Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2015, 01:04   #37421
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Niemand heeft jullie ooit iets opgedrongen. Nog steeds kunnen de Vlamingen uit de Nederlandse Taalunie stappen. Stop met die onzin over dwang.
Koning Willem l is sinds 1830 al weg uit vlaanderen, dus wat is eigenlijk.uw probleem??
Driewerf helaas. Dat is het probleem! Anders was Brussel nu een stad, aan het oprukken naar anderhalf miljoen .... Nederlandstaligen ipv Franstaligen.
Dat is zomaar eventjes drie miljoen in de kering.....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 01:09   #37422
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Van 'de Vlamingen'?? Van enkele Vlamingen die hun taaleigen verpatst hebben ja. Trouwens de keuze van de Vlamingen was het niet. Want anders was er nooit het fenomeen geweest van het verkavelingsvlaams. Dan waren de Nederlandssprekende Belgen content geweest met het verhollandst Vlaams (?). En dat zijn ze dus blijkbaar niet.
Ik denk daarbij aan de Franstalige Vlaamse bourgeois in 1830.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 01:15   #37423
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad. En het is omdat wij te veel hebben geluisterd naar de Hollanders op dit punt, dat we daardoor ons taaleigen hebben verloochend . Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Een volks-eigen-taal kan men zeer moeilijk uitroeien. Onderhuids is deze volkstaal blijven bestaan. Het resultaat is nu dat we zitten met een verkavelingsvlaams. Eigenlijk is dat een verzet tegen het soort Nederlands dat ons vanuit Holland werd opgedrongen. Nu zou dit verkavelingsvlaams wel eens de basis kunnen worden van een Vlaamse standaardtaal. Ik hoop het, en hoe eerder hoe liever.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik hoor een janker.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 05:55   #37424
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.686
Standaard

Krijg een Schotland-Engeland gevoel met sommige Vlamingen. Wel klagen over Ollanders maar verder niets doen....
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 1 oktober 2015 om 05:59.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 08:32   #37425
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Ik verkies schoner. Maar niet omdat het sappiger is dan mooi, maar omwille van het behoud van de taaldiversiteit in het Nederlands.

Inderdaad, denk daar maar eens over na, ipv anderen de les te spellen, maar het zelf niet te doen.
En nu doet u uzelf de strop om de hals.

Want ik gebruik zowel 'mooi' als 'schoon'. Omdat de twee ingeburgerd zijn. Maar de Hollander zal nooit 'schoon' gebruiken om te zeggen dat iets 'mooi' is. Daar haalt hij zijn neus voor op. En d?*t is nu de reden waarom er nooit echt een eenvormig Nederlands is gekomen!
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 08:35   #37426
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wees dan volledig: "plezant" is even "uitheems" als "leuk".
Ik denk dat "Bruxelles" een sterke invloed heeft gehad op het binnensluipen van "plezant". Het is rechtstreeks afgeleid van het Frans plaire. Het is dus een vreemd bastaardwoord, een mormel. Maar wanneer we dat onder HO zijn neus schuiven krijgen we stante pede "daarover gaat het niet" als antwoord. De man is zo voorspelbaar als een draaideur.

In een ander deel van West-Vlaanderen (onder meer de kustregio) gebruikt men ook geestig voor "leuk".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 08:42   #37427
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
De Vlamingen getuigen al eeuwenlang van een eigen taalbewustzijn. Anders waren het nu Franstaligen. In tegenstelling tot de Ieren is hun taal schoon overeind gebleven. IK zie gewoon één rechte lijn van 'Scilt ende Vrient' naar 'Leuven Vlaams- Walen Buiten'.
En men wist al te goed tegen welke taalimperialist men zich moest wapenen en hoe dat het beste gebeurde:
Het idee was dat Noord en Zuid een taaleenheid moeten vormen, alleen zo is er een goed tegengewicht voor het Frans. Willems zag wel in dat de Vlamingen in het verleden een belangrijke bijdrage aan die noordelijke standaardtaal hebben geleverd; het was volgens hem dus geen kwestie van zuiver 'overnemen' maar eerder van 'samensmelten'.
Nu zal HO komen aandraven met Nicoline Van de Sijs.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 08:48   #37428
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk dat "Bruxelles" een sterke invloed heeft gehad op het binnensluipen van "plezant". Het is rechtstreeks afgeleid van het Frans plaire. Het is dus een vreemd bastaardwoord, een mormel. Maar wanneer we dat onder HO zijn neus schuiven krijgen we stante pede "daarover gaat het niet" als antwoord. De man is zo voorspelbaar als een draaideur.

