Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2003, 16:18   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Als belegen mens in leeftijd voel ik mij nog jong voor mijn leeftijd. Ik dartel nog alle weken over de sportvelden alsof ik 20 jaar ben. Ik probeer nog altijd mijn vrouw te verwennen alsof ik 23 jaar ben. Maar af en toe voel ik toch al iets van een pijntje in mijn rug. Nen hoofdpijn die maar niet over wil gaan.
In de ogen van mijn kinderen ben ik echter al een levend fossiel. Ik adem nog wel maar ik ben hopeloos gedateerd. Mijn versheidsdatum is in hun ogen al lang verstreken.

Nochtans in de ogen van hun vrienden ben ik een coole vader. Ene die nog met zijn stilaan grote kinderen gaat voetballen op het gemeentelijk sportveld. De meeste vaders doen dat inderdaad niet zodat ik mij af en toe de dorpspedofiel voel tussen al die jeugd. Jeugd die wel staat te dringen om mij in hun ploeg te hebben. Maar ik wijk af want hier wou ik het niet over hebben.

Mijn oudste kinderen komen echter in de leeftijd dat ze stilaan willen uitgaan. Gelukkig hebben ze voor het ogenblik andere hobbys zoals sport, zodat ze er eigenlijk nog niet achter vragen. Maar toch het zal er wel eens van komen.

Zo probeer ik dan af en toe mezelf te verplichten om eens te zien naar hun programma's op die muziekzenders. Nu is er ne muziekzender, vraag mij aub niet naar de naam, waar men in het weekend live beelden uit een of andere discotheek laat zien.

Als ik dan terugdenk aan mijn eigen jonge tijd. Hoe we luchtgitaar speelden op Pink Floyd, Status Quo en ander hardrocklegendes. Hoe we met zijn allen in de maat probeerden te blijven van den hucklebuck of hoe schrijft ge dat geval ? En ik geraakte meestal wel mee in de maat. zo net op het moment dat het liedje eindigde. Na enkele minuten had ik wel de juiste volgorde in mijn hoofd. En dan draaiden ze iets anders. En tegen dat de hucklebuck nog eens aan de beurt kwam kon ik weer van 0 beginnen. Zo'ne danser was ik.
We dansten op disco, rock, funk, pop, hard rock. Wat ge dansen noemt natuurlijk. Maar we bewogen, al dan niet ritmisch op de muziek. En vooral we amuseerden ons. Allez ik toch.
We lachten, we dronken wat, nu ook niet te veel. En om 12 uur kwam den onderpastoor zeggen dat het gedaan was. 12 uur was het uur van de duivel toen. Zelfs mijn vrouw moest de week voor we trouwden nog om 12uur thuis zijn van haar ouders. Om 12 uur veranderden toen nog alle mannen in baarlijke duivels.

Maar ik wijk weer af. Als ik dan naar die live beelden zie van wat er nu gebeurt in dancings. Tjonge, tjonge toch. Op ne plateau staat daar ene die zich DJ noemt. Die staat daar voor een bord vol knoppen. Meer knoppen dan nen astronaut in ne space shuttle kan vinden. Die staat daar met platen te jongleren als nen echten circusartiest. De muziek die hij speelt is van boenke-boenke-boenke-boenke-boenke en dat boenke-boenke gaat door tot in de eeuwigheid lijkt het. Ondertussen haalt hij platen uit dozen, bekijkte die platen, steekt ze terug weg, legt er af en toe eens een op ne pickup begint daar aan te draaien als ne zot en ondertussen zet hij ne koptelefoon op zijn oren en draait aan platen, verzet nen hoop knoppen, draait de plaat terug, draait weer een dozijn knoppen om en dat schijnt zich te herhalen tot in de eeuwigheid. En ondertussen blijft diezelfde muziek maar verderklinken. Bij ons veranderde het ritme om de 3 minuten of soms 2 gelijkaardige platen achter mekaar maar dan was het totaal andere muziek. Nu na 1 kwartier is dat nog altijd hetzelfde ritme.

