Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2016, 07:49   #21
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ga er u een paar halen in Calais?
Dat is een omweg voor mij. Ik steek de Franse grens over in Luxemburg. Nog geen gezien daar.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 07:50   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet zeuren, migratie is positief voor ons land zegt Francken.
Niet liegen. D�*t heeft hij nooit gezegd.
Maar het past wel in je politieke kraam om dat maar te blijven herhalen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 07:56   #23
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ga er u een paar halen in Calais?
Hij blijft liever achter zijn PC zitten kakken op al die smerige Vlaamen die zowel tegen de Walen als tegen de vluchtelingen zijn. Zo zijn ze wel: zogezegd pro vluchtelingen tot die zich in hun streek willen komen vestigen, dan brengen ze plots de hitlergroet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 07:57   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat is een omweg voor mij. Ik steek de Franse grens over in Luxemburg. Nog geen gezien daar.
Probeer het eens in Bray-Dunes.

Laatst gewijzigd door Bobke : 3 februari 2016 om 07:59.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 09:45   #25
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

[quote=Bobke;7983808]Moet dat?
Meestal ken ik ook de mensen die ik persoonlijk ken en gesproken heb niet zo goed.
Citaat:
Mensen maken u vanalles wijs.[/
QUOTE]

De meeste wel ja ...vluchtelingenwerk groep zijn dan ook zeer simpel van geest kortzichtige mensen die denken dat ze 60 miljoen mensen aankunnen om voor te zorgen... hoe zot kan je zijn...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 10:32   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.815
Standaard

[quote=de vuile muilekoek;7984095]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Moet dat?
Meestal ken ik ook de mensen die ik persoonlijk ken en gesproken heb niet zo goed.
QUOTE]

De meeste wel ja ...vluchtelingenwerk groep zijn dan ook zeer simpel van geest kortzichtige mensen die denken dat ze 60 miljoen mensen aankunnen om voor te zorgen... hoe zot kan je zijn...
Op huidig ogenblik is men er in de EU met bezig om die mensen die het open grenzen beleid veroordelen immuun aan het proberen te maken met steeds nog maar' meer en meer vluchtelingen/asielzoekers blijven binnen te halen. Uiteraard voor een bepaalde groep blijft dat kassa kassa dat uitnodigen.

Die mensen die aan vluchtelingenwerk doen dat zijn er die denken dat mocht er iets totaal fout lopen met al diegenen die de EU komen overspoelen dat die hen gaan sparen omdat ze geholpen hebben. Yeah right!

In het begin dacht je nog, ja ok dat is erg die oorlogen (al dan niet in scene gezet zijnde) in hun landen van herkomst maar op dit ogenblik kan ik daar totaal geen respect meer voor opbrengen voor die invasie die dat met zich meegebracht heeft en die zelfs tot vervelens toe blijft voortduren.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 februari 2016 om 10:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 10:42   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.930
Standaard

Uit de brontekst:

'Het is niet door mensen te verjagen of te verwijderen dat vluchtelingen verdwijnen', zegt Vluchtelingenwerk Vlaanderen. 'Een oplossing voor deze situatie begint met goede informatie en degelijke begeleiding. De Belgische overheid overlegt dan ook best met de Franse tegenpartij en de ngo’s om dit werk te coördineren', besluit de organisatie die het opneemt voor vluchtelingen in Vlaanderen.

Deze argumentatie weerleggen ze met hun eigen woorden:

Vluchtelingenwerk Vlaanderen zegt genoodzaakt te zijn om te reageren omdat de organisatie over de van Decaluwé uitspraak 'talloze vragen' kreeg. 'Zolang er niets gedaan wordt aan de redenen waarom mensen zich in deze situatie bevinden, zullen ze blijven in kampen verblijven en van daar de levensgevaarlijke oversteek naar het Verenigd Koninkrijk wagen', aldus Vluchtelingenwerk Vlaanderen. 'Dat doen ze om diverse redenen, bijvoorbeeld omdat ze verkeerde informatie hebben over wat er hen aan de overkant van het water te wachten staat. Of omdat ze daar familie of vrienden hebben. Of omdat er in Frankrijk zelf weinig of geen informatie en begeleiding voor hen is.'

