Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2021, 18:51   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.907
Standaard Welke cryptomunten hebben het meeste potentieel?

Wetend dat het huidige monetaire stelsel binnen enkele jaren overkop gaat wegens escalerende schuldenbergen, zoek ik een safe haven om spaarcenten mee te beleggen.

De eerste mogelijkheden waar ik aan denk:

Edelmetalen als bescherming tegen hyperinflatie, crypto's, kunst, bedrijfsaandelen (mits studie)

Met een sterke voorkeur voor zaken die hun waarde vrij zeker behouden (traditioneel edelmetalen), en waar de staat helemaal geen weet van heeft (geen mogelijkheid tot belasting, inbeslagname bij crisis) Vandaar de interesse in crypto. Al ben ik er niet zeker van in welke mate elke coin gedecentraliseerd is.
Mijn eerste bezwaar tegen investeren in bitcoin toen het nog 200 euro kostte, was dat ik niet tech savvy genoeg ben om mijn portefeuille efficiënte te beveiligen. Een andere was dat de staat het zou belasten/verbieden bij het omzetten naar fiatgeld, zodra dat systeem een bedreiging wordt voor het monetaire stelsel. Destijds was het onmogelijk om goederen te kopen in bitcoin.

Deel hier aub je filosofie over veelbelovende coins, los van de gevestigde waarden zoals bitcoin en ethereum
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 30 november 2021 om 18:53.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 23:53   #2
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

De ‘klassieke’ coins zijn sinds hun ontstaan al veel in waarde toegenomen, waardoor toenemende stijging bij huidige aankoop wat trager gaat en men voor ‘n mooi rendement langere termijn moet (kunnen) aanhouden.
Op elke coinpagina van deze site, kan je de bijhorende info bekijken mbt de beginprijs en de huidige marktprijs en toont in de meeste gevallen significante stijgingen en dus een mooi rendement:

https://coinmarketcap.com/nl/

De laatste jaren zijn er coins op de markt gekomen, die – voor wie tijdig aankoopt op de lancering ervan of wanneer ze nog een hoop nullen na de komma hebben – op een jaar tijd een X10/100/1000… roi kan cashen.
Game tokens zijn door hun toenemende populariteit aan een sterke opmars bezig en het einde van die ontwikkeling lijkt voorlopig nog niet in zicht, integendeel:

https://www.crypto-insiders.nl/nieuw...s-voor-crypto/

Complete lijst met Metaverse cryptomunten:

https://allesovercrypto.nl/blog/comp...ptomunten-2021

Voor de rest, DYOR.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 00:49   #3
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.873
Standaard

Een tulpenbollenmanie.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 07:44   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.314
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Een tulpenbollenmanie.
Tja, het is te hopen van niet want het zit ondertussen diep in het systeem. De grote financiële instellingen gaan erin mee. Als dit nog even doorgaat wordt crypto to big too fail, als het dat al niet is.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 23:23   #5
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De ‘klassieke’ coins zijn sinds hun ontstaan al veel in waarde toegenomen, waardoor toenemende stijging bij huidige aankoop wat trager gaat en men voor ‘n mooi rendement langere termijn moet (kunnen) aanhouden.
Op elke coinpagina van deze site, kan je de bijhorende info bekijken mbt de beginprijs en de huidige marktprijs en toont in de meeste gevallen significante stijgingen en dus een mooi rendement:

https://coinmarketcap.com/nl/

De laatste jaren zijn er coins op de markt gekomen, die – voor wie tijdig aankoopt op de lancering ervan of wanneer ze nog een hoop nullen na de komma hebben – op een jaar tijd een X10/100/1000… roi kan cashen.
Game tokens zijn door hun toenemende populariteit aan een sterke opmars bezig en het einde van die ontwikkeling lijkt voorlopig nog niet in zicht, integendeel:

https://www.crypto-insiders.nl/nieuw...s-voor-crypto/

Complete lijst met Metaverse cryptomunten:

https://allesovercrypto.nl/blog/comp...ptomunten-2021

Voor de rest, DYOR.
Ik overwoog bitcoin te kopen aan 200 euro een aantal jaren terug. Ik deed het niet omdat ik schrik had gehackt te worden. Ik lees dat 27% van alle bitcoins tot nu toe verloren is door hacks, verloren wachtwoorden etc.

Als ik investeer is security de eerste factor. Banken zullen op allerlei manieren crypto aanvallen onder het mom van "we moeten terrorisme stoppen". Ik lees dat de wallet bitvavo enkel stortingen naar Europese banken toestaat. In realiteit zijn ze bang hun monopolie te verliezen. Dat is dus helemaal niet veilig, want zo kan men belasting heffen. Ik blijf uitzoeken welke wallets het veiligst zijn. Ook ledgers kunnen gehackt worden of beschadigd worden

Alles begint bij beveiliging
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 16 december 2021 om 23:25.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 02:47   #6
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik overwoog bitcoin te kopen aan 200 euro een aantal jaren terug. Ik deed het niet omdat ik schrik had gehackt te worden.
Toen ik in 2010 een artikel over Bitcoin las, stond het gedecentraliseerde principe ervan me wel aan en was bereid om daar eens 1000 euro op te riskeren.
Bitcoin stond dat jaar +/- 0.10$ genoteerd…
M’n destijdse verzekeringsagent (die ook financiële dinges deed) raadde me dat echter ten stelligste af, wegens ‘lege bubbel’, ‘door niks gesteund’, 'blablabla' ea paniekpraterij, uiteraard volledig gesteund op onwetendheid betreffende het onderwerp.
Dan gaat ne mens al eens voort op ‘expertenadvies’…
Citaat:
Ik lees dat 27% van alle bitcoins tot nu toe verloren is door hacks, verloren wachtwoorden etc.
Nog gezwegen over de verloren coins van overledenen, waarvan niemand wist dat die crypto bezaten, zelfs de partners niet.
Citaat:
Als ik investeer is security de eerste factor. Banken zullen op allerlei manieren crypto aanvallen onder het mom van "we moeten terrorisme stoppen". Ik lees dat de wallet bitvavo enkel stortingen naar Europese banken toestaat. In realiteit zijn ze bang hun monopolie te verliezen. Dat is dus helemaal niet veilig, want zo kan men belasting heffen. Ik blijf uitzoeken welke wallets het veiligst zijn. Ook ledgers kunnen gehackt worden of beschadigd worden

Alles begint bij beveiliging
Een zgn cold wallet is bij uitstek de veiligste manier om je coins te bewaren en voorkomt dat je voorraadje kan gehackt worden, zoals dat wel eens gebeurt op een exchange of via pc-malware.
Hier een vb van zo'n offline privékluis:

https://trezor.io/
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be