Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
6 februari 2021, 00:03 | #21 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.262
|
Citaat:
|
|
6 februari 2021, 12:55 | #22 |
Banneling
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
|
|
6 februari 2021, 16:26 | #23 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.262
|
Citaat:
En de "duizenden" aardbeiplantjes in 2017 - die de giftige luchtvervuiling in kaart bracht - hebben bepaalde Gentenaars toch niet vergeten? Steeds alweer last van de luchtwegen ook vergeten? Vergeet men zoiets? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 6 februari 2021 om 16:45. |
|||||
6 februari 2021, 16:50 | #24 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.262
|
De LEZ heeft nut. Maar is nog maar een begin.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...el-vlaanderen/ In elk geval veel minder vuile wagens met zeer lage euronorm en/of zonder roetfilter. Citaat:
Recyclagepremie is nog wat anders want daarvoor moet men wel een nieuwe wagen kopen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 6 februari 2021 om 17:01. |
||
7 februari 2021, 12:27 | #25 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
In Gent staan geen aardbeien.
Maar in cornflakes zit er wel genoeg ijzer dat je met een magneet kan uithalen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
7 februari 2021, 13:28 | #26 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.262
|
Citaat:
Dit voorjaar hebben de Universiteit Antwerpen en Beweging.Net een gigantisch luchtkwaliteitsonderzoek uitgevoerd in Oost-Vlaanderen. 11.300 aardbeienplantjes werden verdeeld, netjes verspreid over de gehele provincie, 65 steden en gemeenten. De eigenaars werd gevraagd het plantje aan de straatkant van hun woning te plaatsen. 3 maanden later werden blaadjes van de plantjes ingezameld, en met een magnetische proces werden ijzerhoudende fijnstofdeeltjes opgespoord. |
|
7 februari 2021, 13:30 | #27 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.262
|
Met een dieselauto door de stad rijden is zoals roken in de trein. Vroeger was dat heel normaal, maar nu vindt iedereen het vies
DIEDERIK SAMSOM Kabinetschef EU-klimaatcommissaris Frans Timmermans bron |
7 februari 2021, 13:40 | #28 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.488
|
Citaat:
|
|
7 februari 2021, 14:07 | #29 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Citaat:
Er zal nog veel meer ijzer verschijnen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
7 februari 2021, 15:24 | #30 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.262
|
Citaat:
Het gaat niet over het ijzer, maar dankzij ijzerhoudende deeltjes is de magnetische manier het eenvoudigste om die nanodeeltjes te scheiden en onder een microscoop te leggen, of beter een "nanocsoop" Ik zal je een wetenschappelijk prentje geven hoe die nanodeeltjes immuuncellen afdoden, goed? Die cellen met een zwart pijltje zijn dood. Gevaar voor immuuncellen: roetdeeltjes van een EuroIV-dieselmotor doden aanzienlijk meer macrofagen dan de deeltjes van een motor die zwarte rook (BS) afgeeft. De dode cellen zijn gemarkeerd met zwarte pijlen. Gefahr für Immunzellen: Rußpartikel aus einem EuroIV-Dieselmotor töten deutlich mehr Makrophagen als die Partikel aus einem Motor, der schwarzen Qualm ausstößt (Black Smoke - BS). Die toten Zellen sind mit schwarzen Pfeilen markiert. © Institut für Neurobiologie und Molekulare Medizin, Rom bronnen: https://www.mpg.de/forschung/russpar...tsschaedlicher Citaat:
Nu weet je dat het vies geworden is met een kankerbak door Gentse straten te rijden. Ze gaan ze gewoon geleidelijk gans verbieden, tot en met euronorm 6c. Begin nu maar al te bloeden, en vergeet je rood janklintje niet. Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2021 om 15:34. |
||
7 februari 2021, 16:02 | #31 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Je snapt er werkelijk niks van he?
