Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

 
 
Discussietools
Oud 9 november 2004, 17:14   #21
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun
Ik wil hier even verder op ingaan.

Ik vind de blote vrouwen die onze reclamepanelen, bussen en bushokjes alsmaar vaker versieren ook gevaarlijk. Ze zetten aan tot jaloezie, nijd, haat, afkeer, verderfelijke moraal, polarisering en radicalisering , maar niemand die daar echt op reageert.

Steeds opnieuw hoor je dezelfde geiteneukers die over dezelfde links/rechts cliché's aan de andere kant van hun verhaal neuten. Hun eigen verantwoordelijkheid opnemen voor de decadentie van onze jeugd is niet aan de orde.

Nochtans zou daar ook een oplossing in liggen om het extremisme aan te pakken. Is er een verminderde voeling met de realiteit bij onze politici ? Of hangt hun bankrekening ook "een beetje" af van de steun die westerse bedrijven verlenen aan hun positie.

De polarisering gaat dus gewoon door, het valt niet te stoppen, net als de economie. Het is bang wachten op wat komen gaat.
Ik volg je volkomen en maak mij meermaals dezelfde bedenkingen.

Het zal echter eerst allemaal nog pakken erger moeten worden met die polarisering, de decadentie, de pulp die uit tv-programma's en reclame komt, het clisjee links-rechts gekibbel, etc vooraleer het beter kan worden (ik denk minstens een generatie).

Er dient een bewustzijnsverandering/mentaliteitswijziging te komen, een nieuwe wereldvisie. Imho, is die in het westen al wel op gang aan het komen (een interessant boek daaromtrent is "Towards a New World View" van o.a. Russel DiCarlo). Het gevoel van onbehagen waardoor velen van ons bevangen worden groeit met de dag, en de groep van diegenen die het zo aanvoelen groeit met de dag. De klassieke politieke recepten en het clisjee denken bieden absoluut geen oplossing.

Het westen lijkt op het slechte pad te zijn, maar in feite gaat zij door een proces van een noodzakelijk kwaad, een laatste tussenstap in een evolutie naar een betere maatschappij. De meeste andere culturen liggen mijlenver achterop. De islamcultuur (zonder denigrerend te willen zijn) zou ons willen terugbrengen naar een cultuur van een paar honderd jaar terug als oplossing om uit het onbehaaglijke gevoel te raken. In feite zou dit verdere evolutie naar een betere wereld enkel maar sterk vertragen.... Soit allemaal nogal lastig en "alternatief" om dat hier op dit forum allemaal uit te leggen....
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline  
Oud 9 november 2004, 17:16   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Ze wachten met de stekker uit te trekken tot na zonsondergang.
Kwestie van de heiligverklaring van Arafat te bevorderen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 november 2004 om 17:16.
Knuppel is offline  
Oud 9 november 2004, 18:47   #23
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcival
En de aanleiding voor die bekering was dat zijn moeder stierf aan kanker.
Tja, net een boek gelezen over een mormoonse fundamentalist.

Nadat ie stemmen in z'n hoofd hoorde van niemand anders dan God zelve is ie aan het moorden geslagen. Het beangstigende is dat hij géén geïsoleerde gek was, maar dat ie z'n plannen op voorhand had aangekondigd in het fundamentalistisch-mormoonse milieu. Waar men het eens was met zijn plannen om de goddelozen af te slachten.
Om maar te zeggen dat religieus fanatisme heus niet beperkt is tot de Islam alleen. Idioten zijn er overal te vinden.
jules is offline  
Oud 9 november 2004, 19:04   #24
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

En in de islam zijn er veel idioten
EXTREEM is offline  
Oud 9 november 2004, 19:19   #25
TypO
Gouverneur
 
TypO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2004
Berichten: 1.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Tja, net een boek gelezen over een mormoonse fundamentalist.

Nadat ie stemmen in z'n hoofd hoorde van niemand anders dan God zelve is ie aan het moorden geslagen. Het beangstigende is dat hij géén geïsoleerde gek was, maar dat ie z'n plannen op voorhand had aangekondigd in het fundamentalistisch-mormoonse milieu. Waar men het eens was met zijn plannen om de goddelozen af te slachten.
Om maar te zeggen dat religieus fanatisme heus niet beperkt is tot de Islam alleen. Idioten zijn er overal te vinden.
Nope. Maar ze zijn wel het meeste aanwezig in Europa. De islam en haar debiele aanhangers is zowat de grootste godsdienst van Europa. Waarom? Omdat wij het debielen-tijdperk van alles klakkeloos aan te nemen wat pater-overste zegt al effe ontgroeid zijn!
__________________
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline  
Oud 9 november 2004, 21:15   #26
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Tja, net een boek gelezen over een mormoonse fundamentalist.

