Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten we de F-35 kiezen?
Yeps 35 13 31,71%
F-35 of Eurofighter 16 39,02%
De Rafale mag er ook bij/ 10 24,39%
F-16 vernieuwen en afwachten. 10 24,39%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2018, 14:03   #221
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard



Alle grootmachen zijn zich tot de tanden toe aan het bewapenen. En wij denken: kan ons niks gebeuren, laat ons nog maar wat rusthuizen zetten....

Een gewillig schaap, klaar om gekeeld te worden.

Laatst gewijzigd door Tavek : 23 maart 2018 om 14:04.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:04   #222
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Awel? Bescherm u grenzen met uw Navo leger en doe de grens dicht.
Awel, waarom denkt ge dat we geavanceerde wapensystemen nodig hebben die in staat zijn de Russische dreiging tegen te gaan ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:05   #223
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die syrische en koerdische rebellen hebben het vuile werk voor ons opgeknapt, namelijk IS kopje kleiner gemaakt.

Zo zalig om te zien dat u probeert een soort moral high ground te betreden. Terwijl u daar helemaal niet thuishoort.
US and Saudi Arabia arms significantly enhanced Isis’ military capabilities, report reveals
Number of US and Saudi supplied weapons in Isis’ hands goes 'far beyond those that would have been available through battle capture alone'


https://www.independent.co.uk/news/w...-a8112076.html
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:06   #224
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
US and Saudi Arabia arms significantly enhanced Isis’ military capabilities, report reveals
Number of US and Saudi supplied weapons in Isis’ hands goes 'far beyond those that would have been available through battle capture alone'


https://www.independent.co.uk/news/w...-a8112076.html
In de tussentijd is IS wel zo goed als verslagen.

Dus, hoe relevant is die post nog ? Dat IS een veldslag wint en de wapens opraapt is normale gang van zaken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:07   #225
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht


Alle grootmachen zijn zich tot de tanden toe aan het bewapenen. En wij denken: kan ons niks gebeuren, laat ons nog maar wat rusthuizen zetten....

Een gewillig schaap, klaar om gekeeld te worden.
China is zich vooral aan het bewapenen in de pacific.
Dat is de Amerikanen hun probleem, niet het onze.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:07   #226
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Awel, waarom denkt ge dat we geavanceerde wapensystemen nodig hebben die in staat zijn de Russische dreiging tegen te gaan ?
Dat heb ik u al pagina's geleden gezegd, zet wat ICBM's ipv wat vliegtuigjes te kopen.

Hier stopt het van mij voor u. Koop uw vliegtuigjes. Als staaltjes van technologie en pure kracht vind ik die ook best lekker, verder totaal nutteloos.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:10   #227
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht


Alle grootmachen zijn zich tot de tanden toe aan het bewapenen. En wij denken: kan ons niks gebeuren, laat ons nog maar wat rusthuizen zetten....

Een gewillig schaap, klaar om gekeeld te worden.

Over kelen gesproken, enerzijds gesofistikeerd wapentuig aankopen, en anderzijds de EU-poorten wagewijd openzetten voor de instroom vd islam, kelers par excellence.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:11   #228
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In de tussentijd is IS wel zo goed als verslagen.

Dus, hoe relevant is die post nog ? Dat IS een veldslag wint en de wapens opraapt is normale gang van zaken.
de islam zonder IS, is geen probleem voor u ???
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:13   #229
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In de tussentijd is IS wel zo goed als verslagen.

Dus, hoe relevant is die post nog ? Dat IS een veldslag wint en de wapens opraapt is normale gang van zaken.
Is uw Engels zo slecht?

Citaat:
far beyond those that would have been available through battle capture alone


Moeten we nu de VS bedanken omdat ze het monster hebben gedood dat ze eerst zelf hebben gecreëerd?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:16   #230
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de islam zonder IS, is geen probleem voor u ???
De islam louter als godsdienst heb ik geen probleem mee. Ik heb problemen met Islamieten (de mensen) die zich niet wensen te integreren en hun steentje bij te dragen aan de maatschappij.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:16   #231
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat heb ik u al pagina's geleden gezegd, zet wat ICBM's ipv wat vliegtuigjes te kopen.

