Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2021, 12:46   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Blijkbaar hangt uw kinderwens af van het risico dat gij of uw partner gaat hebben als dat jullie zouden gaan winkelen met den auto.
Dat is absoluut niet rationeel.
Inderdaad. Als ge dat soort beschouwingen hebt, dan moet ge geen kinderen maken. Er kunnen 101 dingen verkeerd gaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 13:00   #162
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Als ge dat soort beschouwingen hebt, dan moet ge geen kinderen maken. Er kunnen 101 dingen verkeerd gaan.
Je moet er toch wel aandacht voor hebben.
Als je iets erfelijk hebt en je weet wat dan moet je verstandig zijn en niet doorgegeven.

En vermits depopulatie nogal hip is....
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:20   #163
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En vermits depopulatie nogal hip is....
Depopulatie is enkel maar hip voor anderen he. Dat lijkt men niet te begrijpen.

Als ge zelf geen nakomelingen hebt, dan kan het U niet schelen dat de wereld omzeep gaat van overbevolking he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2021, 14:41   #164
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Depopulatie is enkel maar hip voor anderen he. Dat lijkt men niet te begrijpen.

Als ge zelf geen nakomelingen hebt, dan kan het U niet schelen dat de wereld omzeep gaat van overbevolking he.
Dat de wereld om zeep gaat is de schuld van mensen met nakomelingen. De mensen zonder nakomelingen zijn nog geen 2 % van de bevolking.
De wereld zoals we hem beleven is een wereld van mensen met nakomelingen. Die denken over de dingen meestal minder na dan mensen zonder nakomelingen.
Een zwarte in Soedan stelt zich bij zijn 12 de nakomeling weinig vragen inzake overbevolking.

Het verschil tussen mensen zonder en mensen met nakomelingen is vnml dat die zonder eerst hebben stilgestaan bij de vragen en die met nakomelingen stellen zich pas achteraf vragen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 juni 2021 om 14:45.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 10:17   #165
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.314
Standaard

PatrickVE, hebt gij dat gelezen van die geïnactiveerde vaccins en waar ze de virale load in insecten kweken vooraf?
Waarom enkel mRNA als exit strategie als men vaccins met het effectieve virus -wat massaal in circulatie was- kon maken?
Kan je daar aub even op terugkomen alsof er levens vanaf hangen? Dank bij voorbaat.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2021, 14:26   #166
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.603
Standaard

Om hier in dit onderwerp eens terug te komen.
Die vraag van CUFI ook.
Wat is eigenlijk die "virale load"?
Ik dacht dat dat refereerde naar de hoeveelheid virus die binnenkomt?
Dus iets dat niks met het interne van het virus te maken heeft?
Hoe moet ik die vraag dan interpreteren?
Is het slecht uitgedrukt, en moest er staan "geinactiveerd virus"?
Dat dan gekweekt wordt in insecten?

Want het effectieve (echte neem ik aan?) virus inspuiten dat zou zijn als een echte besmetting met hetzelfde risico, tenzij de ingespoten virussen gewijzigd werden in de zin van dat hun schadelijke operaties gesaboteerd werden, voor zover dat zo specifiek kan.

Ik wil daarmeek ook eens naar het beginpunt van die mRNA vaccins gaan.
Want dat is iets waar blijkbaar overal los over wordt gegaan, alsof het geen punt is om bij stil te staan.
De basis dus.
Het doel van vaccinatie is om het immuunsysteem samples van het virus te geven, opdat het later het echte virus rapper zou vernietigen, dat dan minder tijd krijgt om te reproduceren.
Het gaat dus over die samples.
De samples die de mRNA vaccins coderen, zijn kunstmatig - ze zijn ontworpen geweest.
Nu zijn er bij de productie van de samples 2 opties.
1) Je laat de mRNA de samples maken in een, laat ik het noemen, kweekbak met cellen, of ander gast"heer", en je spuit de samples daarna in de te vaccineren persoon. Er moet dan een hoeveelheid sample-deeltjes worden ingespoten. De vaccinproductie gebeurt dan EXTERN van de te vaccineren persoon.
2) Je laat de mRNA de samples maken in de cellen van de te vaccineren persoon, dus de mRNA wordt in de persoon ingespoten. Er moet dan een hoeveelheid mRNA worden ingespoten.
De vaccinproductie gebeurt dan INTERN van de te vaccineren persoon.

