Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 april 2018, 20:08   #461
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Die zou zelfs van mij mogen blijven. Maar al wat nog maar van ver naar islam ruikt zou kunnen vertrekken. Bij deze heb je de grens.
Maar die dame waar pericles over schrijft, ruikt ook naar islam hoor.

Ik vrees dat uw neus geen goede grens-steller is...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:10   #462
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ofwel ben je te weinig op de hoogte van hoe het er in onze maatschappij aan toe gaat, ofwel ben je een gepatenteerde 'wegkijker'. In beide gevallen zou het voor mij verloren moeite zijn er te veel tijd in te steken.
Deze uitspraak van jou...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Heb jij er een idee van hoeveel mensen gebroodroofd zijn omwille van een uitspraak die niet in goede aarde viel bij poco links? En hoeveel meer mensen omwille van de dictatuur van links geen uitspraken meer durven doen?
...kan vanalles betekenen.

Ik vroeg enkel te verduidelijken
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:12   #463
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Die Hongaar is er inderdaad in geslaagd om kiezers wijs te maken dat het land bedreigd wordt door moslims en dat daardoor de vrijheid van de hongaren bedreigd wordt en is nu vrolijk wat vrijheden (vrij pers bvb.) aan het afschaffen.

Het is dus de reactonaire houding die feitelijke voor de ontwrichting zorgt. Hongarije gaat écht ten onder aan de x% (hoeveel eigenlijk?...) moslim migranten die het land ontwrichten.

Nee nee, ziende blind loopt het Hongaarse volk in de val.

Ma goed, het is democratisch. Op democratische wijze zal de democratie daar afgeschaft worden.

Zeg niet dat ik er niet voor gewaarschuwd heb.
Orban en zijn landgenoten zien het heel goed. Hongarije heeft uiteraard weinig last van het kleine % moslims dat er woont. Wij hebben hier ook tijden gekend met een klein % moslims en hadden er toen ook geen last van. Nu hebben we er een stuk meer. Helaas hebben we nu ook aanslagen. En vrijheid is relatief als er voor iedere massa activiteit grootschalige veiligheidsmaatregelen moeten worden genomen. Overal betonblokken, politie met machinegeweren. O ja, daar ben jij waarschijnlijk ook tegen. Je wil wellicht de vrijheid om in alle onbezorgde vrolijkheid opgeblazen te worden.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:13   #464
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
toch wel, "heelder ladingen analfabete islamieten binnenlaten, op gevaar van anders in een dictatuur terecht te komen"
Dat vat het inderdaad goed samen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:15   #465
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
nee, dat is niet mijn standpunt

Kan iemand het hem uitleggen aub...

zucht
Ook aan mij, want ik versta het ook op de manier van Zipper.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:16   #466
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Moet De Staat ingrijpen als een streng religieuze Joodse man zijn vrouw verbiedt te werken?
Als die vrouw een werkloosheidsuitkering ontvangt zeker wel.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:16   #467
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
'vermeende' bedreiging van moslimextremisme. Ben je zeker dat je ernstig wil worden genomen?
Take a step back en kijk eens waar de échte bedreiging ligt.

China, een steeds cynischer en stoutmoedig Rusland, stagnatie in Europa... om er maar een paar te noemen.

en waar kijkt de bange Europeaan naar? Een kleine groep (jazeker, kleine) extremisten die wat aanslagen plegen en de geesten willen verzieken. navelstaren.

Ik heb de indruk dat vele mensen bvb. de tijd van aanslagen in de jaren '80 vergeten zijn vanuit extreem linkse/rechtse of nationalistische groep. Wat nu gebeurt is peanuts.

Voordat het een meme werd, had de slogan "keep calm and carry on" nog effectief een betekenis

Lees dit:

https://www.demorgen.be/nieuws/europ...slam-bbec8faf/

scenario 5
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:18   #468
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Orban en zijn landgenoten zien het heel goed. Hongarije heeft uiteraard weinig last van het kleine % moslims dat er woont. Wij hebben hier ook tijden gekend met een klein % moslims en hadden er toen ook geen last van. Nu hebben we er een stuk meer. Helaas hebben we nu ook aanslagen. En vrijheid is relatief als er voor iedere massa activiteit grootschalige veiligheidsmaatregelen moeten worden genomen. Overal betonblokken, politie met machinegeweren. O ja, daar ben jij waarschijnlijk ook tegen. Je wil wellicht de vrijheid om in alle onbezorgde vrolijkheid opgeblazen te worden.
De Hongaren hebben binnenkort ook geen last meer van kritische vrije pers.