Hier stopt het van mij voor u. Koop uw vliegtuigjes. Als staaltjes van technologie en pure kracht vind ik die ook best lekker, verder totaal nutteloos.
Een paar ICBM's kost een veelvoud van die vliegerkes.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:18   #232
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Is uw Engels zo slecht?



Moeten we nu de VS bedanken omdat ze het monster hebben gedood dat ze eerst zelf hebben gecreëerd?
In Irak gingen massas amerikaanse wapens rond.

Er is inderdaad reden om te geloven dat IS die onder haar controle heeft gerkegen. Echter, amerikanen kunnen net zomin als jij of ik in de toekomst kijken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:19   #233
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Trouwens,wat ga je doen als Rusland met een tankleger binnenvalt ?

ICBM schieten ? Rusland schiet terug en Europa is verdampt.

Neen, je voert een conventionele oorlog. Dat is de engiste manier.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:22   #234
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Wanneer de wind gaat liggen zal alles verlopen zoals gepland en zal het bijkomstige het moeten afleggen tegen de essentie.

Ik raad u aan eens te kijken naar de interventie van Jonathan Holslag in De Afspraak van gisteren: we hebben F-35 nodig nu. Ook op facebook te lezen.
Ik heb heel eventjes opgezocht wat u hier als voorgehouden doorslaggevend argument bedoelt met “de interventie van Jonathan Holslag in De Afspraak van gisteren”.
De Afspraak van gisteren blijkt een Belgisch lokaal televisieprogramma geweest te zijn en Jonathan Holslag een lesgever aan een Vlaamse universiteit, die zichzelf kennelijk beschouwt als een autoriteit en expert in zowat alles :
http://www.levif.be/actualite/belgiq...on-634253.html

Mmmja…

Wel, we weten nu dus dat als het van mijnheer Jonathan afhangt (quod non) het ganse zaakje fluitje van een cent gepiept is, en de keuze duidelijk gemaakt. Elke mogelijke RfGP en/of audit is volkomen overbodig, en u hebt niet eens meer een regering en een parlement nodig : Jonathan zal het regelen, want Hij Weet Het.

Dan rest ons enkel nog een mogelijke discussie over het weer. Ik weet niet hoe het daar bij u is, maar hier valt het inmiddels best mee. Daarentegen, ik had net een collega aan de lijn die niet al te ver van Norfolk (VA) woont : daar heeft het eergisteren gesneeuwd ! Eigenaardig lenteweer, als u het mij vraagt. En voor uw O Zo Betrouwbaar Genie Trump het bewijs dat Global Warming slechts een fabeltje is…..
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:23   #235
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De islam louter als godsdienst heb ik geen probleem mee. Ik heb problemen met Islamieten (de mensen) die zich niet wensen te integreren en hun steentje bij te dragen aan de maatschappij.
wat dus overeenkomt met 85% van de in België wonende islamieten. En ik maak mij weinig illusies dat het in andere EU-landen anders zal zijn.

Trouwens de homogene islam-buurten (overal waar islamieten toekomen, verhuizen na een tijdje autochtonen) zijn daar het schoonste bewijs van.

Het perverse van heel die zaak is dat "onze bestuurders" nog nooit zo'n islamwijk van dichtbij gezien hebben.
Voor hen zijn ze blijkbaar al geïntegreerd, als ze geen aanslagen plegen, of niet in de gevangenis zitten.
En tot die conclusie komen ze dan vanuit hun elitaire en overbewaakte villa-wijken.
En al wie de islam wat kritisch benadert, krijgt het logo "racist" opgespeld, natuurlijk.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 23 maart 2018 om 14:40.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:32   #236
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Mijn broer zat vroeger in Altenrath, als officier, beroeps.
Op een ogenblik gingen ze samen met de Duitsers en oefening houden
Op hetzelfde uur werd alarm geslagen in een Duitse en de Belgische kazerne en de bedoeling was om via dezelfde route naar elkaar toe te rijden met hun tanks.
Wie het verst kwam was gewonnen.
De Duitsers hebben aan de Belgen komen vragen of ze hun tanks moesten helpen starten.
ABL
Ik herinner me een Wistofuss-oefening, tegen de Amerikanen. Onze ploeg mortieren moest het opnemen tegen een Amerikaans team.
Voor de wedstrijd begon kwamen we samen met de Amerikaanse jongens, ze bekeken mijn tank met enige verwondering, ik moest hen uitleggen dat die tank, een M-75, hier na WWII achtergelaten was door hun vaders/grootvaders, de mortieren trouwens ook.
Zij reden met een M-113, een iets meer moderne versie.

