Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2004, 17:55   #1
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Verhuisd

[font=Times New Roman][size=3]Moi mensen,[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Even melden dat ik verhuisd ben van het grootstedelijke Rotterdam naar het Drentse platteland. Echt een wereld van verschil: hierbij vergeleken zijn Vlaanderen en Nederland een eeneiige tweeling. Het is dan ook behoorlijk wennen. De eerste dag dat ik hier over straat liep en de omgeving op mij in liet werken hoorde ik ineens naast mij iemand ‘moi!’ naar mij roepen. Ik keek opzij en zag een wat oudere mevrouw op de fiets die mij spontaan in het Drents gedag zei. Verbaasd door het feit dat wildvreemde mensen elkaar groeten op straat, iets dat in Rotterdam al tientallen jaren niet meer gebeurd, en in de veronderstelling dat zij ‘hoi’ had gezegd, zei ik nog net op tijd beleefd ‘dag’ terug, waarmee ik als nieuweling helaas meteen door de mand viel. Bij het VVV-kantoor in de buurt (ik ben toch nog een beetje toerist), waar ik ditzelfde verhaal vertelde, kwam de aap dan uit de mouw: moi is Drents voor hallo. Sindsdien doe ik natuurlijk vrolijk mee met het gemoi, maar misschien moet ik toch ook maar eens een inburgeringscursus gaan volgen. [/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Verder is het hier genieten van het prachtige landschap, waarin oude (vaak nog rietgedekte) Saksische boerderijen, velden, akkers, bossen, heide, dorpjes en een enkele stad elkaar afwisselen. Als je van wandelen, fietsen, paardrijden en/of cultureel erfgoed houdt is het een prima bestemming voor een vakantie. Voor wie interesse heeft: [/size][/font][font=Times New Roman][size=3]www.vakantieprovincie.nl[/size][/font][font=Times New Roman][size=3] (maar niet allemaal tegelijk komen hè ).[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Om alvast de sfeer te proeven en de taal wat beter te leren is de muziek van de Drentse popgroep Skik (‘schik’, lol) aan te raden, met name hun grootste hit Op Fietse uit 1997, volgens sommige bronnen het populairste streektaalnummer aller tijden. Probeer het lied eerst te verstaan zonder de tekst gelezen te hebben, knappe jongen die dat kan, volg het dan met de tekst en stel vast dat het eigenlijk verdomd veel op Nederlands lijkt.[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Clip: [/size][/font][font=Times New Roman][size=3]http://www.skik.nl/realvideo/opfietse.rm[/size][/font]
Tekst: http://www.skik.nl

Laatst gewijzigd door Dimitri : 22 november 2004 om 17:57.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 18:03   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Hebt ge een logeerkamer vrij ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 18:43   #3
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hebt ge een logeerkamer vrij ?
Er komt wel een logeerkamer, maar daar staan nu nog de verhuisdozen in.
Oud 22 november 2004, 18:52   #4
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Ik kan het liedje niet beluisteren met winamp en met real alternative lukt het ook al niet. En mediaplayer geeft ook al sfeer water.

Laatst gewijzigd door schaduw : 22 november 2004 om 18:55.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 19:29   #5
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduw
Ik kan het liedje niet beluisteren met winamp en met real alternative lukt het ook al niet. En mediaplayer geeft ook al sfeer water.
Je moet de RealPlayer hebben. Binnenhalen kan door HIER te klikken
Oud 22 november 2004, 19:44   #6
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Normaal gezien zou het met RealAlternative dan ook moeten gaan maar het lukt niet.
Realplayer heb ik liever niet. Teveel bazaar. Ik zal het ongetwijfeld wel eens horen dan op een fietstocht.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 20:34   #7
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduw
Normaal gezien zou het met RealAlternative dan ook moeten gaan maar het lukt niet.
Realplayer heb ik liever niet. Teveel bazaar. Ik zal het ongetwijfeld wel eens horen dan op een fietstocht.
off topic:
yup yup realplayer geeft je inderdaad enkele tracking cookies mee, maar als je na installatie effe je AdAware ofzo laat lopen, zijn die ook weg...

on topic:
gefeliciteerd met je verhuis en veel succes in het verre drentse platteland!

