Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2020, 22:44   #101
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voila, Huts mag meer dan jij en ik.
En jij ondernemer? Stel jij mensen tewerk? Nee? Begin er dan aan hé!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 22:45   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan moet de staat maar zorgen voor een sluitende wetgeving. Het is de politiekers hun eigen verdomde fout. Ze maken telkens wetten met een massa uitzonderingen en bijzondere gevallen. Kortom “fiscale koterij”. Dat vergemakkelijkt de omzeiling. Hou dus op met uw kinderachtig mekkeren over ondernemers zoals Fernand Huts. Hadden we maar meer dergelijke mensen!
Inderdaad, het is niet de fout van de ondernemer dat hij een goede boekhouder heeft die men op allerlei wettelijk toegelaten mogelijkheden wijst. Ook veel personen gaan bijvoorbeeld bij de bank of de vakbond langs als het moment er is van hun belastingsaangifte te doen. Ook vanuit dezelfde filosofie: waarom meer betalen als je wettelijk mogelijkheden hebt om minder te betalen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 22:55   #103
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En jij ondernemer? Stel jij mensen tewerk? Nee? Begin er dan aan hé!
Ik refereer gewoon naar Isabel Albers van de Tijd. Dat is toch geen poco linkse?

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afsp...dag-d20200612/
__________________
Op de vraag hoe Rousseau bij zijn café terechtkwam, reageert Misja ontwijkend. … Maar laat ons zeggen dat we een bruin café zijn en geen zwart.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240606_96305829

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 juni 2020 om 22:55.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 23:05   #104
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik refereer gewoon naar Isabel Albers van de Tijd. Dat is toch geen poco linkse?

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afsp...dag-d20200612/
Isabel Albers mag pleiten voor een meer transparante fiscale wetgeving, wat zij ook doet. Maar dat neemt de verantwoordelijkheid niet weg van de politici die er blijkbaar niet in slagen een degelijke fiscale wetgeving uit te bouwen. Jullie hoeven de ondernemingen niet te verwijten. Die maken gewoon gebruik van de bestaande wetgeving. En mocht jij zelfstandige zijn dan zou jij krak hetzelfde doen. Wees dus niet schijnheilig “verontwaardigd”.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 23:22   #105
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Isabel Albers mag pleiten voor een meer transparante fiscale wetgeving, wat zij ook doet. Maar dat neemt de verantwoordelijkheid niet weg van de politici die er blijkbaar niet in slagen een degelijke fiscale wetgeving uit te bouwen. Jullie hoeven de ondernemingen niet te verwijten. Die maken gewoon gebruik van de bestaande wetgeving. En mocht jij zelfstandige zijn dan zou jij krak hetzelfde doen. Wees dus niet schijnheilig “verontwaardigd”.
Een zelfstandige is niet hetzelfde als een multinational.

Ik heb alle sympathie voor zelfstandigen, maar jij weet blijkbaar het verschil niet tussen zelfstandigen en multinationals.

Verbeter mij als ik fout zit.
__________________
Op de vraag hoe Rousseau bij zijn café terechtkwam, reageert Misja ontwijkend. … Maar laat ons zeggen dat we een bruin café zijn en geen zwart.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240606_96305829
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 07:24   #106
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan moet de staat maar zorgen voor een sluitende wetgeving. Het is de politiekers hun eigen verdomde fout. Ze maken telkens wetten met een massa uitzonderingen en bijzondere gevallen. Kortom “fiscale koterij”. Dat vergemakkelijkt de omzeiling. Hou dus op met uw kinderachtig mekkeren over ondernemers zoals Fernand Huts. Hadden we maar meer dergelijke mensen!

Neen, Huts & Co moeten gewoon normaal hun belastingen betalen. Zoals iedereen. Dit in plaats van de Staat jaarlijks op grote schaal financieel te belazeren.

Zelfs het kleinste kind ziet dit in.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2020 om 07:52.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 07:49   #107
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een zelfstandige is niet hetzelfde als een multinational.

Ik heb alle sympathie voor zelfstandigen, maar jij weet blijkbaar het verschil niet tussen zelfstandigen en multinationals.

Verbeter mij als ik fout zit.
Het is nogal onthutsend en eerder komisch dat u dergelijke ondoordachte bewering uitgerekend in mijn richting stuurt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 08:11   #108
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen, Huts & Co moeten gewoon normaal hun belastingen betalen. Zoals iedereen. Dit in plaats van de Staat op grote schaal financieel te belazeren.