Hoe meer vluchtelingen die hun leven laten in het Kanaal hoe kleiner het probleem wordt.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 10:48   #28
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet liegen. D�*t heeft hij nooit gezegd.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/th...al-593463.html

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) geeft toe dat hij nog veel werk voor de boeg heeft, nu blijkt dat meer dan 60 procent van de Belgen negatief staat tegenover migratie.
...
De gemiddelde Belg staat behoorlijk negatief tegenover migratie. 61 procent vindt dat er teveel migranten zijn in ons land, blijkt uit een onderzoek van IPOS. 'Ik heb nog veel werk voor de boeg', reageert staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) tijdens een gesprek op RTBF. 'Immigratie is namelijk iets positief , een aanwinst voor het land. Een land zonder migratie is rampzalig', klinkt het.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 11:15   #29
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/th...al-593463.html

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) geeft toe dat hij nog veel werk voor de boeg heeft, nu blijkt dat meer dan 60 procent van de Belgen negatief staat tegenover migratie.
...
De gemiddelde Belg staat behoorlijk negatief tegenover migratie. 61 procent vindt dat er teveel migranten zijn in ons land, blijkt uit een onderzoek van IPOS. 'Ik heb nog veel werk voor de boeg', reageert staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) tijdens een gesprek op RTBF. 'Immigratie is namelijk iets positief , een aanwinst voor het land. Een land zonder migratie is rampzalig', klinkt het.
In extremis zou dat kunnen maar ...

Citaat:
Maar er zijn niet alleen economische voordelen aan arbeidsmigranten, zo stellen de onderzoekers. Zij wijzen op schaduwkanten van de arbeidsmigratie in Europa, zoals overlast voor lokale en regionale bevolking.
Misschien omdat er bij die 'oudere' generatie mensen bij zijn die de wereldoorlogen nog meegemaakt hebben of er de verhalen over keer op keer op)nieuw mochten aanhoren als kind?

Misschien ziet die 'oudere' generatie dat door die invasie op de EU wel allemaal terugkomen? (die oorlogen)

Wat dan weer niet belet dat de generatiekloof nog groter geworden is tegenwoordig dan ze ooit al geweest is.

De jongere garde die trekt zich dat allemaal niet aan want die gaan ze nog bepamperen (de inwijkelingen/veroveraars bedoel ik) ook.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 11:30   #30
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Om er één te ontvangen moet je er vooreerst één ontmoet hebben. Die kans heb ik nog niet gehad.
Wel, Ducsken, waarom gaat u er geen ontmoeten om in huis te nemen? Of bent u toch eerder het type dat water preekt, maar wijn drinkt?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 11:34   #31
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Wel, Ducsken, waarom gaat u er geen ontmoeten om in huis te nemen? Of bent u toch eerder het type dat water preekt, maar wijn drinkt?
De maskers vallen nog maar eens af.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 11:36   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet liegen. D�*t heeft hij nooit gezegd.
Maar het past wel in je politieke kraam om dat maar te blijven herhalen.

.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/th...al-593463.html

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) geeft toe dat hij nog veel werk voor de boeg heeft, nu blijkt dat meer dan 60 procent van de Belgen negatief staat tegenover migratie.
...
De gemiddelde Belg staat behoorlijk negatief tegenover migratie. 61 procent vindt dat er teveel migranten zijn in ons land, blijkt uit een onderzoek van IPOS. 'Ik heb nog veel werk voor de boeg', reageert staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) tijdens een gesprek op RTBF. 'Immigratie is namelijk iets positief , een aanwinst voor het land. Een land zonder migratie is rampzalig', klinkt het.
auch ! ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 11:46   #33
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
auch ! ...
De Schoof krijgt al echte sossenstreken.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 3 februari 2016 om 11:47.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 11:49   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De Schoof krijgt al echte sossenstreken.
hij gaat t nog ver brengen binnen zijn partij!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 23:44   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De Schoof krijgt al echte sossenstreken.
Inderdaad.
Zelfs al staat de waarheid zwart op wit gedrukt blijft hij het ontkennen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 23:45   #36
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet liegen. D�*t heeft hij nooit gezegd.
Maar het past wel in je politieke kraam om dat maar te blijven herhalen.

.
Blijkt dat jij de enige bent die liegt.
In de leer geweest bij BDW?

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 februari 2016 om 23:46.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2016, 23:48   #37
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Wel, Ducsken, waarom gaat u er geen ontmoeten om in huis te nemen? Of bent u toch eerder het type dat water preekt, maar wijn drinkt?
Ik ben bereid, voor diegenen die de nodige kwalificaties hebben, om ze een job te geven. Heb ik al gedaan.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 11:43   #38
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik ben bereid, voor diegenen die de nodige kwalificaties hebben, om ze een job te geven. Heb ik al gedaan.
Schoon. En diegenen die die kwalificaties niet hebben, wat is daarmee? Bent u bereid die tenminste onderdak te verschaffen tot ze een job gevonden hebben?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be