Een LEZ zone is 1. Een circulatieplan is 2. Geen parkeerplaatsen is 3. Toeristen beboeten omwille van geen registratie is 4. Registreer jij al je uitstappen naar Duitsland op voorhand? Of omgekeerd als ze bij u komen? Combined is dat een dode stad. Terwijl je een levendige wilt vermoord je hem wel. Gentenaars vinden u een trol.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 februari 2021 om 16:03. |
9 februari 2021, 02:13 | #32 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.901
|
Citaat:
Wat zegt hij over cruise schepen die de grootste smeerlapperij als brandstof gebruiken en bijna op het schoon verdiep in Antwerpen parkeren? |
|
9 februari 2021, 10:25 | #33 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.262
|
https://www.tmleuven.be/nl/project/circulatieplangent
Periode Van 2017 tot 2020 Analyse circulatieplan Gent Korte omschrijving: Een jaar na de invoering van het circulatieplan in Gent (april 2017) voerde TML een eerste uitgebreide analyse uit van de effecten om zo een eerste algemene beoordeling van het circulatieplan op te maken. In deze analyse hebben we getracht een goed inzicht te krijgen in het waarom van de vastgestelde effecten en wordt het functioneren van de nieuwe circulatie met daarin de specifiek rol van de knippen en de uitbreiding van de autovrije gebieden doorgelicht. Voor deze studie hebben we een groot aantal databronnen gevalideerd en geïnterpreteerd. Daarvoor maakte ons projectteam gebruik van haar uitgebreide expertise op vlak van zowel kwalitatieve als kwantitatieve evaluatie. Onze onderzoekers voerden een grondige data-analyse uit van o.a. real-time metingen van snelheden en verkeersintensiteiten. Ook de analyse van vervoerswijzekeuze en verplaatsingspatronen vormde een belangrijk aspect van deze opdracht. De resultaten van deze studie staan te lezen in een breed toegankelijk onderzoeksrapport, dat TML opstelde in samenwerking met de Stad Gent. Begin 2019 voerden we aanvullend nog een tweede evaluatie uit. Daarbij maakten we niet alleen gebruik van gelijkaardige databronnen, maar ook van bijkomende en meer diepgaande waarnemingen. Die omvatten onder meer een uitgebreider kentekenonderzoek om de routes van het autoverkeer in beeld te brengen en bepaalde bijsturingen te evalueren, de vervoerswijzekeuze van grotere bedrijven vanuit de driejaarlijkse Federale diagnostiek, een uitgebreid verplaatsingsgedragsonderzoek en de evolutie van de Gentse horeca en handel. Daardoor kregen we een nog duidelijker inzicht in de verplaatsingspatronen en het verplaatsingsgedrag en konden we nagaan of de voorheen vastgestelde trends konden worden bevestigd of moesten worden bijgesteld. Resultaten: Deel I: Uit deze eerste analyse blijkt duidelijk dat het circulatieplan haar doelstellingen bereikt heeft. Zo is er een duidelijke verschuiving naar het gebruik van meer duurzame modi; een gedifferentieerde verbetering van de bereikbaarheid, en is ook de verkeersleefbaarheid verbeterd. Wel stellen we vast dat er op een aantal vlakken nog aandachtspunten zijn die best verder nauwgezet worden opgevolgd, en waar nodig moeten vertaald worden in aanpassingen van de organisatie. Dat is een proces dat al deels aan de gang is. Daarnaast blijkt het zeker ook nodig te zijn om verder te werken aan het informeren van de Gentenaars en Gentgebruikers over de mogelijkheden van dit verplaatsingssysteem via signalisatie en interactieve communicatieen aan het verder optimaliseren van de andere modi als alternatief voor het gebruik van de auto. Deel II: De tweede uitgebreide evaluatie van het functioneren van het Circulatieplan en de impact ervan op de bereikbaarheid, leefbaarheid van de binnenstad, en het verplaatsingsgedrag van Gentenaars en Gentgebruikers, bevestigen de algemene conclusies van de eerste evaluatie waarbij geconcludeerd wordt dat het Circulatieplan de gestelde doelstellingen bereikt. De multimodale bereikbaarheid van de binnenstad blijkt uitdrukkelijk verbeterd met duidelijke verbetering voor voetgangers, fietsers en openbaar vervoer en een anders georganiseerde maar in het algemeen kwalitatief vergelijkbare toegankelijkheid voor het autoverkeer. Daarbij is het goed functioneren