En maar draaien aan zijn knoppen. Ik denk dat die knoppen er gewoon voor de show opstaan. Die zijn niet aangesloten zelfs denk ik. Ik hoor in ieder geval geen verschil. Maar dat kan aan mijn oren liggen ook natuurlijk.

Maar het ergste van heel het geval vind ik het volgende. Die DJ zit daar zijn kl*ten af te draaien en in heel die discotheek zie je slechts 5 mensen bewegen. En van die 5 zijn er 4 aangeklede carnavalattracties. Ik vermoed dat ze dat zo van die drag queens noemen. Van een soort onbestemd geslacht en die dansen. zo van die bewegingen om ter sexiest natuurlijk. En voor de rest staat iedereen daar als ne zombie in die zaal. Murw geslagen door de beat denk ik. Oja daar zie ik nr. 5 toch staan dansen. Het is een meisje en ze beweegt. Ik ben goedgezind en tel dat mee als dansen.

Ik zie daar niemand staan zweten. In mijnen tijd waren wij niet tevreden voor we met een natte broek naar huis gingen. Was het niet van te smossen, als we chance hadden nekeer, dan was het van het dansen.
We lekten van het zweet als we 10 minuten binnen waren tot we naar huis gingen.

Nu staan ze daar gewoon als zombies te luisteren naar zombieritmemuziek.

Noemen ze dat zich amuseren tegenwoordig ?

Ik luister naar goudzoekers en vraag aan de DJ : aub speel dat liedje van Peter Koelewijn nog eens : je wordt ouder papa, geef het maar toe, je wil er alles aan doen, maar je weet niet hoe, je wordt ouder papa


I confess : i'm an old man.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 17:59   #2
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Awel tegendraderigaard,
Ik vind het straf dat gij daar niemand ziet dansen, dat moet een echt saaie discotheek zijn. Ik hou nog het meest van ouderwetste scouts, KLJ en dat soort fuiven, waar ze een stevige portie rock draaien, en af en toe een fout carnavalnummer of ne slow, en waar ge aan den toog tussen de ouw mannen u kunt zat zuipen. Ik ga niet vaak naar discotheken, tenzij iemand mij naar een trendy kot meetrekt. Ik ga wel af en toe naar techno, D&B of Goa feestjes (allemaal een soort boenke boenke).
Nu moet ik zeggen: ik heb nog nergens zo'n enthousiasme gezien op een goei bonke boenke feestje, itt tot uw impressie, staat daar echt wel IEDEREEN te dansen, van de hangers aan den toog tot de mensen op de boxen, ja zelfs tot in de wc's. Alleen in de "lounge", een apart rustigere kamer met zetels waar ge effe kunt relaxen (prachtige uitvinding trouwens) kunt ge even op adem komen en een klapke slagen.

Het toffe is dat daar maar 1 soort muziek wordt gedraaid, met de simpele bedoeling om te dansen en de feesten. Dat repitieve in de muziek is ook makkelijker te dansen, om een opzwepende sfeer te creëren, dat is veel gemakkelijker om te dansen dan dat je zoals op de scoutsfuif elke 5 minuten een andere ritme en andere sfeer hebt. Sta een half uur op een technofuif, waar echt iedereen staat de dansen, en ge moet al ne straffe zijn om zelf niet aangestoken te worden.
Het is gewoon een andere benadering. Ik denk dat er in uwen tijd mensen meewarrig gekeken hebben bij al dat jong geweld, wel, de geschiedenis herhaalt zich.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 18:22   #3
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.179
Standaard



get over it!
Als wij jonger waren dachten onze ouders er hetzelfde over
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 21:02   #4
De Vliegende Hollander
Gouverneur
 
