Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2020, 11:00   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Mijn inschatting is dat de heilige wet op de privacy niets voorzag van uitzonderingen voor rampen zoals nu.

En die politiekers zien niet eens dat dat het probleem is.

Plus natuurlijk nog wat organisatorische problemen.
Men maakt daar een software-model, dat niet eens voorziet in een dossierhouder per besmette persoon of cluster van besmette personen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 11:26   #22
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De toestand in Zuid-Nederland was hetzelfde als hier, erger zelfs, ziekenhuizen raakten boven hun capaciteit.

En lees de Nederlandse pers. Zelfde verhalen als hier.
Dat kan, ik weet dat niet maar de cijfers zijn een pak beter dan hier en de aanpak blijkbaar ook!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 11:29   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn inschatting is dat de heilige wet op de privacy niets voorzag van uitzonderingen voor rampen zoals nu.

En die politiekers zien niet eens dat dat het probleem is.

Plus natuurlijk nog wat organisatorische problemen.
Men maakt daar een software-model, dat niet eens voorziet in een dossierhouder per besmette persoon of cluster van besmette personen.
In Nederland gaat dat weer allemaal veel vlotter. Blijkbaar zijn die wietrokers nog niet zo dom en verslaafd als Bartman Bart Vlaanderen probeert wijs te maken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 11:29   #24
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn inschatting is dat de heilige wet op de privacy niets voorzag van uitzonderingen voor rampen zoals nu.

En die politiekers zien niet eens dat dat het probleem is.

Plus natuurlijk nog wat organisatorische problemen.
Men maakt daar een software-model, dat niet eens voorziet in een dossierhouder per besmette persoon of cluster van besmette personen.
Wat politici en beleidsmaker dus tot overbetaalde randdebielen maakt met een prijskaartje voor de bevolking. Wat zijn we toch een tam land, we blijven betalen voor die " bevoegdheden en deskundigheid".
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 11:34   #25
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Hier een uitgebreidde samenvatting van het covid-19 gebeuren.
ER zit hier en daar wel wat persoonlijke interpretatie in de tekst.

https://www.jpvandemerwe.nl/corona/pdf/coronapaper.pdf
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 11:35   #26
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
We zitten terug aan 100 per dag, 7 daags gemiddelde.

Er wordt gewoon veeeeeeeel meer getest. Om de hoek is een triagepunt en pas sinds de laatste twee weken zie ik daar elke keer ik ga wandelen volk binnen gaan. Toen Corona op z'n hoogtepunt was en ik weinig werkte en veel wandelde was daar nooit een kat te zien.

Iedereen met een kuchje of een koortsje, zelf als de dokter zeker is dat het iets anders is, moet er langs. Je weet maar nooit. En als je er langs moet komt de contactopsporing al in gang - voor het resultaat binnen is - en begint men te telefoneren naar de contacten en moeten die in quarantaine. Kan je naar je werkgever bellen dat je thuis moet blijven en blijkt achteraf dat het voor een keelontsteking of een indigestie was van iemand waar je twee worden hebt tegen gezegd.

Het is waanzin. Dat is het. We hebben geen tweede lockdown nodig om onze economie naar de knoppen te helpen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 11:48   #27
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.978
Standaard

Wat me opviel in het filmpje over Nederland: in België martelen ze ons met het staafje tien centimeter door het neusgat te duwen en in Nederland kan het via de mond.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 14:21   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In Nederland gaat dat weer allemaal veel vlotter. Blijkbaar zijn die wietrokers nog niet zo dom en verslaafd als Bartman Bart Vlaanderen probeert wijs te maken.
Wietrokers? Fabrikanten en bouwheren van private gevangenissen en folterkamers in containers zal je bedoelen.

Ge ziet: ik kan ook onnozel overdrijven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 14:25   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wat me opviel in het filmpje over Nederland: in België martelen ze ons met het staafje tien centimeter door het neusgat te duwen en in Nederland kan het via de mond.
Mijn heksie perfeksie is vorige zaterdagochtend getest door de huisarts met wachtdienst. Zowel in hare neus als in haar keel. (in twee gaten dus).

En als 't goed is, zeg ik het ook: maandagochtend mochten we bellen, en 't is gene corona. (ik bedoel met goed: dat was toch niet lang wachten)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 14:38   #30
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn heksie perfeksie is vorige zaterdagochtend getest door de huisarts met wachtdienst. Zowel in hare neus als in haar keel. (in twee gaten dus).

En als 't goed is, zeg ik het ook: maandagochtend mochten we bellen, en 't is gene corona. (ik bedoel met goed: dat was toch niet lang wachten)
En was in tussentijd de contactopsporing reeds in actie getreden zoals ik ergens las of las ik fake news ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 14:41   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wietrokers? Fabrikanten en bouwheren van private gevangenissen en folterkamers in containers zal je bedoelen.

Ge ziet: ik kan ook onnozel overdrijven.
Ge moogt overdrijven. Ge moogt er zelfs kwaad over zijn.

Feit is dat ze het daar precies toch op alle gebied een pak beter doen ondanks alle zever die Bartman Bart de Nederlanders graag in de schoenen schuift.

En dat voor een land vol verslaafden

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 juli 2020 om 14:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 16:48   #32
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ge moogt overdrijven. Ge moogt er zelfs kwaad over zijn.

Feit is dat ze het daar precies toch op alle gebied een pak beter doen ondanks alle zever die Bartman Bart de Nederlanders graag in de schoenen schuift.

En dat voor een land vol verslaafden
Ze hebben vroeger toch ook een hoop schandalen gekend onder anderen met sjoemelende politici.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be