Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2015, 17:43   #1
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard N-VA etaleert hun grootste talent:

Liegen en bedriegen.

Antwerps stadsbestuur geeft toe: Cijfers verkeerscampagne zijn fout.

Citaat:
De oppositie bleef twijfelen en eiste tegen de gemeenteraad van gisteravond de cijfers zwart op wit op papier.
Citaat:
‘Bij aanvang van de gemeenteraad maandagavond verontschuldigde burgemeester De Wever zich omdat hij de cijfers van de verkeerspolitie nog niet kon geven. Maar in de loop van de zitting werden ze dan toch uitgedeeld. En wat bleek, het stadsbestuur toverde de cijfers om de gecontesteerde verkeerscampagne te onderbouwen blijkbaar uit de mouw’, zegt Groen-raadslid Freya Piryns.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150922_01880518

Ach, niets nieuw onder de zon.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2015, 18:01   #2
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

LOL


mag ik hieruit besluiten dat Antwerpen ook stopt met flitsen, trajectcontroles en alle andere snelheidscontroles?
Mét steun van SPA en GROEN ?

Blijkbaar heeft overdreven snelheid nog nooit voor ongevallen gezorgd, laat staan gewonden of doden!

Wat nu?
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2015, 18:29   #3
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
LOL


mag ik hieruit besluiten dat Antwerpen ook stopt met flitsen, trajectcontroles en alle andere snelheidscontroles?
Mét steun van SPA en GROEN ?

Blijkbaar heeft overdreven snelheid nog nooit voor ongevallen gezorgd, laat staan gewonden of doden!

Wat nu?
Wat nu ? LOL nog een beetje verder zou ik zeggen...en trek andere nietszeggende conclusies.

Dit vertelt het laatste rapport van Burgemeester Bart:
Citaat:
Te snel rijden, in de campagne oorzaak nummer één, valt in de cijfers al helemaal nergens te bespeuren. Het is dus ook nog altijd niet duidelijk of dat gaat over fietsers en autobestuurders.
Citaat:
Op het voetpad fietsen was de oorzaak van zes ongevallen, of 0,51 procent. Het is de dertiende oorzaak van ongevallen met zwakke weggebruikers, terwijl het volgens de campagne de derde is
http://www.demorgen.be/binnenland/an...fout-a2463624/
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2015, 18:32   #4
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Dat bedoel ik, als overdreven snelheid nergens in de statistieken terugkomt, waarom worden dan overal in de provincie Antwerpen trajectcontroles geïnstalleerd, zogezegd tegen overdreven snelheid?

Ik vind letterlijk in verschillende programma's terug dat men trajectcontroles wilt installeren om het aantal doden terug te dringen.

Dan liegt iedereen blijkbaar dus. Niet enkel N-VA, maar elke partij.

SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2015, 18:39   #5
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Dat bedoel ik, als overdreven snelheid nergens in de statistieken terugkomt, waarom worden dan overal in de provincie Antwerpen trajectcontroles geïnstalleerd, zogezegd tegen overdreven snelheid?

Ik vind letterlijk in verschillende programma's terug dat men trajectcontroles wilt installeren om het aantal doden terug te dringen.

Dan liegt iedereen blijkbaar dus. Niet enkel N-VA, maar elke partij.

Zoals reeds gezegd; de cijfers komen van Burgemeester Bart, niet van andere partijen. Vraag het aan hem.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2015, 18:48   #6
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Iedere partij, behalve VB, is voor extra trajectcontrole. Omdat deze zogezegd de veiligheid verhogen. Aangezien er geen ongevallen gebeuren door overdreven snelheid, neem ik ook aan dat dat eerste een dikke leugen is.

Iedere politieke partij liegt. En je kan dit enkel bestrijden door met de juiste cijfers te komen wel.
Maar dan moet je wel niet hypocriet zijn en altijd proberen de waarheid bloot te leggen.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2015, 19:02   #7
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Iedere partij, behalve VB, is voor extra trajectcontrole. Omdat deze zogezegd de veiligheid verhogen. Aangezien er geen ongevallen gebeuren door overdreven snelheid, neem ik ook aan dat dat eerste een dikke leugen is.

Iedere politieke partij liegt. En je kan dit enkel bestrijden door met de juiste cijfers te komen wel.
Maar dan moet je wel niet hypocriet zijn en altijd proberen de waarheid bloot te leggen.
Citaat:
De oppositie bleef twijfelen en eiste tegen de gemeenteraad van gisteravond de cijfers zwart op wit op papier.

Laatst gewijzigd door lupus : 22 september 2015 om 19:03.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2015, 20:19   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Dat bedoel ik, als overdreven snelheid nergens in de statistieken terugkomt, waarom worden dan overal in de provincie Antwerpen trajectcontroles geïnstalleerd, zogezegd tegen overdreven snelheid?
Sander, overdreven snelheid wordt in Belziek niet als ongevalsoorzaak geregistreerd door politie..., wist je dat dan niet ?

Antwerpen kon dus nooit cijfers daarvan hebben.

Citaat:
http://www.fcvv.be/Docs/Groups/FCVV%...heid%20DEF.pdf
Snelheid wordt door de politie (in de officiële ongevallenstatistieken) niet als ongevalsoorzaak geregistreerd. ...]
In Belziek is dat dus nattevinger omhoog en als het waait wordt die vinger kouder.

Dat is natuurlijk heel straf want Duitsland en Nederland proberen dat wel te doen, Duitsland zelfs onaangepaste snelheid (dus ook onder de limiet), in de mate van het mogelijke. Hoe betrouwbaar die cijfers dan zijn weet ik niet, maar als er geen getuigen zijn is het moeilijk de juiste oorzaak of oorzaken te weten, of de politie dan eerder - niet bekend - aankruist op hun formulier dan - overdreven snelheid - is maar de vraag.

Van NL ken ik oude cijfers omstreeks 2000 van 3,5 % gemiddeld over 3 jaar (toedracht te hoge snelheid), van Duitsland (politie Baden-Württemberg) tot 21 %: niet-aangepaste snelheid, gemiddelde van 5 jaar omstreeks 2005.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 september 2015 om 20:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be