De Vliegende Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
Standaard

Ahh ja, de generatiekloof slaat weer toe... Beloof me alleen één ding: Probeer niet eens zo cool te worden dat je met je kind meegaat naar de disco ... Zeer schadelijk voor zijn imago
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.”
De Vliegende Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 11:47   #5
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ge moogt gerust zijn. 'k zal nie meegaan.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 18:35   #6
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Is dit topic nu ineens het oudjestopic geworden.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 18:51   #7
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Is dit topic nu ineens het oudjestopic geworden.
Tamme Vlaamse Leeuw, een beetje respect voor de leeftijd en wat eerbied voor de grijze haren! Ik zal binnen 40 jaar eens komen zien hoe cool jij nog bent!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 18:53   #8
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Is dit topic nu ineens het oudjestopic geworden.
Tamme Vlaamse Leeuw, een beetje respect voor de leeftijd en wat eerbied voor de grijze haren! Ik zal binnen 40 jaar eens komen zien hoe cool jij nog bent!
Het was een grapje he. Tuurlijk heb ik respect voor de leeftijd en de grijze haren. En binnen 40 jaar, dan ben ik ... 61 jaar.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 19:42   #9
De Vliegende Hollander
Gouverneur
 
De Vliegende Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Is dit topic nu ineens het oudjestopic geworden.
Tamme Vlaamse Leeuw, een beetje respect voor de leeftijd en wat eerbied voor de grijze haren! Ik zal binnen 40 jaar eens komen zien hoe cool jij nog bent!
Het was een grapje he. Tuurlijk heb ik respect voor de leeftijd en de grijze haren. En binnen 40 jaar, dan ben ik ... 61 jaar.

"Let us die young, or let us live forever" -> Alphaville, Forever Young
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.”
De Vliegende Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 10:50   #10
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.179
Standaard

hoe ouder ik word, hoe ouder ik word!
angstwekkende evolutie!!
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 11:27   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Ik begrijp het allemaal anders. Ik ben blij dat ik ook ouder mag worden.

Ik heb een mooie peuter- en kindertijd gehad, een fantastische jeugd, leerrijke en gelukkige 'teenage'-jaren, twintiger- en dertiger-jaren. En ik ben vandaag zeer blij met mijn leeftijd in de veertig.

Ik zie heel graag mijn kinderen evolueren en op hun beurt dat allemaal meemaken, met hun eigen tijd, stijl, mode, muziek, interesses, etc....

Tegelijk evolueer ik zelf verder en hoewel ik geen haast heb ben ik zeer tevreden dat ik ook nog vijftig, zestig, zeventig en misschien tachtig en negentig wordt. Althans, ik hoop het allemaal te mogen meemaken.

Vergis u niet, ik heb ook soms nostalgische momenten, maar die zijn niet overheersend triestig, eerder goede herinneringen die mij doen glimlachen. En wanneer mijn hoofd en ziel terug naar het heden komt, dan doe ik gewoon verder. Even blij over mijn verleden en enthoesiast over het heden en de toekomst van mijn leven en dat van mijn kinderen.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 12:59   #12
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Een gelukkige mens, geen wonder dat je van America houdt.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 13:08   #13
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Is dit topic nu ineens het oudjestopic geworden.
Tamme Vlaamse Leeuw, een beetje respect voor de leeftijd en wat eerbied voor de grijze haren! Ik zal binnen 40 jaar eens komen zien hoe cool jij nog bent!
Het was een grapje he. Tuurlijk heb ik respect voor de leeftijd en de grijze haren. En binnen 40 jaar, dan ben ik ... 61 jaar.
Dan zijde gij nog ne jonge mens die nog veel moet leren!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 13:47   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Een gelukkige mens, geen wonder dat je van America houdt.
Bedoel je dat enkel gelukkige mensen van Amerika houden? Dan moet er zeker wat gedaan worden aan het moraal van de Europeanen. Wat een ongelukkige bevolking. Zeg!