van de R40, vergelijkbaar met de situatie voor de invoering van het Circulatieplan met in het algemeen slechts licht extra verliestijden, van de invalswegen en de hoofdontsluitingswegen een belangrijke factor. Hierbij zijn er nog enkele aandachtspunten, voornamelijk Dampoort en Drongensesteenweg. Voor het openbaar vervoer zijn de aandachtspunten eveneens de Drongensesteenweg en Frans Van Ryhovelaan. Daarmee samenhangend is er de vaststelling dat de Gentenaars, maar ook bezoekers en pendelaars naar Gent, hun vervoerwijze heroriënteerden richting duurzame modi met een afname van het autogebruik, een toename van het openbaar vervoergebruik en een sterke groei van het fietsgebruik. De leefbaarheid van de binnenstad met specifiek de verkeersveiligheid en de luchtkwaliteit is daarbij verbeterd en een aantal indicatoren geven een verdere positieve economische dynamiek aan in deze binnenstad. De meeste Gentenaars vinden dat het nieuwe Circulatieplan een goede zaak is, waarbij de geregistreerde verbetering van de leefbaarheid en de richting duurzame modi verschoven bereikbaarheid positief wordt ingeschat. De polarisatie tussen voorstanders en tegenstanders is afgenomen sinds de eerste evaluatie een jaar geleden. Laatst gewijzigd door Micele : 9 februari 2021 om 10:28. |
9 februari 2021, 21:32 | #34 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Analyse in opdracht van de uitvoerders van het circulatieplan ja.
Quantité négligeable !
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
9 februari 2021, 22:07 | #35 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
|
Stel u voor: VISIETEKST
dat je stad antwerpen aan de kerncentrale hangt op een groot warmtenetwerk en alle huizen verwarmen via een warmtepomp door warmte te trekken uit dat laagtemperatuur netwerk of stel u voor dat alle bussen tegelijkertijd elektrisch worden, tesamen met de taxis en stel u voor dat in faze 3 de auto's elektrisch worden wat denk je dat er het meest impact zou hebben op de luchtkwaliteit ? Houtstook weg, mazout weg, en iedereen verwarmt met elektrische warmtepomp emissieloos. Dus 10TWh minder fossiel stook in A En alle OV rijdt elektrisch... stap 2, 20% van de mobiele fossiel uitstoot verdwijnt 1TWh Of alle OV+ Taxi elektrisch, stap 3, 30% van de mobile fossiele uitstoot verdwijnt 2TWh en finaal alle auto's elektrisch, 4TWh step 4, het laatste streepje uitstoot verdwijnt ____________________ De waarheid is dat politici dikke populisten zijn. En populisten nemen beslissingen die geslikt worden door hun kiespubliek Dus keuzes die niet hun kiespubliek treffen zijn populistische lulkoek Dus politici kiezen voor NEMAP beleid, NEMAP betekent NOT IN MY ELECTION POOL... je kiest voor iets die de andere moeten doen en bij voorkeur niet uw electie pool En dat is duidelijk een ziekte in de politiek, want kijk 70% van het probleem de verwarming wordt niet aangepakt, en tegelijkertijd wordt 80% van de uitstoot in de zogenaamde lage uitstoot zone verder getolereerd... Men draait dus gigantisch populistisch rond de hete brei |
9 februari 2021, 22:21 | #36 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.138
|
Gent ligt niet eens op de juiste plaats op dit kaartje. Laatst gewijzigd door N-VA : 9 februari 2021 om 22:22. |
9 februari 2021, 22:23 | #37 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.138
|
Juist, en ik kan het weten. Micele je bent aan het trollen.
Laatst gewijzigd door N-VA : 9 februari 2021 om 22:32. |
9 februari 2021, 22:35 | #38 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.138
|
Zo een LEZ kan ik ergens nog begrijpen maar de echte vloek voor Gent is dat circulatieplan. Valt het trouwens op dat geen enkele andere stad dit overneemt?
|
9 februari 2021, 23:15 | #39 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Citaat:
Vb. Het Griendenplein, niet eens een plein maar meer een straat van amper 50 meter lang mag je niet door richting centrum. Je moet bijna gans Gent rondom om dan 50 meter verder wel terug uit te komen. Why? En zo zijn er vele zaken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
10 februari 2021, 01:19 | #40 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.901
|
Citaat:
|
|