Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 april 2015, 12:55   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat gezever over de EU die de prijzen opdrijft, hangt me de keel uit.

Als je alle internationale instellingen, bedrijven en wat weet ik nog, buiten jast, dan hou je een achterlijke woestijn over, waar de grond inderdaad goedkoop is.
Je kan het dan nog goedkoper maken, door vb. univs en hogescholen weg te jagen uit je grootstad.

Maatschappelijke bijziendheid ....

.
Je hebt het over Brussel. Zonder de Europese instellingen is België een marginaal gebied dat ooit in 1830 werd ineengeknutseld uit noodzaak voor de grote mogendheden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 13:27   #22
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn recept is:

Jonge en andere gezinnen trek je aan met een plein èn een parking.
En grote huizen met een flinke achtertuin, en een speelweide nabij, en misschien een bos. Dat is het soort woonomgeving dat buiten de stad gevonden kan worden, in dorpen (en buitenwijken, slaapsteden, provinciestadjes etc). In een stad is dat en niet te betalen, en minder wenselijk vanuit een planningsoogpunt. Laat in de stad zelf maar de studenten, de yuppen en andere mensen die wel in een klein flatje willen wonen zitten. Op die manier blijft de stad compact en befietsbaar, ook met hogere bevolkingsaantallen, in plaats van in een enorme vlek suburbs te veranderen. Bedrijven vestigen zich vaak in de randen van de stad, goed bereikbaar voor forensen, en in het stadscentrum hoeven gezinnen met jonge kinderen over het algemeen minder vaak te zijn dan de typische stadsbewoners. De enige die de sjaak zijn zijn de pubers die vanuit dat dorp dagelijks naar school moeten fietsen en ook nog eens graag uit gaan.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 april 2015 om 13:29.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 14:01   #23
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
N-VA is al meer dan een decennium aan de macht, ik praat over N-VA omdat ik mij richt tot een partijsoldaat zoals je hierboven kunt lezen. Wat 'de andere partijen' betreft, die haat ik nog meer dan N-VA.
Neen, de NVA mocht er al een tijdje bijlopen maar is pas nu aan de macht, en het valt te zien en te horen aan de reacties van de andere partijen.
Nu pas weten ze dat de NVA er ook staat en niet enkel als onbelangrijk.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be