Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Bekijk resultaten enquête: Is deze vorm van verkiezingspropaganda aanvaardbaar?
Natuurlijk wel 17 60,71%
Natuurlijk niet 7 25,00%
als het VB voor de zendtijd betaalt 4 14,29%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 10 november 2004, 14:34   #21
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Of je kan jezelf afvragen, heeft die kerel wel de moeite gedaan de draad te doorlezen. Eigenlijk niet, dit forum is ietsjes te druk om alles grondig te lezen, dus regelmatig reageer ik gewoon op de 1ste post...

Mijn excuses
ok, maar de uitleg stond wel in de eerste post hoor
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 10 november 2004, 18:51   #22
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris_Meys
Voil�*, ze halen er voordeel uit, dus SP had daar ook voor moeten betalen.
Dat ging moeilijk hé. Hun geld was toendertijd of verbrand, of gecorrumpeerd

Citaat:
Wie dat arrest goed gelezen heeft, weet dat drie VZW's zijn veroordeeld voor samenwerking met het toenmalige Vlaams Blok, een partij met andere statuten, andere beginselverklaring en een ander programma dan het hedendaagse Vlaams Blok. Zelfs indien ze niet van naam zouden veranderen, kan het Vlaams Blok op basis van dit arrest helemaal niet veroordeeld worden, aangezien de gewraakte passages helemaal niet meer in hun beginselverklaring, noch in hun programma voorkomen.
Het Vlaams Blok zelf kan überhaupt NOOIT veroordeeld worden, niet op basis van dit arrest, en niet op basis van een ander, aangezien de partij geen rechtspersoonlijkheid bezit (correct me if I am wrong).

Moest het "nieuw Vlaams Blok" dus op dezelfde leest beginnen als het "oud Vlaams Blok", dan hadden weer enkel de drie VZWs veroordeeld kunnen worden.

Wat nu wél het geval is, is dat iedereen (organisatie, bedrijf of persoon) die op dit moment "iets doet" voor het Blok (zij het folderkes drukken, een lidkaart hebben of weet ik wat), voor de rechtbank kan gesleept worden. Het Vlaams parlement heeft zelfs speciale wetten die deze veroordeling koppelen aan het intrekken van de dotatie. Moesten de "traditionele partijen" en alle instanties daarmee verbonden zoals het CGKR dus bijzonder moedwillig zijn, dan zou het de komende dagen nogal processen regenen... Met deze veroordeling is dus in theorie niet alles "koek en ei" voor het Blok.

Citaat:
Wat Jos Geysels daar allemaal van vindt, interesseert me niet.
Mij wel, zie het pas binnen gelopen bericht dat Agalev inderdaad van plan is de partijdotatie te schrappen. Nu nog een meerderheid zoeken...

Citaat:
Dit proces is gewoon gebakken lucht, waar het Vlaams Blok een electoraal voordeel uit haalt.
Electoraal voordeel is gewoon een kwestie van "het te kunnen verkopen", en blijkbaar zijn de traditionele partijen daar niet zo'n cracks in...

Eveneens met vriendelijke groet,
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 10 november 2004, 19:28   #23
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

waar zit die verkiezingspropaganda ? wanneer zijn er verkiezingen ?

ik kan niet wachten... VLAAMS BELANG !

__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 11 november 2004, 14:03   #24
Joris_Meys
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Wat nu wél het geval is, is dat iedereen (organisatie, bedrijf of persoon) die op dit moment "iets doet" voor het Blok (zij het folderkes drukken, een lidkaart hebben of weet ik wat), voor de rechtbank kan gesleept worden. Het Vlaams parlement heeft zelfs speciale wetten die deze veroordeling koppelen aan het intrekken van de dotatie. Moesten de "traditionele partijen" en alle instanties daarmee verbonden zoals het CGKR dus bijzonder moedwillig zijn, dan zou het de komende dagen nogal processen regenen... Met deze veroordeling is dus in theorie niet alles "koek en ei" voor het Blok.
Het Vlaams Blok is veroordeeld op basis van hun teksten VOOR 2001. De beginselverklaring en het programma zijn sindsdien al héél lang aangepast, dus je kan alleen veroordeeld worden indien je voor 2001 het toenmalige blok geholpen hebt. Alles is dus nog steeds koek en ei voor het Blok

Citaat:
Electoraal voordeel is gewoon een kwestie van "het te kunnen verkopen", en blijkbaar zijn de traditionele partijen daar niet zo'n cracks in...
Correct. Het kunnen verkopen wil dus ook zeggen er de zendtijd voor krijgen. En zendtijd krijgen wil dus zeggen betalen. En betalen wil zeggen iedereen, ook alle andere partijen. Wéér een oplossing om het gat in de begroting te dichten, een oplossing onze Belgische politiek waardig

met immer vriendelijke groeten
__________________
[font=Franklin Gothic Medium]There are only two things infinite in this world : the universe and stupidity of mankind. And I'm not sure about the universe... (Albert Einstein)[/font]
Joris_Meys is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be