Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2016, 01:15   #61
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
So what? Voor zover ik weet wordt Rodenbach in Roeselare gebrouwen.
Nog wel. Echter die lui van Bavaria, zijn misschien Brabantse barbaren, geen Hollandse Barbaren! Verder wil ik vragen of het jullie bevalt in die ivoren toren? Nederland telt inmiddels weer meer brouwerijen dan Belgie en is de historie aan het hervinden, die grote brouwerijen hadden geschaad. Jullie blijven een instituut, maar denken dat je de wijsheid in pacht hebt, maakt je arrogant, ik ben een Nederlander, dat kan ik volgens jullie zéér goed weten.
Nogmaals Bavaria is geeneens mijn favoriete Nederlandse Pils, anderzijds Bavaria is beter dan Estaminet van Palm; hoe dan ook dat deze familiebrouwerijen samen gaan is wel logisch.

En dan nog iets, hoe hadden gereageerd als Palm Bavaria had overgenomen? Als jullie dat wel OK vinden, dan moeten jullie ook niet mekkeren als het omgekeerd gebeurd...
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 03:43   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.267
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Who cares? Voor elke grote brouwerij die eenheidsworst maakt, zijn er een paar dozijn thuisbrouwers en microbrouwerijen die mijn goesting in donkere bieren vervullen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 06:50   #63
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Nog wel. Echter die lui van Bavaria, zijn misschien Brabantse barbaren, geen Hollandse Barbaren! Verder wil ik vragen of het jullie bevalt in die ivoren toren? Nederland telt inmiddels weer meer brouwerijen dan Belgie en is de historie aan het hervinden, die grote brouwerijen hadden geschaad. Jullie blijven een instituut, maar denken dat je de wijsheid in pacht hebt, maakt je arrogant, ik ben een Nederlander, dat kan ik volgens jullie zéér goed weten.
Nogmaals Bavaria is geeneens mijn favoriete Nederlandse Pils, anderzijds Bavaria is beter dan Estaminet van Palm; hoe dan ook dat deze familiebrouwerijen samen gaan is wel logisch.

En dan nog iets, hoe hadden gereageerd als Palm Bavaria had overgenomen? Als jullie dat wel OK vinden, dan moeten jullie ook niet mekkeren als het omgekeerd gebeurd...
Dat komt omdat men daar anders telt.
Iets wat hier als een hobbybrouwer wordt aanzien en niet in de telling wordt opgenomen wordt daar gewoon meegeteld.
Als je dat buiten beschouwing laat heeft België veel meer brouwerijen.
Ik heb daar een uitzending van gezien.
Waarom is het zo moeilijk om nuchtere feiten toe te geven. Het Belgisch bier is gewoon gigantisch veel beter. Net zoals de Hollandse maatjes en de Zeeuwse mosselen beter zijn.
Ik ken veel Nederlanders en die geven dat grif toe.
Eten en drinken staat hier zowiezo op een veel hoger niveau dan in Nederland wat niet wil zeggen dat ik niet zou kunnen zien dat Nederland op tal van andere aspecten veel beter scoort.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 09:43   #64
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Lieshout ligt gewoon in Brabant hoor. Overigens zeg ik als Brabander, dat het niet m'n favoriete Brabantse bier is (Zundert, La Trappe zijn veel beter). Een overname ligt gewoon erg moeilijk bij onze tere buren; een fusie (verkapte overname) was slimmer geweest. Toch is het samen verder gaan van Palm en Bavaria wel een slimme zet.
La Trappe is een lekker biertje, aan te raden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 10:50   #65
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Maar niets is voor eeuwig, daar heeft Adam Smith gelijk in. We hebben een geweldige biercultuur, maar minstens bij sommige brouwers, ook kleintjes, merk ik een zekere zelfgenoegzaamheid die concurrerende landen de kans geeft om ons in te halen. Het gebeurde ook met Franse wijn, nog steeds heel degelijk en goed, maar niet meer eenzaam en alleen aan de top, andere wijnlanden hebben vandaag vaak minstens een paar wijnen waarmee ze de Fransen naar de kroon steken, ook in het duurdere gamma. Dus ja, ik hoop dat onze brouwers blijven onze tradities herontdekken, maar ook openstaan voor nieuwe tendensen. Gelukkig zijn er zo veel een paar.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 17:24   #66
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Ik heb nooit begrepen waarom alles altijd 'opnieuw uitgevonden' moet worden, of waarom brouwerijen niet 'vastgeroest in tradities' mogen geraken of 'open moeten staan voor nieuwe tendensen'.
Als iets goed is, is het goed en zal het ook wel goed blijven.
En nieuwe hypes ed? Leuk voor een paar jaar maar uiteindelijk komt men toch altijd weer terug bij de basis.