In een ander deel van West-Vlaanderen (onder meer de kustregio) gebruikt men ook geestig voor "leuk".

Inderdaad, want u presteert het weer niet zo'n bijster slim antwoord te geven. Alle talen nemen vreemde woorden over. Het Engels bestaat zelfs uit meer dan 25% uit Frans. Daar gaat het gewoon niet over. U zit er alweer goed naast.

Wanneer echter een taal zijn wil oplegt aan een andere taal, terwijl het volk dat niet echt wilt, dan zit het fout. En hier zit het fout. Het verkavelingsvlaams is daar een levend bewijs van.

En u zult zien. Het wordt nog erger. Het Vlaams zal zich verder ontwikkelen, los van Noord-Nederlands of Hollands dat het A(B)N eigenlijk is. En dit omdat de Vlamingen meer dan ooit bewust zijn van hun cultuur en hun taal.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 09:01   #37429
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nu zal HO komen aandraven met Nicoline Van de Sijs.

Willems zei ook heel wat anders in 1825. JF Willems was een orangist. Die at uit de hand van Willem I. Maar ook hij moest toegeven:

"De meesten (de Vlamingen) geloven dat hun het Hollandsch even vreemd zy, als het Hoogduitsch, of eenige andere aanverwante tael ."



Moet er nog zand zijn?
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 09:07   #37430
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
De Vlamingen getuigen al eeuwenlang van een eigen taalbewustzijn. Anders waren het nu Franstaligen. In tegenstelling tot de Ieren is hun taal schoon overeind gebleven. IK zie gewoon één rechte lijn van 'Scilt ende Vrient' naar 'Leuven Vlaams- Walen Buiten'.
En men wist al te goed tegen welke taalimperialist men zich moest wapenen en hoe dat het beste gebeurde:
Het idee was dat Noord en Zuid een taaleenheid moeten vormen, alleen zo is er een goed tegengewicht voor het Frans. Willems zag wel in dat de Vlamingen in het verleden een belangrijke bijdrage aan die noordelijke standaardtaal hebben geleverd; het was volgens hem dus geen kwestie van zuiver 'overnemen' maar eerder van 'samensmelten'.
'Samensmelten' ? In deze is er geen sprake van 'samensmelten'. Wel van opdringen. Het Hollands (je jij, enz, enz) wordt ons gewoon opgedrongen. Hoe dan ook, het zal niet lukken. Zoals ik reeds zei: het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 09:09   #37431
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad, want u presteert het weer niet zo'n bijster slim antwoord te geven. Alle talen nemen vreemde woorden over. Het Engels bestaat zelfs uit meer dan 25% uit Frans. Daar gaat het gewoon niet over. U zit er alweer goed naast.

Wanneer echter een taal zijn wil oplegt aan een andere taal, terwijl het volk dat niet echt wilt, dan zit het fout. En hier zit het fout. Het verkavelingsvlaams is daar een levend bewijs van.

En u zult zien. Het wordt nog erger. Het Vlaams zal zich verder ontwikkelen, los van Noord-Nederlands of Hollands dat het A(B)N eigenlijk is. En dit omdat de Vlamingen meer dan ooit bewust zijn van hun cultuur en hun taal.
Je mag zoveel staan stampvoeten als je wilt, Nederlands is de formele taal in Vlaanderen en niet "Vlaams". Zo blijft het en zo is het goed. En, net zoals in Nederland, bestaan er in Vlaanderen een aantal regionale dialecten die bij ons met de gemeenschappelijke term "Vlaams" worden aangeduid. Uw zo aanbeden "verkavelingsvlaams" is doodeenvoudig minder goed verzorgd Nederlands. Dat verschilt van persoon tot persoon. Zowel in Nederland als in Vlaanderen is het aantal mensen dat een vlekkeloos Nederlands spreekt een minderheid. Dat is overigens ook zo voor andere talen. Dat minder goed verzorgd Nederlands (voor u dus verkavelingsvlaams) is bijgevolg wat verloederd Nederlands. Dat kan liggen aan de uitspraak zowel als aan het gebruik van termen uit het dialect. Meer niet.