Laatst gewijzigd door doggy : 22 november 2004 om 20:35.
doggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 21:06   #8
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
on topic:
gefeliciteerd met je verhuis en veel succes in het verre drentse platteland!
Dank je, maar zover is 't nou ook weer niet. Ter vergelijking: vanuit Antwerpen is Virton even ver als Meppel.

Is Drenthe eigenlijk een populaire vakantiebestemming in Vlaanderen (zoals Friesland)?
Oud 22 november 2004, 21:12   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Friesland: lekker vissen!
Drenthe ken ik niet.
'k Hou meer van de grootsteden zoals Amsterdam, Rotterdam, Utrecht.......
Oud 22 november 2004, 21:38   #10
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Drenthe ken ik niet.
Je hebt stadsmensen en plattelandsmensen wordt weleens gezegd. Misschien ben jij meer een stadsmens. Ik ben het allebei denk ik.

Je kunt in Drenthe overigens ook prima vissen langs een van de vele kanalen die vorige eeuwen gegraven zijn en nu alleen nog hier en daar door de pleziervaart gebruikt worden. En door vissers dus.
Oud 22 november 2004, 23:10   #11
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Drenthe ken ik niet.
Nu ja, "grootsteden".
Oud 25 november 2004, 05:29   #12
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Veel plezier op je nieuwe stek. En in vergelijking met Vlaanderen, is Drenthe inderdaad wel heel erg landelijk, zo erg vind je het zelfs in de Westhoek nog amper.
Ik hou ook van beiden, stad en platteland, maar minder van voorsteden. Ik krijg een bloedhekel aan tuinwijken met allemaal eensgezinswoningen, tuin en moestuin, die dan nog liefst ergens liggen waar ze niet of amper worden ontsloten door het openbaar vervoer. Geef me dan maar ofwel een eenzaam boerderijtje, of een flat in de stad.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 11:00   #13
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
[font=Times New Roman][size=3]Moi mensen,[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Even melden dat ik verhuisd ben van het grootstedelijke Rotterdam naar het Drentse platteland. Echt een wereld van verschil: hierbij vergeleken zijn Vlaanderen en Nederland een eeneiige tweeling. Het is dan ook behoorlijk wennen. De eerste dag dat ik hier over straat liep en de omgeving op mij in liet werken hoorde ik ineens naast mij iemand ‘moi!’ naar mij roepen. Ik keek opzij en zag een wat oudere mevrouw op de fiets die mij spontaan in het Drents gedag zei. Verbaasd door het feit dat wildvreemde mensen elkaar groeten op straat, iets dat in Rotterdam al tientallen jaren niet meer gebeurd, en in de veronderstelling dat zij ‘hoi’ had gezegd, zei ik nog net op tijd beleefd ‘dag’ terug, waarmee ik als nieuweling helaas meteen door de mand viel. Bij het VVV-kantoor in de buurt (ik ben toch nog een beetje toerist), waar ik ditzelfde verhaal vertelde, kwam de aap dan uit de mouw: moi is Drents voor hallo. Sindsdien doe ik natuurlijk vrolijk mee met het gemoi, maar misschien moet ik toch ook maar eens een inburgeringscursus gaan volgen. [/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Verder is het hier genieten van het prachtige landschap, waarin oude (vaak nog rietgedekte) Saksische boerderijen, velden, akkers, bossen, heide, dorpjes en een enkele stad elkaar afwisselen. Als je van wandelen, fietsen, paardrijden en/of cultureel erfgoed houdt is het een prima bestemming voor een vakantie. Voor wie interesse heeft: [/size][/font][font=Times New Roman][size=3]www.vakantieprovincie.nl[/size][/font][font=Times New Roman][size=3] (maar niet allemaal tegelijk komen hè ).[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Om alvast de sfeer te proeven en de taal wat beter te leren is de muziek van de Drentse popgroep Skik (‘schik’, lol) aan te raden, met name hun grootste hit Op Fietse uit 1997, volgens sommige bronnen het populairste streektaalnummer aller tijden. Probeer het lied eerst te verstaan zonder de tekst gelezen te hebben, knappe jongen die dat kan, volg het dan met de tekst en stel vast dat het eigenlijk verdomd veel op Nederlands lijkt.[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Clip: [/size][/font][font=Times New Roman][size=3]http://www.skik.nl/realvideo/opfietse.rm[/size][/font]