Way to go!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:20   #469
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Enneuh, wat te doen met homofiele moslims die in hun eigen land vervolgd worden owv hun geaardheid, maar die wel in Allah geloven, wat doe je daar mee?

Krijgen die asiel hier van jou?
Van mij alvast wel en we bouwen er een geweldig feestje mee in een of andere discotheek (op voorwaarde natuurlijk dat er die avond ook alcohol mag worden geschonken)
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:23   #470
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ook aan mij, want ik versta het ook op de manier van Zipper.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
De essentie van ons meningsverschil

Ik acht het risico van het precedent, de fatale inbreuk op een fundamentele individuele vrijheid als godsdienstvrijheid hoger in dan het risico van een "moslimrevolutie" (of wat dan ook) in Europa.
Maar ik vrees dat ge niet begrijpt wat ik daarmee bedoel (en zipper ook niet). Anna List wel (denk ik); hij is er gewoon niet mee akkoord
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:24   #471
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Van mij alvast wel en we bouwen er een geweldig feestje mee in een of andere discotheek (op voorwaarde natuurlijk dat er die avond ook alcohol mag worden geschonken)
mogen ze ervoor kiezen om geen alcohol te drinken, omdat ze dat niet willen (...omdat ze moslim zijn...)
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:30   #472
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ken jij hier een voorbeeld van, van, zo iemand?
Zo iemand steken de moslims in brand, als ze er bij kunnen.
Daar worden ze totaal "berzerk" van.
Ik ken er zo een persoonlijk. Heel modern, vrijgevochten, leuk, geen hoofddoek, gehuwd met een autochtone man en ... buitengegooid door haar ouders die ze nu al meer dan 20 jaar niet meer gezien heeft. Ze is niet in brand gestoken, maar 'berserk' is haar familie er wel van geworden, ja. Zelfs kleinkinderen brachten geen verzoening.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:37   #473
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Al gemerkt welk domino-effect de ongebreidelde tolerantie van uw soort tov islamieten in gang heeft gezet?
Ook voor jou:

https://en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_tolerance
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:41   #474
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dus, nogmaals, moet onze hoofddoekloze vrijgevochten vrouw, die niks moet van extreme imams en wat nog allemaal, berecht/gedeporteerd worden als ze publiek durft te zeggen dat ze in Allah gelooft?
Helemaal niet.

Ik heb het over het sluiten van moskeeën. We moeten niet toelaten dat er bij ons een heilig boek wordt aanbeden dat oproept om ons - niet-moslims - te vermoorden, tot slaaf te maken of onder dwang te bekeren. En dat oproept om zowat elk denkbaar mensenrecht met de grond gelijk te maken.

Je blijft een droombeeld oproepen van vrijgevochten moslima's. Die waren in de jaren '70 en '80 misschien nog een significante groep, maar worden hoe langer hoe meer een statistische anomalie. Met dank aan de voortschrijdende islamisering, ook binnen de moslim-gemeenschap.

En ik denk niet dat we veel protest uit de hoek van progressieve moslima's moeten verwachten wanneer de moskeeën gesloten worden.

Alleen wie zich verzet tegen de de-islamisering van hun gastland kan vrijgevochten lopen wezen in een moslimland naar keuze.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:48   #475
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik zeg niet dat er geen extremistische moslims zijn; ik zeg dat er ook niet-extremistische moslims bestaan. Best veel zelfs

