Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2018, 08:07   #1
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard Gedeputeerden provincies graaien miljoenen Euro's mee

Terwijl de bevolking kreunt onder peperdure energiekosten, door het plafond gaande brandstofprijzen, de hoogste belastingdruk ter wereld heeft men er bij het meest nutteloze politieke niveau er niks beters op gevonden om hun "gedeputeerden" oftewel leeglopers die zich met niks bezig houden, rijkelijk te vergoeden:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181122_03975644


Hoe lang zullen wij brave en dwaze Vlamingen dit nog slikken?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 08:09   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.216
Standaard



Gore babyboomerdieven.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 23 november 2018 om 08:11.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 08:32   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.167
Standaard

Tsja....

Iedere keer er wat nader gekeken wordt ontdekken we samen weer "belastingsgeld-aftank-mechanismen".....

Een ganse klasse zit te lurken aan de staatstepel.....
En eerlijk gezegd,wat doen DOEN dergelijke figuren eigenlijk gans hun leven?

De provincies,mensenlief...

Onderwijl moet de Noord-Fransman die voor Post-NL rijdt en mij zelfs op zaterdagnamiddag mijn pakjes in de hand komt duwen, met een minimumloon,(vermoedelijk met prestatiepremietje) door het leven....De man heeft zelfs geen tijd om een kopje koffie te komen drinken.....drukdrukdruk

Het onderliggende argument dat dergelijke afscheidspremies,die overeenkomen met een paar jaar "loon" aan de uittredende politicus de gelegenheid moeten geven de overgang te maken naar een leven buiten de politiek zijn eerder pijnlijk....

Ik ben in mijn leven verschillende keren "uitgetreden" (soms gewild,soms van moeten) maar kan me geen uittredingspremies die een loonwaarde van een paar jaar omvatten herinneren...

En trouwens,vvoor oudere werkzoekenden zijn er allerlei hulpschema's door de VDAB en zo....

Politiek (net als ambtenariaat) zou eigenlijk een soort "beroep" als ieder ander moeten worden,geen hogepriesterlijke funktie.Dat zou de "anti-politiek" argumenten uit handen nemen...
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 23 november 2018 om 08:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 08:40   #4
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.688
Standaard

Eigenlijk zou ne mens een geel hesje moeten aantrekken en naar het provinciehuis moeten trekken.
Maar ja, daarvoor heb ik geen tijd en vooral, ben ik te tam.
Maar wacht maar, de volgende verkiezingen! Dan zullen ze nekeer wa zien! Dan stem ik op de goei!
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 08:53   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Eigenlijk zou ne mens een geel hesje moeten aantrekken en naar het provinciehuis moeten trekken.
Maar ja, daarvoor heb ik geen tijd en vooral, ben ik te tam.
Maar wacht maar, de volgende verkiezingen! Dan zullen ze nekeer wa zien! Dan stem ik op de goei!
Het is uiteindelijk een betere methode om een nieuwe generatie te stemmen in plaats van wat medemensen in de zak te zetten al dan niet getooid in PBM's.
Spectaculaire ommezwaai leidt gewoonlijk tot brokken,maar consequent "oude draken" vermijden op het stembiljet,ZO werkt het....

We kunnen alleen maar vrezen hoe erg het moet geweest zijn toen de provinciehuizen nog veel voller zaten met gedeputeerden en raadsleden...

Zie je,er wordt al een decennium vooruitgang geboekt .Het begint met het stap voor stap uit handen nemen van "bevoegdheden" en die door te schuiven naar een meer passend niveau.Vlaams Gewest of gemeentes...

Waakzaamheid blijft daar natuurlijk ook geboden.

Er zijn partijen die ,in duidelijke termen,stellen dat ze geen fan zijn van de Provincies en consequent mee helpen met de afbouw ervan,zelfs als ze er zelf zetelen....

DAT is structureel werken,Er is hoop....

Kelts "denken" daaromtrent is nu als volgt:
Populaire politici die uitvoerende mandaten hebben kunnen in de politiek blijven zo lang ze zelf willen en zolang ze een uitvoerend mandaat bekleden,maar vertegenwoordigende politici zouden na maximaal drie termijnen zonder een uitvoerend mandaat(parlementair "zijn" stelt NIKS voor in dat geval) op het niveau waar ze zetelen,definitief verwijderd worden van de lijsten op dat niveau.Zo wordt de "raad",of het "parlement" een recruteringspoole van kandidaat uitvoerende politici en geen "praatbarak" en krijgt verandering nog meer kansen.(en ook "politicus" wordt aldus een "beroep" als al de andere)
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 23 november 2018 om 09:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 09:07   #6
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is uiteindelijk een betere methode om een nieuwe generatie te stemmen in plaats van wat medemensen in de zak te zetten al dan niet getooid in PBM's.
Spectaculaire ommezwaai leidt gewoonlijk tot brokken,maar consequent "oude draken" vermijden op het stembiljet,ZO werkt het....
Dat ongebreideld gegraai kan niet genoeg in de media komen, zeker als binnenkort de verkiezingsdebatten eraan komen. Dat moet blijven hangen.
De N-VA gaat daar alvast in 2019 werk van maken zeggen ze, als ze zijn verkozen.

Dat deze 10 postjes al zijn geschrapt is positief.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 23 november 2018 om 09:16.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 09:19   #7
1000 miles
Burger
 
Geregistreerd: 22 februari 2017
Locatie: Aalst
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Eigenlijk zou ne mens een geel hesje moeten aantrekken en naar het provinciehuis moeten trekken.
Maar ja, daarvoor heb ik geen tijd en vooral, ben ik te tam.
Maar wacht maar, de volgende verkiezingen! Dan zullen ze nekeer wa zien! Dan stem ik op de goei!
En wie zijn de goei....??
ik vrees dat U idd. (zoals de meeste belgen) juist genoeg overhoud om op Black Friday koopjes te doen, met uw vrouwke eens op reis te gaan en enkele potten te gaan drinken.
Het overgrote deel van uw loon en uw prestatie's die je dagdagelijks levert gaan o.a. naar die klootzakken die hiermee schaamteloos hun zakken voor voor niet bewezen diensten.

Je zou beter congé pakken en toch met het gele hesje voor de provincie staan wachten op het waterkanon van de politie...oproerkraaier...

Laat de graaicultuur toch eens gewoon de graaicultuur zijn en hou U bezig met het tellen van uw interesten waar de smeerlappen ook al 30 % van afgenomen hebben.
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be