Tekst: http://www.skik.nl
Proficiat voor uw verhuis. De streek van Drenthe ken ik helemaal niet maar het lijkt een zeer toffe regio te zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 11:49   #14
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Drenthe, ligt Emmen daar ook niet ergens?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 13:05   #15
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Veel plezier op je nieuwe stek. En in vergelijking met Vlaanderen, is Drenthe inderdaad wel heel erg landelijk, zo erg vind je het zelfs in de Westhoek nog amper.
Dank je, gaat zeker lukken. Drenthe is met ongeveer 180 inw. per km2 inderdaad de dunstbevolkte provincie van de Benelux na Luxemburg en Namen, dat zegt eigenlijk al genoeg. Wat dat betreft is het misschien met de Westhoek te vergelijken, alleen is het landschap totaal anders. Ben je al eens in Drenthe geweest?
Citaat:
Ik hou ook van beiden, stad en platteland, maar minder van voorsteden. Ik krijg een bloedhekel aan tuinwijken met allemaal eensgezinswoningen, tuin en moestuin, die dan nog liefst ergens liggen waar ze niet of amper worden ontsloten door het openbaar vervoer. Geef me dan maar ofwel een eenzaam boerderijtje, of een flat in de stad.
Ik woonde zelf in zo'n nieuwbouwwijk aan de rand van de stad, maar in de regio Rotterdam is het openbaar vervoer vrij goed geregeld, zodat ik snel in het centrum kon komen. En aan de andere kant fietste ik in tien minuten de polders in. Vandaar dat ik zowel het platteland als de stad heb leren waarderen.
Oud 25 november 2004, 13:08   #16
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Proficiat voor uw verhuis. De streek van Drenthe ken ik helemaal niet maar het lijkt een zeer toffe regio te zijn.
Dank je. Hoe tof het is moet ik nog een beetje uitvinden, maar ik heb inmiddels gemerkt dat je hier prima fietstochten kunt maken. De wegen en paden zijn uitstekend.
Oud 25 november 2004, 13:20   #17
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Drenthe, ligt Emmen daar ook niet ergens?
Ja, Emmen en de hoofdstad Assen zijn de twee grootste steden van Drenthe, met beide rond de 60.000 inwoners. Je kent het waarschijnlijk van het Noorder Dierenpark? Dat is de topattractie van Drenthe in feite en samen met Burgers' Zoo in Arnhem en Diergaarde Blijdorp in Rotterdam een van de drie grootste, mooiste en drukstbezochte dierentuinen van Nederland.
Oud 25 november 2004, 13:45   #18
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ja, Emmen en de hoofdstad Assen zijn de twee grootste steden van Drenthe, met beide rond de 60.000 inwoners. Je kent het waarschijnlijk van het Noorder Dierenpark? Dat is de topattractie van Drenthe in feite en samen met Burgers' Zoo in Arnhem en Diergaarde Blijdorp in Rotterdam een van de drie grootste, mooiste en drukstbezochte dierentuinen van Nederland.
Nah, ik ken het omdat ik een vriend van me daar woont Ik heb er al luchtfoto's van gezien enzo En ik heb er al es over gevlogen in Flight Simulator (met een scenery die het heel realistisch maakte NL 2000).

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 20:16   #19
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Wat doe jij in een g*t als Drenthe???
Oud 25 november 2004, 21:09   #20
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Nah, ik ken het omdat ik een vriend van me daar woont Ik heb er al luchtfoto's van gezien enzo En ik heb er al es over gevlogen in Flight Simulator (met een scenery die het heel realistisch maakte NL 2000).
De beste Flight Simulator is die met echte luchtfoto's: www.terradesk.nl Heel Nederland vanuit de lucht te bekijken: je kunt er overheen zweven, inzoomen op een bepaald gebied, het beeld opslaan, enz.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be