Let wel: ik heb geen probemen met nieuwigheden. Zolang er niet in overdreven wordt (pizza-bier, chilli-bier) kunnen er best lekkere tussenzitten maar het is geen must.

Neem bv Westmalle Tripel. Voor mij het beste bier ter wereld. Wat en waarom zou daaraan moeten veranderen? Waarom moet zo'n bier meegaan met de hypes of tendenzen? Voor mij hoeft dat niet, meer nog, ik zou serieus in mijn gat gebeten zijn mochten Westmalle plots allerlei kunstgrepen gaan uithalen om hun Tripel te 'verbeteren'.

Laat dat innoveren maar over aan de kleine brouwerijen. Als ze lukken is het goed en zal het idee wel overgenomen worden door de grotere spelers. Als het niet lukt is er met zo'n kleine brouwerij nog steeds geen man overboord.

En als de buitenlanders dat wel doen en met nieuwe smaken en brouwmethodes op de proppen komen? Laat ze maar rustig doen. Voor mij hoeft Belgie niet het grootste bierland ter wereld te zijn of te worden. Laat ons gewoon onze prima bieren houden en laat ze in het buitenland maar doen.

Vergelijk het met cava. Enkele jaren geleden hip tot en met. Champagne was out, cava was het nieuwe vloeibare goud. Tot we overspoeld werden met allerlei cava's, van rommel tot kwaliteit en nu de kar weer stilletjes begint te keren richting Champagne.
Altijd terug naar de basis. Daar komt het op neer. Hypes zijn maar tijdelijk. Laat ons maar de basis blijven.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 18:44   #67
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.625
Standaard

Liefst amber-bieren als Leffe Royale, Omer.
En de onvermijdelijke Duvel uiteraard.
En als het heel warm is een Gueuze of Kriek van Girardin.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 21:21   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik heb nooit begrepen waarom alles altijd 'opnieuw uitgevonden' moet worden, of waarom brouwerijen niet 'vastgeroest in tradities' mogen geraken of 'open moeten staan voor nieuwe tendensen'.
Als iets goed is, is het goed en zal het ook wel goed blijven.
En nieuwe hypes ed? Leuk voor een paar jaar maar uiteindelijk komt men toch altijd weer terug bij de basis.

Let wel: ik heb geen probemen met nieuwigheden. Zolang er niet in overdreven wordt (pizza-bier, chilli-bier) kunnen er best lekkere tussenzitten maar het is geen must.

Neem bv Westmalle Tripel. Voor mij het beste bier ter wereld. Wat en waarom zou daaraan moeten veranderen? Waarom moet zo'n bier meegaan met de hypes of tendenzen? Voor mij hoeft dat niet, meer nog, ik zou serieus in mijn gat gebeten zijn mochten Westmalle plots allerlei kunstgrepen gaan uithalen om hun Tripel te 'verbeteren'.

Laat dat innoveren maar over aan de kleine brouwerijen. Als ze lukken is het goed en zal het idee wel overgenomen worden door de grotere spelers. Als het niet lukt is er met zo'n kleine brouwerij nog steeds geen man overboord.

En als de buitenlanders dat wel doen en met nieuwe smaken en brouwmethodes op de proppen komen? Laat ze maar rustig doen. Voor mij hoeft Belgie niet het grootste bierland ter wereld te zijn of te worden. Laat ons gewoon onze prima bieren houden en laat ze in het buitenland maar doen.

