Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2005, 15:26   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.547
Standaard merkwaardige vaststelling ivm moslimverkiezingen

ivm de verkiezingen voor de moslimexecutieve stelde ik toch wel iets vreemds vast: zowat alles verliep volgens de voorschriften van gewone verkiezingen. Nu is het in Belgische verkiezingen zo dat wettelijk de helft van de plaatsen op de kieslijsten moeten zijn ingenomen door vrouwen. Wat merken we nu: van de 174 kandidaten voor de moslimverkiezingen, waren er slechts 10 (tien) vrouwen. Dus blijkbaar geldt die regel niet bij moslimverkiezingen. Toch vreemd hé...

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 21 maart 2005 om 15:28.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 15:29   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

"Ziede wel se!!!"
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 15:31   #3
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Ik heb de Paus ook niet gekozen en toch bepaalt ie wat de duizenden door de staat betaalde mannen in ons land zeggen en doen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 maart 2005 om 15:32.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 15:33   #4
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees
ivm de verkiezingen voor de moslimexecutieve stelde ik toch wel iets vreemds vast: zowat alles verliep volgens de voorschriften van gewone verkiezingen. Nu is het in Belgische verkiezingen zo dat wettelijk de helft van de plaatsen op de kieslijsten moeten zijn ingenomen door vrouwen. Wat merken we nu: van de 174 kandidaten voor de moslimverkiezingen, waren er slechts 10 (tien) vrouwen. Dus blijkbaar geldt die regel niet bij moslimverkiezingen. Toch vreemd hé...
dit is wel degelijk een interessante opmerking, een klacht bij het cgkr zou niet misstaan, ze hebben daar toch niet veel te doen de laatste tijd
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 15:38   #5
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
dit is wel degelijk een interessante opmerking, een klacht bij het cgkr zou niet misstaan, ze hebben daar toch niet veel te doen de laatste tijd
Ik zie die klachten nog niet zoveel indruk maken in 't Vaticaan. Daar lachen ze dat weg onder de mantel der liefde, niet waar? Ik vind die selectieve verontwaardiging altijd zo hypocriet eh...
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 16:44   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik heb de Paus ook niet gekozen en toch bepaalt ie wat de duizenden door de staat betaalde mannen in ons land zeggen en doen.

De Paus is dan ook de kerkelijke dictator die wordt uitgekozen door een college van onderdictators kardinalen genoemd...

Tenzij ge dus een kardinaal zijt Solidarnosc wat ik ten steligste betwijfel hebt gij daar inderdaad niet veel in te zeggen, ik ook niet trouwens, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 17:19   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.487
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

40 jaar geleden had meneer de pastoor nog iets te vertellen in een kleine gemeenschap. Nu niet meer. Alleen ouderlingen vastgeroest in het stramien, en de enkele jongere fanaticie zouden nog enigzins luisteren naar de preken van mr pastoor.

Wat betreft de Islam, zoals alle jonge godsdiensten kent die een snelle opmars, zeker onder de minder geëduceerden van de maatschappij( [size=1]is deze lagere educatie een cultureel gegeven ,domheid of luiheid van de betreffende groep, dat laat ik in het midden[/size]).
En de Islam is hier heel jong. 50 jaar geleden zijn de eersten hier gesettled. En door de ontworteling /deculturering van deze groep en hun nazaten grijpen ze terug naar een oergegeven, in dit het geval de fundamentalistisch Islam.

Maar de ongelijkheid tussen man en vrouw bestaat hier ook nog. Die word wel weggewerkt, maar daar gaan nog een hoop jaren over.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be