Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2004, 01:43   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
Christenen slachten hun dieren niet ritueel, maar het vlees moet wel veterinair gekeurd zijn.
Ik heb daar alvast meer vertrouwen in dan in de mannen van het boek.
Ik heb ook meer vertrouwen in een veterinaire keuring dan in een rituele slachting.
Maar om dat verschil te kunnen maken moet je effectief in de 21ste eeuw leven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 03:39   #102
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik heb ook meer vertrouwen in een veterinaire keuring dan in een rituele slachting.
Maar om dat verschil te kunnen maken moet je effectief in de 21ste eeuw leven.
Om het iets eenvoudiger te maken voor Ibeke.
Geloofd ze nu echt dat de schapen (al of niet met horens (voor super)) die eens per jaar ritueel geslacht worden volstaan om aan de jaarlijkse behoeften van alle moslims in België te voldoen en bovendien nog pittas aan ongelovige honden te slijten ?
Of zouden ze zich ook verlagen om vlees zonder “Meritus label” te gebruiken als vlees met Meritus label ?
Ik durf natuurlijk niet beweren dat islamieten dat zouden doen.
Alleen Christen honden verkochten indertijd ongewijde mastellen tegen hondsdolheid.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 09:15   #103
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Ik heb die moord afgekeurd en wil het gerust herhalen,
't Werd stilaan tijd.
Je vergoelijking ervan kwam mij iets te geloofwaardig over.


Citaat:
Je bent noch in Texas, noch in Alabama, noch onder een ander regime, Knuppel! En als ik er iets aan kan verhelpen komt dat regime ook niet terug!!
Hou je definitie maar voor het recyclagepapier...
Wij zijn hier niet in Afghanistan, noch in Egypte, noch in Saoudi-Arabië.
Als het van mij afhangt hoeft hier ook geen regime te komen dat mij zegt hoe ik me moet kleden of dat de hand van een dief afhakt.
En nog minder het regime dat probleemloos de doodstraf uitvoert omwille van een afwijkende mening.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 14:46   #104
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

beste knuppel

ik wilde nog even reageren op je antwoord van 5/11/2004

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en niemand verplicht je om een criminele daad te begaan.Dat is een juist feit.

Maar wat ik eigenlijk bedoel is dat we eigenlijk enerzijds fouten hebben begaan in het verleden waardoor de volkeren in die landen ons wantrouwen en weinig van onze democratie willen weten, doordat we er onbewust ervoor gezorgd hebben dat er extremisten aan de macht zijn gekomen.Hadden we ons niet zo gemoeid of deze volkeren in het verleden misbruikt hadden ze zich misschien al van hun eigen hervormd naar westerse normen doordat deze westerse hervormen dan meer mogelijkheden hadden gehad.
Dat is een ding wat ik wou aanhalen

Een ander punt is de mensen die naar hier zijn gekomen.
Ik ga niet zeggen dat dit allemaal heilige en goede burgers zijn.Maar je moet ook enigszins toegeven dat er ook vele moslims hun hebben aangepast een geode verhouding hebben met onze waarden en wetten en hun religie,niet????
Natuurlijk heb je ook veel economische vluchtelingen die enkel voor het geld naar hier komen en van een aanpassing niet willen weten en je hebt dan ook nog mensen die in hun land van herkomst al niet zuiver waren en hier dus gewoon hun crimineel gedrag komen verder zetten.
En deze groepen van mensen ongeacht hun geloof moeten we aanpakken.

Maar dit is natuurlijk niet makkelijk op dit moment doordat de politiek het probleem jaren heeft genegeerd en de weg groot open heeft gelegd voor deze misbruiken.
Zoals schijnhuwelijken en zo meer.
Ook de criminaltiteit heeft vrije baan maar om dit aan te pakken moeten we eerst justitie en gerecht hervormen maar dan stoot je weer mensen tegen de kop die niet willen weten van beperkingen op bepaalde rechten.
en krijg je weer tal van organisaties van mensen rechten tegen je.
dus het is niet gemakkelijk denk ik.
Want je kunt de criminaliteit niet aanpakken als je bepaalde wetten niet herschrijft.
Ook moet rechtvaardigheid los staan van geld zodat iedereen gelijke kansen heeft in een rechtzaak snap je me?
En dan moet men in een verkrachtingszaak ook meer rekening houden met de slachtoffers dan nu het geval is want ik snap niet hoe iemand die een meisje haar leven verwoest door een verkrachting na 7 jaar alweer mag vrijlopen.

Ook moeten de straffen op de feiten strenger zijn.en een gevangenis straf moet geen luxe verblijf zijn maar een echte zware straf.Ik denk bijvoorbeeld aan serieuse dwangarbeid en geen luxe.Natuurlijk moet je een kleine diefstal niet vergelijken met een verkrachting of moord en dus moet je verschillende soorten gevangenissen hebben.Sommige criminelen die een kleine misstap hebben begaan kunnen nog geholpen worden maar pleeg je een moord of verkrachting en zo meer dan heb je je eigen mensenrechten verloren in mijn ogen en dus de invoering van de doodstraf is ook een must vind ik persoonlijk.

Zo dit is nog maar een topje van de ijsberg wat moet veranderen maar wie durft zoiets te zeggen in de politiek waar de ene peiling de andere opvolgd en niemand durft iets te doen uit schrik om te dalen in deze peilingen.

Oh ja,de meeste autochtonen keen goed nederlands maar ze willen het gewoon weg niet praten in het openbaar.Dit is een soort provocatie vind ik persoonlijk maar je kunt hier weinig tegen doen want je kunt moeilijk mensen verplichten om nederlands te praten want ten eerste is dit oncontroleerbaar en ten tweede komen er ook vele toeristen ga je die dan ook moeten oppakken?

Nu beste knuppel ik begrijp je frustraties en onmacht.ik heb dat ook voor een groot stuk maar je moet proberen het geheel te zien en niet enkel de persoonlijke feiten die je hebt meegemaakt.Nu ik heb respect voor je mening en wil je totaal geen schuldgevoel geven want jij hebt geen schuld.de enige die schuld hebben zijn vroegere politici in verschillende landen en natuurlijk de extreme moslims zelf.
En ik ben ook niet de grote wijze die alles weet maar dit is mijn visie ik hoop dat je je daar toch ook een beetje in kunt vinden.Maar als je kritiek hierop hebt is dat ook goed.
dus kijk uit naar je reactie

dank u

slegie
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be