Uw driftig op en neer hossen is uiteindelijk much to do about nothing. Nederlands is in Vlaanderen zowel wettelijk als feitelijk stevig ingeburgerd en dat blijft zo. Jan van den Berghe heeft u een wijze raad gegeven: luister eens goed naar de jonge kinderen wanneer ze uit school buitenkomen. Je zult meer Nederlands horen dan jou lief is.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 09:17   #37432
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je mag zoveel staan stampvoeten als je wilt, Nederlands is de formele taal in Vlaanderen en niet "Vlaams". Zo blijft het en zo is het goed. En, net zoals in Nederland, bestaan er in Vlaanderen een aantal regionale dialecten die bij ons met de gemeenschappelijke term "Vlaams" worden aangeduid. Uw zo aanbeden "verkavelingsvlaams" is doodeenvoudig minder goed verzorgd Nederlands. Dat verschilt van persoon tot persoon. Zowel in Nederland als in Vlaanderen is het aantal mensen dat een vlekkeloos Nederlands spreekt een minderheid. Dat is overigens ook zo voor andere talen. Dat minder goed verzorgd Nederlands (voor u dus verkavelingsvlaams) is bijgevolg wat verloederd Nederlands. Dat kan liggen aan de uitspraak zowel als aan het gebruik van termen uit het dialect. Meer niet.

Uw driftig op en neer hossen is uiteindelijk much to do about nothing. Nederlands is in Vlaanderen zowel wettelijk als feitelijk stevig ingeburgerd en dat blijft zo. Jan van den Berghe heeft u een wijze raad gegeven: luister eens goed naar de jonge kinderen wanneer ze uit school buitenkomen. Je zult meer Nederlands horen dan jou lief is.
Ik zeg gewoon wat is. En dan mag men de jonge kinderen nog zoveel een vreemde taal proberen op te dringen. Het zal niet lukken. U bent precies nog fier ook nog dat men de kinderen hun Vlaams probeert te ontfutselen. Waarom verwondert me dat nu niet van een grootnederlander?

Het antwoord is simpel: grootnederlander zijn= is oranjegezind zijn = Hollander zijn.

En meer valt er niet over te zeggen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2015 om 09:18.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 09:20   #37433
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zeg gewoon wat is. En dan mag men de jonge kinderen nog zoveel een vreemde taal proberen op te dringen. Het zal niet lukken. U bent precies nog fier ook nog dat men de kinderen hun Vlaams probeert te ontfutselen. Waarom verwondert me dat nu niet van een grootnederlander?

Het antwoord is simpel: grootnederlander zijn= is oranjegezind zijn = Hollander zijn.

En meer valt er niet over te zeggen.
Oeioeioei... het wordt met het uur erger.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 09:24   #37434
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Oeioeioei... het wordt met het uur erger.
Als het effe kon werd u calvinist ook nog. Misschien bent u dat zelfs. Een soort 'calvinsitische proseliet' dan. Dat zou me nu eens echt niet verwonderen.

Maar goed u doet maar, ik heb gezegd wat ik zeggen moest.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 12:52   #37435
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als het effe kon werd u calvinist ook nog. Misschien bent u dat zelfs. Een soort 'calvinsitische proseliet' dan. Dat zou me nu eens echt niet verwonderen.

Maar goed u doet maar, ik heb gezegd wat ik zeggen moest.
Ik heb hier in het verleden u reeds gezegd wat ik ben. Dus geen Calvinist. Misschien dat dit u een beetje zal kalmeren...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 13:43   #37436
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
'Samensmelten' ? In deze is er geen sprake van 'samensmelten'. Wel van opdringen. Het Hollands (je jij, enz, enz) wordt ons gewoon opgedrongen. Hoe dan ook, het zal niet lukken. Zoals ik reeds zei: het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
U stelt opgedrongen. Dat ligt aan de Vlaming zelf dat hij deze woordkeus wel -/of niet wil gebruiken.
Evenzeer als mooi en schoon. Een Hollander gebruikt schoon niet omdat het zijn taalgebruik niet is.
Als de Vlaming wel een woordkeus gaat gebruiken welke niet aanvoelt als zijn taal ligt dit aan hemzelf. Kunt u moeilijk de Hollander verwijten dat het hem opgedrongen wordt.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 13:53   #37437
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Het aandeel van Vlaamse radiostations in Nederland valt onder de verzamelterm ‘andere stations’, en zal dus maximaal 1,4% bedragen. In primetime is het aandeel van de Vlaamse openbare tv-zenders Eén en Canvas in Nederland 1,5%, terwijl de drie openbare Nederlandse zenders in Vlaanderen goed zijn voor naar schatting 1,95%.
Vooral in historisch opzicht zijn die laatste cijfers frappant.
In 1985 was het Nederlandse aandeel in het Vlaamse kijkvolume nog 25%, in 1993 nog 9%.