Vergelijk het met cava. Enkele jaren geleden hip tot en met. Champagne was out, cava was het nieuwe vloeibare goud. Tot we overspoeld werden met allerlei cava's, van rommel tot kwaliteit en nu de kar weer stilletjes begint te keren richting Champagne.
Altijd terug naar de basis. Daar komt het op neer. Hypes zijn maar tijdelijk. Laat ons maar de basis blijven.
Aan Westmalle tripel valt inderdaad niets te verbeteren. Die is al perfect.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 03:37   #69
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

En van hen verwacht ik ook geen grote experimenten, al moet erbij gezegd worden dat de trippel uiteindelijk ook als experiment begonnen is... E hebben ook geen nood aan uitbreiden, kleine brouwerijen echter soms wel. En als zij het van de Belgische markt alleen moeten hebben, dan vrees ik voor het voortbestaan van veel brouwerijen en bieren, dus zorgen we er maar beter voor dat zij niet op onze bieren raken uitgekeken. Experimenteren hoeft echt niet alleen zotternijen op te leveren, onze faculteiten bio-ingenieur bijvoorbeeld, zoeken naarstig naar nieuwe biergisten, er worden nieuwe hopvariëteiten ontwikkeld, betere filtragetechnieken ...
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 09:56   #70
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik heb nooit begrepen waarom alles altijd 'opnieuw uitgevonden' moet worden, of waarom brouwerijen niet 'vastgeroest in tradities' mogen geraken of 'open moeten staan voor nieuwe tendensen'.
Als iets goed is, is het goed en zal het ook wel goed blijven.
En nieuwe hypes ed? Leuk voor een paar jaar maar uiteindelijk komt men toch altijd weer terug bij de basis.

Let wel: ik heb geen probemen met nieuwigheden. Zolang er niet in overdreven wordt (pizza-bier, chilli-bier) kunnen er best lekkere tussenzitten maar het is geen must.

Neem bv Westmalle Tripel. Voor mij het beste bier ter wereld. Wat en waarom zou daaraan moeten veranderen? Waarom moet zo'n bier meegaan met de hypes of tendenzen? Voor mij hoeft dat niet, meer nog, ik zou serieus in mijn gat gebeten zijn mochten Westmalle plots allerlei kunstgrepen gaan uithalen om hun Tripel te 'verbeteren'.

Laat dat innoveren maar over aan de kleine brouwerijen. Als ze lukken is het goed en zal het idee wel overgenomen worden door de grotere spelers. Als het niet lukt is er met zo'n kleine brouwerij nog steeds geen man overboord.

En als de buitenlanders dat wel doen en met nieuwe smaken en brouwmethodes op de proppen komen? Laat ze maar rustig doen. Voor mij hoeft Belgie niet het grootste bierland ter wereld te zijn of te worden. Laat ons gewoon onze prima bieren houden en laat ze in het buitenland maar doen.

Vergelijk het met cava. Enkele jaren geleden hip tot en met. Champagne was out, cava was het nieuwe vloeibare goud. Tot we overspoeld werden met allerlei cava's, van rommel tot kwaliteit en nu de kar weer stilletjes begint te keren richting Champagne.
Altijd terug naar de basis. Daar komt het op neer. Hypes zijn maar tijdelijk. Laat ons maar de basis blijven.
Palm heeft zo'n 15 jaar geleden zijn smaak 'verzoet' toen al in paniek op de tegenvallende verkoopcijfers v amber ... ik denk dat ze t proces alleen versneld hebben daarmee ... hopelijk gaat Bavaria achter het oude recept ineens, maar dat is wsl ijdele hoop ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 14:15   #71
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Palm, Rodenbach, Brugse Tripel,....

Niet echt mijn favoriete bieren (dat blijft de ongenaakbare Westmalle Tripel) maar toch doet het pijn om ze in Nederlandse handen terecht te zien komen...

Bron (van alle kwaad)
Zolang er lambiekbieren bestaan, is er geen probleem.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 18 mei 2016 om 14:15.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be