Zelfs het kleinste kind ziet dit in.
Zoals elke onderneming betalen ook die van Huts de belastingen die de fiscale wetgeving oplegt. Daarbij maakt elke onderneming legaal gebruik van alle uitzonderingen, vrijstellingen en speciale belastingregimes en lacunes die voorzien zijn in de “fiscale koterij” welke de politici en hun kabinetten in de opeenvolgende regeringen in elkaar gebricoleerd hebben. Als die ondernemingen uiteindelijk minder belastingen betalen dan jij Mijnheer H.O. zou willen dan moet je je richten tot de politieke wereld (zowel de gemeentelijke, de provinciale, de gewestelijke, de federale al de Europese). En niet zitten banbliksems sturen naar de ondernemingen. Je mag verdorie blij zijn dat die er nog steeds zijn. Berg uw repressief collectivistisch gedachtegoed maar op.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 08:22   #109
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zoals elke onderneming betalen ook die van Huts de belastingen die de fiscale wetgeving oplegt. Daarbij maakt elke onderneming legaal gebruik van alle uitzonderingen, vrijstellingen en speciale belastingregimes en lacunes die voorzien zijn in de “fiscale koterij” welke de politici en hun kabinetten in de opeenvolgende regeringen in elkaar gebricoleerd hebben. Als die ondernemingen uiteindelijk minder belastingen betalen dan jij Mijnheer H.O. zou willen dan moet je je richten tot de politieke wereld (zowel de gemeentelijke, de provinciale, de gewestelijke, de federale al de Europese). En niet zitten banbliksems sturen naar de ondernemingen. Je mag verdorie blij zijn dat die er nog steeds zijn. Berg uw repressief collectivistisch gedachtegoed maar op.
Tut tut. Huts en Co moeten belasting betalen zoals iedereen. Het zijn mensen die zulke financiële crypto-fraude, bedenken, goedkeuren, en verdedigen, het zijn deze mensen die maken dat de Staat niet over de centen beschikt waarover ze zou moet beschikken om projecten te realiseren. Een Staat die dan genoodzaakt is de burgers ervoor te doen opdraaien om aan de centen te geraken.

En uw niet ter zake doende constante bedenkingen ad personam (een zwaktebod) en uw nonsens over collectivisme zullen hier niets aan veranderen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2020 om 08:28.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 08:38   #110
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En jij ondernemer? Stel jij mensen tewerk? Nee? Begin er dan aan hé!
Fernand Huts zo'n 12.000 mensen.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 08:41   #111
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Fernand Huts zo'n 12.000 mensen.
Volledig naast de kwestie. Voor mijn part mag Huts 120.000 mensen te werk stellen. Een geslaagd zakenman, zeker. Dat betwist niemand. Maar hij moet belasting betalen zoals iedereen. Daarover gaat het. Einde verhaal.

U doet precies alsof een geslaagd zakenman een vrijbrief krijgt om zijn fortuin door te sluizen naar belasingparadijzen. Neen, moest Huts een eerbaar man zijn, dan zou hij zeggen: "ik verdien hier goed mijn brood en dus betaal ik ook hier de belastingen die ik moet betalen. Ik hou me ver van belastingparadijzen".

Maar op dit vlak is Huts niet eerbaar. Verre van.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2020 om 08:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 08:48   #112
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Volledig naast de kwestie. Voor mijn part mag Huts 120.000 mensen te werk stellen. Een geslaagd zakenman, zeker. Dat betwist niemand. Maar hij moet belasting betalen zoals iedereen. Daarover gaat het. Einde verhaal.

U doet precies alsof een geslaagd zakenman een vrijbrief krijgt om zijn fortuin door te sluizen naar belasingparadijzen. Neen, moest Huts een eerbaar man zijn, dan zou hij zeggen: " ik verdien hier goed mijn brood en dus betaal ik ook hier de belastingen die ik moet betalen".

Maar op dit vlak is Huts niet eerbaar. Verre van.
Is dat alles wat je daar op te zeggen hebt ?? Hij doet meer voor het land dan 10000 "roepers" van uw soort dat in hun hele leven zullen doen.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 08:50   #113
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Is dat alles wat je daar op te zeggen hebt ?? Hij doet meer voor het land dan 10000 "roepers" van uw soort dat in hun hele leven zullen doen.
Hij belazert de Staat ja, dat doet hij óók nog. En nog niet een beetje.

Maar zoiets beweren blijkt heiligschennis in sommige Vlaams-nationale milieus. En daarmee is alles gezegd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2020 om 08:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 08:52   #114
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij belazert de Staat ja, dat doet hij óók. En nog niet een beetje. En daarmee is alles gezegd.
Belazeren nog wel ?? Door 12000 man uit de werkloosheid te houden ???
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 08:58   #115
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Belazeren nog wel ?? Door 12000 man uit de werkloosheid te houden ???
Het is niet omdat Huts zijn belasting zou betalen zoals iedereen en zoals het moet dat hij daarom geen 12.000 mensen aan het werk zou kunnen houden. Dat hij doet wat hij moet doen en wat alle burgers moeten doen: hun belasting correct betalen!

