![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Flaminganten zijn de eersten om met de hand op het hart de Vlaamse Leeuw te zingen. Maar wat ik niet begrijp is dat ze altijd opnieuw die volgende zin brullen:
"Ze zullen hem niet temmen, de fiere Vlaamse Leeuw." ??? Wie werd er al jaar en dag bestolen door de Franstaligen? Wie werd al sinds mensenheugnis verdrukt door de Belgische Staat? Wie zijn sinds het ontstaan van ons land altijd de arme sukkelaars geweest? Als we de flaminganten mogen geloven: de arme Vlamingen. Dan rest er de vraag: hoe kan de leeuw, als symbool van een lomp boerenvolkje dat zich altijd heeft laten uitbuiten, nog fier zijn? Op wat? Alvorens de drash Vlaams-nationale hier kan beginnen, wil ik uitdrukkelijk benadrukken dat bovenstaande paragraaf niet mijn woorden zijn ... maar die van de flaminganten.
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kan jij begrijpend lezen?
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 30 juli 2005 om 23:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Lig je daar nu echt wakker van, Yann? Zeg eens eerlijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp helemaal niet waarom je dat zegt - ik heb dit topic niet gelezen uiteraard -, maar toch: Goed gezegd, Grellig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlamingen zijn geen lomp boerenvolkje.
De Vlamingen behoren immers, samen met de Walen, de Brusselaars, en de Duitstaligen in België, tot een groots Volk: de Belgen. Laat niemand één deel van dit Volk, dat door God uitgekozen werd om het dapperste Volk aller Galliërs te zijn, minachten. Slechts zij die dit Volk willen kapotmaken verdienen onze hoon en minachting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Oorspronkelijk bericht door Yann Wat Vlaams is, slecht is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 31 juli 2005 om 00:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Yann - Het 'prototype' van een flamingant: Flaminganten zijn doorgaans lelijke mensen. Ze lopen op sandalen en dragen meestal vieze baarden. De tuin versieren ze met tuinkabouters en op de vensterbank staan een reeks cactussen. De VL-sticker kleeft natuurlijk op de wagen. Het is het type dat zegt: 'Ik ben een Vlaming en daar ben ik fier op', al betwijfel ik het sterk of de rest van de Vlamingen er fier op is dat hij/zij dat is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() dat wat Yann over flaminganten zegt, niet vlamingen, heeft hij wel gelijk in. (zie foto Grellig)
ik citeer: Oorspronkelijk bericht door Yann - Het 'prototype' van een flamingant: Flaminganten zijn doorgaans lelijke mensen. Ze lopen op sandalen en dragen meestal vieze baarden. De tuin versieren ze met tuinkabouters en op de vensterbank staan een reeks cactussen. De VL-sticker kleeft natuurlijk op de wagen. Het is het type dat zegt: 'Ik ben een Vlaming en daar ben ik fier op', al betwijfel ik het sterk of de rest van de Vlamingen er fier op is dat hij/zij dat is. Maar laat me duidelijk zijn, vlamingen (nederlanfstaligen) zijn samen met de walen (franstaligen) en duidstaligen één dapper volk dat men de BELGEN noemt. Leve de Koning , leve Belgie
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() * duitstaligen (excususes voor deze enorme fout)
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() De fiere vlaamse leeuw, de leeuw is fier omdat zijn volk heft gestreden voor zijn identiteit en die in de loop der jaren ook heeft kunnen behouden. De Vlaamse taal is niet verdwenen onder politieke druk. Vlaanderen is een rijke regio geworden met hoge welvaart.
Daar kan je toch enige fierheid uithalen als volk? Wat ik opmerk is dat men wil uitscheinden dat Vlamingen niet fierzijn op zichzelf. Ik kan dat niet weerleggen met cijfers, maar een vlaming op het platte land lijkt me doorgaans een fier persoon. Vooral de jongere bevolking neemt hier een duidelijker standpunt in. mijn ouders bijvoorbeeld zijn niet erg fier op vlaming zijn, en maken dat duidelijk door geen interesse te tonen in dit soort discuties. Ik ben het buitenbeendje in de famillie. IK ben er ook fier op dat ik fier ben ik vlaanderen, gewoon omdat niemand mer ertoe aangezet heeft, ik heb de trots gevonden...hoe meer wist over Vlaanderen, hoe trotser ik werd. Zeker toen ik in een klein boekje de geschiedenis had gelezen. Het raakte me wel.
![]() |
#19 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 31 juli 2005 om 01:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel de miljarden Vlaamse euro's die alle jaren naar Wallonié worden doorgesluisd zullen zijn goedkeuring kunnen wegdragen denk ik. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door daiwa : 31 juli 2005 om 01:27. |
|||||||
![]() |
![]() |