Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2015, 16:41   #121
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ken jij leuk vrijwilligerswerk?
Ik doe drie verschillende soorten vrijwilligerswerk. Denkt u echt dat ik er zoveel zou doen en er zoveel tijd in zou steken als er geen leuke jobs bij waren?
Twee van mijn jobs doe ik doodgraag, één hiervan behelst assistentie bij cursussen, daar leer ik zelf heel veel door. De tweede doe ik al meer dan 20 jaar en die is gewoon aangenaam om te doen.
De derde job is veeleisend en bij deze moet ik dikwijls op mijn tanden bijten maar ik houd vol omdat ik anders een heleboel mensen in de kou laat staan, ik weet dat er op mij gerekend wordt.
Vrijwilligerswerk hoeft niet saai te zijn! Men kan er zelfs mee de wereld zien! Ik heb zo'n 15 jaar geleden in een periode van werkloosheid vrijwillig in het buitenland gewerkt, een heel aparte periode in mijn leven.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 16:48   #122
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mja daar heb je inderdaad een punt, maar bon, je beseft toch wel dat het voor werkzoekenden - en zeker diegenen die langere tijd zonder werk zitten, een bittere pil is, zo van: als het gratis is, dan wil men je wel, en anders is men maar een profiteur en op de koop toe lui ... van wie wordt er uiteindelijk geprofiteerd kan men zich zo afvragen ..

Ikzelf heb in het kader van m'n omscholing via Vdab diverse stages gedaan, telkens van een paar maanden, telkens onbetaald, het enige dat ik bij die ene stage op het einde als bedankje kreeg was een doosje Merci chocolaatjes, en dan zou ik nog eens gratis vrijwilligerswerk gaan doen om hopelijk eindelijk ergens "betaald te mogen werken", sta me dan toe dat ik in de plaats liever rustig zelf m'n tijd besteed aan wat ik als leuk en zinvol acht, ipv. nogmaals eens ergens - sorry dat ik het zeg m'n tijd te verdoen, want de zoveelste bezigheidstherapie, thanks but no thanks
Vergelijk de stages van de VDAB niet met vrijwilligerswerk. Het is waar, ik had tijdens mijn stage ook echt het gevoel dat er van mij geprofiteerd wordt. Toen ik er één deed, werkte ik even hard als de vaste werknemers - mogelijk harder want ik moest daar mezelf bewijzen. Ik kreeg zelfs geen Merciekes wel een aanbod om bij hen in het zwart te komen werken ... wat ik natuurlijk vertikte.
Als u bv als vrijwilligster gaat werken in een cafetaria van het OCMW is er veel kans dat u 's middags een warme maaltijd krijgt, in alle gemeenten is het niet hetzelfde maar toch. Soms is er een dinertje voor de vrijwilligers aan het einde van het jaar. Dat is toch allemaal prettig!
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 20 februari 2015 om 16:51.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 16:58   #123
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik doe drie verschillende soorten vrijwilligerswerk. Denkt u echt dat ik er zoveel zou doen en er zoveel tijd in zou steken als er geen leuke jobs bij waren?
Twee van mijn jobs doe ik doodgraag, één hiervan behelst assistentie bij cursussen, daar leer ik zelf heel veel door. De tweede doe ik al meer dan 20 jaar en die is gewoon aangenaam om te doen.
De derde job is veeleisend en bij deze moet ik dikwijls op mijn tanden bijten maar ik houd vol omdat ik anders een heleboel mensen in de kou laat staan, ik weet dat er op mij gerekend wordt.
Vrijwilligerswerk hoeft niet saai te zijn! Men kan er zelfs mee de wereld zien! Ik heb zo'n 15 jaar geleden in een periode van werkloosheid vrijwillig in het buitenland gewerkt, een heel aparte periode in mijn leven.
Dat jij het graag doet, wil nog niet zeggen dat een ander dat gevoel deelt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:06   #124
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Vergelijk de stages van de VDAB niet met vrijwilligerswerk. Het is waar, ik had tijdens mijn stage ook echt het gevoel dat er van mij geprofiteerd wordt. Toen ik er één deed, werkte ik even hard als de vaste werknemers - mogelijk harder want ik moest daar mezelf bewijzen. Ik kreeg zelfs geen Merciekes wel een aanbod om bij hen in het zwart te komen werken ... wat ik natuurlijk vertikte.
Als u bv als vrijwilligster gaat werken in een cafetaria van het OCMW is er veel kans dat u 's middags een warme maaltijd krijgt, in alle gemeenten is het niet hetzelfde maar toch. Soms is er een dinertje voor de vrijwilligers aan het einde van het jaar. Dat is toch allemaal prettig!
Wij hebben volgende maand ons vrijwilligersfeestje voor de vrijwilligers bij het WZC en bij het DVC van het OCMW.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:19   #125
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat jij het graag doet, wil nog niet zeggen dat een ander dat gevoel deelt.
Maar u doet ook niet veel graag, hé Nietzsche!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:22   #126
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat jij het graag doet, wil nog niet zeggen dat een ander dat gevoel deelt.
Je moet er gewoon mee beginnen vooraleer je weet welk gevoel je erbij krijgt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:22   #127
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wij hebben volgende maand ons vrijwilligersfeestje voor de vrijwilligers bij het WZC en bij het DVC van het OCMW.
Dat is fijn! Trouwens er is niet alleen de variatie van het werk, het leren kennen van de mensen die onze hulp nodig hebben maar ook contacten leggen met de andere vrijwilligers die dikwijls heel verschillende achtergronden hebben en ieder hun eigen verhaal hebben.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:41   #128
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Bembem, je moet gewoon iets doen wat je goed kan. Teksten vertalen, ondertitels verzorgen, tolk, ...

Je pronkt dagelijks met je taalgevoel. Gebruik en ontplooi je talent ten volle en ga ervoor!

http://www.onderwijskiezer.be/v2/ber...php?beroep=515

http://www.onderwijskiezer.be/v2/ber...hp?beroep=1502

...

Allemaal knelpuntberoepen. Je krijgt er nog premies e.d. bovenop.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 17:47   #129
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Bembem, je moet gewoon iets doen wat je goed kan. Teksten vertalen, ondertitels verzorgen, tolk, ...

Je pronkt dagelijks met je taalgevoel. Gebruik en ontplooi je talent ten volle en ga ervoor!

http://www.onderwijskiezer.be/v2/ber...php?beroep=515

http://www.onderwijskiezer.be/v2/ber...hp?beroep=1502

...

Allemaal knelpuntberoepen. Je krijgt er nog premies e.d. bovenop.
Ja er zijn hier vele producten van Korea.
Misschien iets als België - Korea vertegenwoordigde?
Of ken je geen Koreaans misschien?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 18:17   #130
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er zijn mensen die nooit werk vinden, zijn er mensen op dit forum die tips kunnen geven.
Zoekt u een job ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 21:58   #131
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Bembem, je moet gewoon iets doen wat je goed kan. Teksten vertalen, ondertitels verzorgen, tolk, ...

Je pronkt dagelijks met je taalgevoel. Gebruik en ontplooi je talent ten volle en ga ervoor!

http://www.onderwijskiezer.be/v2/ber...php?beroep=515

http://www.onderwijskiezer.be/v2/ber...hp?beroep=1502

...

Allemaal knelpuntberoepen. Je krijgt er nog premies e.d. bovenop.
Voor tolken worden alleen mensen met diploma Vertaler-Tolk aangenomen!
En dat weet ik uit veelvoudige ervaring.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be