Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2019, 19:17   #181
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zou daar nu iemand wakker van liggen mocht hij ginder in de een of andere zandbak sneuvelen?
Ik alvast niet. De dood van Dany Huwé is erger.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 20:34   #182
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ben ik achterlijk of zijn er nog mensen die niet weten wat Vranckx wil bereiken? Moeten we troepen sturen of voedselpaketten??? Hij zegt zelf dat het een ongelooflijke uitzondering is dat hij er binnen geraakt is.
Wij moeten niks doen. Dat diegenen die aan dat conflict verdienen de mensen ginder helpen.
Een filmploeg van VTM was reeds in Jemen sinds +/- een week. VRT kon toch niet achterblijven. Daarom moest Rudy er nu ook alle hens naartoe.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.

Laatst gewijzigd door Freddie : 12 januari 2019 om 20:35.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 09:23   #183
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.466
Standaard

Schrijnende beelden die wij dagelijks te 'slikken' krijgen van een land in oorlog.

Volgens Unicef sterft er elke tien minuten een kind aan te behandelen ziektes of ondervoeding.

In een land dat in zo een toestand verkeerd zou het bij mij niet opkomen om kinderen te maken of de situatie zou zodanig moeten veranderen dat de mogelijkheid bestaat dat men de borelingen verder goed kan verzorgen om ze niet op de grond moeten gooien, aan hun lot over te laten met opgegeten te worden door ongedierte, vliegen en andere of aangetast te laten worden door het één of ander virus/ziekte.

Blijkbaar houden die mensen daar nog steeds geen rekening mee en blijven ze kweken rustig verder ondanks de uitzichtloze situatie of moet ik dat plaatsen onder: 'soortbehoud?'

Het artikel bracht de situatie in beeld.

Citaat:
De Jemenieten zijn het slachtoffer van een machtsstrijd tussen twee presidenten in een land waar al veel langer onrust broeide. En de regionale grootmachten, die spelen mee. Iran steunt de Houthi-rebellen en Saudi-Arabië leidt samen met de Emiraten en andere Arabische landen een dodelijk luchtoffensief. De Saudische blokkades die Iraanse wapenleveringen moeten tegengaan, hebben ook de prijzen van voedsel en brandstof de hoogte in gejaagd. Hulpgoederen raken Jemen amper in; rampzalig voor een land dat voor 80% afhankelijk is van import.
Het spelletje van de grootmachten zou je haast kunnen vergelijken met één stuk uit de serie '24' (eerste) waar hulpgoederen uit andere landen niet tot bij de mensen geraakten die het nodig hadden omdat hun leiders ze aangeslagen hadden en ze verkochten voor biiiiiiig money of er véééél geld voor vroegen.

Het kan hard klinken maar als ik als ouder zou weten dat de situatie er niet toe loont om een kindje op een deftige manier te laten opgroeien dan hou ik mijn instrumentarium in mijn broek tot de situatie er wel toe loont en de mogelijkheid er wel in bestaat om een kindje op een deftige manier te laten opgroeien of lijkt volgende die mensen beter?


Zij die aan die toestanden groot geld verdienen moet men aanpakken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 januari 2019 om 09:36.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 13:18   #184
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.276
Standaard

Na 4 jaren Saoedische bombardementen op Jemen ontdekt de VRT dat er daar een oorlog gaande is en stuurt ze haar top reporter erop af om zichzelf te laten filmen als getuige van menselijk leed. Ik vraag me af hoeveel jaren het duurt vooraleer de VRT beseft wie de wapens levert voor de Saoedische agressor, wie de intel heeft aan de Saoudis voor hun bombardementen (waaronder zelfs medische installaties) en vooral hoop ik dat ze eens nadenken waarom ze eigenlijk nu pas Jemen ontdekken, toevallig op het moment dat de VS een beetje wrevelig is over haar bondgenoot Saoedi Arabië.

P.S. Zou Vranckx ook weten dat er VS openlijk aan het oproepen is voor een staatsgreep in het ongehoorzame Venezuela. Een staatsgreep om de democratie te redden heet dat dan. Of ontdekt die dat pas wanneer het de mediamakers in het westen goed uitkomt in hun geopolitieke spelletjes?