Ik zou het omgekeerd uitdrukken. Mijn interesse, kennis, liefde en bewondering voor Amerika maken deel uit van mijn geluk. Die mensen weten pas hoe je gelukkig kunt leven. Pas op, ik hou evenveel van Vlaanderen en van mijn Europese medeburgers. Maar het is hier toch veel klagen en zeuren. Ik zou graag willen dat de mensen hier wat meer beseffen hoe goed ze het hebben en hoe gelukkig ze zich mogen wanen.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 13:50   #15
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.179
Standaard

Jezus zei al zoiets over wie eerst z'n koninkrijk zou betreden...
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2003, 12:35   #16
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Den Antoon vat het hier verdorie schoon samen. 't had van mijn klavier kunnen komen.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 04:41   #17
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Die grens mag je niet alleen trekken bij die leeftijdsgrens, hoor, ik hou ook niet echt van boenke boenke, en ik ben toch ook maar 21...
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 05:49   #18
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard

Dat iedereen stilstaat, dat heb je meer op van die grote commerciële fuiven, denk ik. Hoe paradoxaal dat ook mag klinken. En net daar halen MTV & co hun materiaal, dus dat ze op TV wel eens allemaal stil staan, dat komt daar toch wel door.

Wat je wel terecht kan opmerken in vergelijking met "uwen tijd" is toch dat er een verschuiving is geweest van techniek naar enthousiasme, gewoon op en neer springen met een vuist in de lucht telt tegenwoordig ook al als dansen Nochtans, da's niet slecht, verlegen moet je zo niet snel zijn...

Bof, eigenlijk kan ik beter m'n klep houden, ik ben nooit zo'n straffe uitgaander geweest. En als ik dan al uitging, mocht ik een week lang grapjes aanhoren over mijn "indiaanse regendans" stijl.
__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 11:53   #19
Basketsloef
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 november 2004
Locatie: Melkweg
Berichten: 65
Standaard

Tja, generatiekloven hé ...

Ben er zelf 20 en ga "af en toe" uit (niet te vaak want woon in een klein dorpje) ... Hier zijn het dus veelal "scouts- en chirofuiven" ... Discotheek: één keer binnengeweest (voor 100 dagen op school int zesde) en da was genoeg ... Zal wel van discotheek tot discotheek afhangen ...
Fuiven: hier in de streek vaak van dezelfde dj-groep (voor zij die 'em kennen: vooral DB SEC of DB Sub-Mission draait hier) ... Op de duur heb ik zoiets (zeker als er dan toch eens een paar fuiven zijn die bijvoorbeeld maar twee weken uiteen liggen) van "een beetje hetzelfde", en alsek da weet heb ik al ni veel zin meer ...
Vorig weekend toevallig naar scoutsfuif geweest en stomtoevallig eens nen "anderen dj" tegengekomen ... Ene die stomtoevallig niet houd van "platte commerce" (wat die housedingen wel voor een stuk zijn) en die dus bijna enkel nummers draaide van voor 1995 ... Ook al kende ik de helft niet, toch wel es een aangename afwisseling ...

Die 12 uur da telt tegenwoordig ook ni meer ... Vraag mij niet wie of wat dit zo gemaakt heeft (misschien door de opkomst van meer discotheken), maar het "uur" wordt later en later ... Rond mijn 16 (toen ik begon uit te gaan) lag het "druktepunt" tussen 11 en 1, tegenwoordig is er voor half twaalf �* twaalf uur weinig te zien (maar de meesten stoppen hier wel tegen een uur of drie, hooguit half vier) ... Tja, weinig tegen te beginnen ...

Ach "vroeger was beter" horen we vaak ... Helaas leven wij (de jeugd) niet vroeger, maar nu en kunnen we dus heel slecht "oordelen" ... Bewaar die herinneringen, zou ik zo zeggen, en geniet ervan als je kinderen beginnen uit te gaan en hun "verhalen" vertellen ... Wie weet wat ist over 10 of 20 jaar?
Basketsloef is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be