En dan maar pompeuze tentoonstellingen van Rubens bedenken. Mij goed, heel mooi, goed artistiek initiatief. Maar toch óók maar uw belasting eerlijk betalen, niet? De Staat heeft het geld meer dan ooit nodig.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2020 om 09:02.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 09:01   #116
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is niet omdat Huts zijn belasting zou betalen zoals iedereen en zoals het moet dat hij daarom geen 12.000 mensen aan het werk zou kunnen houden. Dat hij doet wat hij moet doen en wat alle burgers moeten doen: hun belasting correct betalen!

En dan maar pompeuze tentoonstellingen van Rubens bedenken. Mij goed, heel mooi, goed artistiek initiatief. Maar toch ook maar uw belasting eerlijk betalen, niet? De Staat heeft het geld meer dan ooit nodig.
Ja, vooral om miljarden naar de Walen te versluizen die liever bedrijven kapot staken, dan te werken.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 09:23   #117
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is niet omdat Huts zijn belasting zou betalen zoals iedereen en zoals het moet dat hij daarom geen 12.000 mensen aan het werk zou kunnen houden. Dat hij doet wat hij moet doen en wat alle burgers moeten doen: hun belasting correct betalen!

En dan maar pompeuze tentoonstellingen van Rubens bedenken. Mij goed, heel mooi, goed artistiek initiatief. Maar toch óók maar uw belasting eerlijk betalen, niet? De Staat heeft het geld meer dan ooit nodig.
Huts leert dat van de o zo correcte vakbonden
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 09:24   #118
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tut tut. Huts en Co moeten belasting betalen zoals iedereen. Het zijn mensen die zulke financiële crypto-fraude, bedenken, goedkeuren, en verdedigen, het zijn deze mensen die maken dat de Staat niet over de centen beschikt waarover ze zou moet beschikken om projecten te realiseren. Een Staat die dan genoodzaakt is de burgers ervoor te doen opdraaien om aan de centen te geraken.

En uw niet ter zake doende constante bedenkingen ad personam (een zwaktebod) en uw nonsens over collectivisme zullen hier niets aan veranderen.
Jij wenst dat ondernemingen vanuit een soort maagdelijk philantropisch idealisme vrijwillig hun ogen sluiten voor de tekortkomingen in de fiscale wetgeving en bewust meer belastingen betalen dan ze wettelijk verplicht zijn. Dit gebeurt in geen enkel ander land ter wereld, waar dan ook. U schiet op het verkeerde doel. Ondernemingen moeten geen ngo’s ten behoeve van de staat worden. Dat is niet de opdracht van een onderneming. Het is aan de politici om minder ingewikkelde en meer transparante fiscale wetgeving uit te bouwen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 10:11   #119
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jij wenst dat ondernemingen vanuit een soort maagdelijk philantropisch idealisme vrijwillig hun ogen sluiten voor de tekortkomingen in de fiscale wetgeving en bewust meer belastingen betalen dan ze wettelijk verplicht zijn. Dit gebeurt in geen enkel ander land ter wereld, waar dan ook. U schiet op het verkeerde doel. Ondernemingen moeten geen ngo’s ten behoeve van de staat worden. Dat is niet de opdracht van een onderneming. Het is aan de politici om minder ingewikkelde en meer transparante fiscale wetgeving uit te bouwen.
Hear hear!
En dat komt van een beroeps- & gepensioneerde ambetantenaar!
Denkelijk een ex-staturaire, no less. Waar is Demonen?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 10:12   #120
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jij wenst dat ondernemingen vanuit een soort maagdelijk philantropisch idealisme vrijwillig hun ogen sluiten voor de tekortkomingen in de fiscale wetgeving en bewust meer belastingen betalen dan ze wettelijk verplicht zijn. Dit gebeurt in geen enkel ander land ter wereld, waar dan ook. U schiet op het verkeerde doel. Ondernemingen moeten geen ngo’s ten behoeve van de staat worden. Dat is niet de opdracht van een onderneming. Het is aan de politici om minder ingewikkelde en meer transparante fiscale wetgeving uit te bouwen.

Uiteindeljk komen al uw betogen in deze neer op het goed praten van crypto belastingontduiking van de kapitaalkrachtigen. Kortom, op het recht trekken en verdedigen van wat goed krom is. Zoveel is duidelijk.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be