in snel tempo nieuwe modellen van aardgasvoertuigen op de Nederlandse markt.
Het aanbod van groen gas neemt de komende jaren toe.
Overheden, overheidsinstellingen, kleine en grote bedrijven zijn begonnen aan het ‘verduurzamen' van hun wagenpark door over te stappen op aardgas.
Ook leasemaatschappijen leveren aardgasvoertuigen.
Naarmate het aantal vulstations in Nederland toeneemt, zal de tweedehandsmarkt voor aardgasvoertuigen groeien.
Tip voor Mambo: je kunt er echt niet langs kijken -dikke CNG letters overal -, en de kleuren van de tankzuilen zijn in de regel groen, in het buitenland soms blauw met wit: https://www.google.be/search?q=CNG+D...=isch&imgdii=_

http://www.auto55.be/nieuws/15863-da...n-van-het-land



Nederland vb:

Duitstalige landen:
https://www.google.be/search?q=CNG+t...=isch&imgdii=_

Frankrijk, pompe GNV: (groen)
https://www.google.be/search?q=CNG+D...=isch&imgdii=_

Europa overzicht, met simpele zoekfunctie op Land en stad:
http://www.gas24.de/cms/38-0-erdgas-in-europa.html
ook de prijzen natuurlijk en welk aardgas qua energieinhoud, naast Biogas:
Citaat:
Umkreissuche : stad of stadsnr ingeven
H-Gas hoog-calorie (meer methaan) = meer reikwijdte, maar ook duurder ~ +10 cent.
L-Gas laag-calorie
B-Gas biogas
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 juli 2014 om 13:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 09:59   #116
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Uw electriciteitsleverancier produceert ergens, op welk moment dan ook voldoende "groene"* KWu om de verplichtingen op papier te voldoen.
Het feit dat ook het opbranden van "biomassa uit Canadese oerbossen" ook groene stroom is, is een detail.

Uw zonnepanelen doen daar ten andere ook aan mee. Op het moment uw wagen in de zon staat te bakken, niet aan uw zonnepanelenlaadinstallatie gekoppeld, gaan er andere electriciteitsleveranciers het gas moeten terug draaien om de spanning op't net te waarborgen, zodanig uw zonnepanelen en omvormer stroom op't net kunnen duwen. Maar uw kilowatts tellen wel mee, al moet de netwerkbeheerder die stroom betalend naar Frankzijk wegstuwen.

Maar op't moment Uw wagen aan de lader gaat, maakt het niet uit waar de stroom vandaan komt, de electronen die door uw installatie stromen, die kunnen evengoed geduwd worden met een generator bij een kerncentrale, of zelfs direct uit de Amercentrale.
Ach, ik troost me met deze gedachte... Blijven hopen?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 06:03   #117
markasiet
Burger
 
markasiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2007
Locatie: Kontich
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Of door een beetje creatiever, innoverender en gedurfder te worden, misschien?

Ik draag alvast mijn klein steentje bij door een PV-installatie die tijdens de dag bij produceert wat mijn elektrische wagen 's nachts uit het (overproducerende) net haalt.
Op die Desertec zou ik maar niet hopen, maar jouw steentje, mijn steentje en kortom ieder steentje. Dat is al een heel ander verhaal.

Dat verhaal komt dra in het nieuws, working on it!
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 06:04   #118
markasiet
Burger
 
markasiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2007
Locatie: Kontich
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Ach, ik troost me met deze gedachte... Blijven hopen?
Beetje meer geloof in eigen kunnen!!

Wait and see
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 06:08   #119
markasiet
Burger
 
markasiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2007
Locatie: Kontich
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Moet ge uw wagen wel aan uw zonnepaneelgevoede lader kunnen hangen op't moment die panelen opbrengen. Ergo, de momenten een doorsnee persoon aan't werk is.

En anders bedoeld U gewoon dat U op de goeie momenten uw meter laat terugdraaien, en later uw accu's volduwt met een combinatie van vooral fossiele brandstof en kernstroom.

Maar kom, U doet uw best om een groen sprookje waar te maken. Waarvoor wel bewondering.
Vooral om €100 000+ uit te geven aan auto en zonnepaneel, waarvan de rest van de maatschappij nog een deel mag betalen. 't Is dat of echt knoeien met de belastingen.
Dit is een mooie 1.0 denkvisie!
Ik dokter de 3.0 versie uit.

Ps: Wat als je firma ( vaak mét groot plat dak ) zonnepanelen legt?
of een solarcarport parking plaatst?
Dit als een soort van compensatie voor de verfoeilijke firmawagen!

't Zijn zo maar enkele van het vat aan ideeën die ik uitdenk.
Ik stelde voor om in onze school ( wij hebben nu solarpanels ) de leerkrachten gratis hun e-bike te laten opladen. En zie... enkele collega's kochten er eentje en genieten nu zelfs van hun fietsvergoeding.
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 10:50   #120
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markasiet Bekijk bericht
Beetje meer geloof in eigen kunnen!!

Wait and see
Maar ondertussen zijn ze wel lekker onze belastingcenten aan het opsouperen, en laten er de gewone man-in-de-straat met wat groene ambitie voor opdraaien via zijn stijgende netvergoeding...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be