Dus, nogmaals, moet onze hoofddoekloze vrijgevochten vrouw, die niks moet van extreme imams en wat nog allemaal, berecht/gedeporteerd worden als ze publiek durft te zeggen dat ze in Allah gelooft?
Volgens de bevindingen van Ruud Koopmans kan 50% van de Belgische moslims als fundamentalistisch worden beschouwd (niet allemaal gewelddadig, maar van oordeel dat de voorschriften van de koran primeren op de wetten van de Belgische staat). Er wordt aangenomen dat er zo'n 700.000 moslims in België wonen. Dan kun je inderdaad stellen dat er best veel niet-extremistische moslims zijn. Maar dat betekent ook dat er zo'n 350.000 wel als extremistisch mogen worden bestempeld. Een gigantisch probleem dus, veel nijpender dan de militairen en zwaarbewapende agenten in ons straatbeeld die de democratie zouden bedreigen. Zonder moslimextremisme zouden die trouwens niet in ons straatbeeld opdoemen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:54   #476
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Volgens de bevindingen van Ruud Koopmans kan 50% van de Belgische moslims als fundamentalistisch worden beschouwd (niet allemaal gewelddadig, maar van oordeel dat de voorschriften van de koran primeren op de wetten van de Belgische staat). Er wordt aangenomen dat er zo'n 700.000 moslims in België wonen. Dan kun je inderdaad stellen dat er best veel niet-extremistische moslims zijn. Maar dat betekent ook dat er zo'n 350.000 wel als extremistisch mogen worden bestempeld. Een gigantisch probleem dus, veel nijpender dan de militairen en zwaarbewapende agenten in ons straatbeeld die de democratie zouden bedreigen. Zonder moslimextremisme zouden die trouwens niet in ons straatbeeld opdoemen.
Ten eerste, die "definitie" van fundamentalistisch is indicatief at best.
Ten tweede, zelfs onder die definitie is de helft niet fundamentalistisch. Moeten die ook gestraft worden (middels een verbod op hun godsdienst) voor de mening (niet eens handeling!) van een andere groep waarmee ze geassocieerd wordt?

Er zijn problemen. Jazeker. Het verbieden van de Islam is niet de oplossing
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:54   #477
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht

In feite geef je daarmee de vrijheid aan de machthebber om onder het mom van toekomstig risico (geen actueel risico!) individuele vrijheden af te nemen.

Ge ziet toch ook welke gevaren dat met zich meebrengt.
Ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat er nog altijd mensen zijn die vinden dat er i.v.m. met moslimextremisme moet worden gesproken over een toekomstig risico
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 20:59   #478
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat er nog altijd mensen zijn die vinden dat er i.v.m. met moslimextremisme moet worden gesproken over een toekomstig risico
Ik vrees dat de actuele kiemen van fascisme in de nationalistische partijen binnen 10j onze democratie ten gronde kunnen werpen.

Geen actueel risico, een toekomstig risico.

Is dat toekomstig risico voldoende aanleiding om die partijen nu te verbieden?

Wat vind jij?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 11 april 2018 om 20:59.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 21:02   #479
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Take a step back en kijk eens waar de échte bedreiging ligt.

China, een steeds cynischer en stoutmoedig Rusland, stagnatie in Europa... om er maar een paar te noemen.

en waar kijkt de bange Europeaan naar? Een kleine groep (jazeker, kleine) extremisten die wat aanslagen plegen en de geesten willen verzieken. navelstaren.

Ik heb de indruk dat vele mensen bvb. de tijd van aanslagen in de jaren '80 vergeten zijn vanuit extreem linkse/rechtse of nationalistische groep. Wat nu gebeurt is peanuts.

Voordat het een meme werd, had de slogan "keep calm and carry on" nog effectief een betekenis

Lees dit:

https://www.demorgen.be/nieuws/europ...slam-bbec8faf/

scenario 5
In België herinner ik me enkel de CCC-aanslagen en volgens mij hadden die niet eens de bedoeling mensen te verwonden. Nu daarentegen worden er aanslagen gepleegd met spijkerbommen. Je spreekt over een kleine groep religieuze extremisten. Wat geweldpleging betreft kan dat kloppen. Wat overtuiging betreft zitten we er in België met zo'n 350.000 opgescheept.
En dan zouden China en Rusland onze eerste zorg moeten zijn
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2018, 21:08   #480
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Maar ik vrees dat ge niet begrijpt wat ik daarmee bedoel (en zipper ook niet). Anna List wel (denk ik); hij is er gewoon niet mee akkoord
Ik verwacht ook niet zo direct een moslimrevolutie. Waarvoor zou dat nodig zijn? Onze politici laten gewoon toe dat de vlek van islamisering meer en meer uitdeint in onze maatschappij. Hierbij flink geholpen door de door jou zo bejubelde vrije msm.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be