De vraag die men daarbij echter niet uit de weg mag gaan is:
Hoeveel Vlaamse TV-zenders waren er in 1985 ? Hoeveel in 1993. En hoeveel nu ????

Ge leest wat ge graag leest.

De podiumkunsten bieden een licht ander verhaal. In de periode 2004-2012 stéég het aantal Vlaamse theater-, dans- en muziektheaterproducties op Nederlandse podia. Het gaat zelfs om een toename van 19% (van 181 naar 215), gerealiseerd door 158 verschillende gezelschappen.

Tegelijk is het aantal voorstellingen wel gedaald met 9%, naar 685: een gemiddelde van 3,2 opvoeringen per productie in 2012 tegenover 4,1 in 2004. Volgens deze informatie van het Vlaams Theaterinstituut spelen dus meer gezelschappen kortere reeksen, met een grotere verscheidenheid aan producties.

DutchCulture rapporteert daarentegen bijna een verdubbeling van de Nederlandse podiumvoorstellingen in Vlaanderen – inclusief regie-opdrachten en individuele podiumkunstenaars – voor de periode 2010-2012 (van 196 naar 380). Die groei is een gevolg van zowel het grotere aantal gezelschappen (van 50 naar 80) als van langere speelreeksen (van gemiddeld 4 naar 5 per productie).
Klopt, u leest inderdaad selectief. U haalt alleen de podiumkunsten aan
Zou het artikel nog maar eens lezen

Quote: "Willen we de culturele verwijdering tussen Nederland en Vlaanderen keren, dan is er nood aan een kritische kijk op de reële en objectieve meerwaarde"
http://www.rektoverso.be/artikel/vla...-cultuur-eerst
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 14:15   #37438
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad, want u presteert het weer niet zo'n bijster slim antwoord te geven. Alle talen nemen vreemde woorden over. Het Engels bestaat zelfs uit meer dan 25% uit Frans. Daar gaat het gewoon niet over. U zit er alweer goed naast.

Wanneer echter een taal zijn wil oplegt aan een andere taal, terwijl het volk dat niet echt wilt, dan zit het fout. En hier zit het fout. Het verkavelingsvlaams is daar een levend bewijs van.

En u zult zien. Het wordt nog erger. Het Vlaams zal zich verder ontwikkelen, los van Noord-Nederlands of Hollands dat het A(B)N eigenlijk is. En dit omdat de Vlamingen meer dan ooit bewust zijn van hun cultuur en hun taal.
Deze ontwikkeling komt op mij over als nogal aan de late kant. Een volk dat zelfbewust is of raakt zal dit vooral op z'n taal zijn.
Hierin ziet u ook een verschil waarom, uw voorbeeld, in Nederland het woord schoon (mooi) niet wordt overgenomen, het voelt niet aan als zijn taalgebruik (niet dat een Vlaams woord niet overgenomen kan worden, maar dan moet het goed aanvoelen en van nature gaan)
Blijkbaar ziet men, zoals u omschrijft, ook in Vlaanderen een dergelijke ontwikkeling.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 14:30   #37439
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Klopt, u leest inderdaad selectief. U haalt alleen de podiumkunsten aan
Zou het artikel nog maar eens lezen

Quote: "Willen we de culturele verwijdering tussen Nederland en Vlaanderen keren, dan is er nood aan een kritische kijk op de reële en objectieve meerwaarde"
http://www.rektoverso.be/artikel/vla...-cultuur-eerst
Er is gewoon uitwisseling tussen de twee gebieden, maar altijd zal er een verschil zijn. Geeft ook niet, maar om daar dramatische bewoordingen bij te gebruiken als "selectief lezen" is schromelijk overdreven. Het ?*s er gewoon.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 14:32   #37440
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Oeioeioei... het wordt met het uur erger.
Sommige Nederlandse "Groot Nederlanders" zijn van oorsprong katholiek en tegelijkertijd republikeins, zoals ik dus.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be