Het is ergens te verwachten dat 2) een kleinere hoeveelheid in te spuiten stof is.
TENZIJ één mRNA deeltje maar één virus sample doet maken in de cel die het binnen drong.
Daar is weinig over te vinden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2021, 14:51   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Om hier in dit onderwerp eens terug te komen.
Die vraag van CUFI ook.
Wat is eigenlijk die "virale load"?
Hoeveel virus je in je hebt. Bij een deftige besmetting tot 100 miljard virus deeltjes naar schatting.

Citaat:
Ik dacht dat dat refereerde naar de hoeveelheid virus die binnenkomt?
Ik neem aan dat de definitie naar de context anders kan zijn, maar normaal is het hoeveel virus je in je hebt.

Citaat:
Want het effectieve (echte neem ik aan?) virus inspuiten dat zou zijn als een echte besmetting met hetzelfde risico, tenzij de ingespoten virussen gewijzigd werden in de zin van dat hun schadelijke operaties gesaboteerd werden, voor zover dat zo specifiek kan.
Ja, inderdaad, dat is EEN techniek van vaccinatie. Men gaat virussen oftewel chemisch beschadigen, oftewel gaat men virussen genetisch modificeren zodat ze minder gemakkelijk mensen infecteren (door ze bijvoorbeeld door dieren laten te gaan).

Citaat:
Ik wil daarmeek ook eens naar het beginpunt van die mRNA vaccins gaan.
Want dat is iets waar blijkbaar overal los over wordt gegaan, alsof het geen punt is om bij stil te staan.
De basis dus.
Het doel van vaccinatie is om het immuunsysteem samples van het virus te geven, opdat het later het echte virus rapper zou vernietigen, dat dan minder tijd krijgt om te reproduceren.
Ja. Nu kunnen die samples op twee manieren gegeven worden: passief extracellulair (dus ronddobberend in uw bloed) of via uw eigen cellen.

Citaat:
Het gaat dus over die samples.
De samples die de mRNA vaccins coderen, zijn kunstmatig - ze zijn ontworpen geweest.
Ja, maar ze reproduceren - op dezelfde manier als een echte virale infectie - een van de proteinen van het virus.

Citaat:
Nu zijn er bij de productie van de samples 2 opties.
1) Je laat de mRNA de samples maken in een, laat ik het noemen, kweekbak met cellen, of ander gast"heer", en je spuit de samples daarna in de te vaccineren persoon. Er moet dan een hoeveelheid sample-deeltjes worden ingespoten. De vaccinproductie gebeurt dan EXTERN van de te vaccineren persoon.
2) Je laat de mRNA de samples maken in de cellen van de te vaccineren persoon, dus de mRNA wordt in de persoon ingespoten. Er moet dan een hoeveelheid mRNA worden ingespoten.
De vaccinproductie gebeurt dan INTERN van de te vaccineren persoon.
Ja, maar de manier waarop dat aangeboden zal worden aan het immuunsysteem is anders.

Het extern aanbieden van het S proteine is wat Sanofi geprobeerd heeft met zijn vaccin, en dat werkte niet goed. Daarentegen, Novavax doet hetzelfde en werkt prima.

https://www.yalemedicine.org/news/co...ine-comparison

https://ir.novavax.com/press-releases

Citaat:
TENZIJ één mRNA deeltje maar één virus sample doet maken in de cel die het binnen drong.
Daar is weinig over te vinden.
Het zou een duizendtal proteinen maken, een "gelukt" RNA deeltje.

Ergens is het zo dat zo een novavax vaccin het voordeel heeft van uw cellen niet op te blazen ; bovendien is het wel een twee-spuiten regime, maar de tweede spuit is niet dezelfde als de eerste, en dient enkel als "boost".

Dat lijkt dus waarschijnlijk stukken minder agressief te zijn dan die RNA of vector virus vaccins.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juli 2021 om 14:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2021, 17:49   #168
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.603
Standaard

Dus, om te vereenvoudigen hier negerende de "slaagkans" en de "immuuntriggerkans" (want daar zit blijkbaar onderling ook verschil, gezien dezelfde techniek maar verschillende uitkomsten), de dosissen van extern/intern geproduceerd, bij inspuiten moeten dan verschillen met een factor:
De massa van een duizend tal spike eiwitten.
tegenover
De massa van 1 vaccin mRNA deeltje.

