Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

Bekijk resultaten enquête: Mag de Prins spreken?
Ja, natuurlijk. 13 26,00%
Nee, uit oprechte democratische bekommernis ben ik ertegen, NIET omdat hij België vertegenwoordigt. 18 36,00%
Ik haat België. 19 38,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 1 december 2004, 09:48   #21
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Omdat hij de laatste mensen die nog pleiten voor een "onschadelijke" of "neutrale" monarchie de poten onder hun stoel wegzaagt. Ze is dom, want hij brengt er zijn eigen zaken schade mee toe...
Ik zou juist zeggen dat hij weer leven brengt in het koningshuis, dat zich met Koning Albert II zeer op de vlakte houdt.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 1 december 2004 om 09:49.
Hans1 is offline  
Oud 1 december 2004, 09:49   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik zou juist zeggen dat hij weer leven brengt in het koningshuis, dat zich met Koning Albert II zeer op de vlakte houdt.
Lees ook eens een 'Vlaamse' krant, Hans.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 december 2004, 09:53   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik zou juist zeggen dat hij weer leven brengt in het koningshuis, dat zich met Koning Albert II zeer op de vlakte houdt.
En verstandig dat dit was want de vorige burgeroorlog ontstond kort nadat de PS niet pikte dat 'de koning' uitspraken deed over.....partijen die hem niet bevielen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 december 2004, 09:58   #24
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

de prins MOET spreken.

Hij moet nu ook openlijk zeggen hoe hij mensen zoals ik ga aanpakken die tegen Belgie zijn. Hij heeft mij bedreigd dus nu wil ik van hem horen hoe hij zijn bedreigen concreet gaat maken. Hoe ga ik met hem te maken krijgen ?

Komaan prins : SPREEK !!!!
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 1 december 2004, 11:01   #25
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
de prins MOET spreken.

Hij moet nu ook openlijk zeggen hoe hij mensen zoals ik ga aanpakken die tegen Belgie zijn. Hij heeft mij bedreigd dus nu wil ik van hem horen hoe hij zijn bedreigen concreet gaat maken. Hoe ga ik met hem te maken krijgen ?

Komaan prins : SPREEK !!!!
Maar ge wilt toch zelf koning worden.
Geertje is offline  
Oud 1 december 2004, 11:13   #26
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Ik wil belgië kapot maken.
Piet Hein is offline  
Oud 1 december 2004, 11:21   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik wil belgië kapot maken.
Ik niet.
Vlaanderen is er namelijk nog altijd een deel van en dat wil ik liever ongeschonden en op vreedzame wijze uit de strijd om Belgique redden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 december 2004, 11:56   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.246
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het is duidelijk. De Koning, en opvolgers vertegenwoordigen alle Belgen. Hun titel heeft vanaf 1831 het bijvoegsel "der Belgen", niet "van België".

Daarom dat vanaf dag 1 eigenlijk een politiek neutrale attitude is gehandhaafd. Omdat het koningshuis alle Belgen vertegenwoordigd, en geen uitzonderingen mag/kan maken.Omdat dit gewoon niet kan binnen de functie van deze oubollige,verouderde en geldverslindende instelling.

De Uitspraken van troonopvolger Filip zijn nu dusdanig dat hij deze neutrale houding doorbreekt en ongeveer 1 miljoen Belgen met een boodschap gewoon uitsluit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online  
Oud 1 december 2004, 12:17   #29
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

andev is offline  
Oud 1 december 2004, 12:19   #30
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Ik vind het een uitermate belangrijke uitspraak van onze licht geretardeerde doktor HC.
Het veegt elke twijfel weg over de reden waarom de wet tot 6X toe werd aangepast om het Blok te fnuiken.
De twijfel die hieromtrend zo meticuleus was gezaaid door het establishment, het koningshuis voorop, wordt nu volledig en onweerlegbaar weggenomen.
Wat het Belang betreft is het vandaag op de dag van hun verplichte doorstart ook in die zin een heuglijke dag.
De ongeschreven wet namelijk die het koningshuis verplichtte om onzichtbare sluipschutter van de ontvoogdingsstrijd te spelen is nu volledig ondergraven en het ondemocratische anti-Vlaamse gezicht van dit royalistische onding is nu voor iedereen in al zijn afschuwelijkheid meer dan zichtbaar.
Nooit kon je het royalistische monster van zo dichtbij in de stinkende bek kijken.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 1 december 2004, 12:21   #31
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik wil belgië kapot maken.
Dit is niet beledigend bedoeld, maar hoe oud ben jij eigenlijk?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 1 december 2004, 12:23   #32
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

De houding en uitspraken van onze "kroonprins" tonen vooral aan dat hij best koning zou worden van een Vrij Onafhankelijk en Zelfbedruipend Wallonië. Mocht het "zelfbedruipend" wat tegenvallen dan kan hij nog altijd luchtdopen organiseren met zijn helicopter en van nog hoger neerkijken op Vlaanderen...
N'est-ce pas ?
andev is offline  
Oud 1 december 2004, 12:31   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Volgens de grondwet - en er zullen hier wel wat mensen zitten die er wat van kennen - mag het hof geen politieke stelling innemen. Bij gevolg mag prins Filip dus ook geen politieke uitspraken doen. Dit is trouwens de 2de keer in een korte periode.
[font=Arial, helvetica][size=4]Hij moet zwijgen[/size][/font] (01/12/04 - Het Laatste Nieuws)Prins Filip heeft de oorlog verklaard aan iedereen die voor Vlaamse onafhankelijkheid pleit. "Ze willen het land kapot maken", zegt hij in het weekblad Story. "Wie aan België komt, komt aan mij." Het Laatste Nieuws vroeg N-VA-voorzitter Bart De Wever naar een reactie.Na 22 jaar opleiding begaat Filip nog maar eens een stommiteit. Hij trekt best zijn conclusies. De man wordt betaald om een ceremoniële functie uit te oefenen en mág zich niet inlaten met de politiek. Hij moet maar kiezen: of prins blijven en zwijgen, of politicus worden en door het volk verkozen worden. Het is niet omdat hij in een chique wieg gelegen heeft, dat hij boven de wet staat. Welke houding de regering nu moet aannemen? Dat is een zaak van de premier....
daiwa is offline  
Oud 1 december 2004, 12:40   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
De ongeschreven wet namelijk die het koningshuis verplichtte om onzichtbare sluipschutter van de ontvoogdingsstrijd te spelen is nu volledig ondergraven en het ondemocratische, anti-Vlaamse gezicht van dit royalistische onding is nu voor iedereen in al zijn afschuwelijkheid meer dan zichtbaar.
Nooit kon je het royalistische monster van zo dichtbij in de stinkende bek kijken.
Prachtig uitgedrukt, Fieseler!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 december 2004, 12:58   #35
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Prachtig uitgedrukt, Fieseler!
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be