Ach, Vranckx zou gewoon nooit de top reporter van de VRT geworden zijn moest hij uiteindelijk zich ook niet als een instrument van westers imperialisme laten gebruiken. Hij speelt het spel mee dat ons dient te leren wie we als vriend en vijand dienen te zien, wie de goeden en de slechten zijn, alsof het leven te reduceren is tot een primitieve Hollywood productie.

De vraag dient dus gesteld of Vranckx deel van het probleem of deel van de oplossing is. Echt duidelijk is dat jammer genoeg niet.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 16:00   #185
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Na 4 jaren Saoedische bombardementen op Jemen ontdekt de VRT dat er daar een oorlog gaande is en stuurt ze haar top reporter erop af om zichzelf te laten filmen als getuige van menselijk leed. Ik vraag me af hoeveel jaren het duurt vooraleer de VRT beseft wie de wapens levert voor de Saoedische agressor, wie de intel heeft aan de Saoudis voor hun bombardementen (waaronder zelfs medische installaties) en vooral hoop ik dat ze eens nadenken waarom ze eigenlijk nu pas Jemen ontdekken, toevallig op het moment dat de VS een beetje wrevelig is over haar bondgenoot Saoedi Arabië.

P.S. Zou Vranckx ook weten dat er VS openlijk aan het oproepen is voor een staatsgreep in het ongehoorzame Venezuela. Een staatsgreep om de democratie te redden heet dat dan. Of ontdekt die dat pas wanneer het de mediamakers in het westen goed uitkomt in hun geopolitieke spelletjes?

Ach, Vranckx zou gewoon nooit de top reporter van de VRT geworden zijn moest hij uiteindelijk zich ook niet als een instrument van westers imperialisme laten gebruiken. Hij speelt het spel mee dat ons dient te leren wie we als vriend en vijand dienen te zien, wie de goeden en de slechten zijn, alsof het leven te reduceren is tot een primitieve Hollywood productie.

De vraag dient dus gesteld of Vranckx deel van het probleem of deel van de oplossing is. Echt duidelijk is dat jammer genoeg niet.
Ik denk dat Vranckx op strategische momenten kan zwijgen, om zijn toppositie niet in gevaar te brengen.

Saudi-Arabië maakt het erg bont, vermoord opposanten op brute wijze in hun ambassades, zorgt voor een hongersnood in Jemen, dat kan niet meer doodgezwegen worden. Maar het cruciale moment zal zijn als er nieuwe contracten voor wapenlevering moeten getekend worden of er een nieuwe handelsmissie naar Saudi-Arabië komt. Dan pas zullen we zien wat die kritiek echt betekent.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 januari 2019 om 16:03.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 20:13   #186
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dit wil niet zeggen dat ik de situatie in Jemen niet erg vind maar het is interne keuken,...………..Moslims die andere Moslims niet kunnen luchten en hen naar het leven staan gewoon omdat ze een andere vorm van Islam beleven. ...........................….Kun je nagaan wat ze dan met ons gaan doen als ze hier sterk genoeg staan.
Wij zijn nog dommer dan de Troyanen daar kwam de vijand nog verstopt in een paard binnen.
Wij halen ze zelf op met onze schepen, geven ze subsidies, te eten, te slapen en onderwijs tot ze sterk genoeg zijn ons onder de voet te lopen, wat ze ooit "zeker" zullen proberen.
Hoe dwaas kan men zijn en dat allemaal voor de stemmekes.
En ja als je onze Kranckx "zinnigs" bezig ziet zou je nog gaan geloven ook dat wij de slechterikken zijn ......
En dat er daar zo veel rondlopen zonder eten ligt aan hun dierlijk voortplating instinkt.
Sorry wie het anders ziet moet het dan ook maar beter doen dan wij, niet op onze kosten en liefst thuis bij hen aub.
Ipv Israel te bestrijden zouden ze er beter lessen gaan volgen, die maakten de woestijn zelfs vruchtbaar.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2022, 18:34   #187
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.335
Standaard

Vranckx kan zich, zo las ik laatst ergens in een interview, net als gangster Verhofstadt en Karel De Gucht, terugtrekken op een wijngaard in Italië.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be