Om 1 van die vereenvoudigingen te dumpen, passief extracellulair, dat is de pre-mRNA aanbieding van alle vaccins tot dan toe neem ik aan?

Waar ik naartoe wil is bepalen in hoeverre de mRNA - de herkenningseiwit-productie binnen een lichaamscel noodzakelijk is.
In het geval dat de gekozen virusherkenningspunten netzogoed als de mRNA deeltjes kunnen worden geproduceerd, en de dosissen verschillen niet teveel commercieel en praktisch, en andere factoren in de aanbieding aan het immuunsysteem zijn meerbepalend, dan is de mRNA inspuiten eigenlijk niet nodig.


Ook nog iets anders: is het niet opmerkelijk dat de effectiviteit van de vaccins zo weinig uiteenloopt over de lichamelijke parameters als leeftijd, bmi, aandoeningen, enz?
Terwijl de effectiviteit (in schade toebrengen dan) van het SARS-Cov2 virus net heel sterk uiteenloopt - van niks van last tot dood in enkele weken.
Dat wijst erop dat andere factoren (die de vaccins dus niet addresseren) véél bepalender zijn voor het covid-19 beeld.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 21 juli 2021 om 17:55.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2021, 08:26   #169
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Om 1 van die vereenvoudigingen te dumpen, passief extracellulair, dat is de pre-mRNA aanbieding van alle vaccins tot dan toe neem ik aan?
Nee, natuurlijk niet. Elke injectie met "levend, verzwakt" virus gaat via een cel besmetting. Enkel de injecties met "preparaten van proteinen" en "dood virus" zijn extern passief. (de term "levend" en "dood" virus wil niks zeggen, gezien een virus geen metabolisme heeft ; het wil zeggen: kan infecteren, of kan niet meer infecteren). In het algemeen is het zo dat "infecterende" vaccins beter werken dan "passieve" vaccins.

Ons lichaam is immers zo dat het niet systematisch een immuunrespons opbouwt tegen gelijk welke vreemde stof, want dat zou betekenen dat uiteindelijk geen enkel geneesmiddel meer dan 1 keer kan genomen worden: we zouden er nadien een immuun (allergie ?) reactie tegen ontwikkelen.

Via een infectie ben je veel "zekerder van je stuk". Cellen die raar beginnen te doen worden veel sneller herkend en wekken veel sneller een immuunreactie op dan spul dat rondzweeft.

Citaat:
Waar ik naartoe wil is bepalen in hoeverre de mRNA - de herkenningseiwit-productie binnen een lichaamscel noodzakelijk is.
Het mechanisme is ook anders. Zoals ik stelde, geinfecteerde cellen die raar beginnen doen zijn een manier die vaker tot succesvolle immuunreactie leidt dan ronddobberend spul, hoewel dat laatste ook wel in sommige gevallen kan werken. Sanofi's vaccin is helemaal mislukt en was daarop gebaseerd: injecteren van S proteine. Dat novavax vaccin lijkt wel heel goed te werken, maar integreert dat S proteine in nanodeeltjes die ze zelf gemaakt hebben.

Citaat:
In het geval dat de gekozen virusherkenningspunten netzogoed als de mRNA deeltjes kunnen worden geproduceerd, en de dosissen verschillen niet teveel commercieel en praktisch, en andere factoren in de aanbieding aan het immuunsysteem zijn meerbepalend, dan is de mRNA inspuiten eigenlijk niet nodig.
Er zijn vele manieren om een immuunreactie op te stellen zoals ik zegde, maar sommigen werken beter dan andere, en "zotte cellen" is een van de meest zekere manieren.

Citaat:
Ook nog iets anders: is het niet opmerkelijk dat de effectiviteit van de vaccins zo weinig uiteenloopt over de lichamelijke parameters als leeftijd, bmi, aandoeningen, enz?
Ik weet niet of dat wel zo weinig uiteenlopend is. Maar gezien "een slecht aflopende covid" grotendeels te maken heeft met een verkeerde immuunreactie, en niet zozeer van de infectie zelf, is dat misschien ergens begrijpelijk.