Nadat ie stemmen in z'n hoofd hoorde van niemand anders dan God zelve is ie aan het moorden geslagen. Het beangstigende is dat hij géén geïsoleerde gek was, maar dat ie z'n plannen op voorhand had aangekondigd in het fundamentalistisch-mormoonse milieu. Waar men het eens was met zijn plannen om de goddelozen af te slachten.
Om maar te zeggen dat religieus fanatisme heus niet beperkt is tot de Islam alleen. Idioten zijn er overal te vinden.
Jij verwart hier iemand die last heeft van geestesstoornissen met iemand die ingebed is in een omgeving waar indoctrinatie met extremistische en gewelddadige ideeen de normaalste zaak is.

Je vergelijking klopt dus niet.
Wreker is offline  
Oud 9 november 2004, 21:46   #27
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

Als ik nu mijn mening zeg over de moslims Dat ze gek zijn en hun geloof larie en apekool zijn en ik de koran een belachelijk boek vind. Laat ze mij eensn proberen doden,ik heb hun nooit vertrouwt.Ze zijn achterlijk
EXTREEM is offline  
Oud 9 november 2004, 21:50   #28
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

Ik heb stemmen gehoord dat ik alle moslims moet doden Ik neem een goede advokaat zoals vermassehjn want die gelooft in stemmen.Nee moslims wij geloven in niks
EXTREEM is offline  
Oud 9 november 2004, 22:53   #29
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Jij verwart hier iemand die last heeft van geestesstoornissen met iemand die ingebed is in een omgeving waar indoctrinatie met extremistische en gewelddadige ideeen de normaalste zaak is.

Je vergelijking klopt dus niet.
Omdat ik niet weet hoe een dubbelquote te maken :

ikzelve schreef
maar dat ie z'n plannen op voorhand had aangekondigd in het fundamentalistisch-mormoonse milieu. Waar men het eens was met zijn plannen om de goddelozen af te slachten

leren lezen jongen ...

jules is offline  
Oud 9 november 2004, 23:22   #30
Rock Against Communism
Gouverneur
 
Rock Against Communism's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM
Als ik nu mijn mening zeg over de moslims Dat ze gek zijn en hun geloof larie en apekool zijn en ik de koran een belachelijk boek vind. Laat ze mij eensn proberen doden,ik heb hun nooit vertrouwt.Ze zijn achterlijk
hmmm, toch maar een zeer dubieuze reactie... heb je drugs genomen jongen? of wat scheelt er?
__________________
[size=4][/size]
Rock Against Communism is offline  
Oud 9 november 2004, 23:54   #31
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
was. tot ie zich bekeerde tot het fundamentalisme. Da's een nuance...
Jules, je hebt van de Islam geen bal begrepen.

Mohammed B was geen extremist, maar een gelovige die deed wat hij moest doen volgens de Koran.

De Islam is een wetboek, en geen bijbel met parabels zoals wij kennen.

In dat wetboek staat letterlijk: neem geen niet-moslim tot vriend.

In dat wetboek staat letterlijk: dood een niet-moslim.

In dat debiele wetboek staat letterlijk welke schoen je eerst moet aantrekken 's morgens en welke je eerst moet uitdoen, 's avonds.

De Koran is geschreven door een verbitterd uitgesloten would-be profeteke dat er alles aan gedaan heeft zoveel mogelijk uitschot rond hem te verzamelen om de schriftgeleerden een hak te zetten.

Het begrip "moslim-extremist" of "moslim-fundamentalist" komt van leuk-linkse media die de islam bekijkt vanuit westers oogpunt. De islamieten echter bekijken het anders: een niet-moslim is een ketter en moet eraan. De moslim is een op expansionisme gebaseerde politieke ideologie, en helemaal geen godsdienst.

By the way, de Koran zegt letterlij kdat scheiding van staat en kerk tegen de wil van Allah is. Hoe wil je dan integreren?

Droom rustig verder... ten koste van andermans leven weliswaar.

www.islamreview.com
__________________
-------------------------------------------------------
Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel.
-------------------------------------------------------
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.

Laatst gewijzigd door Werkslaaf : 9 november 2004 om 23:56.
Werkslaaf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be