De wedstrijd start, wij beginnen, scheidsrechters nemen de tijd op. we komen het schietveld opgereden, iedereen uit de tank, sleuren en puffen om de onderdelen van de mortier uit de tank te krijgen, om u een gedacht te geven, de basisplaat alleen woog 137kg, een loop van 90 kg en nog een paar andere onderdelen.
Normalerwijze moet er dan eerst een put gegraven worden, 7 meter doorsnede, een metertwintig diep. Dan twee gangen naar achter met twee ondergrondse kamers, om de mortierbommen en de aandrijvingsspringstof apart op te slaan. De scheidsrechters hadden ons op voorhand gezegd dat we dat niet moesten doen, die jongens hadden geen zin om een dag en een nacht te wachten tot de put, de gangen en de ondergrondse kamers uitgegraven waren.
Allee, 20 minuten na dat we begonnen met uitladen stond er een mortier in elkaar. Nu het richttoestel erop, iemand moest dan met metalen staven op 100 meter afstand gaan staan zodat ik het richttoestel kon instellen en juist zetten.
Mortierbommen in elkaar, de aandrijvingslading er op, klaar? Boem boem boem, drie bommen afgeschoten, had iets langer dan een half uur geduurd.

Nu de Amerikaanse ploeg. De M-113 komt het veld opgereden, met een zacht gezoem van de electrische motor ging het dak van de tank open, de computer richtte de mortier en boem boem boem, hun drie bommen waren onderweg naar het doelwit. Het dak sloot zich terwijl de M-113 van het schietveld reed.
Hun tijd, 1 minuut en 40 seconden, terwijl de crew in geriefelijke stoelen zat.

Lachen dat die Amerikanen deden, en met reden...
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 maart 2018 om 14:38.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 14:49   #237
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Top Guns van de Luchtmacht hebben al beslist.

Maar wat is uw mening.
Optie 4.
Mocht België serieus in gevaar komen, dan moet de rest van Europa + VS sowieso ingrijpen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 23 maart 2018 om 14:56.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 15:18   #238
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik heb heel eventjes opgezocht wat u hier als voorgehouden doorslaggevend argument bedoelt met “de interventie van Jonathan Holslag in De Afspraak van gisteren”.
De Afspraak van gisteren blijkt een Belgisch lokaal televisieprogramma geweest te zijn en Jonathan Holslag een lesgever aan een Vlaamse universiteit, die zichzelf kennelijk beschouwt als een autoriteit en expert in zowat alles :
http://www.levif.be/actualite/belgiq...on-634253.html

Mmmja…

Wel, we weten nu dus dat als het van mijnheer Jonathan afhangt (quod non) het ganse zaakje fluitje van een cent gepiept is, en de keuze duidelijk gemaakt. Elke mogelijke RfGP en/of audit is volkomen overbodig, en u hebt niet eens meer een regering en een parlement nodig : Jonathan zal het regelen, want Hij Weet Het.

Dan rest ons enkel nog een mogelijke discussie over het weer. Ik weet niet hoe het daar bij u is, maar hier valt het inmiddels best mee. Daarentegen, ik had net een collega aan de lijn die niet al te ver van Norfolk (VA) woont : daar heeft het eergisteren gesneeuwd ! Eigenaardig lenteweer, als u het mij vraagt. En voor uw O Zo Betrouwbaar Genie Trump het bewijs dat Global Warming slechts een fabeltje is…..
U bazelt en dat weet u best.

U geeft me eigenschappen naar goeddunken niet naar weten. En dat weet u best.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 16:02   #239
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trouwens,wat ga je doen als Rusland met een tankleger binnenvalt ?
Borsjt leren appreciëren en vodka stoken.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 16:05   #240
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Borsjt leren appreciëren en vodka stoken.
En uw lidkaart van de Trotkistische partij wegsmijten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be