Citaat:
Terwijl de effectiviteit (in schade toebrengen dan) van het SARS-Cov2 virus net heel sterk uiteenloopt - van niks van last tot dood in enkele weken.
Dat wijst erop dat andere factoren (die de vaccins dus niet addresseren) véél bepalender zijn voor het covid-19 beeld.
Eigenlijk niet he. Het verkeerd aflopen van covid heeft grotendeels te maken met een door het virus getriggerde auto immuunreactie. Als dat vaccin uw immuunreactie "correct" kan laten verlopen, of je nu wat ziek wordt of niet, dan is de kans op verkeerde afloop serieus ingeperkt. Zoals we nu beginnen te zien, is er bij gevaccineerden OOK een gans spectrum van "steriel en onbesmetbaar", via "asymptomatische verspreider" naar "licht griepje", maar stopt het daar meestal en zijn zwaar zieken zeldzaam.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juli 2021 om 08:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2021, 13:57   #170
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Of het Pfizer vaccin auto-immuniteitsziekte veroorzaakt weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat ik daarnet mijn echtgenote op de spoedafdeling ben gaan afzetten met een dikke, pijnlijke knie.

De spoedarts vroeg onmiddellijk welk vaccin ze gekregen had. Toen mijn vrouw zij dat ze de 2 Pfizer-prikken gehad had (laatste was 7 juli) hebben ze haar voorrang gegeven om een echo te doen!

De spoedarts vermoed dat het om een trombose gaat! Zullen straks de uitslag weten. Indien het daadwerkelijk een trombose is is de kans groot dat ze morgenvroeg op de operatietafel beland !

Het zijn dus jammer genoeg niet alleen geruchten hé!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2021, 18:15   #171
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Gelukkig trombose(ke)! Te behandelen met bloedverdunners. Oef!

Stof tot nadenken...
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2021, 18:24   #172
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01...recht-twijfel/

*geeuw*


Maarja, onze complotdenkers kunnen weer hun dag vullen hé.
Die complotziekte moet toch veel erger zijn dan Covid?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2021, 18:49   #173
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Gelukkig trombose(ke)! Te behandelen met bloedverdunners. Oef!

Stof tot nadenken...

Gelukkig niet in haar hoofd.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2021, 20:16   #174
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 587
Standaard

Daarom dat ik volgende week bij mijn tweede spuit een aantal dagen lang een extra dosis serrapeptase en nattokinase zal nemen.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2021, 07:44   #175
Herselt
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 49
Standaard

Procedure gevolgd. Kans dat dit gerelateerd is blijft bijzonder klein.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Of het Pfizer vaccin auto-immuniteitsziekte veroorzaakt weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat ik daarnet mijn echtgenote op de spoedafdeling ben gaan afzetten met een dikke, pijnlijke knie.

De spoedarts vroeg onmiddellijk welk vaccin ze gekregen had. Toen mijn vrouw zij dat ze de 2 Pfizer-prikken gehad had (laatste was 7 juli) hebben ze haar voorrang gegeven om een echo te doen!

De spoedarts vermoed dat het om een trombose gaat! Zullen straks de uitslag weten. Indien het daadwerkelijk een trombose is is de kans groot dat ze morgenvroeg op de operatietafel beland !

Het zijn dus jammer genoeg niet alleen geruchten hé!
Herselt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2021, 08:25   #176
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herselt Bekijk bericht
Procedure gevolgd. Kans dat dit gerelateerd is blijft bijzonder klein.
Dat gaan we later maar weten als de statistieken naast elkaar worden gelegd.

Mijn moeder heeft waarschijnlijk ook een kleine trombose gehad een week na haar 2de prik. Er zijn toch wel veel tromboses na vaccinatie en er is al een bewezen link, we weten alleen nog niet hoe groot die link is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2021, 08:32   #177
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eigenlijk niet he. Het verkeerd aflopen van covid heeft grotendeels te maken met een door het virus getriggerde auto immuunreactie. Als dat vaccin uw immuunreactie "correct" kan laten verlopen, of je nu wat ziek wordt of niet, dan is de kans op verkeerde afloop serieus ingeperkt. Zoals we nu beginnen te zien, is er bij gevaccineerden OOK een gans spectrum van "steriel en onbesmetbaar", via "asymptomatische verspreider" naar "licht griepje", maar stopt het daar meestal en zijn zwaar zieken zeldzaam.
De tests die ze deden toonden dat niveaus van antilichamen weinig uiteenliepen volgens de lichamelijke kenmerken.(leeftijd, medische toestand, ...)
Als er nu studies zijn die bij gevaccineerden een "gans spectrum" tonen, hoe rijmt dat met de testgevaccineerden? Is het niveau antilichamen dan niet representatief voor het ziektebeeld?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be